Západom USA 9.časť - NP Arches

Je podvečer a po dlhej ceste z Natural Bridges National Monument sme konečne v meste Moab, východiskový bod pri spoznávaní National Park Arches, alebo skrátene NP Arches. Tento pozoruhodný park je známi predovšetkým najväčším počtom oblúkov vytvorených prírodou na svete. V meste sa nezdržujeme a vyrážame hneď spoznávať NP Arches.

Náš dôvod pre urýchlené podvečerné vyrazenie do NP Arches je predovšetkým pre jeden z najkrajších oblúkov, aké tu nájdete a to Delicate Arch. Delicate Arch je najkrajší vo večerných lúčoch slnka. Skoro v rovnakej  dobe  fotografoval Delicate Arch aj Scott Kelby. (Keďže tam došiel aj silnejší Kelby, nemôže to byť až tak náročné.) Vstupujeme do parku. Dostaneme ako vždy mapu a brožúrku o parku. Do parku smeruje okrem nás ešte niekoľko áut. Po zdolaní strmého terénu prichádzame k Wolfe Ranch, odkiaľ začína túra na Delicate Arch. Nikde sa nezastavujeme, slnko sa hýbe po oblohe veľmi rýchlo. Vo Wolfe Ranch vezmeme fotoaparáty, statívy a hneď sa vydáme rýchlim krokom k Delicate Arch. Cestou nefotografujeme, jednoducho šliapeme. Trasu k Deliate Arch sme zvládli za cca 40 minút, čo  je  polovičný čas, ktorý stanovovala mapa parku, ktorú sme mali. Išli sme fakt rýchlo. Po tom ako sme čas podľa mapy zvládli za polovicu  sme konečne dorazili k Delicate Arch. Každý z nás si nájde miesto, kde sa rozloží. Vydýchavam sa. Začína to...

Delicate Arch.

Okolie Delicate Arch je ovešané ako vianočný stromček, ľudia s fotoaparátmi, bez nich, s rodinami, zvieratami. Všetci čakajú na magický moment, na magických 10 minút. Niečo málo nacvakám už dopredu, oranžová, farba skál, už krásne vyniká.

Delicate Arch a okolie.

Okolitá príroda.

Čím viac sa blíži čas T, tým sa začne viac zaťahovať. Ach jaj. Stalo sa nám presne to najhoršie čo sa cestovateľovi–fotografovi môže stať. Pred západom slnka sa zatiahne. Som sklamaný a nahnevaný. Zhlboka sa nadýchnem a aspoň si začnem užívať toto krásne miesto. Po chvíľke sa zbalím a vyberiem sa pod Delicate Arch. Obídem celý útvar a dostanem sa dole. Krajina je veľmi zaujímavá.

Pod Delicate Arch.

Príroda ponúka úžasné scenérie.

Oblaky pribúdajú a je čoraz väčšia tma. Ide sa spať k autu. Cesta naspať je ešte rýchlejšia, pretože je to z kopca. Zastavujeme sa ešte na historickom ranči, rekonštrukcia obydlia prvého rančera. Z Wolfe Ranch, kde parkujeme ideme do mesta. Po tom ako zoženieme poslednú izbu v Motel 6, s internetom a nádhernou cenou cca 45 eur (za všetkých) si dáme večeru v miestnom fastfoode Wendys. Po návrate do hotela (tento motel je vedený ako hotel), si dávame sprchu a riadnu, takú akú sme  už  pár dní nemali, pretože  nebolo toľko času a ani možnosť. Predošlé dni v stane, aute sa prejavovali na našej aróme. Využívame internet a posielam správy domov, ja píšem na blog. Okolo polnoci zaspávame.

Je pred siedmou ráno. Balíme. Vyrážame na ďalšie spoznávanie NP Arches. Pri vstupe do parku si nás pamätajú. Usmejú sa a poprajú nám pekný deň. Je krásne slnečno. Prvá zastávka je Balance Rock. Skala, ktorá balansuje na skalnom stĺpe. Kúsok odtiaľ sú takzvané prsty. Všetko si prejdeme. Je tu  veľa krásnych  miest.

Balance Rock.

Balance Rock a Fingers.

V parku objavujeme ďalšie miesta  a vydávame sa  do takzvanej Windows Section. Tu sú tri veľmi pekné miesta. Prvé miesto je pár metrov od parkoviska. Double Arch. Prašná cesta nám veľmi rýchlo ujde. Prídeme k dvom oblúkom, ktoré tvoria dvojitý oblúk. Ukazuje sa mi evidentná výhoda širokáča, skoro stále fotografujem na 10mm.

Okolité scenérie.

Double Arch.

Výhľad od zadného oblúka.

Od Double Arch smerujeme popri parkovisku k miestu B, ktoré nesie  názov Windows. Tento úkaz sa skladá z dvoch ,,okien,, . Každé okno je strašne obrovské. Pri jednom z nich Ranger robí výklad.

Jedno okno z Windows.

Od Windows ideme kuknúť ešte na Turret Arch. Je to taký mix predošlých útvarov. Slnko už dobre pripeká. Je poludnie a pre nás to znamená ďalšia cesta autom. NP Arches toho ponúka neskutočne veľa, ale v USA sme krátko, a tak musíme urobiť aj menšie obete. Chceme vidieť ešte jeden národný park. Najstarší na svete a aj najznámejší.

Turret Arch.

Pohľad na Windows.

Vraciame sa k parkovisku, panoráma skál.

Záchod, pobalenie vecí a vyrážame na neskutočne dlhú cestu. Smer West Yellowstone. Cesta ubieha relatívne rýchlo. V Utahu je krajina hornatá, okolie Salt Lake City nám poskytuje neskutočné výhľady na okolité hory a v Idaho je naopak  krajina rovinatá.

http://www.youtube.com/watch?v=U0W6VqIph_s (Okolie Salt Lake City)

http://www.youtube.com/watch?v=T6Yrefdx09Y  (Za NP Arches)

Ako sa zotmie nevidíme  nič, všade okolo nás je len tma. Časom zídeme z diaľnice a ideme už vedľajšou cestou. Večer po desiatej dorazíme do West Yellowstone. Tankujeme. Náš motel je  pekne obložený drevom, aby zapadal do prostredia horskej dedinky, čo  ešte  viac  umocňuje to aký je pekný. Cena je vyššia, 80 dolárov za všetkých za noc, ale zas máme v cene aj raňajky. Sme pár metrov od Yellowstonského národného parku. Ideme spať, máme za sebou skoro 900km a poldennú túru. Zajtra prvý deň v NP Yellowstone...