Hore

Prvé chvíle s objektívom Canon EF 50mm f1.8 STM

Fotografie sú vyhotovené fotoaparátom Canon 600D na clone f1.8 do formátu RAW, bez načítaného profilu objektívu, či odstránenia chromatickej aberácie.

Image titleImage titleImage titleImage titleImage titleImage titleImage title

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MajoC
2015-05-29 08:05:35
Tiež si naň brúsim zuby, odkiaľ si ho bral?
 
calven
2015-05-29 08:19:18
Taky tak. Stará verzia keď trafila zaostrenie, tak to bolo super. Ale tá náhodnosť a pomalosť tento objektív odsudzovala do pozície, keď sa dal použiť len v situáciách, kedy nezáležalo na tom, či fotka vznikla alebo nie.
V každom prípade, budem tiež meniť.
 
Robert Simeg
2015-05-29 08:50:33
A co rychlost ostrenia? Na 40ke stm je to v celku pomale.
 
_kurato_
2015-05-29 09:08:31
Rychlost ostrenia na 130€ objektive by som vazne neriesil.... Staci ak bude Presnost taka aka ma byt.... 😉 lebo za tu cenu by asi len blazon cakal nejaku prevratnu rychlost oproti predoslej verzii 😊
 
Gino
2015-05-29 11:01:29
príspevok od: MajoC
Tiež si naň brúsim zuby, odkiaľ si ho bral?
Alza sk
 
Gino
2015-05-29 11:06:21
príspevok od: Robert Simeg
A co rychlost ostrenia? Na 40ke stm je to v celku pomale.
Na USM to rýchlosťou nemá, ale je tiché a presné, takže OK.
 
calven
2015-05-29 11:40:55
príspevok od: Gino
Na USM to rýchlosťou nemá, ale je tiché a presné, takže OK.
Super, to som potreboval čítať. Dík.
 
MagickVamp
2015-05-29 13:52:28
Dufam ze do dalsieho piatku ju mam aj ja. Male, lahke, skladne.... vzdy pripraveny spravit portretovku. ,-)
 
alexmenti
2015-05-29 22:01:07
tak to vyzerá, že ide ozaj o veľmi slušné sklo, na plne otvorenej clone a takto kresliť...a ešte k tomu za také malé peniaze...žiadať o neho, aby mal ešte aj bokeh o kúsok krajší, tak to by už bolo asi rúhanie...
 
Vagoss
2015-05-29 23:31:55
Velmi dobre sklo za tu cenu.3500 Kaciek v Prahe. Uz je doma.
 
IO-NR
2015-05-30 12:05:48
Mna caka na buduci tyzden....prva 50ka po rokoch.... PS: vsimli ste si pribudajucich inzeratov na 50/1,8II ?
 
Fotoace
2015-05-31 11:27:21
Velmi rychlo sa mi podarilo predat moju 50tku a zajtra uz fotim na novej. Tesim sa a som zvedavy o kolko to bude ine. S fotkami sa isto podeli v kritickom okienku 😉
 
Midzi
2015-05-31 12:43:56
Tiez ju mam v plane, len este nejaky pristroj k nej musim kupit Mam v plane tento tyzden kupit 700d s univerzalnym 18-135stm a toto bude k nemu ako doplnok.
 
Bruce
2015-06-01 20:51:49
Vzhľadom na konštrukciu ostrenia je celkom rýchly. Pri automatickom ostrení ho takmer nepočuť. Horšie je to pri manuálnom režime, tam je taký hlučný, že ho nie je možné použiť na video pri snímaní scény a zvuku súčasne... Inak je veľmi ostrý a má celkom dobré zväčšenie pri snímaní detailov... Čo za tie peniaze človek čaká...
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2015-06-01 21:04:34
Idem objednávať stará verzia ide hned na predaj
 
mtbg4
2015-06-03 12:05:23
Mám ho už doma za málo peňazí veľa muziky
 
tomas2009
2015-06-04 14:35:25
Hmmm
 
tomas2009
2015-06-04 14:39:04
Tak krasny kus skla ale este krajsia je ta modelecka, uplne nadherne slicna ta slecna... ..aj ked zas no 1,2 na fullframe je uz ina kava trosku... ...toto mi pride ako dobre vytunena skodovka superb, ale stale iba skodovka, niektori ludia chcu predsa len audi A6.. A zas vraj to ostrenie pomalsie, ale no vid Canon...
 
Roman Point
2015-06-04 18:02:20
príspevok od: tomas2009
Tak krasny kus skla ale este krajsia je ta modelecka, uplne nadherne slicna ta slecna... ..aj ked zas no 1,2 na fullframe je uz ina kava trosku... ...toto mi pride ako dobre vytunena skodovka superb, ale stale iba skodovka, niektori ludia chcu predsa len audi A6.. A zas vraj to ostrenie pomalsie, ale no vid Canon...
1.2 na FF iná káva? Pomalšie ostrenie? Pomalšie než čo? Daj nejaké to video čo si natočil nech vieme my potencionalny kupci ako veľmi je to pomalé.
Ak by si bol tak zlatý a spravil teda aj pár tých porovnaní s 1.2 na FF tele tiež by som si to rad pozrel nechsa viem rozhodnúť lepšie.
Toto je objektív pre FF telo ale to určite vieš. Takže môžeš to porovnať teda. Keďže s tým máš nejakú tú skúsenosť podľa tvojho príspevku.
Keďže je ten Canon tak pomaly tak máš určite aj komplet Nikon/Sony atď výbavu takže by si mohol spraviť video aj s týmto porovnavacim testom.

Ale ja osobne si myslím že si iba trepko vhodný do SMEtiarskej diskusie takých ako ty je tam plno. Typ: všade bol všetko videl všetko počul do riti písal a hovno mu došlo.
Ak sa mýlim verejne sa ti tu ospravedlnim len sem pridaj tie testy ktoré som ti opísal vyššie. Pokiaľ by si nevedel čo presne odfotit daj vedieť niečo vymyslime.
 
tomas2009
2015-06-05 01:16:57
Sorry, hlboko sa ospravedlnujem, myslel som to tak ze sklo 1,2 je proste lepsie, teda vlastne to najlepsie co Canon vidal, potom by som este odporucal vramci krezby carol zeis otus 1,4 ...ako toto sklo nove nevravym ze je uplne zle, len objektivne co som ho skusal na canon mark II, III, my prislo ostrenim pomalsie, aj ked uznavam ta 1,2 je tiez trosku pomala ale zas je to 1,2 nic lepsie zatial canon nevyrobil, takze tak. Len som vravel, ze existuje aj 7dmicovy bavorak alebo audi a6 namiesto dobre vytunenej skody superB a tu smetiarsku dskusiu by som si laskavo odpustil, lebo jedine kam by som niekoho zaradil je do noci s Havranom, alebo ako poradcu p. Mihalymu , ci do nenavistneho dennika N. Kazdy moze mat svoj nazor, ja som len vyjadril ten svoj, skusal som na chvilu to sklo, potom som nasledne na forach cital ze je pomale..vramci ostrenia, samozrejme ze je kratko na trhu, tak su to pomerne nove zistenia...len vravym ze su aj lepsie skla, ked by si popis o tomto skle precital nejaky amater, myslel by si ze profici pouzivaju toto sklo a nevedel by ze existuju aj lepsie alternativy...nie sme tak bohaty aby sme si kupovali lacne veci ...
 
tomas2009
2015-06-05 01:21:08
Treba sa mozno opytat cim foti napriklad taky Marcel Rebro:..hmmm omd-1, D4s, sony r III, hoooopa kde tu vidim Canon?...ufff ze by nkde? ..xixi
 
Bruce
2015-06-05 04:41:49
príspevok od: tomas2009
Treba sa mozno opytat cim foti napriklad taky Marcel Rebro:..hmmm omd-1, D4s, sony r III, hoooopa kde tu vidim Canon?...ufff ze by nkde? ..xixi
Neviem co s tym ma M.R. je mi to jedno kto to je? Hoopa , nech si fotí každý čím chce.
Konštatovanie, že amatér si bude myslieť že je to best sklo je mylné. Áno bude si myslieť a aj si už myslí a niekto už aj vo verzii II zistil aj napriek limitom o čom je pevné sklo s takou svetelnosťou a hlavne prácou s hĺbkou ostrosti. Je to najlacnejšia alternatíva priblíženia k top sklám a obrovskou úžitkovou hodnotou, kde si amatér užije mnoho štýlov fotenia od portrétu až po akože makro testy. S tým, že nie sme bohatí kupovať lacné veci, v tomto prípade abslolut nesúhlasím. Keby boli všetky sklá také lacné s takou úžitkovou hodnotou...
 
MagickVamp
2015-06-05 07:59:47
príspevok od: Roman Point
1.2 na FF iná káva? Pomalšie ostrenie? Pomalšie než čo? Daj nejaké to video čo si natočil nech vieme my potencionalny kupci ako veľmi je to pomalé.
Ak by si bol tak zlatý a spravil teda aj pár tých porovnaní s 1.2 na FF tele tiež by som si to rad pozrel nechsa viem rozhodnúť lepšie.
Toto je objektív pre FF telo ale to určite vieš. Takže môžeš to porovnať teda. Keďže s tým máš nejakú tú skúsenosť podľa tvojho príspevku.
Keďže je ten Canon tak pomaly tak máš určite aj komplet Nikon/Sony atď výbavu takže by si mohol spraviť video aj s týmto porovnavacim testom.

Ale ja osobne si myslím že si iba trepko vhodný do SMEtiarskej diskusie takých ako ty je tam plno. Typ: všade bol všetko videl všetko počul do riti písal a hovno mu došlo.
Ak sa mýlim verejne sa ti tu ospravedlnim len sem pridaj tie testy ktoré som ti opísal vyššie. Pokiaľ by si nevedel čo presne odfotit daj vedieť niečo vymyslime.
 
Roman Point
2015-06-05 08:08:50
príspevok od: tomas2009
Treba sa mozno opytat cim foti napriklad taky Marcel Rebro:..hmmm omd-1, D4s, sony r III, hoooopa kde tu vidim Canon?...ufff ze by nkde? ..xixi
No ja si myslím, že keby dám marcelovy prerobené 7D na IR fotografiu, prípadne by som mu požičal M3ku tak by spravil dobré zábery a ani by nenadával na tie foťáky. Marcel nie je typ ktorý sa tu bude hádzať o zem len aby nemusel fotiť s canonom.
K 1.2ke: predávala sa za približne 1300€ táto 50ka stojí 130€ momentálne. Myslím že je to nezrovnateľné sklo.
 
MagickVamp
2015-06-05 08:23:26
príspevok od: Roman Point
No ja si myslím, že keby dám marcelovy prerobené 7D na IR fotografiu, prípadne by som mu požičal M3ku tak by spravil dobré zábery a ani by nenadával na tie foťáky. Marcel nie je typ ktorý sa tu bude hádzať o zem len aby nemusel fotiť s canonom.
K 1.2ke: predávala sa za približne 1300€ táto 50ka stojí 130€ momentálne. Myslím že je to nezrovnateľné sklo.
Skor je zaujimave, preco to Karol neriesi, ci preto ze sa mu ten troll cpe do zadku, alebo preto ze chvali znacky , ktore ma rad aj Karol. Asi je pointa zhadzovat konkurenciu za kazdu cenu, ci klamom a prekrucanim je uz jedno. Takze je to asi Karolov osobny troll, lebo troluje vsade a Karol to neriesi, max mu zmaze par nickov, ale jeho necha tak.
 
Roman Point
2015-06-05 08:36:30
príspevok od: MagickVamp
Skor je zaujimave, preco to Karol neriesi, ci preto ze sa mu ten troll cpe do zadku, alebo preto ze chvali znacky , ktore ma rad aj Karol. Asi je pointa zhadzovat konkurenciu za kazdu cenu, ci klamom a prekrucanim je uz jedno. Takze je to asi Karolov osobny troll, lebo troluje vsade a Karol to neriesi, max mu zmaze par nickov, ale jeho necha tak.
No to ja už neviem.. Ale asi jeho príspevky nie sú nevhodné pre objektívny obsah stránky.
 
Tibor78
2015-06-05 09:14:33
príspevok od: tomas2009
Sorry, hlboko sa ospravedlnujem, myslel som to tak ze sklo 1,2 je proste lepsie, teda vlastne to najlepsie co Canon vidal, potom by som este odporucal vramci krezby carol zeis otus 1,4 ...ako toto sklo nove nevravym ze je uplne zle, len objektivne co som ho skusal na canon mark II, III, my prislo ostrenim pomalsie, aj ked uznavam ta 1,2 je tiez trosku pomala ale zas je to 1,2 nic lepsie zatial canon nevyrobil, takze tak. Len som vravel, ze existuje aj 7dmicovy bavorak alebo audi a6 namiesto dobre vytunenej skody superB a tu smetiarsku dskusiu by som si laskavo odpustil, lebo jedine kam by som niekoho zaradil je do noci s Havranom, alebo ako poradcu p. Mihalymu , ci do nenavistneho dennika N. Kazdy moze mat svoj nazor, ja som len vyjadril ten svoj, skusal som na chvilu to sklo, potom som nasledne na forach cital ze je pomale..vramci ostrenia, samozrejme ze je kratko na trhu, tak su to pomerne nove zistenia...len vravym ze su aj lepsie skla, ked by si popis o tomto skle precital nejaky amater, myslel by si ze profici pouzivaju toto sklo a nevedel by ze existuju aj lepsie alternativy...nie sme tak bohaty aby sme si kupovali lacne veci ...
EF 50 1.2L http://www.photozone.de/canon_eos_ff/472-canon_50_12_5d?start=2

EF 50 1.8 stm http://www.photozone.de/canon_eos_ff/905-canon_50_18stm?start=2
 
IO-NR
2015-06-05 11:20:57
50ku mam par dni doma... urcite odporucam!
Zaostruje velmi spolahlivo a perfektne foti aj na f1,8. S ostrostou urcite nebude mat nikto problemy.
MF je hlucnejsi a po par sekundach nepouzivania fotaku sa "odpoji" (po skonceni merania na tele).
Odclonene sklo ma ostrejsi bokeh, vytvarajuci kruhy na pozadi (rovnako ako starsi objektiv), po zacloneni je ale vyrazne lepsi ako 50/1,8 II.
Konstrukcia je vynikajuca. AF spolahlivejsi ako napr. s 85/1,2L II. Rychlostou je podobny ako starsia 50-ka, no je pomerne tichy, presny a poradi si aj s pohybom...
 
tomas2009
2015-06-06 16:35:32
Akoze troll, co s tym ma Karol?..to je uz skor smiesne, ako ked niekto nieco napise odvolavate sa na Karola...ako trollujete vy, ja som len poukazal na to ze existuju aj lepsie skla, ako napriklad ta 1,2 alebo vyborna 85...a ano cena na tu 1,8 je dobra, ale ako tu niekde v clanku pri predstaveni tejto 1,8 pisal uz aj sam Karol v komentoch, Nikon ma uz davno sice o trosku drahsie ale lepsie sklo...nie kazdy musi do neba vychvalovat jednu znacku zacinajucu na pismeno C. Tak ako napriklad Fuji sytem, skoro kazdy na neho pluje jed pri clankoch v kometaroch, ako nema toto ako nema tamto, maloktori ho aj v ruke drzali a pri tom ma Fuji jedny z najlepsich pevnych skiel na trhu....
 
tomas2009
2015-06-06 16:43:12
Teda vlastne pardon este je tu predsa: http://objektivy.heureka.sk/nikon-50mm-f-1_4g-af-s/recenze/#section a to uz je za tu cenu ina opereta ..
 
Roman Point
2015-06-06 19:23:30
príspevok od: tomas2009
Akoze troll, co s tym ma Karol?..to je uz skor smiesne, ako ked niekto nieco napise odvolavate sa na Karola...ako trollujete vy, ja som len poukazal na to ze existuju aj lepsie skla, ako napriklad ta 1,2 alebo vyborna 85...a ano cena na tu 1,8 je dobra, ale ako tu niekde v clanku pri predstaveni tejto 1,8 pisal uz aj sam Karol v komentoch, Nikon ma uz davno sice o trosku drahsie ale lepsie sklo...nie kazdy musi do neba vychvalovat jednu znacku zacinajucu na pismeno C. Tak ako napriklad Fuji sytem, skoro kazdy na neho pluje jed pri clankoch v kometaroch, ako nema toto ako nema tamto, maloktori ho aj v ruke drzali a pri tom ma Fuji jedny z najlepsich pevnych skiel na trhu....
Prečítaj si komentár zo skúsenosti ktorý je nad týmto tvojim hnojom
Chalan mal aj 85ku. Ale hej tvoja odpoveď bude: "veď canon" preto tá zlá spolahlivosť..
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2015-06-06 20:04:36
príspevok od: MagickVamp
Skor je zaujimave, preco to Karol neriesi, ci preto ze sa mu ten troll cpe do zadku, alebo preto ze chvali znacky , ktore ma rad aj Karol. Asi je pointa zhadzovat konkurenciu za kazdu cenu, ci klamom a prekrucanim je uz jedno. Takze je to asi Karolov osobny troll, lebo troluje vsade a Karol to neriesi, max mu zmaze par nickov, ale jeho necha tak.
Karol to neriesi, lebo ma kopec inej prace a skutocne ho nebavi vase hasterenie. Dospeli ludia sa spravaju ako deti. Raz za cas tomasa2009 zablokujem, dufajuc ze sa prebudi a zacne sa spravat ako dospely. A to plati pre viacerych. Hlupost nie je trestna, ale na internete s nou musime zit. V realnom svete sa mozem otocit a dat zbohom.
Napokon tu Tomas nerobi zle ani tak vam, ale sebe. Pokial jeho sprvanaie vyboci z pravidiel portalu vymazem mu profil, zatial len mozem dufat, ze pride k rozumu.
 
tomas2009
2015-06-07 00:27:38
No tak neviem co sa furt hadate, ja napisem nazor a par trollov sa hned prida a zacne kydat, ved normalne pisme, v com je problem...ak sa ludia budu za nazor blokovat tak to uz rovno mozeme zablokovat aj Zemavek, Slobodnyvysielac a ine. Ved som len napisal ze 85mm je super sklo, to najlepsie co Canon vidal asi na portret atd. Ale niekedy s tym bolo ostrenie na Mark III, hold pomalsie, teda skor pomale. Tu som len chcel doplnit a objasnit zacinajucim ze tato 50 1,8mm je sice lacne a celkom dobre sklo, ale ze Canon ma aj daleko lepsie skla, premiovejsie. A zaroven som chcel poukazat na Nikon ktory ma sice drahsiu 50 o trochu ale je lepsia, ine vypracovanie, nemuselo sa na nu tolko cakat...atd. Cize pre hrnutie, keby clanok cital zacinajuci co si ide vyberat fotoaparat tak by nadobudol dojmu ze nic lepsie na svete neexistuje ako tato pevna 50mm od Canonu a ze dokonca Canon ma priamo vo svojich radach premiovejsiu 85mm, alebo 50 kde je o dost lepsia svetelnost. A to nevravym o spickovom skle od NIkonu, ci uz na system 1: 18,5mm 1,8, alebo ich 50mm. Tak laskavo netrepte...
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-06-07 10:07:07
Skúsim k veci k 50 STM. Vcera som fotil prvú svadbu aj s týmto mojím novým sklíčkom. Veľkým plusom je spoľahlivejší a tichší AF (oproti pôvodným F1,8 a F1,4) aj keď občas trošku minie - ale vždy vyjde použiteľná foto. Má po priclonení veľmi podobný obraz ako 24-70L II. Dobré lacné sklo. Veľmi malé a ľahké, super na výlety. Ale ten "wau" efekt čo má sigma 50 ART (táto má aj presnejší AF) alebo 50F1,2L a bárs aj povodná sigma 50mm F1,4.EX HSM tam proste nie je. S Artom odfotím hocičo a vyzerá to dobre. S 50 STM sa teba fakt snažiť a námet musí "stáť za to"
 
Roman Point
2015-06-07 10:56:31
príspevok od: Jozef Peniak
Skúsim k veci k 50 STM. Vcera som fotil prvú svadbu aj s týmto mojím novým sklíčkom. Veľkým plusom je spoľahlivejší a tichší AF (oproti pôvodným F1,8 a F1,4) aj keď občas trošku minie - ale vždy vyjde použiteľná foto. Má po priclonení veľmi podobný obraz ako 24-70L II. Dobré lacné sklo. Veľmi malé a ľahké, super na výlety. Ale ten "wau" efekt čo má sigma 50 ART (táto má aj presnejší AF) alebo 50F1,2L a bárs aj povodná sigma 50mm F1,4.EX HSM tam proste nie je. S Artom odfotím hocičo a vyzerá to dobre. S 50 STM sa teba fakt snažiť a námet musí "stáť za to"
Takže pomer cena/výkon obsahuje aj "wau" efekt podľa toho čo si napísal. Porovnateľná ostrosť s 24-70L II hovorí za všetko. ďakujem
 
Bruce
2015-06-07 11:44:56
Nie asi som to pochopil inak v prospech Sigma skla...
Je to malé a prenosné sklo. K názoru od tomas2009 napíšem , že amatér prechodom na pevné sklo má možnosť prejsť na vyšší level bez toho aby utrpel finančnú ujmu v prípade chybného kroku. Pomer cena výkon hovorí za všetko, nikto netvrdí, že je to najlepšie sklo a že nie je lepšie. Lenže to, ćo sa s ním dá za tie peniaze robiť je plus. Ohnisko " 85 " , ktoré uvádza určite nie je univerzálne... A k porovnávaniu Canon - Nikon : Je to absolútne zbytočné, pretože vždy to bude tábor patriotizmu a prístupu fungovania celého systému výrobcu a potom je tu okolie ktoré je blízko s podobnou technikou... Moja voľba tohoto skla bola pre STM a pokovený bajonet. Aj verzia II bola hodnotená amatérmi ako dobré sklo aj napriek muchám.
 
tomas2009
2015-06-07 12:35:30
Ano uznavam, nazor Bruce, ale tak ako povedal odbornik Jozef co fotil svoju prvu svadbu s tymto sklom, sigma ART je proste lepsia volba. ..a samozrejme aj 50 1,2..tam je presne ten waw efect consom spominal aj ja v reakcii hore. Ano 85 je velmi specificke sklo ale ma az super waw efect na to na co je urcene. Ano je drahsie a aj ta sigma nie je lacna ale proste tato 50 je lacne celkom pouzitelne sklo, nic viac nic menej. Fotil som nejaky piatok s tou 85 a nie vzdy bola sice pouzitelna, alebo som bol lenivy ju nasadit, lebo 70-200 2,8 je proste 70-200 2,8 ale ten waw efect na tej 85 bol, aj napriek obcasnemu pomalsiemu zaostrovaniu, no nebolo to reportazne sklo. ..tie sigma skla som nemal moznost vyskusat ale podla reakcii su o dost lepsie ako tato 50. Ja by som kupil tie. . Samozrejme kebyze vlastnym este nejaky Canon...hold moja Mark II. sla do prdele, pomala, zaostrovanie marne. Tahat na dovolenku taky velky strojcek. atd. A Mark III. ma uz nepresvedcila. Draha...a ked vysiel Nikon D800 aj napriek problemom cena/vykon, waw ..odvtedy ide Canon dolu vodou. Preto Leica, Fuji, Olympus omd-1, alebo GH4 je lepsia volba podla mna. Hlavne v ramci velkosti..
 
tomas2009
2015-06-07 12:38:46
A samozrejme D4s je super akurat zas ta velkost...skoda, uz som mal jeden zanovny v hrsti ale ta velkost, normalne som sa zlakol..a na dovolenky zas chodit s takym hovedom. Hold nie kazdy pouziva svoj fotak na pracu, niekto si s nim chce uzit aj troska zabavy ...
 
Bruce
2015-06-07 12:53:57
V každom príspevku obhajuješ svoj vlastný príspevok... Točíš sa na istej hranici a spomínaš techniku na ktorú si väčšina amatérov ani nesiahne a porovnávaš nepoovnateľné. Čoraz hlbšie sa zamotávaš a padáš do priepasti z ktorej niet návratu. Pomoznú ruku ti nepodá nikto , pretože nad priepasťou som videl nohu...
 
Roman Point
2015-06-07 14:44:20
príspevok od: tomas2009
Ano uznavam, nazor Bruce, ale tak ako povedal odbornik Jozef co fotil svoju prvu svadbu s tymto sklom, sigma ART je proste lepsia volba. ..a samozrejme aj 50 1,2..tam je presne ten waw efect consom spominal aj ja v reakcii hore. Ano 85 je velmi specificke sklo ale ma az super waw efect na to na co je urcene. Ano je drahsie a aj ta sigma nie je lacna ale proste tato 50 je lacne celkom pouzitelne sklo, nic viac nic menej. Fotil som nejaky piatok s tou 85 a nie vzdy bola sice pouzitelna, alebo som bol lenivy ju nasadit, lebo 70-200 2,8 je proste 70-200 2,8 ale ten waw efect na tej 85 bol, aj napriek obcasnemu pomalsiemu zaostrovaniu, no nebolo to reportazne sklo. ..tie sigma skla som nemal moznost vyskusat ale podla reakcii su o dost lepsie ako tato 50. Ja by som kupil tie. . Samozrejme kebyze vlastnym este nejaky Canon...hold moja Mark II. sla do prdele, pomala, zaostrovanie marne. Tahat na dovolenku taky velky strojcek. atd. A Mark III. ma uz nepresvedcila. Draha...a ked vysiel Nikon D800 aj napriek problemom cena/vykon, waw ..odvtedy ide Canon dolu vodou. Preto Leica, Fuji, Olympus omd-1, alebo GH4 je lepsia volba podla mna. Hlavne v ramci velkosti..
To že ide canon dole vodou je smutný "fakt" s tým nič nenarobime..

https://youtu.be/Gq3ISUHsfsQ

Pre mňa bola alternatíva veľkosť/cena/výstup mirrorless od canonu a jeho kúpu zatiaľ nelutujem.. Nacvakal som s ním iba niečo málo cez 2000fotiek, zatiaľ spokojnosť.
 
Roman Point
2015-06-07 14:59:07
príspevok od: tomas2009
Ano uznavam, nazor Bruce, ale tak ako povedal odbornik Jozef co fotil svoju prvu svadbu s tymto sklom, sigma ART je proste lepsia volba. ..a samozrejme aj 50 1,2..tam je presne ten waw efect consom spominal aj ja v reakcii hore. Ano 85 je velmi specificke sklo ale ma az super waw efect na to na co je urcene. Ano je drahsie a aj ta sigma nie je lacna ale proste tato 50 je lacne celkom pouzitelne sklo, nic viac nic menej. Fotil som nejaky piatok s tou 85 a nie vzdy bola sice pouzitelna, alebo som bol lenivy ju nasadit, lebo 70-200 2,8 je proste 70-200 2,8 ale ten waw efect na tej 85 bol, aj napriek obcasnemu pomalsiemu zaostrovaniu, no nebolo to reportazne sklo. ..tie sigma skla som nemal moznost vyskusat ale podla reakcii su o dost lepsie ako tato 50. Ja by som kupil tie. . Samozrejme kebyze vlastnym este nejaky Canon...hold moja Mark II. sla do prdele, pomala, zaostrovanie marne. Tahat na dovolenku taky velky strojcek. atd. A Mark III. ma uz nepresvedcila. Draha...a ked vysiel Nikon D800 aj napriek problemom cena/vykon, waw ..odvtedy ide Canon dolu vodou. Preto Leica, Fuji, Olympus omd-1, alebo GH4 je lepsia volba podla mna. Hlavne v ramci velkosti..
Ešte raz s korektným odkazom..

https://www.youtube.com/watch?v=Gq3ISUHsfsQ

We test the Canon 5DS-R vs the 5D Mark III and D810 for sharpness, dynamic range, and high-ISO noise. Buy the cameras here:
* Canon 5DS-R: http://sdp.io/5dsr
* Nikon D810: http://sdp.io/d810
 
Roman Point
2015-06-07 15:01:36
príspevok od: tomas2009
Ano uznavam, nazor Bruce, ale tak ako povedal odbornik Jozef co fotil svoju prvu svadbu s tymto sklom, sigma ART je proste lepsia volba. ..a samozrejme aj 50 1,2..tam je presne ten waw efect consom spominal aj ja v reakcii hore. Ano 85 je velmi specificke sklo ale ma az super waw efect na to na co je urcene. Ano je drahsie a aj ta sigma nie je lacna ale proste tato 50 je lacne celkom pouzitelne sklo, nic viac nic menej. Fotil som nejaky piatok s tou 85 a nie vzdy bola sice pouzitelna, alebo som bol lenivy ju nasadit, lebo 70-200 2,8 je proste 70-200 2,8 ale ten waw efect na tej 85 bol, aj napriek obcasnemu pomalsiemu zaostrovaniu, no nebolo to reportazne sklo. ..tie sigma skla som nemal moznost vyskusat ale podla reakcii su o dost lepsie ako tato 50. Ja by som kupil tie. . Samozrejme kebyze vlastnym este nejaky Canon...hold moja Mark II. sla do prdele, pomala, zaostrovanie marne. Tahat na dovolenku taky velky strojcek. atd. A Mark III. ma uz nepresvedcila. Draha...a ked vysiel Nikon D800 aj napriek problemom cena/vykon, waw ..odvtedy ide Canon dolu vodou. Preto Leica, Fuji, Olympus omd-1, alebo GH4 je lepsia volba podla mna. Hlavne v ramci velkosti..
http://sdp.io/5DSRLandscapeSamples
 
tomas2009
2015-06-07 19:35:10
Tak sorry jannemozem zato ze vadcsina amaterov si na tu techniku nesiahne...:to nie je koj problem, tak ako vadcsina sa vozi len vo fabii, lebo na ine auto nema mozog aj peniaze, ( ..a pri tom Japonci su mozno niekddy aj lacnejsi, lepsi..atd..), ved presne preto ludia kupuju lacne 1000d..ide o to ze ano technika nerobi fotografa ale ked mas kvalitnu techniku a drahe sklo je drshe preto lebo ako amater alebo profesional s tym urobis fotky ktore su proste lepsie...kamos mal obycajyn Canon 550d tusim zo setakom a tesil sa ako kaly chlapec ake to dava super obrazky. Potom som mu na chvilu pozical tu 85..a aj ked je to specificke sklo, tak pri navrate do mojich paprci len tupo nieco zvatlal o tom aka je to bomba, nadhera, omega a ako krasne to rozost. pozadie. Opytal sa na cenu a zacal nadavat. Vravym mu hold ano mozes byt aj najlepsi jazdec vo formule 1 ale ked nemas naslapane auto nevyhras zavod ...moze byt kto chce nasrany ale je to tak...preto ludia co chcu viac nekupia priemerne veci aj ked su za lacne peniaze. To si radcsej nasetrim alebo kupim na splatky ako by som mal fotit s niecim s cim by som nebol aspon na 99% spokojny...ale to som ja, ked po tom vadcsina amaterov ani nesiahne je to ich problem, ved je tu vela trotlov...xi
 
tomas2009
2015-06-07 19:39:38
Voigtlander 25mm f/0.95 Nokton Je len uplne obycajne manualne sklo na sytem 4/3 ale ta f/0.95 je nenormalna. Odfotis s nim sice iba par specific. Zaberov ale clovek entuziasta ho proste musi mat vo svojej zbierke , trotl si ho nikdy nekupi. O tom to cele je😹
 
Roman Point
2015-06-07 19:58:00
príspevok od: tomas2009
Voigtlander 25mm f/0.95 Nokton Je len uplne obycajne manualne sklo na sytem 4/3 ale ta f/0.95 je nenormalna. Odfotis s nim sice iba par specific. Zaberov ale clovek entuziasta ho proste musi mat vo svojej zbierke , trotl si ho nikdy nekupi. O tom to cele je😹
Tak toto si riadnu chochotinu napísal

Uvediem ti príklad: Istý John s Texasu je najlepší WL fotograf na svete jeho fotografie sa predávajú za viac než jedno auto strednej triedy ( keď už splietas stále niečo o autách na fotografickom portáli ) A on má v zbierke objektívy za stotisíce korún. No chýba 25 milimetrovy Highlander tak je to trotl Áno a ešte aj preto že nemá zašumenú 4/3? Ty sa už odstrel alebo nezaplat účet za internet nech si oddychneme od teba
 
IO-NR
2015-06-07 22:40:48
Mne sa 50/1,8 STM paci pre jeho trocha iny obraz (taky retro kruzkovyty bokeh), no ako napisal Jozko, ten wau efekt tam nie je - resp. fotky z neho neposobia tak 3-D (dokonca aj 35 Art je v tomto lepsia - mam aj 85/1,2LII no to je ine sklo - nenapisem ze lepsie, lebo vsetko ma svoju cenu/vahu/rychlost/presnost a 85 ani z daleka nie je dokonaly...len je proste wau).
Po pricloneni je 50/1,8 STM uplne skvele sklo. Na 6D mi funguje vyrazne lepsie ako na 1D4.
 
blahoslav J B Art
2015-06-08 00:07:33
vcera som novu 50tku prvykrat drzal v ruke, taktiez Canon 70D, kamos ich mal na nasej akcii, som zvedavy na fotky
 
_kurato_
2015-06-09 21:34:39
akurat om ju kupil na 6D.... a mam doma aj staru verziu... omnoho krajsi bokeh.. rychlejsi tichsi a presnejsi autofocus....aj za zhorsenej viditelnosti plna spokojnost
 
majo.kmet
2015-06-11 12:08:52
ostrostou ani bokehom ma tie ukazkove fotky velmi nepresvedcili, mam pocit, ze z nakalibrovanej predchadzajucej verzie som mal rovnaky alebo lepsi vystup ako su tieto priklady.

za tu cenu vsak pravdepodobne tiez upgradnem a vyskusam na vlastnej kozi
 
MagickVamp
2015-06-11 12:21:39
príspevok od: _kurato_
akurat om ju kupil na 6D.... a mam doma aj staru verziu... omnoho krajsi bokeh.. rychlejsi tichsi a presnejsi autofocus....aj za zhorsenej viditelnosti plna spokojnost
podobne
 
Gino
2015-06-11 13:37:58
príspevok od: majo.kmet
ostrostou ani bokehom ma tie ukazkove fotky velmi nepresvedcili, mam pocit, ze z nakalibrovanej predchadzajucej verzie som mal rovnaky alebo lepsi vystup ako su tieto priklady.

za tu cenu vsak pravdepodobne tiez upgradnem a vyskusam na vlastnej kozi
Je to len pár prvých fotografií, sú to cvaky z priebehu dňa, nebrať príliš vážne a nerobiť závery prosím.
 
Brian
2015-06-11 18:35:49
príspevok od: majo.kmet
ostrostou ani bokehom ma tie ukazkove fotky velmi nepresvedcili, mam pocit, ze z nakalibrovanej predchadzajucej verzie som mal rovnaky alebo lepsi vystup ako su tieto priklady.

za tu cenu vsak pravdepodobne tiez upgradnem a vyskusam na vlastnej kozi
ten objektiv za 100e sa dal kalibrovat?
ci si myslel kalibraciu v tele?
 
Roman Point
2015-06-11 20:32:02
príspevok od: Brian
ten objektiv za 100e sa dal kalibrovat?
ci si myslel kalibraciu v tele?
a ešte ako! Dokonca si si mohol nastavovať cez soft či si chcel 50 f1.8 alebo f1.2, či si chcel fotiť makro tak zmeniť minimálnu zaost. vzdialenosť atď bolo toho veľa.
 
tomas2009
2015-06-11 21:55:56
Zasumene to ma akurat niekto v hlave ...Full frame je super, ale hold Canon nie je prosto moja sialka kavy...Nikon D810 je uz ina opereta ...
 
tomas2009
2015-06-11 22:05:19
No a co dokonca aj Fuji robi lepsie skla, ma inovativnejsi system, zaujmavy snimac x-trans. Ano ten Canon 50tka je rovnaka ak nie horsia ako tu uz Majo.kmet pisal...netreba zas vynasat do nebies...a tie manualne skla su len pre entuziastov, co uz vedia kam sa chcu posunut. Toto je doslova lacne sklo vyrobene pre masu ludi co si ho kupia lebo pred tym fotili na setovy objektiv, lebo nemali na lepsie penaize, alebo nechceli investovat.. . Ale zas na 1000d alebo 100d sa bude toto sklo uplne skvelo vynimat DDD...
 
mirrrec
2015-06-11 22:22:16
Vie mi niekto napisat ako je to s tou hlucnostou ? Mam stm 10-18 canon a tam ostrenie nieje skoro vobec pocut. Kupil som si tuto 50 s tym ze bude fakt ticha ale nie je. Tak isto ju je pocut ako na manualnom rezime. Je to normalne ?
 
alexmenti
2015-06-11 22:33:52
príspevok od: tomas2009
No a co dokonca aj Fuji robi lepsie skla, ma inovativnejsi system, zaujmavy snimac x-trans. Ano ten Canon 50tka je rovnaka ak nie horsia ako tu uz Majo.kmet pisal...netreba zas vynasat do nebies...a tie manualne skla su len pre entuziastov, co uz vedia kam sa chcu posunut. Toto je doslova lacne sklo vyrobene pre masu ludi co si ho kupia lebo pred tym fotili na setovy objektiv, lebo nemali na lepsie penaize, alebo nechceli investovat.. . Ale zas na 1000d alebo 100d sa bude toto sklo uplne skvelo vynimat DDD...
...čítajúc tvoje príspevky som nadobudol pocit, že v minulosti ti nejaký fotograf, čo vlastnil Canon, musel veľmi, ale že ozaj veľmi ublížiť....a pokiaľ nie, tak je to ešte vážnejšie...
 
ferguson
2015-06-11 22:56:57
príspevok od: Roman Point
a ešte ako! Dokonca si si mohol nastavovať cez soft či si chcel 50 f1.8 alebo f1.2, či si chcel fotiť makro tak zmeniť minimálnu zaost. vzdialenosť atď bolo toho veľa.
Myslis to vazne? Ako tu klasicku 50mm II?
 
Roman Point
2015-06-12 05:22:39
príspevok od: ferguson
Myslis to vazne? Ako tu klasicku 50mm II?
Nie samozrejme že nie. Srandu som si robil.
 
Roman Point
2015-06-12 05:26:08
príspevok od: tomas2009
Zasumene to ma akurat niekto v hlave ...Full frame je super, ale hold Canon nie je prosto moja sialka kavy...Nikon D810 je uz ina opereta ...
Pozeral si vôbec to video čo som ti poslal? Pri rovnakom rozlíšeni má menej sumu a viac detailov aj v tieni aj v svetlých častiach 5DS než nikôň 810.. Inak vitaj mal si ban?
 
Roman Point
2015-06-12 05:27:31
príspevok od: alexmenti
...čítajúc tvoje príspevky som nadobudol pocit, že v minulosti ti nejaký fotograf, čo vlastnil Canon, musel veľmi, ale že ozaj veľmi ublížiť....a pokiaľ nie, tak je to ešte vážnejšie...
treba dať na jeho ip banán a bude kľud. Vždy dva príspevky po sebe a vždy o hovne..
 
MagickVamp
2015-06-12 07:16:38
príspevok od: alexmenti
...čítajúc tvoje príspevky som nadobudol pocit, že v minulosti ti nejaký fotograf, čo vlastnil Canon, musel veľmi, ale že ozaj veľmi ublížiť....a pokiaľ nie, tak je to ešte vážnejšie...
Krasne napisane, toto ma ani nenapadlo, asi si klinec trafil po hlavicke.
 
majo.kmet
2015-06-12 08:06:06
príspevok od: Brian
ten objektiv za 100e sa dal kalibrovat?
ci si myslel kalibraciu v tele?
AF microadjustment v tele samozrejme. stale ma zaraza kolko ludi dokaze vyhodnotit objektiv ako neostry a pritom len nikdy nemaju kvoli front/back focusu presne zaostrene fotky. obzvlast sa to tyka 50mm 1.8 II
 
MagickVamp
2015-06-12 08:32:29
príspevok od: majo.kmet
AF microadjustment v tele samozrejme. stale ma zaraza kolko ludi dokaze vyhodnotit objektiv ako neostry a pritom len nikdy nemaju kvoli front/back focusu presne zaostrene fotky. obzvlast sa to tyka 50mm 1.8 II
No ono je to problem ked ma niekto len low-entry zrkadlovku. Na 6D to riesit nemusim, vyberiem ci ide o zoom objektiv alebo pevny objektiv. (ak ide o zoom, dokonca dvoma jazcami mozem nastavit BF a FF na najkratsom a najdlhsom konci ohniska, pri D7100 som videl napriklad len jedneho jazca a nim to clovek tak presne nenakalibruje). No teraz ked mam doma aj 100D tak kazdy objektiv potrebujem pred tym odskusat prave na tom 100D, lebo tam ked objektiv nesadne, tak s tym doma prt spravim... :-/
 
calven
2015-06-12 09:31:44
príspevok od: MagickVamp
No ono je to problem ked ma niekto len low-entry zrkadlovku. Na 6D to riesit nemusim, vyberiem ci ide o zoom objektiv alebo pevny objektiv. (ak ide o zoom, dokonca dvoma jazcami mozem nastavit BF a FF na najkratsom a najdlhsom konci ohniska, pri D7100 som videl napriklad len jedneho jazca a nim to clovek tak presne nenakalibruje). No teraz ked mam doma aj 100D tak kazdy objektiv potrebujem pred tym odskusat prave na tom 100D, lebo tam ked objektiv nesadne, tak s tym doma prt spravim... :-/
Len by som chcel opraviť - píše sa "prd"
 
MagickVamp
2015-06-12 09:57:59
príspevok od: calven
Len by som chcel opraviť - píše sa "prd"
mas pravdu..moja gramatika je na prd, diktaty som neznasal a no nastastie ani teraz ju nepotrebujem, kym ma niekto z efoto neupozorni ,-) moj zivot je o cislach, prirode, sporte a technike ,-)
 
calven
2015-06-12 10:01:06
príspevok od: MagickVamp
mas pravdu..moja gramatika je na prd, diktaty som neznasal a no nastastie ani teraz ju nepotrebujem, kym ma niekto z efoto neupozorni ,-) moj zivot je o cislach, prirode, sporte a technike ,-)
Pohoda - s gramatykof si tiež moc netykám, ale PRD ovládam
 
Brian
2015-06-12 14:03:34
príspevok od: majo.kmet
AF microadjustment v tele samozrejme. stale ma zaraza kolko ludi dokaze vyhodnotit objektiv ako neostry a pritom len nikdy nemaju kvoli front/back focusu presne zaostrene fotky. obzvlast sa to tyka 50mm 1.8 II
ja ked som mal ten objektiv sa mi zda, ze to lietalo aj dopredu aj dozadu. a potom este otazka ci to inak neostri pri zaostreni na mensie vzdialenosti (napr do 3 m) a inak na vacsie od 4m a tak. ale ked hovoris ze si s tym bol spokojny.
 
majo.kmet
2015-06-12 16:38:23
príspevok od: Brian
ja ked som mal ten objektiv sa mi zda, ze to lietalo aj dopredu aj dozadu. a potom este otazka ci to inak neostri pri zaostreni na mensie vzdialenosti (napr do 3 m) a inak na vacsie od 4m a tak. ale ked hovoris ze si s tym bol spokojny.
nehovorim, ze moj s ostrenim nelietal, ten starodavny zaostrovaci motorcek proste mal a ma svoje muchy ale ked trafil, tak obrazovy vystup bol super a mam pocit, ze rozdiel v ostrosti je oproti ukazkam z tohto noveho velmi maly

s tou kalibraciou som presiel trosku na inu temu...a to ze u niektorych vlastnikov ten objektiv netrafil hladinu ostrosti vdaka nepresnej kalibracii nikdy a ked ano tak len nahodou. a mozno to ani nevedia a myslia si, ze je to normalne spravanie.

v kazdom pripade som rad, ze tento novy objektiv dostal taku cenovku ako dostal, pri zverejneni som ocakaval, ze bude stat nad 200€
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované