...ale ja som už v ďalšom príspevku nepísala o Turecku
(to prvé, čo som uviedla, bol len príklad z dovolenky) :)
Hovorila som o klientoch zo západnej Európy (z vlastnej praxe),
žiadny postkomunizmus..., o prispôsobobaní sa trhu medzi západnými
konkurentmi, z ktorých každý má v svojej politike na prvom mieste
uspokojovanie potrieb zákazníkov v štýle ´nemožné na počkanie´,
takže len tým ich neohúriš... Rovnako každý z nich je ochotný
v snahe udržať sa v konkurenčnom boji na trhu a u zákazníka ísť
s cenami častokrát až na hranicu vlastných nákladov.
Takže nie my - z východu :) kazíme trh...
Preto nesúhlasím s Tvojou vetou:
,,by si sa cudovala,kolko malo vsak treba jednat o cene,ked dokazes splnit klientove poziadavky´. Teda aspoň neplatí globálne... Svetová konkurencia je silná,tam ideš s tým, že všetky požiadavky ´musíš´ splniť. A okrem Teba to
vedia ale aj tí ostatní... v čom si Ty lepší???
Ale už sme inde, tu by sme sa asi mali baviť radšej o fotkách,
pretože v obchode sa asi každý pohybujeme na inom teritóriu... :)
Vďaka za debatu, dobré svetlo :)
ale ved ja suhlasim...:-)..a sam to tak robim......ked je to nutne.....
by si sa cudovala,kolko malo vsak treba jednat o cene,ked dokazes splnit klientove poziadavky.....
to nebola poucka...to ma len tak napadlo....s tym bojovanim a podobne....to je vydobytok modernej,postkumunistickej doby a vnimania,ze ako to funguje v zahranici....na zapade....ak je Tureckoa Afrika na zapadetak potom ano...:-)))
zlava,odpustenie casti ceny,je vsak vo vyspelych krajinach ´ponukana´,ako odmena,za Tvoju navstevu,ze si bola mila,ze si sa pacila obchodnikovi.....:-)))
a pozor,netreba si zamienat lobing,politicke hry,machinacie s obchodom.....to nie je obchod..pre mna istotne nie....
Nechcem Ti oponovať, ale tak ideálne ako z poučky, ako píšeš v prvom odseku,
to v praxi naozaj nefunguje :) A práve preto, že poznám klientov...
A to nehovorím o SR, rovnako nehovorím o tovare za pár EUR
(čO nás práve vďaka Tvojej fotke a Tvojmu postrehu priviedol k tejto debate).
Klient potrebuje mať totiž tiež pocit, že s Tebou ´bojoval´ a neskočil
Ti hneď ľahko na prvú sumu. A niekedy mu stačí len ´psychologických´ pár EUR...
A inokedy Ti zasa pár EUR dole môže pomôcť vyhrať miliónový kontrakt :)
a pre Teba Koma,ta moja filozofia v odkaze pre mile ziena,plati dvojnasobne....
:-)))
mohlo by byt pre Teba zaujmave,kam az siahaju moznosti komisionalnych dodavatelov....lebo obchodnik sam,nema opodstatnenost.....
pridem Ta niekedy pozriet,co to vlastne predavas..a kde...:-)odhadankujem Ta...:-)
:-)))))
ja len malu,bezvyznamnu poznamku....obchodnik v prvom rade by mal vediet co predava a kto su jeho klienti.....
potom nebude treba ani zliav....ani klientov,ktori si ich pytaju.....
ale v SR je to tak....myslime si,aj ako obchodnici,aj ako klienti,ze pytat zlavy je dobre....sam to niekedy robim,ked vidim tu ochotu za ´pultom´...:-)))
Hm...len ja pracujem v takom obchode...kde nemôžem kalkulovať s cenou...a pri cenotvorbe ,, umelo predražovať ,, ...aby som bol potom akože super, že koľko som zľavil...nie sú to moje veci, sú to ,,veci,, na komisionálny predaj...NC...nie je NC...ale AH ;) Tak by bolo neseriózne voči majiteľom tých ,, vecí ,, kalkulovať a umelo nadnášať PC( len kvôli zľavám)...mohlo by sa stať, že by o ne potom nebol vôbec záujem a sa nepredali...a tak by majitelia tých vecí, čo ich vytvorili...nemali potom vôbec spätnú väzbu ;)....bol som dostatočne hádankový? :-)
V súčasnosti musí obchodník už pri cenotvorbe kalkulovať s možnosťou zľavy. Tá totiž pre mnohých funguje ako psychologický efekt, ako dobre nakúpil :)
(Keď nás napríklad na dovolenke v zahraničí v rámci jedného výletu vzali do exkluzívneho obchodu s kožou, také šťastie sme mali - len práve v ten deň, len práve pre nás bola zľava až 50% :) Ceny na visačkách to však vysvetlili - 4 cifry v EUR!)
To čo po minulé roky nebolo sa tento rok stalo pravidlom...prisám vačku, od každého druhého zákazníka nič iné nepočujem len : ,, a nejakú zľavu nám nedáte? ,, ...na hoc jakú prkotinu...
K tejto fotografii nie sú dostupné žiadné komentáre. Pridaj komentár ako prvý.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
obchod,bude vzdy obchod....
(to prvé, čo som uviedla, bol len príklad z dovolenky) :)
Hovorila som o klientoch zo západnej Európy (z vlastnej praxe),
žiadny postkomunizmus..., o prispôsobobaní sa trhu medzi západnými
konkurentmi, z ktorých každý má v svojej politike na prvom mieste
uspokojovanie potrieb zákazníkov v štýle ´nemožné na počkanie´,
takže len tým ich neohúriš... Rovnako každý z nich je ochotný
v snahe udržať sa v konkurenčnom boji na trhu a u zákazníka ísť
s cenami častokrát až na hranicu vlastných nákladov.
Takže nie my - z východu :) kazíme trh...
Preto nesúhlasím s Tvojou vetou:
,,by si sa cudovala,kolko malo vsak treba jednat o cene,ked dokazes splnit klientove poziadavky´. Teda aspoň neplatí globálne... Svetová konkurencia je silná,tam ideš s tým, že všetky požiadavky ´musíš´ splniť. A okrem Teba to
vedia ale aj tí ostatní... v čom si Ty lepší???
Ale už sme inde, tu by sme sa asi mali baviť radšej o fotkách,
pretože v obchode sa asi každý pohybujeme na inom teritóriu... :)
Vďaka za debatu, dobré svetlo :)
by si sa cudovala,kolko malo vsak treba jednat o cene,ked dokazes splnit klientove poziadavky.....
to nebola poucka...to ma len tak napadlo....s tym bojovanim a podobne....to je vydobytok modernej,postkumunistickej doby a vnimania,ze ako to funguje v zahranici....na zapade....ak je Tureckoa Afrika na zapadetak potom ano...:-)))
zlava,odpustenie casti ceny,je vsak vo vyspelych krajinach ´ponukana´,ako odmena,za Tvoju navstevu,ze si bola mila,ze si sa pacila obchodnikovi.....:-)))
a pozor,netreba si zamienat lobing,politicke hry,machinacie s obchodom.....to nie je obchod..pre mna istotne nie....
mrzuteho obchodnika..:-)
to v praxi naozaj nefunguje :) A práve preto, že poznám klientov...
A to nehovorím o SR, rovnako nehovorím o tovare za pár EUR
(čO nás práve vďaka Tvojej fotke a Tvojmu postrehu priviedol k tejto debate).
Klient potrebuje mať totiž tiež pocit, že s Tebou ´bojoval´ a neskočil
Ti hneď ľahko na prvú sumu. A niekedy mu stačí len ´psychologických´ pár EUR...
A inokedy Ti zasa pár EUR dole môže pomôcť vyhrať miliónový kontrakt :)
:-)))
mohlo by byt pre Teba zaujmave,kam az siahaju moznosti komisionalnych dodavatelov....lebo obchodnik sam,nema opodstatnenost.....
pridem Ta niekedy pozriet,co to vlastne predavas..a kde...:-)odhadankujem Ta...:-)
ja len malu,bezvyznamnu poznamku....obchodnik v prvom rade by mal vediet co predava a kto su jeho klienti.....
potom nebude treba ani zliav....ani klientov,ktori si ich pytaju.....
ale v SR je to tak....myslime si,aj ako obchodnici,aj ako klienti,ze pytat zlavy je dobre....sam to niekedy robim,ked vidim tu ochotu za ´pultom´...:-)))
(Keď nás napríklad na dovolenke v zahraničí v rámci jedného výletu vzali do exkluzívneho obchodu s kožou, také šťastie sme mali - len práve v ten deň, len práve pre nás bola zľava až 50% :) Ceny na visačkách to však vysvetlili - 4 cifry v EUR!)
To čo po minulé roky nebolo sa tento rok stalo pravidlom...prisám vačku, od každého druhého zákazníka nič iné nepočujem len : ,, a nejakú zľavu nám nedáte? ,, ...na hoc jakú prkotinu...
Keď sme boli na krajinárskom kurze v jednom dedinskom rozhlase vyhlasovali akciu na náhrobné kamene :)