Západom USA 5.časť - Calico, NP Death Valley a mesto hriechu Las Vegas

Je pred siedmou ráno. Niekde medzi Los Angeles a Calico, bližšie ku Calico. Skladáme spacáky na parkovisku pri supermarkete Wallmarkt. Už ho aj otvorili, tak si hneď urobíme zásoby, ale zbytočne sa nezdržujeme a hneď vyrážame. Mohavská púšť.

Ani sa nenazdáme a vidíme odbočku do Calica. Calico Ghost Town, mesto duchov. V USA je  takýchto  miest nespočetne. Mestá, ktoré prekypovali životom sa stali časom opustené, a tak sa nám zachoval kúsok minulosti divokého západu.

Calico.

Železnica.

Jeden z dolov.

Calico je jedno z takýchto  miest,  a keďže ho máme po ceste, nič nám nebráni v jeho návšteve. Ťažilo sa tu striebro, neskôr borax a vo svojej sláve sa jednalo o bohaté mesto. Striebro a borax sa vyťažili a obyvateľom neostalo nič iné, len nechať mesto napospas svojmu osudu a opustili ho. Dnes je z neho americký skanzen.

Počas sezóny tu prebiehajú aj rôzne podujatia a atrakcie, ale už je mimo nej. A tak sa prechádzame po meste sami. Je dosť opravené, čo nebýva zvykom, ale odkúpil ho nadšený Američan, ktorý sa o mesto stará. Všetko pôsobí ako vystrihnuté  z filmu, westernu.

Asi najviac sa všetkým páči miestna škola, ktorej  budova pripomína kostol. V jednej budove sú vystavené staré historické fotografie, na  ktorých sú ľudia tej doby. Ľudia vtedy vyzerali dosť srandovne. Slnko začína stúpať a časom poriadne pripekať.

Škola.

Bývalí obyvatelia.

Mesto si prejdeme a vyrážame ďalej po Mohavskej púšti smerom do národného parku Death Valley.

Časť rozprávania a putovanie po NP Death Valley je zámerne skrátene na nevyhnutné minimum. Národný Park Death Valley je už veľmi pekne spracovaný v dvoch častiach. Nájdete ich Photopointy/Photopointy Svet/USA

Hory v Death Valley.

Postupne prejdeme v podstate celé Death Valley. Vynecháme len na severe Ubehebe Crater. Bola by to dosť veľká zachádzka. Na mňa osobne zanechá najväčší dojem Badwater, najnižšie miesto USA. Soľ na zemi je úžasná. Keď zapadne slnko a už nie je poriadne vidieť, vydávame sa smerom na Las Vegas.

Mesquite Sand Dunes.

Salt Creek.

Zabriskie Point.

Devil's Golf Course.

Badwater.

Cesta ubieha pomaly. Je už tma a nič nevidieť. Ideme cez hory a ako sa cesta začne rozšírovať a zhustne premávka pochopíme, že sa blížime k Las Vegas. Las Vegas, nazývané mesto hriechu. Čo sa tu udeje to tu aj zostane. Mesto kasín, alkoholu, prostitúcie, nonstop zábavy. Tieto bežné frázy charakterizujú Las Vegas. Do mesta dorazíme pred 23 hodinou. Všetko svieti, všade sú ľudia. Akosi sa nevieme zorientovať. Náš cieľ je zohnať ubytovanie. Najprv zastavíme, hľadáme free Wi-fi, ale nemá to cenu, a tak zastavujeme pri prvom moteli. Cena 65 dolárov sa nám zdá vysoká. V sprievodcovi sa dočítame, že najlacnejšie ubytovanie je  vo „veľkých hoteloch“ konkrétne v hotely Circus Circus, a tak ideme tam. Počet izieb 3767 naznačuje, že sa jedná o naozaj veľký hotel. Odstojíme si radu pri recepcii, majú voľno a cena je krásnych 80 dolárov za všetkých štyroch, teda cca 15 eur na osobu a noc. Sme v jednej z tower. Izba je malá, ale veľké postele. Je pred polnocou a rozhodneme sa, že do mesta dnes už nejdeme. Hygiena, dobitie elektroniky a spánok. Zajtra Hooverova priehrada a Las Vegas.

Hooverova priehrada.

Nemali sme v pláne stávať príliš skoro, ale nakoniec sa prebúdzame pred siedmou. Hygiena a vyrážame na Hoowerovu priehradu. Tá bola v dobe dostavania najväčšou priehradou na svete. Zásobuje vodou a elektrikou okrem iných miest najmä Las Vegas a aj vďaka nej sa Las Vegas mohlo stať tým, čím dnes je. Parkujeme za priehradou a ideme si ju peši pozrieť. Rozmery 379m dĺžka a výška 220m naznačujú veľkú stavbu. Nad priehradou sa vypína nový diaľničný most.

Priehrada je zároveň aj atrakciou pre turistov, a tak je tu možno nájsť všetko možné pre turistov, od sociálneho vybavenia, až po občerstvenie a obchody so suvenírmi. Je možnosť absolvovať aj prehliadku priehrady.

Na záver sa ešte prejdeme po novom diaľničnom moste a priehrada je za nami. Je čas na jedlo a samotné  Las Vegas.

Priehrada, pohľad zhora.

Po obede ideme preskúmať Las Vegas. Parkujeme na jednom poschodovom parkovisku. Úplne hore, aby sme mali dobrý výhľad na mesto. Naša prehliadka začína u MGM Grand Hotel. Odtiaľ pokračujeme k New York New York. Tu absolvujeme aj jazdu na roller coaster-y, ktorý je na streche tohto hotelu. Pokračujeme cez kasína a zábavné centra pomaly von. Hracie automaty, rôzne atrakcie, reštaurácie, obchody atď. Vo vnútri veľmi nefotografujem. Údajne to nemajú radi.

MGM Grand.

Aj takto sa býva v Las Vegas.

Administratívne centrum Las Vegas.

New York.

Túlame sa ulicami, kasínami. Všetko tu má úžasnú atmosféru. Ako sa rozsvietilo osvetlenie, je to nezabudnuteľné. Absolvujeme povinnú zastávku pri hracej  fontáne pred hotelom Bellagio (najdrahší hotel v Las Vegas), scénu s pirátmi pri Treasure Island Hotel, umelý vulkán pri hoteli Mirage. Všetko je úžasné a skvelé. Scénky ale nefotím, nemá to cenu, ale natočím si ich aspoň do mobilu.

Hotel Bellagio.

V kasíne New York New York.

Len tak chodíme s otvorenými ústami a pozeráme na hotely pripomínajúce svetové miesta a mestá. Do toho hudba, drahé obchody, v kasínach hrajú ľudia ruletu, poker, kocky a ďalšie hazardné hry. Na ulici pouličný umelci, Mexičania rozdávajúci katalógy prostitútok (prostitúcia tu je legálna) a za hotelmi postávajú prostitútky. Sem tam prejdú okolo policajti na bicykli. Nezabudnuteľná atmosféra.

Hlavná ulica.

Medzitým sa zotmelo. Na fotenie je už nevhodný čas. Pozrieme na hodinky a zisťujeme, že je už skoro 22 hodín.

Nočné Las Vegas.

Benátky.

S menšou zastávkou pri Statosphere Tower, čo je najvyššia budova v Las Vegas sa vydáme von z Las Vegas, opúšťame mesto.

Statosphere Tower.

Náš ciel je dostať sa čo najbližšie k národnému parku Zion. A tak cestujeme. Zadriemem. Sú asi dve hodiny ráno, keď zastavíme. Camp. Rozkladáme stan. Sme pred NP Zion. Je chladno, ale som unavený a tak rýchlo zaspávam. Spím s Michalom v stane, Kulich a Radek spia v aute.

Tukiee
2012-01-30 09:48:10
Skvelé! ako vždy .. zaujímavé fotky .. a úplne najviac ma očarila tá fotka z dvoma budovami a fialovým nebom .. úžas

Juraj Lacko
2012-01-30 12:57:42
Super, clovek sa az chce pobalit a ist cestovat.

scoty
2012-01-30 21:33:19
pekne, bral by som taky vyletik

Anena
2012-01-30 23:34:11
Dobre fotky, fajn zdokumentovane, nostalgicky som si zaspominala

hatamrc
2012-01-30 23:39:39
Super ,tento "cestopis" sledujem od zaciatku ,zaujimave citanie a prijemne fotky, zda sa ze konecne sa i pocasie ubralo spravnym smerom

jimmy1414
2012-01-31 09:01:29
veľmi pekný článok tak ako aj tie predtým čakám hlavne na záverečný photopoint kde budú vysvetlené ako boli spravené plány na tento trip, koľko čo stálo a podobné základné veci

2012-01-31 11:03:08
príspevok od: hatamrc
Počasie bolo už len pekne takže aj fotky budu už len v peknom počasí

oniiicek
2012-01-31 17:00:48
Perfetkné, milujem takéto dokumenty, fotografie a text človeka v tiahnu do deja . Už tam len skutočne byť...Díky

KESKOSENI
2012-01-31 19:35:14
fajn čitanie....fajn foto...

2012-02-03 11:59:35
príspevok od: jimmy1414
Jasne bude

Patrik Stedrak
externý redaktor 2012-02-03 23:35:37
krasne fotky, zaujimave citanie... kedy to vsetko stihas clovece

2012-02-18 17:42:07
tato cast je super kedze je tu death valley jedno z miest ktore je naozaj fotogenicke, a urcite si sa vysantil viac s fotkami, tajne som dufal ze dohodis viac fotiek z tychto mies, takties som sa zacal viac zaujimat o tieto miesta, pretoze som dostal navrh na trip do tychto koncin, no vsetko je este v procese dohadovania sa... osobne by som chcel viac dni v np Death Valley a Grand Canyon hlavne pre fotenie, ake je tom s ubytovanim poblizku? inac velmi sa to dobre cita... skvela praca

2012-02-18 21:37:48
príspevok od: slawmi
Ahoj! Dakujem za pekne slova. Samozrejme v Death Valley som nacvakal omnoho viac fotografii ale ako som napisal v texte: ,,Časť rozprávania a putovanie po NP Death Valley je zámerne skrátene na nevyhnutné minimum. Národný Park Death Valley je už veľmi pekne spracovaný v dvoch častiach. Nájdete ich Photopointy/Photopointy Svet/USA,, nechcel som zbytocne robit duplicitu a preto som len urobil vyber fotografii. Bohuzial tak isto to je urobene s Grand Canyonom hadam to nevadi a neodrai ta to od citania, ostatne miesta sa snazim spracovat v maximalne moznej miere

Co sa tyka tvojich otazok tak v Death Valley je skoro nulove ubytovanie. Je tam par kempov, (asi 2) a pod trechou sa da ubytovat asi len vo Funace Creek co je hlavne mesto celej oblasti. Inak sa jedna naozaj o ibrovsku pustinu ....

2012-02-19 00:27:43
príspevok od: DjLuke9

dakujem ti krasne za odpoved, teraz si niesom isty ako to tam moze byt s kempovanim na vlastne tryko, ci chodenie po krajine bez turistickej trasy, no ako vies najkrasie fotit tieto miesta je predsa len zapad a svit slnka a tak skusam najst odpovede na tieto otazky... taktiez by som sa rad dozvedel co sa tyka gran canyonu a death valley ake je to s turistikou, da sa prejst napr okolo gran canyonu cy pohybovat v death valley kde kolvek alebo je to tam nejako ohranicene? zda sa ze po nejakych kempoch sa budem musiet obzeraty na nete, otazocka na death valley co sa tyka noci, pada tam teplota dole? zatial premyslame nad augustom... dakujem ti za odpovede....

2012-02-19 01:09:12
príspevok od: slawmi
August je vrazedne obdobie, kedze v Death Valley namerali oficialne jateplejsiu teplotu na svete (Podotykam ofocialnu, moze byt inde aj viac ale nie oficialne) V amerike vacsinou neriesia ze ides mimo chodnik, oni tie upozornenia su hlavne aby nas nasvtevnikov chranili pred negativami, ted aked sa niekam nesmie istnie je to zo srandy ale znejakeho dovodu, jedine miesto ktore je naozaj chranene je Salt Creek kde ale je vermi labilny biotop a chcu si ho zachovat. Inak moc neriesia kd eclovek moze ist. Vo Furnace Creek je aj Visitor centre kde podaju informacie navstevnikom teda velmi dobre poradia kam ist neist na co is dat pozor a aj daju naprikald povolenie na spanie v prirode, to povolenie byva bezplatne a je to hlavne na to aby vedeli ze tam je nejaky cloveka a keby sa mu nieco stalo bay vedeli kde ho maju hladat. Aspon moje skusenostu s USA su take ze je to raj pre turistov, ziadna buzeracia, upozornenie ktore su odpodstatnene a aby sa nikomu nic nestalo, par krat sa nam stalo ze sme si chceli urobit peknu fotku spytali sme sa Rangrov (spravcov parku) na to odkial to je dobre a poslali nas uplne mimo trasu kde sa akoze nema chodit... Inak Rozhovor so spravcom parku (Rangerom) je za 1000 knih a urcite poradia najlepsie....

M

2012-02-19 09:28:29
tak to si ma trosku nasrtasil s teplotami hadam to prezijeme ked sa tam dostaneme to je poprve.... v plane su len 2 tyzdne a tak sa aj obavam co sa da za takyto cas stihnut z californie... ci las vegas... mimochodom jazero mono si navstivil? je tam toho vela a chceli by sme stihnut co najviac...... no zda sa mi ze si budeme musiet vyticit len dake body a drzat sa mansieho planu...
som velmi rad ze rangers su napomocny ... dakujem za odpovede....cenim si toho....
kam bude tvoj dalsi trip ?

2012-02-19 10:24:49
príspevok od: slawmi
kam bude tvoj dalsi trip ?
Dalsi bude Island

No Rangers su zaklad proste oni ti poradia so vstekym su taka informacna kancelaria . Inak da sa stihnut v USA skoro vsade dojdes autom

2012-02-19 18:19:31
príspevok od: DjLuke9
Dalsi bude Island

dikes, ten island zavidim taktiez jedna z destinacii co by som rad tak sa budem tesit na tvoje infooooooooo drz sa!!!!!!