Jarné Vysoké Tatry

Je štvrtok 26.mája 2016, 6:15 ráno, auto  parkujeme pred reštauráciou Plesnivec na Štrbskom plese a vyrážame smer Kotlina Žabích plies. Obloha je zatiahnutá, všade je mokro a po chodníku tečie voda. Od hangu pod Žabími plesami je súvislá vrstva snehu.

Volia veža a Žabí kôň.

Náš cieľ: Žabí kôň, Tylková štrbina a Volia veža. Nástup pod Häberlaina je po strmých mokrých trávach kde sa pre istotu naväzujeme a mierime rovno pod stenu k borháku, ktorý ukazuje nástup do cesty.

2. dĺžka Häberlaina.

Obúvame lezečky, Kompót ťahá dve dĺžky. Skala je stále trochu vlhká a treba liezť opatrne. V tretej dĺžke trochu hlúpo míňam štand a doliezam kúsok pod vrchol. Zapisujeme sa do knihy, ukazuje sa slniečko. Zlaňujeme do Vyšného Žabieho sedla.

Znovu obúvame zimné topánky, nahadzujeme mačky, vyberáme čakan. Po mäkkom firne cez Tylkovú štrbinu traverzujeme po snehu až pod Volovku.

Traverz pod Volovku.

Kompót nastupuje do Štáflovky a po peknej suchej skale lezieme hore. V druhej dĺžke ma dobehnú mraky, ktoré rýchlo vystúpali z doliny. Kompót pokračuje treťou dĺžkou, platňa je moja a vrcholový hrebeň Kompótov.

Horné platne Štáflovky.

Na vrchu sme pred štvrtou poobede, slniečko nám na chvíľu dožičí aby sme sa v kĺude najedli, prezuli, pobalili a začali zlaňovať. Ďĺžka lana vystačí po vysnežený žľab, ktorým zostúpime k veciam. Schádzame pravou stranou okolo Žabích plies, míňame “autobus”, berieme odložené tenisky pod hangom a schádzame k autu. Pekný deň ukončujeme v Plesnivci cesnačkou a nealko pivom.