Hore

Nepál 2009- Dolný Mustang I.

Naša externá redaktorka, Zuzka Minarovičová, sa zúčastnila fotozájazdu do Nepálu. S jej zážitkami sa postupne zoznámite v troch častiach fotoreportu.



Komu chýba zoznam fotovybavenia, nájde ho v tretej časti, spolu s vysvetlením, ako sme vyberali fototechniku. Prajeme vám pútavé čítanie.

Do Nepálu

Na túto dovolenku som sa tešila takmer rok. Ešte v decembri minulého roka som v novom katalógu CK BUBO Travel Agency objavila ich „úlet" - fotozájazd Nepál - Dolný Mustang, pod vedením Pala Breiera - absolventa FAMU v Prahe - odbor umelecká fotografia, fotografa v slobodnom povolaní, externého pedagóga na VŠMU - odbor dokumentárna fotografia, okrem toho cestovateľa a horolezca. Chrumkavá trojkombinácia a teda dostatočný dôvod na prihlásenie sa, zaplatenie zálohy a pokus o splnenie si detského sna - byť v najvyšších horách sveta.

S rozhodnutím opáčiť Himaláje prišli hneď ďalšie dve - kúpa novej fotoaparatúry a nová turistická výstroj - obe mi totiž začali po x rokoch vypovedávať službu. Bližšie k tejto téme sa dostanem na konci článku, rozpíšem, čo mi bolo užitočné a čo zbytočné. Ak vám počas čítania napadnú akékoľvek otázky, na ktoré po dočítaní nenájdete odpoveď, šups s nimi do diskusie, ak budem vedieť odpoviem, alebo sa aspoň pokúsim zistiť, čo bude treba.

Máme  tu 1. október 2009 - deň D. O 10.00 sa naša  foto-jedenástka (doteraz som z nich nikoho nepoznala) - Slávka, Jozef, Martin, ujo Janko, Peter, Ľubo, Katka, Zuzanka, Lucia, Denisa a ja, pod Paľovým vedením - vydáva v ústrety nepálskemu dobrodružstvu a nasadá do autobusu s cieľovou stanicou Schwechat, odkiaľ nám o 13.35 letí lietadlo do Delhi. Bez komplikácií sme sa naložili do lietadla a po 7 hodinách a 15 minútach pristávame na indickej pôde. Ešte netušíme, že ďalšiu hodinu zostaneme sedieť v lietadle, je potrebné počkať na voľné miesto pre opustenie lietadla. V Indii je časový posun + 3 a pol hodiny. Konečne vystupujeme a ako transferoví pasažieri nemusíme vypisovať žiadne vstupné formuláre.

Indický letiskový úradník nás sprevádza do letiskovej haly, kde vytiahne papier s klasickým modrým indigom a začne si zapisovať naše mená aj s počtom batožiny. Po pol hodine sa vytráca a my máme rozchod. Paľo nám vysvetľuje, že takto to tu chodí, ideme sa zložiť do miestnej „lounge" za poplatok 20 USD. Do odchodu nášho ďalšieho lietadla zostáva totiž niečo okolo 6 hodín a po vzhliadnutí priestorov, v ktorých by sme mohli zostať, volíme radšej trochu súkromia. Máme smolu, v tento deň je na letisku Dry Day (po našom „u Suchánkú"), v cene je však enormne vyšponovaná klimatizácia, časopisy, Internet, nealkoholické nápoje, káva, čaj a akési toasty a koláčiky. Všetko to ochutnávame, ja s trochou nedôvery, akosi všade cítim nejakú pachuť.

Asi po 4 hodinách mrznutia (klíma fičala ako divá) sa Paľo vydáva na cestu za našimi „palubenkami" a po 10 minútach sa vracia s pokynom „Ide sa boardovať". A tak všetci schňapneme svoje caky paky a necháme sa skontrolovať sprava aj zľava, zdola aj zhora, poniektorí musia vybaliť svoje fotobatohy, predsa len 3 baterky sú nebezpečný náklad, až sa nakoniec všetci dostávame k bráne vedúcej do nášho lietadla. Tu nám opäť, napriek predchádzajúcej kontrole, skontrolujú príručnú batožinu, veď čo keby náhodou a hurá, sme v lietadle. Dostávame malé občerstvenie, ktoré môjmu žalúdku nijak moc nelahodí, som unavená a chcem spať. Letíme asi hodinu a 25 minút, čo znamená že o 8.15 sme na nepálskej pôde (oproti Indii máme ďalší časový posun + 15 minút).

Vystupujeme z lietadla, staviame sa do rady na vstupné víza (potrebných je 25 USD a fotografia pasového formátu). Vypĺňame formulár na udelenie víz a k nemu patrí aj tlačivo o našom zdravotnom stave s otázkami typu: „Kašlete?" „Smrkáte?" „Máte teplotu?" Na záver tlačiva máme telefónne číslo, na ktoré sa máme ozvať v prípade akýchkoľvek prejavov choroby. Tlačivo odovzdávame pri prvom úradníkovi, ktorý má cez ústa a nos natiahnutú rúšku, asi aby od nás niečo nechytil. Alebo my od neho? Staviame sa do ďalšej rady, na konci ktorej, zhruba po hodine, vypisuje akési poznámky tetuška, ktorá náš pas spolu s jej popiskami posúva dvom ujom a jeden z nich nám nakoniec víťazoslávne vlepuje víza do pasu. Hurá, sme voľní. Omyl, ešte je potrebné vyzdvihnúť batožinu, prejsť ďalšou kontrolou, opustiť priestor pred letiskovu halou (k tomu nám dopomáha príslušník letiskovej stráže) a konečne sa stretávame s pravým nefalšovaným káthmandským ovzduším.

Brrrrrrr - teplo, smrad, smog, hluk - teraz neviem, či to smrdím ja, či všetci tí okolo nás sa rojaci taxikári, nosiči batožín, svätý muž žobroniaci o svoj bakšiš ... šofér nášho minibusu nás nevedno prečo vedie aj s celou batožinou dookola po celom parkovisku, aby sa s nami vrátil na jeho začiatok a slávnostne nám ukazuje auto, do ktorého nastupujeme. Pravdepodobne ide o „pravidlo" pohybu v smere hodinových ručičiek - aspoň tak to funguje pri obiehaní hinduistických a budhistických chrámov. Zrazu mi chýba naša povestná západniarska pragmatická logika. Som v cudzom svete, s cudzími zvykmi a tak sa zo mňa stáva bábka, ktorá ide, kam ju pošlú a robí čo jej povedia. V duchu hesla: "Nemeň Nepál, Nepál zmení Teba."

Po prvých asi 200 metroch ma chytá panika z dopravy. Jednak sa tu jazdí ako v Anglicku, teda vľavo, ale čo je horšie, o nejakých značkách, či semafóroch ani chýru ani slychu. Chaos nad chaos. Trúbenie, motorky prechádzajúce zľava doprava a naopak, takmer pod kolesami nášho auta. Je strašné teplo a všade sa víria kúdole prachu. Pomóoooooooooooc. Mám rada ticho, kľud, poriadok. Čo som to urobila? Veď tu neprežijem ani deň. A to sa už šinieme miestnymi uličkami, cez okno prúdi pach stoky (mám pocit, akoby som bola na záchode v stave svojej najväčšej dyzentérie), v prachu sa hrajú deti, behajú psy, na zemi sú rozprestreté plachty s kusmi kozľacieho mäsa, ošklbané kurence, vidím aj nejaké ovocie a zeleninu ...

Moje prvé pocity z Káthmandú sú hrozné. Som šokovaná, sklamaná, zhnusená a mám strach, či toto zvládnem. V hlave mi skáču myšlienky jedna za druhou. Napriek tomu, že som videla x dokumentov, počula x cestovateľov, čítala x časopisov a kníh, som vykoľajená ako ešte nikdy v živote - mierne ma napína a chcem prepnúť „program". Pred očami sa mi mihá nadpis posledného článku Ľuba Fellnera - „Keď zbadáte Káthmandú, zamilujete si ho" ... a v ústach cítim horké sliny.

V Káthmandú


Mesto Káthmandú.

Hotel Nature, v ktorom máme spať prvú noc, je príjemne tichý. Nachádza sa v turistickej štvrti zvanej Thamel, plnej rôznych obchodíkov, reštaurácií a kaviarničiek. Dokonca vidíme aj pekáreň s voňavými a skvelo vyzerajúcimi koláčmi. Izby sú fajn, máme vlastnú toaletu a sprchu. Netreba si všímať detaily, to že uterák nie je biely ale šedý, že vaňa je celá začiernená a že po stene lezie nejaký chrobák, je nič v porovnaní s ruchom ulice. Skladáme batohy, ideme zameniť peniaze a kúpiť pitnú vodu a potom šups do sprchy a čistých vecí.

A po chvíľke oddychu vyrážame do ulíc - dobré jedlo padne vhod. V Nepále je oficiálnou menou nepálska rupia a 100 NRP je zhruba naše jedno euro. Liter vody stojí v meste okolo 50 rupií, v horách podľa nadmorskej výšky aj 300 Cena sa takmer vyrovnáva pivu, takže je na každom z nás, čomu udelí prioritu - u mňa to bolo jednoznačné : ). Večera stojí okolo 500 rupií a musím povedať, že najedená som bola kráľovsky.

Moje prvé jedlo sa volá DAL MAWHANI a GARLIC NAAN, k tomu jeden Everest. DAL je nepálske národné jedlo a je to rozmixovaná šošovica uvarená s rôznymi bylinkami a koreninami, podáva sa v peknej miske a jej hustota je niečo medzi prívarkom a polievkou. K nej sa dá objednať buď ryža, alebo ako v našom prípade NAAN - chlebová placka pečená po bokoch pece, natretá roztlačeným cesnakom. A Everest je fajný - nepálske pivo, jedna z dvoch miestnych značiek (druhá značka je Nepal Ice). Pri účte sa automaticky pripočítava 10% prepitné, takže si už nemusíme lámať hlavu, koľko sa tu asi tak necháva trinkgeld.

Keďže sme unavení, ideme hneď spať, ráno skoro vstávame - smer Pokhara. O druhej v noci sa budím na príšerné štekanie psov a trieskanie fliaš o stenu, vykrikovanie podgurážených chlapov. Tie psy nie a nie prestať. Až okolo 3.00h nastáva opäť ticho a tak môžem nerušene spať do 6.00h.

Prvé fotky z terasy káthmandského hotela.


Pokhara

Druhý deň trávime v turistickom autobuse. Zhruba 7 hodín trvá cesta do Pokhary, počas nej máme 2 občerstvovacie prestávky. V momente ako opúšťame káthmandské údolie, krajina začína meniť svoj charakter. Prechádzame okolo miest, ktoré vyzerajú ako cigánske osady, ale aj okolo nádherných ryžových polí, banánovníkov a jedinej nepálskej lanovky. Prvú zastávku máme hneď na miestnom trhu, škoda že nám mrholí, druhú v miestnej vývarovni, kde sa dá veľmi rýchlo, lacno a chutne najesť. A všade je k dispozícii závan západu, Coca Cola a tyčinky Bounty, Mars, Twix ... prišlo mi to zvláštne, keď som si kvôli nevoľnosti kupovala Coca Colu od dievčiny odetej v tradičnom nepálskom odeve. Musím priznať, že tu sa mi ruch nezdá až taký hrozný, predsa len sme na vidieku.

Prichádzame do Pokhary, kde nás autom odvezú do hotela, ktorý vyzerá priam honosne. Izbu máme obrovskú a kúpeľna je tiež fajn, škoda len, že teplá voda nie je až tak teplá. Keďže je vonku okolo 30 stupňov, teplota vody nie je problém, aspoň sa príjemne osviežime. Pokhara je druhé najväčšie mesto Nepálu, polohou mi pripomína náš Poprad. Aj z nej vidno priamo na hory - masív Annapurnien a vrch pripomínajúci Matterhorn - Machhapuchre s výškou 6.993 m n.m.. Dnes je však zamračené, nevidno žiadne hory a tak sa po krátkej informačnej dišpute s Paľom a našim nepálskym sprievodcom Ajayom (my sme ho volali Azajáš) ideme pozrieť k jazeru Phewa Lake.


1. zastávka - miestny trh.


Vodcovia našej „svorky" - Paľo Breier a Ajaya Dahal.

Pokhara.

Jomsom, dolný Mustang

Tak a už mi je lepšie na duši, skoro ráno odlietame do Jomsomu, správneho mesta Dolného Mustangu, ležiaceho v nadmorskej výške 2.710 m n.m.. Tu prespíme dve noci. Na pokharskom letisku (pripomínam, že kontroly na letisku sú aj tu skvelým zážitkom) nás ráno privíta Machhapuchre, čo je dobré znamenie - zdá sa, že poletíme. Lety sú totiž závislé od počasia, v prípade zlej viditeľnosti sa jednoducho neletí.


Okno do neba - vrchol Annapurny IV (7.525 m n.m.) a Annapurny II (7.937 m n.m.).

V Jomsome ma chytá ujúkacia nálada. Po vystúpení z lietadla sa totiž predo mnou objavujú  zasnežené kopce. Paľo nám ukazuje kde je TILICHO (7.134 m n.m.) a NILGIRI NORTH (7.061 m n.m.). Nilgiri má ešte svojich súrodencov - stredného (6.940 m n.m.) a južného (6.839 m n.m.). Ubytovanie máme rozdelené v dvoch hoteloch, náš sa volá Majesty. Po raňajkách sa vydávame do uličiek mestečka (po našom - dedinky v údolí).

Jomsom a jeho privítanie.
 

Sem tam spŕchne, sem tam sa vyčasí a tak sa skupina rozdeľuje na dve časti. 1. časť ide do neďalekej osady a vypije čaj v mieste, ktoré navštívil aj Jimi Hendrix a tá 2. sa rozhodla vypraviť do Kagbeni - stredovekého opevneného mestečka s budhistickým kláštorom, ležiaceho na rozhraní Dolného a Horného Mustangu.

Cestou do Kagbeni a späť.

Muktinat

4. deň nášho výletu venujeme návšteve Muktinathu - je to hinduistické posvätné miesto navštevované množstvom pútnikov. Keďže sa nachádza v nadmorskej výške 3.760 m n.m. a my nie sme dostatočne aklimatizovaní, padá rozhodnutie, že do mestečka sa vyvezieme na džípoch a z neho pôjdeme peši až do Jomsomu. Po drobných peripetiách, kedy nepálci nechápu, že 11 európanov sa nevojde do auta, v ktorom sa vozieva 17 domácich, priplácame ešte jeden džíp a vcelku pohodlne (ak sa to natriasanie dá takto nazvať), zhruba po 2 hodinách cesty vystupujeme z áut. Vzduch je redší a teplota nižšia.

Dostávame ištrukciu, že máme chodiť pomaly a pravidelne dýchať a žiadne prehnané výkony tu nie sú na mieste, ak sa chceme vyhnúť bolesti hlavy. Najprv idem podľa „nariadenia", ale keď mi tá výška nič nerobí, nahadzujem svoje tempo a teším sa z hôr. Máme také striedavo oblačné počasie, hory príliš vidieť nie je, ale dá sa ich podvedome cítiť. Oplachujem sa v svätej vode, dostávam svoju prvú hindu-bodku medzi oči a zapaľujem prvé vonné tyčinky so želaniami pre svoju rodinu a všetkých blízkych i vzdialených. Po opustení areálu nám Ajaya uväzuje na krk šnúrky pre šťastie počas celého nášho treku.


Muktinath a jeho atmosféra.

Opúšťame Muktinath a vraciame sa do Jomsomu cez Jharkot. Tu navštívime chrám, ktorého mecenášom sa stal americký občan, ktorého syn pred niekoľkými rokmi zomrel v Himalájach pri zdolávaní jedného z himalájskych velikánov. Prechádzame nádhernou, trochu pustou, napriek tomu farebnou krajinou Mustangu. Keďže sa cesta v Eklobhatti spája s našou včerajšou trasou z Kagbeni, nasadáme do auta a záverečnú hodinku si skracujeme spôsobom, ktorý by som ako riadny turista nemala prijať. Ale čo, šetrím kolená a okrem toho, tú trasu mám už prejdenú (pekne sa teda vyhováram, len čo je pravda).

Jharkot.

Krajinou Dolného Mustangu.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
oboy
2009-11-26 13:56:46
Ty jo! Pekne to tam maju a tu krasu sa ti aj na fotky podarilo dostat. Text si necham na dlhe zimne vecery... :)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:00:22
príspevok od: oboy
Ty jo! Pekne to tam maju a tu krasu sa ti aj na fotky podarilo dostat. Text si necham na dlhe zimne vecery... :)
... .-)ako to tak vyzera tak zo zimy nic nie je, zostavaju teda dlhe jarne vecery .-)...
 
jolaus
2009-11-26 14:05:25
krasny clanok,pobavil,poucil.....
 
Ultra TXF
2009-11-26 14:25:20
Tak som sa dočkal,presne toto by som chcel o rok absolvovať.
Teším sa na pokračovanie.
 
duroslav
2009-11-26 14:27:04
Len tak ďalej. Teším sa na ďalšie diely reportáže.
Mustang mám v pamäti z jedhoho z Barabášových filmov, ktorý keď som zhliadol, tak som si povedal, že je to asi jedno z mála miest z jeho filmov, ktoré je vhodné aj pre obyčajných smrteľníkov.
 
HUGO7
2009-11-26 14:30:58
Super cestopis aj fotky..........závidím....
 
2009-11-26 14:32:45
putave citanie, zaujimave fotky, tesim sa na teil zwei...
 
milos
2009-11-26 14:35:02
Teším sa na pokračovanie,na rok ideme cez Buba Čínu+Tibet+New York.Bola v ponuke aj Čína+Tibet+Nepál+India+New York,ale bolo to skoro na mesiac a to sa z našej strany nedalo.Tak som zvedavý na tvoje postrehy.Moje foto až o rok.
 
Gino
2009-11-26 14:35:10
Krajina farieb, velmi pekna prezentacia...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:36:55
... presne tento film som si vcera pustala okolo 22.30 a akosi sa mi zaziadalo vratit sa tam zas a znova ... Barabas bol ale v Hornom Mustangu, kde treba specialne povolenie, samotne nepalske viza nestacia ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:37:13
... trpezlivost ruze prinasa .-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:37:31
príspevok od: jolaus
krasny clanok,pobavil,poucil.....
... dakujem, o to slo ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:38:45
príspevok od: HUGO7
Super cestopis aj fotky..........závidím....
... nic nebrani tomu, aby si tam jedneho dna siel ... fotky z Tvojho fotaka by boli skvele .-)
... a dakujem za koment :-)
 
pedro81
2009-11-26 14:39:07
niet co dodat
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:39:34
príspevok od: Gino
Krajina farieb, velmi pekna prezentacia...
... slideshow je Karolova praca, za co mu velmi pekne dakujem :-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:39:51
príspevok od:
putave citanie, zaujimave fotky, tesim sa na teil zwei...
dakujem.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:40:17
príspevok od: milos
Teším sa na pokračovanie,na rok ideme cez Buba Čínu+Tibet+New York.Bola v ponuke aj Čína+Tibet+Nepál+India+New York,ale bolo to skoro na mesiac a to sa z našej strany nedalo.Tak som zvedavý na tvoje postrehy.Moje foto až o rok.
... tak to budete mat co robit ... priprav sa na zaberak :-)))
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:40:44
príspevok od: pedro81
niet co dodat
... uz len sadnut na lietadlo a ist tam :-)
 
HUGO7
2009-11-26 14:48:27
...ale brani nedostatok času
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 14:55:00
príspevok od: HUGO7
...ale brani nedostatok času
... doverne poznam, otazka je kedy je cas povedat si aspon na chvilku ´a dost´ a hodit vsetko za hlavu ... u mna to bolo rozhodnutie pred Vianocami a vsetko co sa dalo, som tomu prisposobila ... ok, spravime dohodu, z casu na cas vycestujem a Ty budes citat .-)
 
skokanix
2009-11-26 15:19:00
Pekný článok a príjemné čítanie,teším sa na pokračovanie.
Pekná krajina a krásne fotky :)
 
Anena
2009-11-26 15:20:21
Super prezentacia.Paci sa mi aj fotodokumentacia.
 
Lama
2009-11-26 15:22:50
dobry clanok, velmi dobre fotky, niektore fakt vynikajuce. Tesim sa na dalsie Mam chut tam vypadnut.
Dobra praca Zuzana
 
milos
2009-11-26 15:26:09
príspevok od: zuzuliena
... tak to budete mat co robit ... priprav sa na zaberak :-)))
Zaberák je moje druhé ja.
Keď sme robili Rím,mal som jazyk na kolenách a chrbát som si ovieval obočím,čiže OK.Len domáci na mňa kukali jak taliáni.
 
Zuzka77
2009-11-26 15:28:01
super Zuzi :o)) vsetky tie spomienky sa pripomenuli... hlavne vona Kathmandu :o)))
 
quaq
2009-11-26 15:47:03
fajny clanok na chvilku som tam bol sucastou vasej expedicie, dakujem precitam si aj druhu cast
 
milos
2009-11-26 15:55:28
príspevok od: zuzuliena
... tak to budete mat co robit ... priprav sa na zaberak :-)))
Ešte ma napadla jedna nemiestna otázka:
Natrafila si niekde počas cesty na fotoobchod?A čo ceny v ňom?
 
slavmiro
2009-11-26 16:26:36
a to ze Caput Mundi tak vycerpavala na fotkach ani nevidno.. :)
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2009-11-26 16:54:33
No pekne zuzka.. :)

Pocul som ze su tam lacne turisticke oblecenia.. Vecsinu co uz nas predavaju vozia stadial.. Vraj tam idu bez oblecenia (nohavice, bundy, topanky..).. nakup spravia priamo tam.
 
kmotrík
2009-11-26 17:18:05
náááádhera, na toto som sa dlho tešil...
 
Marcel Rebro
2009-11-26 17:49:06
... nohavice, bundu si predstavit viem. ale kupit si na mieste nove topanky a zacat v nich rovno slapat???

... fajn report, pekne fotky ... je motivacia aj vyzva zaroven ...
 
Heňo
2009-11-26 18:10:43
Nádhera , aj report aj fotografie ! Musel to byť velmi emotívny zážitok na celý život !
Aj som sa pobavil na začiatku článku , pre človeka je to vždy velký šok ked príde do ,, iného sveta , inej kultúry ´ale časom v teple domova už na to spomína s úsmevom !
Teším sa na pokračovanie , nenechaj nás dlho čakať .-)
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2009-11-26 18:54:14
Krásne fotky tam niekedy byt ešte raz super =)
 
potter
2009-11-26 19:30:45
Uz som sa zlakla, ze si sa na tento report vybodla! Krasne citanie, este krajsie pozeranie! Super, trosku zavidim, ale skvele, ze si tam mohla byt. Viem si predstavit, ze program ste mali nabity, uz sme boli s Bubom 2x ... Skvele, dufam, ze pokracovanie bude coskoro!
 
kieres
2009-11-26 20:07:30
pekne citanie, urcite bolo super :)
 
kieres
2009-11-26 20:08:46
príspevok od: kieres
pekne citanie, urcite bolo super :)
a samozrejme, ze fotky carovne :)))
 
marvi
2009-11-26 20:26:55
Super clanok. Moc moc zavidim. Nepal je mojim najvacsim cestovatelskym snom. Cim viac takychto cestopisov citam,tym ma to viac pritahuje. Dufam,ze sa tam raz dostanem. Aj ked si to zo zaciatku neopisovala najidealnejsie. Ale to je presne to co ma tam taha. Ina mentalita, zvyky,ludia, sposob zivota...a samozrejme majestatne hory..prooste uplne vsetko:)
 
koren
2009-11-26 20:55:42
krasne fotky a zaujimavy report, gratulujem k peknemu zazitku. uz davnejsie som sa rozhodol ze najblizsie leto si dam indiu a nepal, no mne osobne organizovane zajazdy nic nehovoria, citil by som sa obmedzeny, mat nalinajkovane kam, kedy a kde, mam o cestovani trosku inu predstavu, no na druhu stranu cestovka ako bubu umoznila ludom nazriet do kutov sveta kam by sa mozno nikdy nedostala, no vrelo odporucam vsetkym, ktori vahaju, nezavisle cestovanie nie je ziadna veda ani strasiak. sadnut na autobus alebo taxik, kupit jedlo ci zajednat postel sa da tak isto v afrike, azii ako aj na slovensku
 
Andrej012
2009-11-26 20:57:49
dakujem, pekny clanok... uz sa tesim na pokracovanie....
tiez je to moj detsky sen a mam to v plane ale chcel by som to cele absolvovat viacmenej na vlastnu past. Ale pred tym by som chcel este stihnut prejst Vietnam...
este raz pekny clanok, nehovoriac o foto..
 
bebel
2009-11-26 21:00:40
precitala som to na jeden nadych.. to sa snad ani inak neda :).. videoprezentacia s foteckami s podmasom ´domacej´ hudby, je neskutocna, vtahujuca..
Zuzi, vdaka za clanok, a za skvele fotecky, tesim sa na dalsie dve pokracovania..
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:47:46
dakujem :-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:48:38
príspevok od: Anena
Super prezentacia.Paci sa mi aj fotodokumentacia.
... za slideshow podakujme Karolovi, ktory vsetky zaslane fotky takto pekne zkompletizoval ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:49:40
... tu chut mam od vcera vecera aj ja ... u mna to sposobil Barabasov film o Mustangu .-). Dik za koment, pochvala potesila .-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:50:05
príspevok od: Zuzka77
super Zuzi :o)) vsetky tie spomienky sa pripomenuli... hlavne vona Kathmandu :o)))
:-))) to radsej nie :-)))
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:50:31
príspevok od: quaq
fajny clanok na chvilku som tam bol sucastou vasej expedicie, dakujem precitam si aj druhu cast
... no to dufam .-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:51:44
... natrafila ale nevliezla som don, pokial si pamatam, baby pozerali cenu objektivov a vychadzali o nejake tie stovky eur lacnejsie ... nuz ale treba brat do uvahy aj pripadnu reklamaciu, a uprimne, v Nepale by som toto asi neriesila ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:53:57
... turisticke oblecenie je tam fakt lacne, Mamutacke tricka s kratkym rukavom vychadzali na 7 eur, ale kvalita je nizsia ako u nas ... ako Svaricek napisal vo svojej knihe Treti Everest - ´znacku North Face som premenoval na North Fake´ :-). Pocula som aj ja, ze si tam ludia veci kupuju, ja mam rada veci, ktore uz mam na sebe odskusane ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:54:34
príspevok od: kmotrík
náááádhera, na toto som sa dlho tešil...
... a uz mas po radosti :-))), teda este Ta cakaju dve vydania a potom zase cakat :-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:56:16
... s tymi topankami je to celkom mozne, zatial som nikdy nemala ziaden pluzgier z kvalitnych novych topanok ...
... dik za hodnotenie, tesim ma,ze moje pisacky takto motivuju .-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:57:38
... teraz by som uz vedela co ma caka, takze uz by to bolo celkom fajn ... prvy moment bol fakt des ... neviem ci je to zazitok na cely zivot, lebo ma paty uz zase svrbia, takze sa budem musiet poobzerat, co vymyslim buduci rok ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:58:07
príspevok od: Jozef Sádecký
Krásne fotky tam niekedy byt ešte raz super =)
... pravda pravduca s tym bytim ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:58:52
príspevok od: potter
Uz som sa zlakla, ze si sa na tento report vybodla! Krasne citanie, este krajsie pozeranie! Super, trosku zavidim, ale skvele, ze si tam mohla byt. Viem si predstavit, ze program ste mali nabity, uz sme boli s Bubom 2x ... Skvele, dufam, ze pokracovanie bude coskoro!
nelakaj sa, mala som tri tyzdne pokazeny laptop, takze z technickych pricin som mala zatvorene :-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 21:59:55
príspevok od: kieres
a samozrejme, ze fotky carovne :)))
... dakujem, ano bolo super ... ked som pozerala fotky nasho kolegu Janka, juuuuj, treba ist vyssie, do nejakeho base campu ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 22:02:58
príspevok od: marvi
Super clanok. Moc moc zavidim. Nepal je mojim najvacsim cestovatelskym snom. Cim viac takychto cestopisov citam,tym ma to viac pritahuje. Dufam,ze sa tam raz dostanem. Aj ked si to zo zaciatku neopisovala najidealnejsie. Ale to je presne to co ma tam taha. Ina mentalita, zvyky,ludia, sposob zivota...a samozrejme majestatne hory..prooste uplne vsetko:)
... nuz, ja nemam prilis rada take to nadsenie a opisovanie ako bolo uzasne, fantasticky, nic lepsie neexistuje ... mam rada realny opis pocitov, aj s negativami ... to ze sa mi nie vsetko pacilo neznamena, ze by som sa tam nechcela vratit, alebo ze to bolo zle ... ako to v zivote chodi 50:50, je na kazdom z nas, co si v spomienkam ponechame ... mne sa aj to skarede uz po mesiaci paci ... priamo na mieste ma to ale v tej chvili vykolajilo ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 22:04:34
príspevok od: koren
krasne fotky a zaujimavy report, gratulujem k peknemu zazitku. uz davnejsie som sa rozhodol ze najblizsie leto si dam indiu a nepal, no mne osobne organizovane zajazdy nic nehovoria, citil by som sa obmedzeny, mat nalinajkovane kam, kedy a kde, mam o cestovani trosku inu predstavu, no na druhu stranu cestovka ako bubu umoznila ludom nazriet do kutov sveta kam by sa mozno nikdy nedostala, no vrelo odporucam vsetkym, ktori vahaju, nezavisle cestovanie nie je ziadna veda ani strasiak. sadnut na autobus alebo taxik, kupit jedlo ci zajednat postel sa da tak isto v afrike, azii ako aj na slovensku
... hmmm, je trosku rozdiel medzi cestovanim chlapa a zeny ... tiez mam rada solovky, alebo dvojky, nie vzdy sa vsak veci vyvinu tak ako by sme chceli a nie vzdy si trufnem ist tak daleko do neznameho sveta sama ... mam uz kontakt na miestneho guida, takze uz by som teraz bola mudrejsia ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 22:05:17
... o Vietname bude vediet viac porozpravat bear, ktory sa ma odtial kazdu chvilku vratit ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-26 22:06:55
... dakujem, ako som uz pisala za video a hudbu a aj za zachranu obsahu mojho pokazeneho laptopu touto cestou este raz dakujem Karolovi Srncovi...
 
Zuzka77
2009-11-26 22:43:41
´fotoobchod´ sme nasli, aj sme vosli ale tie ceny neboli az tak odlisne od nasich a hlavne s ohladom na reklamacie sa to podla mojho nazoru neoplatilo riskovat
 
marvi
2009-11-26 23:29:34
príspevok od: zuzuliena
... nuz, ja nemam prilis rada take to nadsenie a opisovanie ako bolo uzasne, fantasticky, nic lepsie neexistuje ... mam rada realny opis pocitov, aj s negativami ... to ze sa mi nie vsetko pacilo neznamena, ze by som sa tam nechcela vratit, alebo ze to bolo zle ... ako to v zivote chodi 50:50, je na kazdom z nas, co si v spomienkam ponechame ... mne sa aj to skarede uz po mesiaci paci ... priamo na mieste ma to ale v tej chvili vykolajilo ...
hej..jasne chapem...mne sa prave to ako si to napisala velmi pacilo, bolo to podane realisticky....a vobec ma to neodradilo...priam naopak....s tym sa clovek u nas nestretne:)
 
slavmiro
2009-11-27 00:40:44
príspevok od: zuzuliena
... nuz, ja nemam prilis rada take to nadsenie a opisovanie ako bolo uzasne, fantasticky, nic lepsie neexistuje ... mam rada realny opis pocitov, aj s negativami ... to ze sa mi nie vsetko pacilo neznamena, ze by som sa tam nechcela vratit, alebo ze to bolo zle ... ako to v zivote chodi 50:50, je na kazdom z nas, co si v spomienkam ponechame ... mne sa aj to skarede uz po mesiaci paci ... priamo na mieste ma to ale v tej chvili vykolajilo ...
ani ja nerad pisem superlativy, tentokrat by som tiez nepisal o fotkach a tripu, ale to uz som sa vyjadril inde.. :)
Dnes som mal 20 minut cas, prechadzal som sa po dzungli (Petrzalka) a mal som horsi pocit ako na souku v Marakesi, kde aspon vonala mata a petrzlen. A u nas, v hlavnej dedine? -Rozpadajuce sa betonove monokoky, ludia donuteny zit v soci-zahustenom byvani, pred barakmi akoze minitravniky, na nich spina-bordel, uprostred dna plne parkoviska 5-8 rocnych odkupenych sluzobnych aut.. No nezavidim obyvatelom co tam maju vecer zaparkovat, cez vikendy zit a vychovavat svoje deti.. Som rad ze zijem na vidieku, kde si mozem cez noc nechat pred barakom kludne bicykel a rano tam bude, kde ked mi pridu hostia na 8mich autach, vsetci maju kde zaparkovat, kde ma nas pes slobodny vybeh 600qm..
 
koren
2009-11-27 09:22:09
príspevok od: zuzuliena
... hmmm, je trosku rozdiel medzi cestovanim chlapa a zeny ... tiez mam rada solovky, alebo dvojky, nie vzdy sa vsak veci vyvinu tak ako by sme chceli a nie vzdy si trufnem ist tak daleko do neznameho sveta sama ... mam uz kontakt na miestneho guida, takze uz by som teraz bola mudrejsia ...
zabudni na miestnych guidov, netreba ich. co to nastudovat sa da doma pri knizke alebo za compom na nete, mimochodom tato faza mna osobne velmi bavi a potom uz len hor sa do lesa, a ze sa veci nevyvinu tak ako by sme chceli, nevadi, vyvinu sa inak a o to lepsie
 
peet
2009-11-27 09:52:13
ahoj , je príjemné dostať sa čítaním tvojho cestopisu do Nepálu , vracajú sa mi spomienky :)), super článok - dobre sa to číta , pekné foto :)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 10:22:06
príspevok od: koren
zabudni na miestnych guidov, netreba ich. co to nastudovat sa da doma pri knizke alebo za compom na nete, mimochodom tato faza mna osobne velmi bavi a potom uz len hor sa do lesa, a ze sa veci nevyvinu tak ako by sme chceli, nevadi, vyvinu sa inak a o to lepsie
... nie vsetko na tom nete je, a ma to aj dalsi rozmer ... tohto guida poznam, viem ze je spolahlivy a okrem toho musi zivit rodinu ... mile rada prispejem aspon takto k zlepseniu ich financnej situacie ... spokojnost na oboch stranach ... samozrejme hovorim, ak by som teraz isla sama ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 10:22:25
príspevok od: peet
ahoj , je príjemné dostať sa čítaním tvojho cestopisu do Nepálu , vracajú sa mi spomienky :)), super článok - dobre sa to číta , pekné foto :)
to ma tesi ...
 
caba
2009-11-27 10:51:10
príspevok od: koren
zabudni na miestnych guidov, netreba ich. co to nastudovat sa da doma pri knizke alebo za compom na nete, mimochodom tato faza mna osobne velmi bavi a potom uz len hor sa do lesa, a ze sa veci nevyvinu tak ako by sme chceli, nevadi, vyvinu sa inak a o to lepsie
Cintoriny su plne samostudujucich frajerov;-)
Su miesta, kde je lokalny guide nepostradatelny a Himalaje medzi taketo miesta urcite patria. Slusny guide v danom regione stoji na den menej ako 2 piva...
 
wawrik
2009-11-27 11:05:18
príspevok od: koren
zabudni na miestnych guidov, netreba ich. co to nastudovat sa da doma pri knizke alebo za compom na nete, mimochodom tato faza mna osobne velmi bavi a potom uz len hor sa do lesa, a ze sa veci nevyvinu tak ako by sme chceli, nevadi, vyvinu sa inak a o to lepsie
Čo takto sa dať dokopy? Chystám sa tam tretíkrát aj s deckami, plánujem Tilicho Tal a raft na Karnali. Fotky z októbra mám na http://picasaweb.google.com/wawrik . Tiež chodím bez cestovky, tá sloboda rozhodovania sa nedá vynahradiť ničím...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 11:22:06
príspevok od: wawrik
Čo takto sa dať dokopy? Chystám sa tam tretíkrát aj s deckami, plánujem Tilicho Tal a raft na Karnali. Fotky z októbra mám na http://picasaweb.google.com/wawrik . Tiež chodím bez cestovky, tá sloboda rozhodovania sa nedá vynahradiť ničím...
... prave som si zgustla na Tvojich fotkach - skvele. Co mne osobne na nasom treku chybalo boli presne tie zasnezene casti so sedlom ...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-11-27 11:29:40
príspevok od: zuzuliena
... prave som si zgustla na Tvojich fotkach - skvele. Co mne osobne na nasom treku chybalo boli presne tie zasnezene casti so sedlom ...
S wawrikom ta mozem zoznamit a pojdete o rok spolu.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 11:33:50
príspevok od: Karol Srnec
S wawrikom ta mozem zoznamit a pojdete o rok spolu.
... hmmmm, lakava ponuka :-, len ci by ma chcel do timu, kedze moja najvyssia vyska bolo 3.800 m n.m. ... ahaaaaa, az teraz mi doslo, odkial mi je to meno povedome ... to je ten chalan, co si mi na neho daval odkaz ... s tymi peknymi motivacnymi fotkami ... oktobrove boli este lepsie ... teda wawrik, klobuk dole!
 
caba
2009-11-27 11:36:01
príspevok od: zuzuliena
... prave som si zgustla na Tvojich fotkach - skvele. Co mne osobne na nasom treku chybalo boli presne tie zasnezene casti so sedlom ...
tiez som si zgustol. Co mne osobne na nasom treku chybalo bolo presne to pekne pocasie ktore mal kazdy okrem nas ;-(
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 11:38:36
príspevok od: caba
tiez som si zgustol. Co mne osobne na nasom treku chybalo bolo presne to pekne pocasie ktore mal kazdy okrem nas ;-(
... myslis ten pohlad od Kagbeni so zasnezenym Nilgiri v pozadi? Pri tej fotke som veru zostala zarazena, o kolko uzasnych pohladov sme prisli :-(... cha chaaaa, dovod na navrat :-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 11:39:55
... a na Tvojej stranke som si zasa zgustla na poslednej panorame s Aňapurnou vlavo ... prespala som si zazitok :-)
 
Anena
2009-11-27 12:23:31
príspevok od: zuzuliena
... za slideshow podakujme Karolovi, ktory vsetky zaslane fotky takto pekne zkompletizoval ...
Pekne to spravil, klobuk dolu a Ty si to pekne popisla.Ako celok to posobi velmi dobre.Nie je nad teamovu pracu:-)
 
wawrik
2009-11-27 12:35:20
príspevok od: caba
tiez som si zgustol. Co mne osobne na nasom treku chybalo bolo presne to pekne pocasie ktore mal kazdy okrem nas ;-(
Domáci hovorili, že posledné dva roky končí obdobie dažďov až v polovici októbra... Mne počasie tiež moc nevyšlo, pekne začalo byť až pod sedlom. Čo je škoda, pretože celé údolie rieky Marsyangdi je inak krásne fotogenické, plné dramatických úsekov a zosuvov a najmä plné pestrého života domácich. Ale bol som lenivý vyťahovať foťák z báglu... Preto si ten úsek chcem prejsť ešte raz za pekného počasia a potom odbočiť cez Tilicho Tal, tam som nebol vôbec :-)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-11-27 12:42:22
príspevok od: wawrik
Domáci hovorili, že posledné dva roky končí obdobie dažďov až v polovici októbra... Mne počasie tiež moc nevyšlo, pekne začalo byť až pod sedlom. Čo je škoda, pretože celé údolie rieky Marsyangdi je inak krásne fotogenické, plné dramatických úsekov a zosuvov a najmä plné pestrého života domácich. Ale bol som lenivý vyťahovať foťák z báglu... Preto si ten úsek chcem prejsť ešte raz za pekného počasia a potom odbočiť cez Tilicho Tal, tam som nebol vôbec :-)
Pises to ako ja pri vylete na Zeleznu studnicku :-)
 
caba
2009-11-27 12:48:29
príspevok od: wawrik
Domáci hovorili, že posledné dva roky končí obdobie dažďov až v polovici októbra... Mne počasie tiež moc nevyšlo, pekne začalo byť až pod sedlom. Čo je škoda, pretože celé údolie rieky Marsyangdi je inak krásne fotogenické, plné dramatických úsekov a zosuvov a najmä plné pestrého života domácich. Ale bol som lenivý vyťahovať foťák z báglu... Preto si ten úsek chcem prejsť ešte raz za pekného počasia a potom odbočiť cez Tilicho Tal, tam som nebol vôbec :-)
hmmmm....dal by som sa nahovorit. Dokoncil by som tak okruh okolo Annapurny.
Nam domaci krutili hlavami, ked prsalo viac ako 6 hodin.... a krutili hlavami tri dni :-(
 
wawrik
2009-11-27 12:57:48
príspevok od: Karol Srnec
Pises to ako ja pri vylete na Zeleznu studnicku :-)
Povedzme si pravdu, že annapurnský okruh oveľa náročnejší nie je, len trochu dlhší :-) Však tam bežne chodili 60-roční nemeckí dôchodcovia a japonskí turisti v rifliach a so slnečníkmi :-) Ale na fotenie je to raj.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 13:01:48
príspevok od: Karol Srnec
Pises to ako ja pri vylete na Zeleznu studnicku :-)
... no jeden podstatny rozdiel oproti Zeleznej studnicke to ma ... vladzem ist aj do kopca .-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 13:02:01
príspevok od: wawrik
Povedzme si pravdu, že annapurnský okruh oveľa náročnejší nie je, len trochu dlhší :-) Však tam bežne chodili 60-roční nemeckí dôchodcovia a japonskí turisti v rifliach a so slnečníkmi :-) Ale na fotenie je to raj.
100% suhlas
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-11-27 13:08:08
príspevok od: zuzuliena
... no jeden podstatny rozdiel oproti Zeleznej studnicke to ma ... vladzem ist aj do kopca .-)
To su tie problemi s kolenami, prejavuju sa len doma. :-)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 13:10:08
príspevok od: Karol Srnec
To su tie problemi s kolenami, prejavuju sa len doma. :-)
... ale ako pekne si to nazval - problemy s kolenami :-)))... to budem pouzivat.
 
koren
2009-11-27 14:55:07
si robis srandu? ved budhisti neublizia ani mravcovi, dokonca jeden mnissky rad pred sebou zameta aby nahodou njaky hmyz nezasliapol. neviem ci existuje bezpecnejsie miesto ako himalaje, v petrzalke by som sa bal viac.
ja som sa prechadzal po slume Kibera v Nairobi, je to najvacsi slum vo vychodnej afrike a nestalo sa mi nic, mohlo sa ale nestalo.No ta pravdepodobnost tam bola asi milionkrat vacsia ako v Nepale. Teraz ma napadlo, ze si mozno myslel nebezpecie v horach, pocasie a podobne, no do himalaji predpokladam nejde nikto, pre koho je extrem aj vyniest smetie von ked prsi
 
wawrik
2009-11-27 16:10:57
Na východ od Thamelu je ulica New Road, kde sa dajú zohnať celkom lacné foto veci, ale treba zjednávať. Väčšinou Canon a Nikon. 32GB kartu Sandisk Extreme III som kúpil zhruba za 90 €, canoňácky objektív 100/2,8 USM macro (s ktorým som urobil presne 0 záberov, lebo som ho hneď v prvý deň treku utopil v rieke :-)) za zhruba 210 €, neoprénové popruhy od 10 € atď. Podľa mňa sa tam kupovať celkom oplatí...
 
Серафим Саровский
2009-11-27 21:45:24
good job, nice place
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-27 21:59:57
príspevok od: wawrik
Na východ od Thamelu je ulica New Road, kde sa dajú zohnať celkom lacné foto veci, ale treba zjednávať. Väčšinou Canon a Nikon. 32GB kartu Sandisk Extreme III som kúpil zhruba za 90 €, canoňácky objektív 100/2,8 USM macro (s ktorým som urobil presne 0 záberov, lebo som ho hneď v prvý deň treku utopil v rieke :-)) za zhruba 210 €, neoprénové popruhy od 10 € atď. Podľa mňa sa tam kupovať celkom oplatí...
prepac moju zvedavost, ale co sa udialo pri tej rieke? Si sa smykol, ci co?
 
Dodo PO
2009-11-28 16:33:35
Klobúk dole, pani Zuzana.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-29 00:16:10
príspevok od: Dodo PO
Klobúk dole, pani Zuzana.
... dakujem, pan Jozef .-)
 
wawrik
2009-11-29 10:03:19
príspevok od: zuzuliena
prepac moju zvedavost, ale co sa udialo pri tej rieke? Si sa smykol, ci co?
Hej, zišiel som z chodníka kvôli fotke, potom ešte trochu, potom ešte trochu, až som sa nakoniec pošmykol a letel dolu takmer kolmým svahom až do rieky. Problém bol, že som sa kvôli sklonu kopca nevedel dostať naspäť, trvalo mi to tri hodiny a postrácal som kopec vecí, čo som mal povešaných na ruksaku... Celé to bola moja blbosť, porušil som asi 5 rôznych zásad bezpečného treku... Navyše tie fotky aj tak stáli za prd, vymazal som ich hneď na druhý deň :-(
 
Ultra TXF
2009-11-29 10:15:26
príspevok od: wawrik
Hej, zišiel som z chodníka kvôli fotke, potom ešte trochu, potom ešte trochu, až som sa nakoniec pošmykol a letel dolu takmer kolmým svahom až do rieky. Problém bol, že som sa kvôli sklonu kopca nevedel dostať naspäť, trvalo mi to tri hodiny a postrácal som kopec vecí, čo som mal povešaných na ruksaku... Celé to bola moja blbosť, porušil som asi 5 rôznych zásad bezpečného treku... Navyše tie fotky aj tak stáli za prd, vymazal som ich hneď na druhý deň :-(
Zdržanie 3 hodiny v tomto prostredí sa asi nemusí skončiť dobre :)Najmä ak je človek sám .
 
lacoslav
2009-11-29 23:54:34
1. Závidím, lebo vzhľadom na svoj vek a finančné možnosti sa tam nedostanem. 2.Článok aj foto bežné dovolenkové, že tam bol profík??? ten za vás fotky neurobí. 3. Jedna fotografka konzultovala s profíkom čo tam bol svoj záujem navštíviť Nepál so zámerom, že fotkami z Nepálu ´prerazí´.???
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-30 09:24:00
príspevok od: lacoslav
1. Závidím, lebo vzhľadom na svoj vek a finančné možnosti sa tam nedostanem. 2.Článok aj foto bežné dovolenkové, že tam bol profík??? ten za vás fotky neurobí. 3. Jedna fotografka konzultovala s profíkom čo tam bol svoj záujem navštíviť Nepál so zámerom, že fotkami z Nepálu ´prerazí´.???
1. mali sme v grupe pana, co mal 74 rokov, predpokladam, ze nie si starsi, takze vekom to mozno nemusi byt ...
2., 3. - nepochopila som preco tento koment, som totalny amater, ktoreho bavi pozerat okolo seba a ked sa mozem niecomu priucit, preco nie? O ziadne prerazenie z mojej strany neslo a ani som necakala, ze by Breier za mna fotky robil. Toto je moj pohlad na cas tam straveny. Dali sa urobit 100 krat lepsie fotky, toto bol zatial moj vrchol ... aj ked bezny dovolenkovy .-)
 
Dodo PO
2009-11-30 09:48:53
príspevok od: zuzuliena
1. mali sme v grupe pana, co mal 74 rokov, predpokladam, ze nie si starsi, takze vekom to mozno nemusi byt ...
2., 3. - nepochopila som preco tento koment, som totalny amater, ktoreho bavi pozerat okolo seba a ked sa mozem niecomu priucit, preco nie? O ziadne prerazenie z mojej strany neslo a ani som necakala, ze by Breier za mna fotky robil. Toto je moj pohlad na cas tam straveny. Dali sa urobit 100 krat lepsie fotky, toto bol zatial moj vrchol ... aj ked bezny dovolenkovy .-)
Nechápem ako je to myslené, ale súdiť človeka môžem až potom, čo prejdem rovnakú cestu ako on. Ja obdivujem ženu ako takú v týchto končinách. Nie som odborník, ale keď toto sú iba amatérske fotografie, tak potom ani nerozmýšľam nad zrkadlovkou. Nakoniec neviem, možno mám blbý display.
 
Maxo
2009-11-30 10:08:10
Pozeram ze je tu zopar zavistlivcov a ´tiez´ fotografov-kritikov.Ja Zuzkine clanky a fotky doslova zeriem.Asi preto ze som amater a vobec sa za to nehambim.Podla mna je to super,co ake umenie stale,ved zachytila realitu taku aka tam je.Zuzka - drzim palce a tesim sa na 2 a 3 diel.
 
fuuzi
2009-11-30 10:25:02
v tej dzungli zijem a kazdy vecer hladam volne miesto. Dnes som skoro slapol do psieho vykalu na chodniku, takze ti ticho zavidim...
 
slavmiro
2009-11-30 10:30:44
príspevok od: fuuzi
v tej dzungli zijem a kazdy vecer hladam volne miesto. Dnes som skoro slapol do psieho vykalu na chodniku, takze ti ticho zavidim...
:) ale nikde nie je napisanee ze to musi byt tvoja konecna adresa. Si mlady, aj my sme sa 4x stahovali ako mlada rodina, kym sme zapustili korene..
 
caba
2009-11-30 13:32:16
príspevok od: zuzuliena
1. mali sme v grupe pana, co mal 74 rokov, predpokladam, ze nie si starsi, takze vekom to mozno nemusi byt ...
2., 3. - nepochopila som preco tento koment, som totalny amater, ktoreho bavi pozerat okolo seba a ked sa mozem niecomu priucit, preco nie? O ziadne prerazenie z mojej strany neslo a ani som necakala, ze by Breier za mna fotky robil. Toto je moj pohlad na cas tam straveny. Dali sa urobit 100 krat lepsie fotky, toto bol zatial moj vrchol ... aj ked bezny dovolenkovy .-)
ad 1.
z desiatich ucastnikov boli 4 cerstvo nezamestnani a jeden dochodca
ad 2. a 3.
nejaky vlastny clanok a fotka by sa nenasla, aby sme sa poucili od profika? ;-)
 
fuuzi
2009-11-30 15:13:38
aj ja si myslim, ze to je vec setrenia a odoprenia si inych veci. takze moja otazka je: ake boli celkove naklady? (aby som vedel, kolko mam setrit.)
 
caba
2009-11-30 17:01:18
príspevok od: fuuzi
aj ja si myslim, ze to je vec setrenia a odoprenia si inych veci. takze moja otazka je: ake boli celkove naklady? (aby som vedel, kolko mam setrit.)
+/- autobus 2,5k EUR na 2 tyzdne
vsetko zavisi od letenky (da sa zohnat okolo 1k EUR)

 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-11-30 17:47:10
príspevok od: fuuzi
aj ja si myslim, ze to je vec setrenia a odoprenia si inych veci. takze moja otazka je: ake boli celkove naklady? (aby som vedel, kolko mam setrit.)
Co tu hodil Caba je samozrejme nezmysel. Cenu zajazdu si zistis v cestovke. Musis ale pridat cenu za ockovania, trekkingovu vybavu, osobne potreby, fotovybavu (ak ju nemas kompletnu), vreckove a k tomu pre istotu pridaj 20% rezervu.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-30 18:08:35
príspevok od: fuuzi
aj ja si myslim, ze to je vec setrenia a odoprenia si inych veci. takze moja otazka je: ake boli celkove naklady? (aby som vedel, kolko mam setrit.)
... nuz, ked som zratala fakt vsetky vsetky naklady, so vsetkymi polozkami, ktore Karol napisal, cize aj vreckove, aj fotovybava (komplet nova) aj trekova vybava (komplet nova)aj ockovania a lieky, suma sumarum cifra okolo 300 tis. Sk. Ak si spokojny s fotakom aky mas, nemusis kupovat turisticke veci, zostava zajazd cez CK, vreckove a ockovania (aj tie mozes risknut-zalezi len a len na Tebe) vyjde Ti suma cca 100 tis. Sk. Predpokladam, ze naozajstni fajnsmekri, ktori potrebuju ku stastiu len vreckove a letenku to maju za este menej.
 
caba
2009-11-30 18:33:20
príspevok od: Karol Srnec
Co tu hodil Caba je samozrejme nezmysel. Cenu zajazdu si zistis v cestovke. Musis ale pridat cenu za ockovania, trekkingovu vybavu, osobne potreby, fotovybavu (ak ju nemas kompletnu), vreckove a k tomu pre istotu pridaj 20% rezervu.
Preco by to mal byt nezmysel? Bol si tam? Ja ano....
Ty si na kazdu dovolenku kupujes novu trekkingovu vybavu, novu fototechniku a podobne? Ak ano, tak to pokladam za nezmysel ;-)

 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-11-30 18:35:42
Nie, len viem, co vsetko musela Zuzka investovat. Sorry, nemislel som to zle, viem ze si tam bol tiez :-)
 
koren
2009-11-30 18:52:37
príspevok od: fuuzi
aj ja si myslim, ze to je vec setrenia a odoprenia si inych veci. takze moja otazka je: ake boli celkove naklady? (aby som vedel, kolko mam setrit.)
no padaju tu riadne sumy, a samozrejme daju sa minut aj tie, a aj omnoho vyssie, no ja sa to chystam spravit za asi za tisic euro na mesiac so vsetkym. samozrejme cestovka sa vypusta pretoze je zbytocna, letenka sa da zohnat cca 400eur, staci sa dostat do istanbulu a odtial lacnymi azijskymi aerolinkami do kathmandu.samozrejme takuto letenku vo vyhladavacoch nenajdete treba vediet ako hladat. toto nie je joke, za takuto sumu to spravil moj kamos minuly rok, za podobne peniaze som bol ja toto leto na mesiac v keni a tanzanii, pritom cestovky za to pytaju 4tis euro a to bez letenky, smiesne ako sa da zbytocne minut vela penazi
 
caba
2009-11-30 18:58:27
príspevok od: Karol Srnec
Nie, len viem, co vsetko musela Zuzka investovat. Sorry, nemislel som to zle, viem ze si tam bol tiez :-)
Cena dovolenky je vzdy otvorena smerom hore :-(
Tiez ma to stalo viac, ale tvrdim ze za tych 2500 by som to vedel zopakovat.
Ockovanie: zltacka a+b, tetanus, tyfus zide sa aj pre domaseda a cena zanedbatelna voci celkovym nakladom. Popri sume ktoru som vysolil cestovke som minul cca 600eur z toho radovo 400 padlo na darceky a zbytok hlavne pitny rezim;-)))
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-30 19:00:26
príspevok od: koren
no padaju tu riadne sumy, a samozrejme daju sa minut aj tie, a aj omnoho vyssie, no ja sa to chystam spravit za asi za tisic euro na mesiac so vsetkym. samozrejme cestovka sa vypusta pretoze je zbytocna, letenka sa da zohnat cca 400eur, staci sa dostat do istanbulu a odtial lacnymi azijskymi aerolinkami do kathmandu.samozrejme takuto letenku vo vyhladavacoch nenajdete treba vediet ako hladat. toto nie je joke, za takuto sumu to spravil moj kamos minuly rok, za podobne peniaze som bol ja toto leto na mesiac v keni a tanzanii, pritom cestovky za to pytaju 4tis euro a to bez letenky, smiesne ako sa da zbytocne minut vela penazi
... verim, ze sa to da a mozno su to ovela lepsie cestovatelske zazitky.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-30 19:04:25
... dodam, ze su tam perfektne tibetske sperky, takze nabuduce beriem kopec penazi na ne :-)))...
 
koren
2009-11-30 19:49:31
príspevok od: zuzuliena
... verim, ze sa to da a mozno su to ovela lepsie cestovatelske zazitky.
vsetko zalezi od miery pohodlia cestovatela, resp. do akej miery je ochotny ztoho pohodlia upustit, vonku to volaju low budget travelling, ja som k tomu pricuchol ako prvak na vyske ked som si obehol spanielsko, na juhu odskocil do maroka a naspat domov , peknych 6 tyzdnov s 40 litrovym batohom a minutych asi 300eur,z toho 80% stal interrail, ktory sa ukazal aj tak zbytocny pretoze som vacsinou stopoval. no nepovazujem sa za cestovatela, skutocny travelers su ludia ako napr. tento chalanisko http://www.sme.sk/c/5130676/najvacsie-zhromazdenie-na-svete.html , a dalsi, ktori ponali cestovanie v pravom slova zmysle
 
koren
2009-11-30 19:50:23
príspevok od: koren
vsetko zalezi od miery pohodlia cestovatela, resp. do akej miery je ochotny ztoho pohodlia upustit, vonku to volaju low budget travelling, ja som k tomu pricuchol ako prvak na vyske ked som si obehol spanielsko, na juhu odskocil do maroka a naspat domov , peknych 6 tyzdnov s 40 litrovym batohom a minutych asi 300eur,z toho 80% stal interrail, ktory sa ukazal aj tak zbytocny pretoze som vacsinou stopoval. no nepovazujem sa za cestovatela, skutocny travelers su ludia ako napr. tento chalanisko http://www.sme.sk/c/5130676/najvacsie-zhromazdenie-na-svete.html , a dalsi, ktori ponali cestovanie v pravom slova zmysle
dal som tam zly link sorry , ten spravny je tento http://tv.pluska.sk/showdoc.do?docid=109377&showRate=true
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-11-30 20:00:58
príspevok od: koren
dal som tam zly link sorry , ten spravny je tento http://tv.pluska.sk/showdoc.do?docid=109377&showRate=true
ok, dik, mrknem.
 
2009-11-30 20:02:45
príspevok od: koren
vsetko zalezi od miery pohodlia cestovatela, resp. do akej miery je ochotny ztoho pohodlia upustit, vonku to volaju low budget travelling, ja som k tomu pricuchol ako prvak na vyske ked som si obehol spanielsko, na juhu odskocil do maroka a naspat domov , peknych 6 tyzdnov s 40 litrovym batohom a minutych asi 300eur,z toho 80% stal interrail, ktory sa ukazal aj tak zbytocny pretoze som vacsinou stopoval. no nepovazujem sa za cestovatela, skutocny travelers su ludia ako napr. tento chalanisko http://www.sme.sk/c/5130676/najvacsie-zhromazdenie-na-svete.html , a dalsi, ktori ponali cestovanie v pravom slova zmysle
tak taketo nieco by som chcel raz skusit...
sice nieco podobne robim cez leto po Slovensku, ale v cuzine je to ine uplne...
 
Tono
2009-12-01 08:19:40
Putavy clanok, prima fotocky.
Ticho zavidim . K tomu cestovaniu - naozaj sa da cetovanie ponat rôznym spôsobom a zalezi na cloveku. Kedysi som hltal knihy od Ivana Bulika a dnes by som vdacne prenechal cast pripravy a starosti na cestovke za co si musi clovek priplatit. Su v tom aj znalosti krajiny a prostredia ako takeho a pravdepodobne clovek uvidi viac ako ked na zaciatku potrebuje cas na zorientovanie sa v prostredi.
 
PeterSA11
2009-12-01 11:13:37
Nádhera, môj sen tam ísť
 
2009-12-02 13:51:24
pred tyzdnom som dostal prvu davku Nepalu na ePhoto...rozmyslam, ci tento bude druha alebo si mam najst nahradu a pockat do buduceho tyzdna...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-12-02 14:10:03
príspevok od:
pred tyzdnom som dostal prvu davku Nepalu na ePhoto...rozmyslam, ci tento bude druha alebo si mam najst nahradu a pockat do buduceho tyzdna...
Druha cast je pripravena. Chysta sa aj tretia. Tu druhu spustime zajtra, alebo pozajtra, aby bol dodrzany tyzdnovy odstup.
 
2009-12-02 14:15:33
príspevok od: Karol Srnec
Druha cast je pripravena. Chysta sa aj tretia. Tu druhu spustime zajtra, alebo pozajtra, aby bol dodrzany tyzdnovy odstup.
dik, Karol, tesim sa...i kvoli tomu som reagoval, mal som pocit, ze tyzden je idelny odstup...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-12-02 14:37:05
príspevok od:
pred tyzdnom som dostal prvu davku Nepalu na ePhoto...rozmyslam, ci tento bude druha alebo si mam najst nahradu a pockat do buduceho tyzdna...
... to je mile, ze sa pytas :-), fakt potesilo. Vcera som dokoncila aj 3. cast, takze coskoro do citania :-).
 
Ultra TXF
2009-12-02 16:59:12
príspevok od: zuzuliena
... to je mile, ze sa pytas :-), fakt potesilo. Vcera som dokoncila aj 3. cast, takze coskoro do citania :-).
Už sa teším na ďalšie dva diely,od toho sa bude odvíjať môj event.plán na budúci rok.
 
wayne
2009-12-02 17:15:35
WAU. co dodat...
 
2009-12-02 17:19:27
príspevok od: zuzuliena
... to je mile, ze sa pytas :-), fakt potesilo. Vcera som dokoncila aj 3. cast, takze coskoro do citania :-).
rad citam dobre clanky, i kvoli tomu chodim na ePhoto a tento je z tej kategorie...verim, ze pokracovania budu tiez...
 
lacoslav
2009-12-11 19:25:56
príspevok od: zuzuliena
1. mali sme v grupe pana, co mal 74 rokov, predpokladam, ze nie si starsi, takze vekom to mozno nemusi byt ...
2., 3. - nepochopila som preco tento koment, som totalny amater, ktoreho bavi pozerat okolo seba a ked sa mozem niecomu priucit, preco nie? O ziadne prerazenie z mojej strany neslo a ani som necakala, ze by Breier za mna fotky robil. Toto je moj pohlad na cas tam straveny. Dali sa urobit 100 krat lepsie fotky, toto bol zatial moj vrchol ... aj ked bezny dovolenkovy .-)
Dopĺňam po uverejnení 3.časti.
1.Závidím-vaše možnosti-nič v zlom.
Vek=zdravie=mínus financie. Tvoja dovolenka (300,000,-) je môj dvojročný dôchodok, takže komentáre o šetrení(nie tvoje)sú trochu smiešne. 74-ročnému pánovi želám pevné zdravie, aby mohol ešte dlho plniť svoje sny. A tým čerstvo nezamestnaným- asi nie sú na tom tak zle, keď dovolenkujú v Nepále.
2. Od externej redaktorky som čakal viac, napriek tomu II.a III. časť je lepšia.Aj tak ma to utvrdzuje v názore, že zrkadlovka nie je všetko.
3. Medzi bodkou a ??? chýba text ´bola si to ty´-moja chyba. Ale neviem čo ťa popudilo, je niečo zlé keď niekto chce ´preraziť´? To predsa vy mladí chcete asi všetci.
Nechcem ti kaziť radosť z dovolenky. Keď si ty spokojná je všetko v poriadku. Viac sa k tomu nebudem vyjadrovať.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-12-15 11:14:23
tak na zaver, prave som nasla Tvoju spravu:
1. ohladne dochodkov sa musis stazovat inde, myslim, ze nikto z nas za to nemoze. Pre mna akurat tak skola, na dochodok si musim tiez nasetrit, uz teraz, aby som potom mohla radostne zit.
2. je mi luto, externi redaktori su ludia z masa a kosti, ktori chodia do prace, maju svoje rodiny a poritom sa snazia este nieco vymysliet a vytvorit pre ostatnych z konicka, ktoreho maju velmi radi. Nie su to ziadni profesionali, a o nejakej zarobkovej cinnosti sa tu vobec, ale vobec neda hovorit. Cize su to len taki fanatici, ktori venuju svoj cas tomuto portalu /nehram sa na ziadnu hrdinku, robim to v podstate pre seba, aby som zmysluplne vyuzila cas a nieco sa aj popri pisaniu naucila/
3. nepotrebujem prerazit, mozno prave preto lebo mam uz takmer 40 rokov, cize ziadne mladatko. Nakoniec aj tak kazdy zisti, ze zivot nie je o prerazaniach, neprajnosti, zlobe, zavisti a pod. Je o niecom uplne inom :-).
Tymto som tiez ukoncila dialog na tuto temu a prajem Ti vsetko dobre.
 
Dodo PO
2010-06-19 00:26:21
Druhý krát klobúk dolu, blahoželám k premiére na TV Ziva, som príjemné prekvapený.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované