Moje snehotvary (:

Body: 98.00    Videnia: 2278    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Orike
2014-02-19 11:57:04
kompozicne by som rozostril popredie a ostril na objekt v hornej tretine obrazka, ale mozno vec vkusu, mam podobnu z tohto sudka
 
paldixy
2011-01-12 16:50:56
príspevok od: Matúš Koprda
Vďaka za zastavenie (-:
Nieje to také ťažké ako si myslíš... Ten prepal je spôsobený asi silný postprocesom, svetlo bolo krásne, nie silné (západ slnka), a originál prepaly nemá.. Asi som to trocha pokašlal v PC.
Aj to sa stáva, zlepšíš nabudúce.
 
Matúš Koprda
2011-01-12 16:45:46
príspevok od: paldixy
Hmm, námet je zaujímavý, ale trochu mi vadia tie dosť ostré prechody a prepal, ktorý podhodnotil ten motív, možno viac sa bolo s tým treba pobaviť. ono fotografovať sneh za slnečného osvitu je sakramentská úloha, kvitujem tú námahu. Ja by som to takto nedokázal, mám úplne odlišný štýl fotografovania a hlavne námety.
Vďaka za zastavenie (-:
Nieje to také ťažké ako si myslíš... Ten prepal je spôsobený asi silný postprocesom, svetlo bolo krásne, nie silné (západ slnka), a originál prepaly nemá.. Asi som to trocha pokašlal v PC.
 
paldixy
2011-01-12 16:43:50
Hmm, námet je zaujímavý, ale trochu mi vadia tie dosť ostré prechody a prepal, ktorý podhodnotil ten motív, možno viac sa bolo s tým treba pobaviť. ono fotografovať sneh za slnečného osvitu je sakramentská úloha, kvitujem tú námahu. Ja by som to takto nedokázal, mám úplne odlišný štýl fotografovania a hlavne námety.
 
Anena
2011-01-08 23:13:54
Pekne vlnky si nafotil.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Matúš Koprda
2010-12-29 21:13:40
príspevok od: zola
pekne, snad iba menej kontrastu. Dobre, ze si to v teplucku nepresoftil ;)
diki diki... som rád že ma chváliš (((:
 
zola
2010-12-29 21:11:26
pekne, snad iba menej kontrastu. Dobre, ze si to v teplucku nepresoftil ;)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Matúš Koprda
2010-12-29 17:58:18
príspevok od: Stratený Stano
Domnievam sa, že istá dávka softového spracovania a istá zručnosť v postprocese sú nevyhnutné. Dnes fotí čoraz viac ľudí, na portáloch pribúdajú denne kvantá fotiek a práva takáto foto, s ktorou si autor dal nejakú námahu, okamžite pri pohľade z radu vyčnieva a zaujme...
Keď to zvládam ja v mojom veku, ktorý som už na nejaké skúškové dávno zabudol, tak mladí to musia vedieť ľavou zadnou...
Ver mi, v tejto fotke je isté softové spracovanie. Farby sú trochu nereálne. Ale inak áno, ešte trocha softenia tomu chýba. Budem sa učit a polepším sa(: Vďaka
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-29 17:38:45
Domnievam sa, že istá dávka softového spracovania a istá zručnosť v postprocese sú nevyhnutné. Dnes fotí čoraz viac ľudí, na portáloch pribúdajú denne kvantá fotiek a práva takáto foto, s ktorou si autor dal nejakú námahu, okamžite pri pohľade z radu vyčnieva a zaujme...
Keď to zvládam ja v mojom veku, ktorý som už na nejaké skúškové dávno zabudol, tak mladí to musia vedieť ľavou zadnou...
 
Matúš Koprda
2010-12-29 17:23:20
príspevok od: Stratený Stano
Každý autor má svoju predstavu o výsledku a mnohí nechcú prijať argumenty kritika, domnievajúc sa, že keď to takto chceli, je to to najlepšie, čo mohlo vzniknúť.
Keďže podobné snehotvary už roky skúšam fotiť, dovolím si len poznámočku, ako ináč sa to dá - nebabrať sa tam v snehu a v zime nastavovaním hĺbky ostrosti. Ja to fotím tak, že mám ostré všetko a potom doma, pekne v teplúčku pomocou vhodného softu ( na hĺbku ostrosti sú minimálne dva veľmi dobré) si vypichnem to, čo mám byť rozostrené, odkiaľ pokiaľ, intentitu, priebeh a vyjde mi fotočka, s ktorou som spokojný. Lebo už keď raz je odfotené, už sa neostré nedá vrátiť späť...
Na tejto foto preto pokladám za nedostatok neostré popredie, prvú vlnku by som privítal maximálne ostrú a tiež silné prepaly, ktoré sa dali preklonovaním eliminovať...
Vďaka za zastavenie a kritiku...
Hej, napadlo mi to aj takto riešiť. A napadlo mi že ty by si to možno takto riešil... Problém je v tom že ja to neviem urobiť tak, aby to vyzeralo verne.. Ty to isto vieš, skúseností so softami máš vraj bohaté, ale ja to neviem... Mám tuším ešte podobnú odfotenú na clone f/8...Pravda je aj taká, že sa mi to ani moc nechcelo robiť takýmto spôsobom, asi som lenivý. Každopádne tento koment ma motivoval sa s tým po skúškovom trochu pohrať, snáď sa niečo aj pri tom naučím...
\"Prepaly\" sú tam zámerne, proste mi to tak pasovalo, podľa histogramu však priveľa prepáleného nieje (teda úplne vlastne nič), len to tak pôsobí. Na teba nepríjemne, mne sa to celkom pozdáva.
Ešte raz, vďaka za zastavenie...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-12-29 17:04:05
Každý autor má svoju predstavu o výsledku a mnohí nechcú prijať argumenty kritika, domnievajúc sa, že keď to takto chceli, je to to najlepšie, čo mohlo vzniknúť.
Keďže podobné snehotvary už roky skúšam fotiť, dovolím si len poznámočku, ako ináč sa to dá - nebabrať sa tam v snehu a v zime nastavovaním hĺbky ostrosti. Ja to fotím tak, že mám ostré všetko a potom doma, pekne v teplúčku pomocou vhodného softu ( na hĺbku ostrosti sú minimálne dva veľmi dobré) si vypichnem to, čo mám byť rozostrené, odkiaľ pokiaľ, intentitu, priebeh a vyjde mi fotočka, s ktorou som spokojný. Lebo už keď raz je odfotené, už sa neostré nedá vrátiť späť...
Na tejto foto preto pokladám za nedostatok neostré popredie, prvú vlnku by som privítal maximálne ostrú a tiež silné prepaly, ktoré sa dali preklonovaním eliminovať...
 
Matúš Koprda
2010-12-26 21:09:07
príspevok od: Iwn*
Páči sa mi nápad, zámer, ako si to chcel zachytiť
vďaka, Tvoj koment ma potešil, veď ty vieš takéto veci abstraktné, storazy lepšie odfotiť (:
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2010-12-26 20:47:49
Páči sa mi nápad, zámer, ako si to chcel zachytiť
 
Matúš Koprda
2010-12-23 09:51:03
príspevok od: SteveS
To si napísal pekne, že snažme sa a klaďme si vyššie nároky, veď nejde o azet albumy a snažíme sa smerovať svojimi fotkami k dokonalosti v rámci vlastnenej techniky ... inak človek zakrnie.
.
Čo sa týka zaostrenia na najbližšiu vzdialenosť je ešte veľký rozdiel ako to máš nazoomované, verím že medzi macro-režimom a maximálnym odzoomovaním je ešte dosť veľká škála kde sa dá detail snehu zobraziť o čosi výraznejšie aby prebral na seba o čosi viac pozornosti ako je tomu tu
.
Skladanie som iba spomenul čisto kvôli možnosti vyrobiť veľmi zaujímavý bokeh a trošku sa z tejto realizácie presunúť principiálne bokehom smerom napr. ako je toto :
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-12717638392064/fotografie/151263/ladova-neha
... viem si predstaviť tvoj motív niekde strede kde by boli tie pekne krivky snehu ešte zreteľné.
...odpoveď vyššie...
 
Matúš Koprda
2010-12-23 09:50:39
no jo, pozrel som to, ostrené bolo na vzdialenosť 1,41 metra (max. ohnisko), takže ešte taký meter do minima mi chýbal. Ale vedel som prečo tak fotím. Išlo mi o zachytenie spodnej línie a viac vrstenvnatú kompozíciu tvorenú ostatnými líniami vzadu. To by som najbližším zaostrením nedosiahol... Bohužiaľ, nevyšlo mi to, už som si o tom písal so soms-om, ani línia (foto je na výšku, línia je nevýrazná), ani vrstvenie (veľa dotykov a v podstate aj mierna rušivosť pozadia...)
Ešte raz vďaka za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-12-22 19:22:51
príspevok od: Matúš Koprda
Vďaka za kritiku.Cením si ju.
Áno, máš pravdu. Vyjadrím sa hlavne k druhej polovici komentu, lebo k prvej nemám čo. To si dobre napísal.
Priznám sa, zliepanie z viacerých fotiek mi nenapadlo... väčšie oddelenie od pozadia - niesom si úplne istý, ale mám pocit, že som išiel na najbližšiu vzdialenosť na ktorú som mohol ešte zaostriť. Takže rozpitejšie pozadie sa konať nemohlo. Tá montáž je samozrejme riešenie... Ono táto fotka je len taká pocitovka na spríjemnenie dňa, pokiaľ sa mi to aspoň u niekoho podarilo, tak som nadšený (: Ale áno, to samozrejme neznamená že by na ňu mali byť kladené menšie nároky...
To si napísal pekne, že snažme sa a klaďme si vyššie nároky, veď nejde o azet albumy a snažíme sa smerovať svojimi fotkami k dokonalosti v rámci vlastnenej techniky ... inak človek zakrnie.
.
Čo sa týka zaostrenia na najbližšiu vzdialenosť je ešte veľký rozdiel ako to máš nazoomované, verím že medzi macro-režimom a maximálnym odzoomovaním je ešte dosť veľká škála kde sa dá detail snehu zobraziť o čosi výraznejšie aby prebral na seba o čosi viac pozornosti ako je tomu tu
.
Skladanie som iba spomenul čisto kvôli možnosti vyrobiť veľmi zaujímavý bokeh a trošku sa z tejto realizácie presunúť principiálne bokehom smerom napr. ako je toto :
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-12717638392064/fotografie/151263/ladova-neha
... viem si predstaviť tvoj motív niekde strede kde by boli tie pekne krivky snehu ešte zreteľné.
 
Matúš Koprda
2010-12-22 18:21:08
príspevok od: SteveS
Technicko-kompozičný postreh: Fotke by veľmi pomohlo a zodvihlo ju keby sa viac odlíšil predok od zadku, myslím tým to, že spomínaná ale nevysvetlená nižšia Tk bola myslená asi v tom zmysle, že to popredie ktoré je zaostrené a ktorého kresba má najviac zaujať je nevýrazné, nevidno tu výraznejšie žiadne detaily, kryštály či zaujímavú kresbu (plocha sa skladá len akoby z doostrených mnohých bodiek) , pritom je u zaostrenej plochy dosť malá hĺbka ostrosti (čo by nevadilo ak by tam bolo niečo výrazné) ... a zas naopka, v horenj polovici nie tak malá HO aby bolo aj pozadie dostatočne rozostrené a nevbiehalo mnohými vlnkami hore do okraja... . Ideálne taký záber vidím tak ak je vpredu snímaný viac zbližšia pri štruktúre snehu a výraznejšie a zreteľne a jednoznačne ju vykreslí a naopak v hornej polovici keby sa vlnky stracali viac a rozplývali, ideálne v perlení bokehu, možno by to šlo "rozperlenie" primerane nahradiť aj kolážou z fotky toho istého miesta ale ináč zaostrenej, rozostrenej ... a priznať koláž samozrejme ... to by bola u mńa super špica foto . Táto foto je čosi medzi tými dvomi protipólmi naznačeného výrazne rozdielneho spodku a vrchu, snáď vyčerpávajúco a nezoberieš to osobne či ako porúčanie, ide o tvoju foto a ja tvoj zámer rešpektujem len reagujem na tvoje doposiaľ nezodpovedané otázky ;- )
Vďaka za kritiku.Cením si ju.
Áno, máš pravdu. Vyjadrím sa hlavne k druhej polovici komentu, lebo k prvej nemám čo. To si dobre napísal.
Priznám sa, zliepanie z viacerých fotiek mi nenapadlo... väčšie oddelenie od pozadia - niesom si úplne istý, ale mám pocit, že som išiel na najbližšiu vzdialenosť na ktorú som mohol ešte zaostriť. Takže rozpitejšie pozadie sa konať nemohlo. Tá montáž je samozrejme riešenie... Ono táto fotka je len taká pocitovka na spríjemnenie dňa, pokiaľ sa mi to aspoň u niekoho podarilo, tak som nadšený (: Ale áno, to samozrejme neznamená že by na ňu mali byť kladené menšie nároky...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-12-22 17:56:04
Technicko-kompozičný postreh: Fotke by veľmi pomohlo a zodvihlo ju keby sa viac odlíšil predok od zadku, myslím tým to, že spomínaná ale nevysvetlená nižšia Tk bola myslená asi v tom zmysle, že to popredie ktoré je zaostrené a ktorého kresba má najviac zaujať je nevýrazné, nevidno tu výraznejšie žiadne detaily, kryštály či zaujímavú kresbu (plocha sa skladá len akoby z doostrených mnohých bodiek) , pritom je u zaostrenej plochy dosť malá hĺbka ostrosti (čo by nevadilo ak by tam bolo niečo výrazné) ... a zas naopka, v horenj polovici nie tak malá HO aby bolo aj pozadie dostatočne rozostrené a nevbiehalo mnohými vlnkami hore do okraja... . Ideálne taký záber vidím tak ak je vpredu snímaný viac zbližšia pri štruktúre snehu a výraznejšie a zreteľne a jednoznačne ju vykreslí a naopak v hornej polovici keby sa vlnky stracali viac a rozplývali, ideálne v perlení bokehu, možno by to šlo "rozperlenie" primerane nahradiť aj kolážou z fotky toho istého miesta ale ináč zaostrenej, rozostrenej ... a priznať koláž samozrejme ... to by bola u mńa super špica foto . Táto foto je čosi medzi tými dvomi protipólmi naznačeného výrazne rozdielneho spodku a vrchu, snáď vyčerpávajúco a nezoberieš to osobne či ako porúčanie, ide o tvoju foto a ja tvoj zámer rešpektujem len reagujem na tvoje doposiaľ nezodpovedané otázky ;- )
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.33
 
fore
2010-12-20 13:30:45
zaujímavá kompozícia
 
ariel 7
2010-12-19 19:30:57
vyzerá to zaujímavo
 
imageilus
2010-12-11 23:19:24
páči sa
 
Matúš Koprda
2010-12-11 11:34:43
príspevok od: Koma
celkom pekne sa Ti tam v tých pieskových dunách slnko s tieňmi presssssýpa... uvažoval by som pravdepodobne len tak - na skúšku - retušnúť malú tmavú čiarku v Ľavom hornom rohu a možno ten bledý ždíbok v Pravom hornom
ano, nieje to dokonalá, možno máš pravdu. Vďaka za zastavenie(:
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-12-11 00:25:18
celkom pekne sa Ti tam v tých pieskových dunách slnko s tieňmi presssssýpa... uvažoval by som pravdepodobne len tak - na skúšku - retušnúť malú tmavú čiarku v Ľavom hornom rohu a možno ten bledý ždíbok v Pravom hornom
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:20:54
príspevok od: maTTo_corp
:)...viac ani nepíšem, lebo ty vieš ;)
šak dočkaj!
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:20:52
príspevok od: maTTo_corp
:)...viac ani nepíšem, lebo ty vieš ;)
šak dočkaj!
 
maTTo_corp
2010-12-10 21:13:19
:)...viac ani nepíšem, lebo ty vieš ;)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.33
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:11:02
príspevok od: Peter Svoboda
a že nemáme more, také vlnky ani tam nie sú,pekné svetlo, jednoduché kompo, príjemne sa na to pozerá
Ďakujem Peter. že si sa zastavil
Ja sa na Tvoju dnešnú sa neviem vynadívať...
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:10:15
príspevok od: mikimajky
Osobne by som privítal večšiu hlbku ostrosti. Ale páči. .-)
môže byť, určite by to lepšie podporilo línie...zato takto sa mi to vidí viac abstraktné a rozprávkovejšie ((:
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:09:21
príspevok od: roboxx
Krásne zachytený bežný pohľad...
veľa bežných pohľadov je krásnych.... škoda že si to ľudia všímajú stále menej a menej... (skús pozrieť moju staršiu fotku - volá sa hlavu hore...len kôli myšlienke...keď už som to tu začal...dik
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:08:05
príspevok od: spektrum
pekné krivky, malé akty zeme
áno aj tak sa to dá vnímať. Ďakujem že si sa zastavila
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:07:44
príspevok od: Helen1
ako pole poorané...
(: každý vidí čo chce... ja zlato rozsypané...
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:07:04
vďaka, aj keď mám pocit že Tvojej sa nedostalo toľko komentov, koľko by si zaslúžila...
 
Matúš Koprda
2010-12-10 21:06:28
príspevok od: adamk
fajn celkom
Vďaka za zastavenie (:
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-12-10 20:02:01
a že nemáme more, také vlnky ani tam nie sú,pekné svetlo, jednoduché kompo, príjemne sa na to pozerá
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
mikimajky
2010-12-10 19:38:45
Osobne by som privítal večšiu hlbku ostrosti. Ale páči. .-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
roboxx
2010-12-10 18:17:20
Krásne zachytený bežný pohľad...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
spektrum
2010-12-10 16:54:04
pekné krivky, malé akty zeme
 
Helen1
2010-12-10 14:29:00
ako pole poorané...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Matúš Koprda
2010-12-10 13:16:33
príspevok od: soms
technická realizácia a spracovanie tejto foto to dosť uberá.
môžeš to konkretizovať? Vďaka...
 
soms
2010-12-10 09:33:05
technická realizácia a spracovanie tejto foto to dosť uberá.
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 4.67
 
adamk
2010-12-10 09:04:22
fajn celkom
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
 
Clona: 5.5999999
Expozícia: 1/800.01 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Nikon D60
Objektív: Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 G ED AF-S DX VR
Pridané: 2010-12-10 09:00:04
Na kritiku: 2010-12-10 09:00:54
Miesto:
Témy: abstraktné
Zlato rozsypané, tieňmi prikryté... 




Jednoduchá náladovka pre váš pekný deň...