Hore

K roháčskym plesám

Západné Tatry a ich časť Roháče sú jedny z najpozoruhodnejších a pre fotografické oko najzaujímavejších miest. Pod Roháčmi si samozrejme každý predstaví strmé a skalnaté štíty. Je tu však toho viac ako len vrcholky hôr. Môj dnešný tip na Photopoint je z Národnej Prírodnej Rezervácie Roháčske plesá.


Pohľad z vrchoľníkov Roháčov na 2 zo 4 Roháčskych plies.
 

Roháčske plesá sú Národnou Prírodnou Rezerváciou. Vznikli ľadovcovou činnosťou. Je ich niekoľko, avšak najvýznamnejšie sú 4, ktoré sa počas roka nemenia.  Pri výlete na Roháčske plesá máme dve možnosti ako ich prejsť. Obe možnosti však začínajú vo Zverovke. Tu sa naviažeme na červenú značku smerom na Adamculu. Zo začiatku je cesta dosť nezaujímavá, vedie po asfaltovej ceste a okolo máme len stromy, sem tam na nás vykuknú štíty okolitých hôr. Čím viac sa však blížime k Adamculi, tým viac sa nám odhaľuje Roháčska dolina spolu s krásnym pohorím Roháče.


Zimná cesta a podoba cesty na Roháčske plesá.
 

Hneď ako dorazíme do Adamcule, kde je rozcestník, zmeníme farbu turistickej značky na modrú a náš ďalší cieľ je Roháčsky vodopád. Konečne vidíme aj pekné vrchy Spálená a Pachoľa, ktoré nás budú sprevádzať skoro celú cestu. Cestou k vodopádu je počuť hučanie burácajúcej vody a taktiež budeme míňať potôčik, ktorý tvorí Roháčsky vodopád. Od tohto okamžiku bude mať cesta celkom veľké stúpanie, ale krása Roháčskeho vodopádu nám to vynahradí...


Vrch Spálená, ktorý nás sprevádza skoro celú cestu.


Potôčik, ktorý vytvára Roháčsky vodopád, pokácané stromy tlačia do očí slzy.

 
Krásny Roháčsky vodopád. 
 

Z Roháčskeho vodopádu budeme pokračovať stále dohora cestou cez les až dorazíme k peknému odpočívadlu a rázcestiu turistických chodníkov. Naša cesta sa uberá ďalej stále po modrej k Roháčskym plesám.


Romantické odpočívadlo spolus vrcholkami okolitých hôr. 


Cesta naberie na stúpaní. Pohľady sú však krásne. Po necelej hodinke dôjdeme konečne k prvému plesu. V dobe mojej návštevy bolo celé zamrznuté, čo vytvorilo fascinujúcu Scenériu.


Cestou k Roháčskym plesám.


Spálená dolina a vrch Pachoľa.


Prvé pleso, Horné Roháčske pleso. 


Po zastávke sa vydáme okolo plesa a pre zmenu dole kopcom k ďalšiemu Roháčskemu plesu. Od tohto okamžiku sa naša cesta uberá už len z kopca. Čim sme však nižšie, tým sa nám viac odhaľuje Smutná dolina, ktorej dominuje vrch Volovec a Ostrý Roháč.


Druhé a Tretie Roháčske pleso, ale pe nás druhé čo vidíme.


Pohľad na okolité hory.
 

Postupne zídeme až do Smutnej doliny do rázcestia Pod Roháčskymi plesami. Držíme sa stále modrej značky a vydáme sa k Tatliakovej Chate, kde je Tatliakovo pleso (jazero), ktoré je umelo vytvorené. Od tejto chaty nás čaká cesta už len späť po červenej značke k autobusu/autu. Druhá varianta je trasa, ktorá ide presne opačne. Ako prvé k Tatliakovej chate a vrátime sa k Adamculi.

Plesá očami fotografa

 
Roháčske plesá sú veľmi fotogenické a ponúkajú každé ročné obdobie inú scenériu, preto je dobré sa sem vracať. Je tu však problém so slnkom. Na jar a približne polovicu leta tu svieti slnko, avšak potom od jesene, cez zimu až do jari, sú plesá stále v tieni. Treba s tým počítať. Ja som si naposledy zabudol prechodové filtre a fotografovanie bolo dosť namáhavé. Taktiež odporúčam zobrať statív.


V Smutnej doline. 


Pri Treťom plese.


Tatliakovo jazero.

Záver

Roháčske plesá sú peknou vychádzkou, kde môžete zobrať aj deti. Množstvo lavičiek a odpočívadiel je ako robených pre neturistov. Pozor však na cestu autobusom, kedy budete musieť šliapať veľmi dlho po asfaltovej ceste- táto trasa je maximálne nezáživná. Auto je preto omnoho lepšie aj kvôli chabým spojom. Túra sa dá pohodovo zvládnuť za 5 - 6 hodín, kedy máte asi 2 hodiny čisto len na fotografovanie.


Zlomený ľad pri Štvrtom Roháčskom plese.


Detail na Druhé Roháčske pleso.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
zuzuliena
externý redaktor 2009-12-15 12:25:32
super tip, krasne fotky. V ktorom mesiaci je to fotene?
 
Marcel Rebro
2009-12-15 12:35:25
Kedze neviem z ktoreho konca sa pocitaju tak druhe alebo tretie ;-)
... aj v IR verzii ...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-12-15 12:43:46
vo farbe sa mi paci viac ...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2009-12-15 12:51:51
Hurá, balíme batoh a ideme, Hery, nespi toľko, hýbaj kostrou... :-)
 
Marcel Rebro
2009-12-15 13:05:48
príspevok od: Stratený Stano
Hurá, balíme batoh a ideme, Hery, nespi toľko, hýbaj kostrou... :-)
Skus svoje oblubene ´Hery, liska!´ ... alebo Hery uz Tvoje figle prekukol? ;-))))
 
DjLuke9
2009-12-15 13:34:40
príspevok od: zuzuliena
super tip, krasne fotky. V ktorom mesiaci je to fotene?
Cau!
Zimna je fotena priblyzne vo februrary, tie z vysky a tatliakove jazero su fotene v oktobry a tie zimne ktorych je najviac su fotene tak 3 tyzdne dozadu(teda v koncom Novembra).
 
DjLuke9
2009-12-15 13:36:07
No pocitaju sa vlastne od Tatliakovej chaty smerom hore:) ale je v tom mismas lebo v roznych publikaciach je napisane rozne:)
 
Marcel Rebro
2009-12-15 13:53:06
príspevok od: DjLuke9
No pocitaju sa vlastne od Tatliakovej chaty smerom hore:) ale je v tom mismas lebo v roznych publikaciach je napisane rozne:)
Nevadi, na fotke mam teda druhe a tretie, len neviem v akom poradi ;-)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2009-12-15 14:08:38
Fígeľ s líškou používam až v teréne v lese, je to teda ´terénny lesný fígeľ´... V horách používam iný fígeľ, ale nemôžem prezradiť, ochranári by zdreveneli... :-)
 
Marcel Rebro
2009-12-15 14:14:46
príspevok od: Stratený Stano
Fígeľ s líškou používam až v teréne v lese, je to teda ´terénny lesný fígeľ´... V horách používam iný fígeľ, ale nemôžem prezradiť, ochranári by zdreveneli... :-)
budem hadat : ´Hery, svist!´ ...

A) je spravne ;-)

P.S. zabi bobra, zachran strom!
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2009-12-15 14:30:54
Takým svišťom pohyb vôbec nezaškodí, budú mať lepšiu kondičku a lepšie zvládnu nástrahy zimy...
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-12-15 15:01:51
dakujem
 
petrus 1
2009-12-15 15:16:18
ahoj,fajný článoček,krásne foto.tú prvú fotku si poskladal z koľkých fotiek?je fakt super.
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2009-12-15 16:15:26
pekny clanok, aj fotky. jedine nechapem tie upravy :-( neviem ci to je hdr alebo ina uprava, ale uplne to nici fotky - neprijemne farby, bez kontrastu, aury. skoda, nechapem tento novy ´trend´. dufam ze to co najskor zakape, jak tamagochi ;-)
 
Eriček123
2009-12-15 17:16:46
Tak ja som Roháče tiež prešiel tento rok cez letné prázdniny a vrátil by som sa tam aj teraz... príroda a scenérie sú tam úchvatné.

Nejaké moje fotografie :
 
DjLuke9
2009-12-16 00:53:20
príspevok od: petrus 1
ahoj,fajný článoček,krásne foto.tú prvú fotku si poskladal z koľkých fotiek?je fakt super.
Nie som eraz dom ale ak si tak pamatam je to zlozene cca zo 5tich fotiek...Odfotenych na sirku:)
 
DjLuke9
2009-12-16 00:58:10
príspevok od: photoab.wz.cz
pekny clanok, aj fotky. jedine nechapem tie upravy :-( neviem ci to je hdr alebo ina uprava, ale uplne to nici fotky - neprijemne farby, bez kontrastu, aury. skoda, nechapem tento novy ´trend´. dufam ze to co najskor zakape, jak tamagochi ;-)
Cauko!
No HDR to urcite nie su...Kazdy ma na fotky ine nazory, podla ludi co mi pisali sa fotky pacili a nemali vyhrady...Kazdopadne co clovek to iny nazor. Ale hovorim HDR som nepouzival, piuzival som len krivky a trochu kontratsu...Co sa tyka aury, tak ja ziadnu vyraznu nevidim ale samozrejme vyhnut sa jej neda ako som pisal od neksorej jesene do Jari do doliny nesvieti slnku pretoze sa rovna toci za okolitymi stitmia preto tam je ta aura:) ak keby som to fotil neviem cim a pouzil neviem co stale tam bude koli slnku schovanom za stitmi... Inak ako som pisal zabudol som si prechodaky doma tak som pouzil metodu sednicu teda fotil som dotky s roznou expoziciu a prelozil cez sem, inak sa to s mojim fotakom ani nedalo...
 
DjLuke9
2009-12-16 01:03:40
Som rad ze si sa zapojil..fotky si dal pekne..dakujem. Samozrejme z Rohacov sa dockate viac Photopointov, hadam sa budu pacit. Napisat o Rohacoch len jeden Photopoint je hriech a ked sa na to pozrem aj vyletovo tak by sa to asi ani nedalo za jeden den stihnut:). Ale citat kazdy tyzden len o miestach z Rohacov by vas asi nebavilo:)
 
DjLuke9
2009-12-16 01:14:41
príspevok od: DjLuke9
Cauko!
No HDR to urcite nie su...Kazdy ma na fotky ine nazory, podla ludi co mi pisali sa fotky pacili a nemali vyhrady...Kazdopadne co clovek to iny nazor. Ale hovorim HDR som nepouzival, piuzival som len krivky a trochu kontratsu...Co sa tyka aury, tak ja ziadnu vyraznu nevidim ale samozrejme vyhnut sa jej neda ako som pisal od neksorej jesene do Jari do doliny nesvieti slnku pretoze sa rovna toci za okolitymi stitmia preto tam je ta aura:) ak keby som to fotil neviem cim a pouzil neviem co stale tam bude koli slnku schovanom za stitmi... Inak ako som pisal zabudol som si prechodaky doma tak som pouzil metodu sednicu teda fotil som dotky s roznou expoziciu a prelozil cez sem, inak sa to s mojim fotakom ani nedalo...
P.S.Ale mas pravdu asi u 2-3 fotiek vydno miernu ,,auru,, ale hovorim asi to je tym slnkom lebo je ta aura uz an povodnom RAW-ku...
 
Lienka1
2009-12-16 08:19:27
pekné fotky a hlavne super zima!
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2009-12-16 08:41:11
príspevok od: DjLuke9
P.S.Ale mas pravdu asi u 2-3 fotiek vydno miernu ,,auru,, ale hovorim asi to je tym slnkom lebo je ta aura uz an povodnom RAW-ku...
no, musim nesuhlasit - urcite to neni v RAWku, ani to neni na par fotkach :-) je to skoro na kazdej - bud aura na oblohe, alebo zaciernene kraje hor:

http://www.imageno.com/8603ts6vg5r1pic.html

ale aby sme neodbocili od temy, najvacsi problem je ta plochost. je to uplne bezkontrastu, tmave partie pomaly svetlejsie ako tiene - a vysaturovane jak svina, najma obloha.

na druhu stranu, robia to ajznami autori. otazka je, kolko ludi si naozaj kupi takuto fotku, ale budiz:
http://www.timecatcher.com/main.cfm?p=01_200&PhotoID=1275
http://www.timecatcher.com/main.cfm?p=01_200&PhotoID=1276
http://www.timecatcher.com/main.cfm?p=01_200&PhotoID=953
 
demo
2009-12-16 09:31:46
ako by si potom odporucil fotit, ked je obloha napriklad omnoho svetlejsia ako spodok? musis to poskladat a spojit, aby si mal kresbu aj tu aj tu.
 
tibren
2009-12-16 09:54:00
príspevok od: demo
ako by si potom odporucil fotit, ked je obloha napriklad omnoho svetlejsia ako spodok? musis to poskladat a spojit, aby si mal kresbu aj tu aj tu.
ano, ale treba to spojit tak, aby to nebolo vidno ;) a hlavne aby to posobilo prirodzene...
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2009-12-16 11:54:45
príspevok od: demo
ako by si potom odporucil fotit, ked je obloha napriklad omnoho svetlejsia ako spodok? musis to poskladat a spojit, aby si mal kresbu aj tu aj tu.
ako pise tibren :-) ale ist fotit krajinu zabudnut si filtre by sa ti tiez nemalo stavat :-PPPP

dalsia vec je, ze RAWu sa da vselico vytiahnut. pre dokumentacne ucely to stacit bude. vpodstate staci aj toto, tie pripomienky boli skor tak do buducnosti :-)
 
DjLuke9
2009-12-16 13:34:01
No jasne:). No s tymi filtrami mas pravdu:) aj ked ja som si ich nezabudol ale zabudol som si drziak(pouzivam system cokin), takze mi boli nanic. Ako som pisal pouzival som metodu tzv. ,,sendvic,, a ak mam pravdu povedat, pouzil som to prvy krat v zivote takze vysledok nie je taky dokonaly ako by mal byt. Ked sa naucim takto spracovavat fotky tak urcite sa k tymto vratim. Ja som skor na tie filtre jak vsetko pracne robit v PC:). Kazdopadne myslim ze ked sa clovek takeho formatu ako si ty pozastavi u mna a nad mojimi fotkami tak to o niecom svedci, teda ze zaujali. Dik za rady budem sa to snazit odstranit do buduca a ked sa zlepsim v postprocese u tejto metody urcite sa vratim k tymto fotkam...
 
noiseless
2009-12-16 20:02:18
no pekný photopoint ... zaujala ma tá hneď prvá fotka a tie s potokom. Myslím že sa tam v lete pôjdem pozriť ;)
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2009-12-16 21:14:04
Vdaka za tip, musim tam niekedy zase po dlhom case zajst ;o)
 
demo
2009-12-18 11:46:55
to je sice pravda ale ja si zas myslim, ze podobne nepekne vyzeraju prechodove filtre ktore zasiahnu vrcholy kopcov, stromov... je to takisto neprirodzene, ako aura okolo nich a mozno este viac
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2009-12-18 17:34:53
príspevok od: demo
to je sice pravda ale ja si zas myslim, ze podobne nepekne vyzeraju prechodove filtre ktore zasiahnu vrcholy kopcov, stromov... je to takisto neprirodzene, ako aura okolo nich a mozno este viac
suhlasim, nevyzera to dobre. na druhu stranu, staci ti pouzit filter tak, aby si nemal prepal(nie 100% spravne naexponovat fotku - rozumej brutalne pritmavit oblohu), zvysok sa da spravit v PC. a v poslednom rade, aura je naozaj najmensim problemom. vacsi problem je totalna strana kontrastu a prirodzenosti farieb - a to sa ti pri filtroch nestane.
 
DjLuke9
2009-12-18 19:25:54
príspevok od: photoab.wz.cz
suhlasim, nevyzera to dobre. na druhu stranu, staci ti pouzit filter tak, aby si nemal prepal(nie 100% spravne naexponovat fotku - rozumej brutalne pritmavit oblohu), zvysok sa da spravit v PC. a v poslednom rade, aura je naozaj najmensim problemom. vacsi problem je totalna strana kontrastu a prirodzenosti farieb - a to sa ti pri filtroch nestane.
Tak tak..preto milujem Filtre...:)
 
Gmiťo
2010-01-04 21:58:47
prosto nádhera...ešte som tam nikdy nebol...no tento fotopoint mi pomohol aspoň si predstaviť tú krásu...
 
Laco 61
2010-01-25 19:07:27
Jednoducho nádhera, túto trasu som prešiel s rodinou v lete, ale opačným smerom.Prajem veľa zdaru.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované