Clona: | 11 |
---|---|
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Canon EOS 40D |
Objektív: | Tokina 11-16 f2,8 AF AT-X Pro DX |
Pridané: | 2010-10-26 06:49:22 | Na kritiku: | 2010-10-26 06:49:22 | Miesto: | Morské oko - Vihorlat | Témy: | hory, príroda, voda |
---|---|
Albumy: | Les-Forest |
V prírodnej rezervácii prebiehajú nerušené prírodné procesy tak ako by tu človek ani neexistoval, vždy znova a znova ma fascinuje toto divadlo, ktoré človek sleduje len v nemom úžase.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchOno sa Jaro oveľa ľahšie a sllobodnejšie a s lepším výsledkom robí/tvorí/pracuje ak takú snahu nemáme, myslím snahu vydolovať z niečoho maximum. Lebo práve vtedy ak tú snahu máme, sme orientovaní cieľ dosiahnuť za každú cenu, častejšie robíme chyby, sme menej pozorní, ľahšie zájdeme za hranicu akceptovanú okolím, ľahšie vyrobíme gýč, ľahšie prersaturujeme. To platí ale všeobecne aj na iné oblasti.
Na jednej strane by sme nemali potláčať vlastnú tvorivosť, teda dať sa príliš okolím ovplyvńovať, v takom prípade by sa Picaso či Saudek nikdy nestali čím sú. Ale na strane druhej, je lepšie ak si človek neverí a nefandí až natoľko, aby to okolie a jeho názory nebral v úvahu, aby sa považoval za rovného Picasovi :-)
Prepáč za rozšírenie támy ale súvisí to spolu a to je neraz aj môj problém u PP ... že si musím dávať po prstoch pri ťahaní bežcom na úrovniach a krivkách. Človek je v momente úprav ešte príliš osobný a zaujatý tak spomienkami na zažitú atmosféru ako aj zaťažený tým časom a snahou, ktorú už venoval a obetoval danej fotke počas úprav. Nechcem si pripustiž v tom momente že to bolo zbytočné :-) A tu sa mi osvedčilo skoro bez výhrady pravidlo čo som si zaviedol, nikdy sem či inde nepridať/nezverejniť fotku hned po úpravách a finalizícii, aj keby som pridať chuť mal a nemal po ruke nič iné hotové. Nechať ju odležať min 1-2dni a potom ju otvoriť s pocitom že ide o foto niekoho iného a ty zvažuješ len či si ju dáš na stenu do najreprezentatívnejšej miestnosti... alebop nie a siahneš radšej po nejakej inej foto na tú stenu ;-) a vtedy vidím svoje chyby jasne a s odstupom ako u cudzej fotky. Naviac vtedy už som ochotný oželieť premrhaný čas úprav. Tým všetkým smerujem len k tomu, že s menším očakávaním iste urobíš/urobíme vätšie a lepšie veci ako naopak
.
Ono sa Jaro oveľa ľahšie a sllobodnejšie a s lepším výsledkom robí/tvorí/pracuje ak takú snahu nemáme, myslím snahu vydolovať z niečoho maximum. Lebo práve vtedy ak tú snahu máme, sme orientovaní cieľ dosiahnuť za každú cenu, častejšie robíme chyby, sme menej pozorní, ľahšie zájdeme za hranicu akceptovanú okolím, ľahšie vyrobíme gýč, ľahšie prersaturujeme. To platí ale všeobecne aj na iné oblasti.
Na jednej strane by sme nemali potláčať vlastnú tvorivosť, teda dať sa príliš okolím ovplyvńovať, v takom prípade by sa Picaso či Saudek nikdy nestali čím sú. Ale na strane druhej, je lepšie ak si človek neverí a nefandí až natoľko, aby to okolie a jeho názory nebral v úvahu, aby sa považoval za rovného Picasovi :-)
Prepáč za rozšírenie támy ale súvisí to spolu a to je neraz aj môj problém u PP ... že si musím dávať po prstoch pri ťahaní bežcom na úrovniach a krivkách. Človek je v momente úprav ešte príliš osobný a zaujatý tak spomienkami na zažitú atmosféru ako aj zaťažený tým časom a snahou, ktorú už venoval a obetoval danej fotke počas úprav. Nechcem si pripustiž v tom momente že to bolo zbytočné :-) A tu sa mi osvedčilo skoro bez výhrady pravidlo čo som si zaviedol, nikdy sem či inde nepridať/nezverejniť fotku hned po úpravách a finalizícii, aj keby som pridať chuť mal a nemal po ruke nič iné hotové. Nechať ju odležať min 1-2dni a potom ju otvoriť s pocitom že ide o foto niekoho iného a ty zvažuješ len či si ju dáš na stenu do najreprezentatívnejšej miestnosti... alebop nie a siahneš radšej po nejakej inej foto na tú stenu ;-) a vtedy vidím svoje chyby jasne a s odstupom ako u cudzej fotky. Naviac vtedy už som ochotný oželieť premrhaný čas úprav. Tým všetkým smerujem len k tomu, že s menším očakávaním iste urobíš/urobíme vätšie a lepšie veci ako naopak
.
Hm, veľmi nerád pod Jarovou foto, a práve ja (čo tiež rád ťahám bežcom úrovní), ale musím ťa tu Dodo podporiť. Keby tu nebol tvoj koment mal by som pocit že mám monitor mimo, lebo vätšine sa to veľmi páči.
Ja tu tiež vidím viac miest s až presýtenými farbami ktoré sa zlievajú dokopy bez kresby (aj v predu vpravo kde to zaostzrené) a naopakj, v pozadí je presvetlená oblasť s preexponovaným svetlom. Mne toto foto tiež nem-šmakuje, mám pocit veľmi silného presoftenia, ale v podstate si už Jaro spomenul nižšie že už ani sám nie si spokojný a to je normálne u každého, myslím aj u špičkových autorov, že nie každá foto sa podarí ako vianoce. Tak sorry, ty v podstate stále chceš aby som názor písal a negatívnej kritike sa nebrániš tak tu je, pridávam sa k Dodovi :-(
.
Hm, veľmi nerád pod Jarovou foto, a práve ja (čo tiež rád ťahám bežcom úrovní), ale musím ťa tu Dodo podporiť. Keby tu nebol tvoj koment mal by som pocit že mám monitor mimo, lebo vätšine sa to veľmi páči.
Ja tu tiež vidím viac miest s až presýtenými farbami ktoré sa zlievajú dokopy bez kresby (aj v predu vpravo kde to zaostzrené) a naopakj, v pozadí je presvetlená oblasť s preexponovaným svetlom. Mne toto foto tiež nem-šmakuje, mám pocit veľmi silného presoftenia, ale v podstate si už Jaro spomenul nižšie že už ani sám nie si spokojný a to je normálne u každého, myslím aj u špičkových autorov, že nie každá foto sa podarí ako vianoce. Tak sorry, ty v podstate stále chceš aby som názor písal a negatívnej kritike sa nebrániš tak tu je, pridávam sa k Dodovi :-(
.
...Jaro....filtre sú tým tutoriálom.....šedý neutrál, prechoďák:)
Už teraz som s úpravou nespokojný a zas netrávim na počítači až toľko času, radšej idem von fotiť. Chýba mi nejaký osvedčený tutoriál na krajinu, idem len svojou vlastnou cestou, pritom verím tomu, že všetko už bolo vymyslené.
Už teraz som s úpravou nespokojný a zas netrávim na počítači až toľko času, radšej idem von fotiť. Chýba mi nejaký osvedčený tutoriál na krajinu, idem len svojou vlastnou cestou, pritom verím tomu, že všetko už bolo vymyslené.
A také sú väčšinou moje výjazdy, neplánované, intuitívne kde ma to momentálne ťahá ...