Hore

Ale

čo keby sme sa dohodli, že už z nás nikto nikdy nenapiše v komentári k fotke slovko "ale". Svet fotografie by bol krajší.

Dobré svetlo všetkým!

Peter
Autor tohto článku nemá aktuálne napísaný žiadny text o sebe

profil autora

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
vd
2016-02-29 10:52:51
napriek tomu je to bobrý nápad..
 
Biwki
2016-02-29 10:59:14
príspevok od: vd
napriek tomu je to bobrý nápad..
Dakujem
 
blahoslav J B Art
2016-02-29 17:50:26
vseobecne je k fotkam malo komentarov a ty to chces este obmedzit
 
Roman Point
2016-02-29 18:40:06
Používajme teda aber, oder but
 
Roman Point
2016-02-29 19:35:09
Podstatné je že Leo získal konečne Oskara Zaslúžil si to
 
Biwki
2016-02-29 19:54:52
"chcem to obmedzit" len o slovko ale. Takmer pod kazdou fotkou sa da nejake ale najst. Take to nase - slovenske. Paci sa mi, ALE ja by som... Inymi slovami nie je to zle, ale ja to viem lepsie. Sledujem viacero svetovych portalov, ale ziadne ale tam nie je. Casto tu vidim uzasnu fotku a niekto, k nej za jeho ALE napise totalne neofbornu blbost, lebo sa proste neda akceptovat, ze je fotka fajn. Treba proste najst, co by sa dalo spravit inak. Fotka vzdy moze byt trocha tmavsia alebo trocha bledsia alebo inak orezana alebo cokolvek ine. ..Tesme sa z prace inych, ucme sa na ich chybach a ale, ak uz je fakt nejake ale nudtne, si napisme radsej do spravy.
 
inkubbus
2016-02-29 20:00:38
príspevok od: Biwki
"chcem to obmedzit" len o slovko ale. Takmer pod kazdou fotkou sa da nejake ale najst. Take to nase - slovenske. Paci sa mi, ALE ja by som... Inymi slovami nie je to zle, ale ja to viem lepsie. Sledujem viacero svetovych portalov, ale ziadne ale tam nie je. Casto tu vidim uzasnu fotku a niekto, k nej za jeho ALE napise totalne neofbornu blbost, lebo sa proste neda akceptovat, ze je fotka fajn. Treba proste najst, co by sa dalo spravit inak. Fotka vzdy moze byt trocha tmavsia alebo trocha bledsia alebo inak orezana alebo cokolvek ine. ..Tesme sa z prace inych, ucme sa na ich chybach a ale, ak uz je fakt nejake ale nudtne, si napisme radsej do spravy.
napíš si rovno pod fotky že chceš iba "like" a slovné superlatívy.
 
Robson65
2016-02-29 20:12:39
bez urážky autora, ale myslím si, že keď niekto dáva fotku na kritiku, tak by mal počítať s tým, že sa nájde pár jedincov, ktorí mu tú kritiku aj napíšu a práve to slovko "ale" niekedy pôsobí tak zjemňujúco a tiež som názoru ako blahoslav, tej kritiky a komentárov je tu ako šafránu a už sa väčšinou obmedzuje len na tlačítko páči alebo na ignoráciu ....a prečo písať do správy, to je v podstate akoby alibizmus...keď napíše človek kritiku viditeľne, tak prezentuje svoj pohľad, ktorý tiež môže byť skritizovaný a môže mu byť vyvrátení ostatnými a tým sa tiež učí aj sám kritik
 
Biwki
2016-02-29 20:25:16
inkubbus chces ma urazit? Ja tu neriesim seba a nemam nic proti kritike mojich fotiek alebo fotiek kohokolvek ineho. Hovorim tu o tom, za nam nieco branit akceptovat fotku taku aka je a aj pod vynikajuce snimky musime pisat nejake ALE. Akoby nam to nedalo, len tak fotku uznat bez vyhrad. Casto sa pozriem na fotky cloveka co napisal ALE a nesiahaju ani po paty fotkam cloveka, ku ktoremu sa citia potrebu doslova mentorsky vyjadrit. Radia napriklad v zmysle zakladnych kompozicii a pritom je na fotke pouzity daleko sofistikovanejsi a modernejsi kompozicny postup. O tom vravim a nie o tom ze by mna niekto kritizoval. Moje fotky nie su dokonale a casto si zasluzim mozno aj to ALE. Su tu vsak ine a Ty to urcite dobre vies. Slovaka tlacitko like pali a ak ho stlaci, musi aspon nieco vytknut.
 
inkubbus
2016-02-29 20:32:40
príspevok od: Biwki
inkubbus chces ma urazit? Ja tu neriesim seba a nemam nic proti kritike mojich fotiek alebo fotiek kohokolvek ineho. Hovorim tu o tom, za nam nieco branit akceptovat fotku taku aka je a aj pod vynikajuce snimky musime pisat nejake ALE. Akoby nam to nedalo, len tak fotku uznat bez vyhrad. Casto sa pozriem na fotky cloveka co napisal ALE a nesiahaju ani po paty fotkam cloveka, ku ktoremu sa citia potrebu doslova mentorsky vyjadrit. Radia napriklad v zmysle zakladnych kompozicii a pritom je na fotke pouzity daleko sofistikovanejsi a modernejsi kompozicny postup. O tom vravim a nie o tom ze by mna niekto kritizoval. Moje fotky nie su dokonale a casto si zasluzim mozno aj to ALE. Su tu vsak ine a Ty to urcite dobre vies. Slovaka tlacitko like pali a ak ho stlaci, musi aspon nieco vytknut.
Keď chceš tak sa uraz, mne je to jedno.

No to ALE nikomu nezoberieš aj keby si sa na hlavu postavil. Aj keby tu nemal žiadne fotky na svoje ALE má právo. Argumentuješ úplne najidiotskejším argumentom aký si si mohol vybrať.
 
Biwki
2016-02-29 21:09:52
príspevok od: inkubbus
Keď chceš tak sa uraz, mne je to jedno.

No to ALE nikomu nezoberieš aj keby si sa na hlavu postavil. Aj keby tu nemal žiadne fotky na svoje ALE má právo. Argumentuješ úplne najidiotskejším argumentom aký si si mohol vybrať.
Hej, este si mi zabudol napisat ze som debil
 
Martin8101
2016-03-01 06:12:36
príspevok od: Biwki
Hej, este si mi zabudol napisat ze som debil
inkubbus to nemysli zle, a... bohuzial sa s nim stotoznujem. Napr. portal 500px je uplne paradny - je tam mnozstvo kvalitnych autorov a stovky/tisice vybornych fotiek. ALE ked si pozriem ku kazdej fotke komentare, su tam len same chvaly a superlativy. Dokonca aj k fotkam, ktore su priemerne alebo podpriemerne nikto nevyjadri kritiku. A to sa podla mna uz straca vyznam a zmysel toho vsetkeho. Vacsina z nas su laici a pridava fotky sice aj preto, aby sme sa trochu pochvalili, ale hlavne preto, aby mi niekto, koho uznavam, vyjadril na ne nazor. Len to ma posunie dopredu. Nie 100 fotiek robenych stale s rovnakou chybou a slovickami "super"...
Je pravda, ze niekedy sa v komentaroch nachadza "nekompetentne" ALE - t.j. ked niekto kritizuje a unika mu zmysel, zamer, myslienka... ale to uz je zivot a nazor nikomu nemozeme zobrat.
Ked sa vytrati slovko ALE, vytrati sa aj diskusia a polemika - a to je to, preco tu vacsina z nas je. Aby sme o fotke diskutovali, co sa nam paci, ako by sa nam to pacilo este viac, co by sme urobili inak... Ked nebude diskusia a budu len lajky, tak sem nebudem chodit. Nebude to uz fotoportal, ale lajkovacia fotostranka/fotodatabaza.
 
tomis.ales
2016-03-01 09:57:50
Ked budem komentovat pre mna dokonalu fotku, tak slovo ALE nepouzijem. 99% fotiek tu si zasluzi slovo ALE vyzaduje. Pre mna toto slovo znamena moznost sa zlepsit. Ked niekomu vadi kritika, ma moznost ist prec, tak ako ja mam moznost pisat si co chcem.
Poplacanie po pleci cloveku nic neda, ale prijatim rozumnej kritiky sa posuva dopredu.
 
calven
2016-03-01 10:17:07
...ALE fakt by som chcel mať vaše problémy...
 
MagickVamp
2016-03-01 13:37:19
príspevok od: calven
...ALE fakt by som chcel mať vaše problémy...
ale?
 
anton julény
2016-03-01 14:18:42
slovenčina má dosť prostriedkov na to, aby si slovko ale nemusel použiť a nezmenil význam vety. tak potom aký má to má význam? búrka v pohári vody? a ak ho v komentároch používaš aj ty?
 
Robson65
2016-03-01 20:21:31
príspevok od: Biwki
inkubbus chces ma urazit? Ja tu neriesim seba a nemam nic proti kritike mojich fotiek alebo fotiek kohokolvek ineho. Hovorim tu o tom, za nam nieco branit akceptovat fotku taku aka je a aj pod vynikajuce snimky musime pisat nejake ALE. Akoby nam to nedalo, len tak fotku uznat bez vyhrad. Casto sa pozriem na fotky cloveka co napisal ALE a nesiahaju ani po paty fotkam cloveka, ku ktoremu sa citia potrebu doslova mentorsky vyjadrit. Radia napriklad v zmysle zakladnych kompozicii a pritom je na fotke pouzity daleko sofistikovanejsi a modernejsi kompozicny postup. O tom vravim a nie o tom ze by mna niekto kritizoval. Moje fotky nie su dokonale a casto si zasluzim mozno aj to ALE. Su tu vsak ine a Ty to urcite dobre vies. Slovaka tlacitko like pali a ak ho stlaci, musi aspon nieco vytknut.
ja si myslím, že aj super fotograf môže spraviť fotku, ktorá má v očiach iných nejaké nedostatky a to, že moje fotky tomu super fotografovi nesiahajú ani po päty, ešte neznamená, že mu nemám právo napísať niečo kritické...je to len o tom, ako človek dokáže kritiku prijímať a nakoniec, vždy je priestor na písomné odkomunikovanie si postrehu alebo kritiky...je to len o tom, vedieť prijať kritiku a tak isto vedieť ju napísať slušným spôsobom a v tom, si myslím, práve slovko "ale" pomáha
 
Frola
2016-03-15 14:41:34
príspevok od: blahoslav J B Art
vseobecne je k fotkam malo komentarov a ty to chces este obmedzit
dobře jsi to napsal, nebyla jsem zde delší dobu, vidím jak úroveň tohoto serveru jde dolů ALE možná se jen špatně dívám, ALE když si pořídím brýle, bude se mi všechno líbit, ALE nebudu mít potřebu sem cokoliv psát... měj se
 
JohnNewton
2016-03-16 14:59:57
príspevok od: Biwki
inkubbus chces ma urazit? Ja tu neriesim seba a nemam nic proti kritike mojich fotiek alebo fotiek kohokolvek ineho. Hovorim tu o tom, za nam nieco branit akceptovat fotku taku aka je a aj pod vynikajuce snimky musime pisat nejake ALE. Akoby nam to nedalo, len tak fotku uznat bez vyhrad. Casto sa pozriem na fotky cloveka co napisal ALE a nesiahaju ani po paty fotkam cloveka, ku ktoremu sa citia potrebu doslova mentorsky vyjadrit. Radia napriklad v zmysle zakladnych kompozicii a pritom je na fotke pouzity daleko sofistikovanejsi a modernejsi kompozicny postup. O tom vravim a nie o tom ze by mna niekto kritizoval. Moje fotky nie su dokonale a casto si zasluzim mozno aj to ALE. Su tu vsak ine a Ty to urcite dobre vies. Slovaka tlacitko like pali a ak ho stlaci, musi aspon nieco vytknut.
Slováka by hlavne pálilo tlačitko dislike, vyzerá to skôr na problém s chápaním práva na odlišné názory (a ich legitimitu) pod foto
 
JohnNewton
2016-03-16 15:01:25
príspevok od: Roman Point
Podstatné je že Leo získal konečne Oskara Zaslúžil si to
Kvôli tomu sa nechal dokaličiť medveďom
 
seifi
2016-03-16 15:23:46
príspevok od: JohnNewton
Slováka by hlavne pálilo tlačitko dislike, vyzerá to skôr na problém s chápaním práva na odlišné názory (a ich legitimitu) pod foto
a máš pravdu, aj s tým tlačídlom; dnešnú staršiu generáciu za mlada učili byť kritickým, k sebe aj druhým, len tak si mohol napredovať a plniť, nové méty, nové ciele hladkanie a sladké kecy okolo boli prejavom "falošného kamarátstva" ... v živote mi nikto nepovedal, že super, no a dnes letí všetko chváliť , usmievať sa a platiť hypotéku, v zamestnaní žiadne presikávanie nadriadeného, nebodaj nejaké pindy pod jeho foto na ehoto
no a mať odlišné názory to je skutočne problém, a zdá sa mi, že dnes ešte viac v Európe ako u nás.... ; u nás sa napríklad nenosí odlišný názor na Sme, resp. ti nedajú priestor ho napísať
 
Azimut
2016-03-16 16:20:52
Ale keď niekto napíše Ale ja by som to alebo to, tak autor fotky mu môže oponovať, nie?
 
JohnNewton
2016-03-16 18:04:01
príspevok od: Azimut
Ale keď niekto napíše Ale ja by som to alebo to, tak autor fotky mu môže oponovať, nie?
Zverejnená foto sa už nedá zmeniť, ani dojem ktorý vyvolala neide zmeniť, osobne si myslím, že akákoľvek obhajoba stráca zmysel, akurát, že si pokecáme Vyjadrenie k foto nie je osobný útok na autora, bolo by dobré to chápať.
 
Ros
2016-03-17 10:58:44
...slovo" ale", je synonymom pochybnosti a mal by si ho položiť každý autor ktorý má občas svrbivý pocit že vytvára svojimi fotkami čosi ako umenie.
 
Azimut
2016-03-17 15:40:22
príspevok od: JohnNewton
Zverejnená foto sa už nedá zmeniť, ani dojem ktorý vyvolala neide zmeniť, osobne si myslím, že akákoľvek obhajoba stráca zmysel, akurát, že si pokecáme Vyjadrenie k foto nie je osobný útok na autora, bolo by dobré to chápať.
Však nikde som nepísal o útočení, a presne, aspoň bude "pokec". A kritik može napísať Ale..., ale nemusí mať vôbec pravdu, takže je na autorovi, aby mu to "patrične"vysvetlil...
 
seifi
2016-03-17 22:25:29
dnes som prešiel pár fotografii, diskusii, zase samé super; keby sme si spomenuli na staré,
... viem, že nič neviem, a preto som múdry... to by sme boli hneď o kúsok vpredu;
 
Jastojan
2016-03-23 20:56:50
príspevok od: Biwki
inkubbus chces ma urazit? Ja tu neriesim seba a nemam nic proti kritike mojich fotiek alebo fotiek kohokolvek ineho. Hovorim tu o tom, za nam nieco branit akceptovat fotku taku aka je a aj pod vynikajuce snimky musime pisat nejake ALE. Akoby nam to nedalo, len tak fotku uznat bez vyhrad. Casto sa pozriem na fotky cloveka co napisal ALE a nesiahaju ani po paty fotkam cloveka, ku ktoremu sa citia potrebu doslova mentorsky vyjadrit. Radia napriklad v zmysle zakladnych kompozicii a pritom je na fotke pouzity daleko sofistikovanejsi a modernejsi kompozicny postup. O tom vravim a nie o tom ze by mna niekto kritizoval. Moje fotky nie su dokonale a casto si zasluzim mozno aj to ALE. Su tu vsak ine a Ty to urcite dobre vies. Slovaka tlacitko like pali a ak ho stlaci, musi aspon nieco vytknut.
Ahoj. Nehnevaj sa, teraz sa mám ako Slovák uraziť? Neviem prečo toto zovšeobecňovanie. Vôbec nie je na mieste. Ako väčšina zovšeobecnení typu - "my Slováci sme už raz takí... my Slováci inému nedoprajeme... my Slováci všetko len závidíme a pod." Skôr si myslím, že by každý mal začať od seba. ALE o tom som nechcel.
Vieš prečo som sa pred rokmi rozhodol založiť si tu konto? Práve preto, že som videl aktivitu pokročilých fotografov a komentovali a kritizovali, len sa tak prášilo. Bol som totálny nováčik a absolútny amatér (profík nie som ani dnes). No kritika skúsenejších mi pomohla sa posunúť ďalej a sledovanie ich tvorby a porovnávanie s mojou tvorbou. Ich názory a ich ALE ma naučili mnoho a som im za to veľmi vďačný. Aj keď sa niekedy kritika nesie ťažšie, treba sa skúsiť odosobniť a pozrieť sa na to s nadhľadom.
Situácia sa časom ale dosť zmenila a z kritiky sa stáva niečo nežiadúce, negatívne a zlé. Prečo vlastne?
Naopak si myslím, že dobre myslená a úprimná kritika je na mieste. Že ju niekto nedokáže prijať? Áno, môže sa stať, že menej skúsený kritizuje fotky, ktoré sú x-krát lepšie ako jeho vlastné. To ale dávam za vinu práve tomu, že sa vo veľkom lajkuje a málo kritizuje a diskutuje. Potom dotyčný môže nadobudnúť pocit svojej dokonalosti napriek tomu, že je falošná. Celkom na to pasuje - "v oku druhého hľadá triesku, no vo vlastnom má celé brvno". A to aj preto, že sám dostáva bezhlavé "páči sa". Ďalším dôsledkom toho je aj to, že sa začiatočníci ťažko dostávajú k hodnotným názorom a sami často dostávajú mylný pocit, čo je naozaj kvalitná práca. Pritom vidieť, že majú záujem o zhodnotenie svojej fotky niekým skúseným a chcú sa niekam posunúť. To je mi ľúto, ale čo už.
Závisí aj na Tebe ako kritiku prijmeš.
Robo - Robson65 to hore napísal dobre a ja som to písal tiež už XY krát. Keď dávaš fotku na kritiku, tak by si ju mal očakávať a nie sa urážať, keď ju dostaneš (ak je teda opodstatnená).
Toto je téma na veľmi dlho, len ma mrzí, že z fotoportálu sa robí Facebook.
 
Jastojan
2016-03-23 21:04:37
A ešte dodám, že ja keď komentujem (čím ďalej, tým menej), tak už len pod fakt podarenými a peknými fotkami, ktoré by som si sám dal na stenu. A výhrady, ktoré k nim mám sú poväčšine už detaily, ktoré by som MOŹNO zmenil, keby som fotku šiel tlačiť. Totižto, snažím sa vžiť do situácie, že tú fotku idem tlačiť a snažím sa predstaviť si ju na stene. Po vytlačení už je škoda lamentovať, toto som mohol inak.
 
Ros
2016-04-01 09:00:42
príspevok od: Jastojan
A ešte dodám, že ja keď komentujem (čím ďalej, tým menej), tak už len pod fakt podarenými a peknými fotkami, ktoré by som si sám dal na stenu. A výhrady, ktoré k nim mám sú poväčšine už detaily, ktoré by som MOŹNO zmenil, keby som fotku šiel tlačiť. Totižto, snažím sa vžiť do situácie, že tú fotku idem tlačiť a snažím sa predstaviť si ju na stene. Po vytlačení už je škoda lamentovať, toto som mohol inak.
... ja len dodám ,že niekedy je poučnejšie zalistovať v komentároch autorov ako v ich fotografiách, mnohé to vnímavému divákovi za monitorom vysvetľuje a šetrí čas.
 
Jastojan
2016-04-01 11:15:35
príspevok od: Ros
... ja len dodám ,že niekedy je poučnejšie zalistovať v komentároch autorov ako v ich fotografiách, mnohé to vnímavému divákovi za monitorom vysvetľuje a šetrí čas.
S tým súhlasím. Preto komentovanie treba, či už tam je spomenuté ALE alebo nie. Rozhodne by som bol za to, aby sa ďalej komentovalo.
 
seifi
2016-04-01 12:13:28
príspevok od: Ros
... ja len dodám ,že niekedy je poučnejšie zalistovať v komentároch autorov ako v ich fotografiách, mnohé to vnímavému divákovi za monitorom vysvetľuje a šetrí čas.
súhlas, to samé sa týka článkov na sme, N, atd ; len sa to kazí, čím ďalej tým viac je diskusia nepovolená, pomaly to začína ísť jedným smerom, na naše hlavy, a v jednej tónine
 
Ros
2016-04-04 15:05:45
príspevok od: seifi
súhlas, to samé sa týka článkov na sme, N, atd ; len sa to kazí, čím ďalej tým viac je diskusia nepovolená, pomaly to začína ísť jedným smerom, na naše hlavy, a v jednej tónine
... asi je to tým že keď chceš blogovať a diskutovať v blogoch N musíš za zaevidovať na facebook a to mňa a domnievam sa že aj ostatných odradilo inak je možné že sme sa tam už stretli.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované