Ranná hmla

Body: 150.00    Videnia: 3046    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Yano75
2010-10-30 14:14:22
paci sa mi, pekna farebna kombinacia...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-24 23:09:55
A ešte že knižky Kálaya a Struhára pred 10, 15. rokmi ... boli v tom čase tiež na technickej špici fotografie a tlačiarenskej techniky ... a preto to je tiež porovnávanie neporovnateľného ... vtedy oni mohli rovnako kritizovať, či snažiť sa poradiť tým, čo v tom čase peknú atmosferickú fotografiu neodviedli v primeranej Tk pre daný čas a znížili jej zbytočne impact a hodnotu v prípade v ktorom to mohli v pohode urobiť ešte lepšie...

Snáď sa pochopíme a keď je reč o koze, nebudeme odpovedať o voze, prepáč malú vtipnú vsuvku, nemyslené urážlivo len naopak, na odlahčenie. Prajem ti dobré svetlo a príjemný večer, nenechaj sa rozladiť :-)
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-24 23:03:03
Nechcem nabalovať texty a tak ti nedávam odpovedať na tvoju dlhú odpoveď, píšem len priamo ďalej sem ...

- určite som nemyslel ani nenaznačoval že si niečo odflákol, podstatu a pointu preco pisem komentáre som podrobne rozviedol v rozhovore ktorý publikovala redakcia v sekcii rozhovory ... cítim tak kus rozčarovaný tón z tvojho textu, možno by nebol ak by si chápal pointu tohto bodu...

... a ak je rozčarovaný z titulu že ako uvádzaš, je to na papieri možno super a aj v realite to také bolo (o čom všetkom vôbec nepochybujem), k tomu len jednoducho, že už nerád pokračujem v takto orientovaných debatách, lebo to nikdy neviedlo a ani nevedie k ničomu ...

...totiž sme tu na webe a tu sa bavíme o kvalite a impacte webovej fotografie a ja som sa len vyjadril čo sa dalo ešte robiť s webovou fotografiou... vyjadril v dobrom ...

Keď publikovanie na webe začínalo, bol som tiež rozčarovaný, že prečo mám špecialne prerábať a prispôsobovať duplom fotku, ktorá už je dobrá a z ktorej viem tlačiť veľkorozmer... ale prispôsobil som sa a tu na webe sa riadim zásadami aké sú tu... a pri tlači a na papieri tými čo sú tam... a nepovažujem za rozumné nariekať (nemyslené teraz konkretne teba ale vseobecne) že tu to nie je ono ale tam áno, či aj v realite bolo... ak si to ty či niekto iný nahral sem... a naviac, bavíme sa o fotke a nie o osobne zaujatých spomienkach ... ale aj tak sorry ak som sa ťa dotkol :-(
.
 
Cerberus
2010-10-24 22:27:55
Príjemná atmosféra, zaujímavá trojfarebná kompozícia, celkový impakt trocha znižuje u mňa menší formát a nedoostrenie. To sú veci, ktoré sa však dajú napraviť.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
masto
2010-10-24 20:43:18

OK ISO ´mea culpa mea maxima culpa´ pozabudol som sa.. Aj keď musím povedať že na printoch 30x45 ISO 200 pôsobí dobre aj pre zatracovaný Olympus.
Doostrenie - taktiež beriem, lokálne určite pomôže. Celkové rozbije hmlu na elektronický šum (to k tej mojej atmosfére).
Otázka znie na čo ?
Ja skôr vnímam celkovú atmosféru fotografie. Naháňanie pixelov , doostrovanie v PC, debaty o stenčovaní antialiasing filtera... OK určite pre cieľ dosiahnutia lepšieho efektu poteší, no prečo to všetko? Otvorím knižky K. Kálaya, L. Struhára z pred 10 rokov a napriek tomu, že fotografie nie sú technicky tip-top atmosféra záberov ďaleko prevyšuje ich ´technickú kvalitu´. Pri reálnej scéne na, ktorú sa dívaš pred fotografovaním ani zďaleka nevidíš pozadie hôr vzdialených niekoľko kilometrov ostro.

Určite nejaký čas a PP by fotke pridal na ´lesku´ no ja som mal pocit že aj v tejto forme vystihla ten pocit skorého rána. Pocit keď sa ráno predieraš rosou staviaš statív a čakáš až sa začne slniečko driapať na obzor. Vnímaš okolo seba farby, sleduješ prízemné hmly, ako sa prevaľujú dole pod tebou a tešíš sa z prichádzajúceho dňa. Pozvoľný prechod lúk pod tebou niekde do diaľky na obzore v tebe vyvoláva pocit nekonečnosti a ty sa ho snažíš všemožne zachytiť tento okamih.

Je mi jasné že si mi chcel príspevkom len povedať že som odflákol support na web :) (v čom máš 100% pravdu). V každom prípade ak túto fotografiu kurátor nevyradí, tak si ju môžeš ísť pozrieť do BB pamätníka koncom roka na výstavu. Na papieri snáď bude vyzerať lepšie.
 
wilo
2010-10-24 20:19:08
pekne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
paoravec
2010-10-24 19:32:36
A ešte k tomu rozosreniu, doostreniu,,,, Ja myslím že vela to robí na to aj standardny Olympus objektív
 
paoravec
2010-10-24 19:28:58
pekná atmosfera, čiže IMPAKT vysoky !
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-24 19:14:42
príspevok od: masto
Čo k tomu dodať :).... áno máš pravdu.
Na upresnenie:
ohnisko 100 mm FF
čas 1/3
clona 16 FF
ISO 200
tuhý statív
predsklopenie + časovač
Prechoďak Cokin

Mál som pocit že to mám technicky v rukách ... no musím uznať že pri tomto zmenšení je to mierne rozostrené.

K doostrovanie, že nepoznám tu na epohoto brilantnú foto bez doostronia po zmenseni... ak si uvedomime ze vyhodis von cez 90% pixelov/plochy foto (!!!) a zostane z celej fotky len 1/10 či menej, je zázrak že ešte vôbec zostáva len slabo rozmydlená a nerozsype sa celkom :-) preto je doostrovanie úplne štanbdartným a základným úkonom v PP ... a lokálne doostríš len to čo treba a chceš a tak sám zodpovedáš za zabitie atmosféry či naopak za jej ustráženie tam kde ju mať chceš a kde to ostré ma byť a kde nie...

Plus k ISO ... Na statíve by som isiel (stále aj idem) s ISOm dole úplne na minimum... nepoznám tvoj aparát, len všeobecne platí že čipy slabších fotákov jemne šumia už aj pri nízkom Ise a skokom naberajú šum už pri jeho prvom zvyšovaní... na kompakte som ho držal stále na 64 a aj tak už podvečer a ráno pri slabom svetle a tmavých partiách šumel... a tak ak len sa dá (statív istí aj dlhé časy) je vhodné iso minimalizovať ...
.
 
verika
2010-10-24 19:09:41
pekna
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-24 19:05:37
Páči sa mi to,
v PP sa s tým ešte dalo pohrať, hlavne s popredím, pridať na plasticite, nahradiť chýbajúce slnko a dať poprediu lokálne svetlá aj tiene, jemne pridať saturáciu, cca tak ako plasticky a intenzívne žiari takáto krajina na slnku a dobrom svetle aj v realite...
.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
leto
2010-10-24 18:36:05
šumná trikolora,,,
TK už spomenul kde-kto,,,
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.33
 
snooker
2010-10-24 17:48:45
pekne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
stteffi
2010-10-24 17:32:49
krásne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
fotografik
2010-10-24 17:16:45
Pekná scenéria...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
arpi
2010-10-24 17:09:23
male a neostre
 
Erny
2010-10-24 17:04:25
fajn
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-24 16:32:09
pekne ,skoda male rozlisenie
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
masto
2010-10-24 16:25:51
Čo k tomu dodať :).... áno máš pravdu.
Na upresnenie:
ohnisko 100 mm FF
čas 1/3
clona 16 FF
ISO 200
tuhý statív
predsklopenie + časovač
Prechoďak Cokin

Mál som pocit že to mám technicky v rukách ... no musím uznať že pri tomto zmenšení je to mierne rozostrené.
 
misík
2010-10-24 14:17:54
Krásne farby aj kompo,páči sa mi.
 
mato73
2010-10-24 14:15:38
pekné, páči sa
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Anena
2010-10-24 12:35:19
Suhlas so skierlom
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-10-24 12:32:48
príspevok od: masto
Pri fotografii krajinky v rannom opare a následnom zmenšení 800x600 len ťažko hľadať ostrosť ako britva :). Môžem dať niekde originál, ten vyzerá o hodne lepšie ( prípadné doostrenie zabije atmosféru ). V každom prípade sa nabudúce posnažím viac.
Ďakujem za spätnú väzbu.
to je práve čo píšeš,originál ostrý a po zmenšení stratou pixelou došlo k rozostreniu,preto je dobré ešte doostriť po zmenšení-citlivo...s tým zabitím atmosféri ja osobne nesúhlasím, neostrosť sa v krajinárskej fotografii zle toleruje, je jasné, že v dolných partiách s hmlou je ostrosť ´iná´, ale vrcholky stromov hore, by mali byť ako britva...:)
Ináč, sa mi foto páči atmosférou, vrstvami vzduchu, aj ružovou oblohou pred východom slnka.
 
Janíčkooooo
2010-10-24 12:08:41
Nádherné :)
 
L.U.B.O
2010-10-24 11:51:09
super... a nie je ani presaturovana :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
PaPi
2010-10-24 11:16:49
Prijemna ;-)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
masto
2010-10-24 10:21:22
príspevok od: Dusicka
dobra, az na TK. Treba ju trochu doostrit.
Pri fotografii krajinky v rannom opare a následnom zmenšení 800x600 len ťažko hľadať ostrosť ako britva :). Môžem dať niekde originál, ten vyzerá o hodne lepšie ( prípadné doostrenie zabije atmosféru ). V každom prípade sa nabudúce posnažím viac.
Ďakujem za spätnú väzbu.
 
pekelnikivan
2010-10-24 07:38:37
pekné
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Dusicka
2010-10-24 07:04:43
dobra, az na TK. Treba ju trochu doostrit.
 
Y535
2010-10-24 04:53:20
pekné
Tech. kvalita: 3 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.00
 
Dodi
2010-10-24 01:28:43
super
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Gino
2010-10-24 01:19:00
pekná scéna (+)
TK (-)
 
andrejgrznar
2010-10-24 01:17:57
velmi pekne
 
Nico 1
2010-10-24 01:14:10
Nádhera
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
 


Technika: Olympus E-410, Olympus E-600, Olympus OMD E-M5, Olympus XZ-1,

Objektívy: Olympus Zuiko 35mm f3.5 Macro, Olympus Zuiko 50mm f/2.0 Digital ED Macro, Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 ED Digital , Olympus Zuiko 40-150mm f/4-5.6 Digital,

Fotoaparát: Olympus E-620
Pridané: 2010-10-24 00:43:07
Na kritiku: 2010-10-24 00:43:07
Miesto:Sihla
Témy: príroda
Albumy: Krajina
Niečo z rannej prechádzky na Sihlou