Hore

Canon EF 85mm f/1.8 USM

Časť prvá - Ako som prišiel k 85-ťke...

Začiatkom letných prázdnin tohto roku som sa znenazdajky ocitol v New Yorku. Vysvetlovať všetky okolnosti nie je podstatné. Bol som tam. Jediný obchod, ktorý pre mňa v NYC mal ako-taký zmysel bola samozrejme predajňa BHphoto. Už rok dopredu som si v mysli predstavoval ten deň, keď tam víťazoslávne vkráčam , uchmatnem si nejakého objektíva a budem sa cítiť ako v raji. Na moje sklamanie som sa po vkráčaní do obchodu ocitol v neznámom štádiu dezorientovanosti. Veľká plocha, veľa poschodí, hŕba ľudí - o fototechnike nehovoriac. Pud sebazáchovy ma však dohnal až ku veľmi schopnému predavačovi, na ktorého som svojou debilitnou angličtinou vyvalil, že si chcem pozrieť tri objektívy (Canon EF 50mm f/1,4 USM, Canon EF 85mm f/1.8 USM a Sigma 50mm f/1,4 HSM). Vyhovel mi okamžite. Trvalo len pár sekúnd, pokiaľ som si ich poprehadzoval na tele. Aj keď sigma vyšla z rýchlych testov najlepšie, vzal som 85ťku. Logika aj rozum boli fuč.











Časť druhá - Zoznamovanie sa...

Ohnisko jesto divné, vravel som si. Objektív malý, vtipný - konštrukčne celkom premakaný. Kovový bajonet, pevné telo. Zaostrovací prstenec ako má byť. A čo teraz? Asi štyri hodiny som ho so sebou len tak vláčil mestom. Náhle ma osvietilo, že sa s tým dá fotiť! A tak vyšiel prvý cvak s clonou f2,5. Zo srandy alebo skôr zvedavosti som si dal túto fotku vytlačiť na A4ku. Výsledok perfektný ako som aj očakával.



Nasledovala jazda metrom, kde som sa tiež neubránil a jednu si cvakol. (To však neocenil policajt nachádzajúci sa v blízkosti a preštudoval si všetky moje krásne fotky na karte. V tom čase ich tam bolo približne 400) Pri tomto svetle objektív nemal žiadny problémy, ostril rýchlo a presne.



Už sú to štyri mesiace, no doteraz sa neviem ubrániť pocitu frontfocusu pri portrétovaní. Akonáhle fotím celú postavu, nemám najmenší problém. Posledný portrét napríklad vyšiel perfektne. Ako vidíte, model zapózoval, a vôbec sa počas fotenia nehýbal.



Ďalším krokom pri zoznamovaní bolo protisvetlo. Áno, pri tomto druhu fotenia blbne zaostrovanie veľmi kvalitne. S tým sa možno len zmieriť alebo v protisvetle nefotiť. Využil som tretiu skrytú možnosť, a to manual focus. Zapadajúce Slnko na pláži ... a cvak...



Takže observation: kresba objektívu výdatná už od samého začiatku, ostrenie objektívu podľa nálady, protisvetlo veľmi dobré.

Časť tretia - Spolužitie s 85ťkou ...

85ťka je výborný spoločník. Je tichá, ľahká, všade sa vmestí. Po návrate z NYC som s ňou doma chodieval najčastejšie na vychádzky do Tatier. Uplatnila sa pri lístočkovaní, kvietkovaní a čuduj sa svete aj v krajine ako celku. Pridávam pár výcvakov na ukážku.









Nuž, laboratórny test to nebol. Tabuliek, grafov, rozlíšenia a iných vecí ste sa nedočkali, a ani nedočkáte. Snažil som sa poskytnúť postrehy z praxe, ktoré časom možno ešte podopĺňam. Taktiež by mohli pribudnúť ešte nejaké fotky . Zatiaľ k tomu môžem dodať asi len toľko, že vôbec svojho rozhodnutia neľutujem. 85ťku si ponechám nadlhšie. Pekný deň ;)
Dlhoročné zistenie - kvalitná fotografia je o peniazoch a čase.

profil autora
web: http://chem.pieceofscience.com

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Maxx818
ocenenie redakciou 2010-12-10 19:00:00
na akom tele to mas?
 
Hegi
2010-12-10 19:06:26
príspevok od: Maxx818
na akom tele to mas?
prosím pekne, je to Canon EOS 40D
 
Maxx818
ocenenie redakciou 2010-12-10 19:24:10
no ja ho mam na canon 5d mark a protisvetlo nema moc rad rovnako ani 50mm 1,4 ale to nebude asi objektivmi len...
 
Maxx818
ocenenie redakciou 2010-12-10 19:25:03
inak ako ten objektiv je velmi dobry , moj nazor
 
Hegi
2010-12-10 20:04:52
príspevok od: Maxx818
inak ako ten objektiv je velmi dobry , moj nazor
Zatiaľ vyhrávame 2 za to, že je dobrý. (btw, chcel by som ho pár krát poskúšať aj na 5D, musí tobyť zážitok)
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-12-11 17:42:02
Nad tou 85 tkou som rozmýšlal aj ja snad niekedy sa to podaríí diki za typ
 
ErikDuris
2010-12-11 18:28:24
ja len ze tato tu moja ,,profilova\" fotka bola fotena 5D II. 85mm 1,8 , tato kombinacia nie je zla ale uz setrim na f1,2
 
Hegi
2010-12-11 19:33:06
príspevok od: ErikDuris
ja len ze tato tu moja ,,profilova\" fotka bola fotena 5D II. 85mm 1,8 , tato kombinacia nie je zla ale uz setrim na f1,2
kombinácia 5DII + 85/1.2 je fakt silná vec.. držim palce!
 
ErikDuris
2010-12-11 22:33:52
príspevok od: Hegi
kombinácia 5DII + 85/1.2 je fakt silná vec.. držim palce!
praveze teraz mam este 7D a predpokladam ze v priebehu buduceho roka bude 5D III tak to si chcem hned kupit a plus tu 85-ku. Toto 5D ma to ostrenie dost naprt mne by stacilo keby fotak zostane ako je a len nech tam daju ostrenie zo 7D a niet viac co riesit
 
Hegi
2010-12-12 09:59:28
príspevok od: ErikDuris
praveze teraz mam este 7D a predpokladam ze v priebehu buduceho roka bude 5D III tak to si chcem hned kupit a plus tu 85-ku. Toto 5D ma to ostrenie dost naprt mne by stacilo keby fotak zostane ako je a len nech tam daju ostrenie zo 7D a niet viac co riesit
Idea to vôbec nie je zlá, potom by ale mohli pustiť 5DmkII na takých 1300 eur a budeme všetci spokojní )
 
ErikDuris
2010-12-12 13:22:08
príspevok od: Hegi
Idea to vôbec nie je zlá, potom by ale mohli pustiť 5DmkII na takých 1300 eur a budeme všetci spokojní )
myslim ze by sa asi viac ludi potesilo
 
REEFE
2010-12-13 09:40:46
pohodove citanie hegi
 
spektrum
2010-12-13 12:45:22
dobre sa čítalo a cena bola aká ? Alebo mi to ušlo ?
 
Hegi
2010-12-13 14:55:57
príspevok od: spektrum
dobre sa čítalo a cena bola aká ? Alebo mi to ušlo ?
máš pravdu, musím doplniť... vyšiel ma na cca 300eur, takže určite lacnejšie ako na SK..
 
dsl333
2010-12-13 17:12:46
Ja mam 5 DII a 85 F1.8, tiez z B&H, je to kvele kombo, najradsej fotim na F2.2, F2.5...
Ale obcas by to xcelo F1.2.
Foto s chlapcom cislo 1 je pekne, aj 2ka by bola ok, ale chlapec pozuje, skoda...

Foto zeleny list - to je charakteristicky bokeh ako mam aj ja!

Apropo aj mne pozerali colnici fotky a to som isiel len cez zhranice z Uzhorodu xi xi xi
A v taske som mal lop top kde som stiahol co som fotil the day before...

Happy shooting!

Posielam 4 fotky, prve 2 neupravene...

 
bebel
2010-12-13 17:49:51
príspevok od: dsl333
Ja mam 5 DII a 85 F1.8, tiez z B&H, je to kvele kombo, najradsej fotim na F2.2, F2.5...
Ale obcas by to xcelo F1.2.
Foto s chlapcom cislo 1 je pekne, aj 2ka by bola ok, ale chlapec pozuje, skoda...

Foto zeleny list - to je charakteristicky bokeh ako mam aj ja!

Apropo aj mne pozerali colnici fotky a to som isiel len cez zhranice z Uzhorodu xi xi xi
A v taske som mal lop top kde som stiahol co som fotil the day before...

Happy shooting!

Posielam 4 fotky, prve 2 neupravene...

ti lietajuci tanecnici su fasacky
 
Hegi
2010-12-13 21:44:56
Ďakujem za príspevok, tí tanečníci sú fakt dobrí... vidím v tom silnú reportáž, aj vo zvyšku fotiek
 
compact
2010-12-14 21:33:43
pekna recenzia... Hegi bol si to ty co ma nastartoval na kupu 85ky a urobil som velmi dobre.
 
tomybarda
2010-12-15 11:16:24
u mňa bola táto 85-tká moje prvé pevné sklo - lahodička
 
titinius
2010-12-21 16:09:34
ktory objektiv ma podla vas lepsie vlastnosti 50mm f1,2 alebo 85mm f1.2 ???
dikes
 
Samantha
2010-12-21 23:02:52
B&H ale zase nie je taky komplikovany obchod. je tam toho mnoho, ale dobre sa v tom orientuje. len v predajni sa naraz nachadza hmm... no... aj 30 predavacov, radi poradia
 
Hegi
2010-12-22 14:53:23
príspevok od: Samantha
B&H ale zase nie je taky komplikovany obchod. je tam toho mnoho, ale dobre sa v tom orientuje. len v predajni sa naraz nachadza hmm... no... aj 30 predavacov, radi poradia
No to áno, každopádne...
 
bear
2010-12-27 21:56:02
príspevok od: titinius
ktory objektiv ma podla vas lepsie vlastnosti 50mm f1,2 alebo 85mm f1.2 ???
dikes
jednoznacne je lepsi 85/1.2.
50/1.2L som mal na chvilu v ruke, ale na F1.2 som z toho ostru fotku nedostal ani ked som ostril cez LiveView. Navyse nema plavajuce opticke cleny, takze pri pricloneni sa posuva rovina ostrosti.
50mm ohnisko by sa obcas hodilo, ale pockam, kym Canon pride s niecim spolahlivejsim.
 
paoravec
2011-01-02 16:29:38
mam také čosi podobné a som velmi spokojný, : \"CarlZeissJena PANCOLAR elektic 1,8/80\" na portrety , detaily ako stvorený
 
Gurney
2011-01-17 15:34:49
trošku OT ale predsa, zaujala ma táto recenzia ohľadom 50/1.4 a 85 1.4 Canon vs Sigma. A poviem Vám som silno nalomený. Čo Vy na to?
http://hofferphotography.com/2010/11/16/my-sigma-85-f1-4-vs-canon-85l-review/
Ale mám pocit, že sa to tu už řešilo, či?
 
dzonku
2011-01-20 12:06:51
prezradil si sa , snivas o FF DD, to sklo je fajne...uz len zacat zarabat co?
 
zajicew
2011-01-28 08:01:57
nom, 85/1.8 bolo tiez moje prve pevne ohnisko (ako tu uz niekto spomenul vyssie) a tiez som s nim velmi spokojny. Na moje potreby je proste skvely, az na par drobnosti. Na portrety je uplne idealny. Citelne su na nom vidiet fialove zafarbenia na lesklych plochach (voda, kov), ked su nasvecovane slnecnym/umelym svetlom. Tuto skutocnost uz ale viacero recenzii potvrdilo a nemyslim si, ze to je faktor, ktory ma nejaky zasadny vplyv na nekupenie tohto skla. Ale aj toto sa da osetrit, do istej miery.

inak je to skevela kupa ...
 
iwet1211
2011-05-16 14:28:17
Ja ho mam na 5D a som snim max spokojna.
 
kulkovsky
2011-09-27 17:44:17
už dlho uvažujem o kúpe dákeho portreťáka a tvoja recenzia ma utvrdila v tom že nakoniec zvolím tento objektív je cenovo dostupný pre mňa študenta a podáva fakt dobrý výkony super článok...moc mi pomohol THX...
 
vdx
2011-12-30 10:18:14
príspevok od: Hegi
kombinácia 5DII + 85/1.2 je fakt silná vec.. držim palce!
Nechcem kaziť ilúzie, ale tá 1.2ka na FF nie je až taká bomba, ako som ostatne aj ja očakával... 4x vyššie súdkovité skreslenie, 2x pomalšie zaostrovanie, vyššia chromatická aberácia, s okrajovou ostrosťou sa pri tých "najlepších" clonách (5,6-8) človek dostane maximálne na najhoršie čísla 1,8ky (a to už je argument, ktorý stojí za zváženie). Tá hĺbka ostrosti isto poteší srdce a pošteklí fantáziu, ale pomer ceny a pridanej (resp. ubranej) hodnoty je veľmi nevýhodný. :-/
Takže v prípade dilemy radím radšej 5D Mk II(I) + 85/1.8 než napr. 40D/60D/7D + 85/1.2. (Mám prvú uvedenú kombináciu, 85/1.2 vlastní kamoš.)
 
vdx
2011-12-30 10:23:25
príspevok od: vdx
Nechcem kaziť ilúzie, ale tá 1.2ka na FF nie je až taká bomba, ako som ostatne aj ja očakával... 4x vyššie súdkovité skreslenie, 2x pomalšie zaostrovanie, vyššia chromatická aberácia, s okrajovou ostrosťou sa pri tých "najlepších" clonách (5,6-8) človek dostane maximálne na najhoršie čísla 1,8ky (a to už je argument, ktorý stojí za zváženie). Tá hĺbka ostrosti isto poteší srdce a pošteklí fantáziu, ale pomer ceny a pridanej (resp. ubranej) hodnoty je veľmi nevýhodný. :-/
Takže v prípade dilemy radím radšej 5D Mk II(I) + 85/1.8 než napr. 40D/60D/7D + 85/1.2. (Mám prvú uvedenú kombináciu, 85/1.2 vlastní kamoš.)
samozrejme, čisto teoreticky, keďže na APS-C je to úplne iné ohnisko
 
Rohlicek
2013-05-12 17:53:36
príspevok od: dsl333
Ja mam 5 DII a 85 F1.8, tiez z B&H, je to kvele kombo, najradsej fotim na F2.2, F2.5...
Ale obcas by to xcelo F1.2.
Foto s chlapcom cislo 1 je pekne, aj 2ka by bola ok, ale chlapec pozuje, skoda...

Foto zeleny list - to je charakteristicky bokeh ako mam aj ja!

Apropo aj mne pozerali colnici fotky a to som isiel len cez zhranice z Uzhorodu xi xi xi
A v taske som mal lop top kde som stiahol co som fotil the day before...

Happy shooting!

Posielam 4 fotky, prve 2 neupravene...

Cau, to co si tu ukazal tie 4 fotky si fotil na Canon EF 85mm f/1.8 USM?
Dikes
 
merenguee
2013-08-11 01:08:44
vie mi niekto povedat, ako je to s bokehom a tymto objektivom? dik
 
marek zelina
2013-08-11 11:55:17
príspevok od: Hegi
kombinácia 5DII + 85/1.2 je fakt silná vec.. držim palce!
potvrdzujem,..v tejto kombinacii ,..resp ktorykolvek ff + 85 f1,2 je pekelna kombinacia
 
marek zelina
2013-08-11 12:05:48
príspevok od: vdx
Nechcem kaziť ilúzie, ale tá 1.2ka na FF nie je až taká bomba, ako som ostatne aj ja očakával... 4x vyššie súdkovité skreslenie, 2x pomalšie zaostrovanie, vyššia chromatická aberácia, s okrajovou ostrosťou sa pri tých "najlepších" clonách (5,6-8) človek dostane maximálne na najhoršie čísla 1,8ky (a to už je argument, ktorý stojí za zváženie). Tá hĺbka ostrosti isto poteší srdce a pošteklí fantáziu, ale pomer ceny a pridanej (resp. ubranej) hodnoty je veľmi nevýhodný. :-/
Takže v prípade dilemy radím radšej 5D Mk II(I) + 85/1.8 než napr. 40D/60D/7D + 85/1.2. (Mám prvú uvedenú kombináciu, 85/1.2 vlastní kamoš.)
dovolim si protirecit,... mam 85mm f1,2L II s telami 5dmk2 a mk3 a o sudkovitosti nemoze byt rec,..aspon podla mna,.. rychlost ostrenia je sice pomala,..cize na sport to nebude ale ten objektiv ani zdaleka nieje na to urceny. co sa tyka ostrosti tak jeho najlepsie cisla su uz od f4,0 a ani raz som nemal pocit ze by kraje boli prekreslene slabsie. Co sa tyka chromatickej abreacie,..tak to je choroba vsetkych vysoko svetelnych skiel a neda sa velmi obabrat,... mozes mat na sklach vrstvy ake chces, no nezbavis sa toho (navyse dnesny raw editor si stym poradi za par sekund). A este si dovolim protirecit v jednom,..a to ze si napisal ze na male snimace je vhodnejsia 1,2 a na velke snimace 1,8,.. som presne opacneho nazoru,... skusal som na 600D a 40D moju 85tku a na tychto fotakoch ma omnoho vacsi problem dobre zaostrit ako na FF
 
c0lder
2013-08-11 19:58:12
objektiv vlastnim, ostri perfektne rychlo a na plnu dieru je ako britva( v porovnani s inymi portretnymi sklami) ale s takou ostrostou prichadzaju aj nevyhody, mne sa osobne az tak nelubi bokeh co produkuje(mozno len subjektivny nazor), mal som aj sigmu 50 1.4 a tam to bolo o dacom inom, ale nevravim ze to je zle za tu cenu to je perfektny objektiv a na FF to je pre mna osobne najvabivejsie ohnisko.
 
merenguee
2013-08-12 11:32:23
príspevok od: marek zelina
dovolim si protirecit,... mam 85mm f1,2L II s telami 5dmk2 a mk3 a o sudkovitosti nemoze byt rec,..aspon podla mna,.. rychlost ostrenia je sice pomala,..cize na sport to nebude ale ten objektiv ani zdaleka nieje na to urceny. co sa tyka ostrosti tak jeho najlepsie cisla su uz od f4,0 a ani raz som nemal pocit ze by kraje boli prekreslene slabsie. Co sa tyka chromatickej abreacie,..tak to je choroba vsetkych vysoko svetelnych skiel a neda sa velmi obabrat,... mozes mat na sklach vrstvy ake chces, no nezbavis sa toho (navyse dnesny raw editor si stym poradi za par sekund). A este si dovolim protirecit v jednom,..a to ze si napisal ze na male snimace je vhodnejsia 1,2 a na velke snimace 1,8,.. som presne opacneho nazoru,... skusal som na 600D a 40D moju 85tku a na tychto fotakoch ma omnoho vacsi problem dobre zaostrit ako na FF
co znamena skratka FF?
 
marek zelina
2013-08-12 18:35:54
príspevok od: merenguee
co znamena skratka FF?
Full Frame pre boha
 
merenguee
2013-08-12 21:06:41
príspevok od: marek zelina
Full Frame pre boha
a to mam odkial vediet
 
om1ci
2013-08-12 21:18:34
...vsak potom to tu aj tak vyzera...
 
om1ci
2013-08-12 21:21:18
doporucujem najskor preluskat web:
http://digi-foto.sk/
 
Birkopf77
2013-08-13 08:45:55
Tak teraz fakt neviem, co kupit... v piatok som si chcel ist kupit pevne sklo.
Mam 7D a planoval som 50mm/1.4USM a teraz ked vidim tieto foto...
Napiste mi prosim Vase nazory:
50mm.1,4 alebo 85mm/1.8 - co je podla Vas lepsia volba? (cenovy rozdiel skoro nic )

Dakujem... moc moc moc
 
Štefan Káčer
2013-08-13 11:08:25
príspevok od: Birkopf77
Tak teraz fakt neviem, co kupit... v piatok som si chcel ist kupit pevne sklo.
Mam 7D a planoval som 50mm/1.4USM a teraz ked vidim tieto foto...
Napiste mi prosim Vase nazory:
50mm.1,4 alebo 85mm/1.8 - co je podla Vas lepsia volba? (cenovy rozdiel skoro nic )

Dakujem... moc moc moc
skus si zodpovedat sam na co to chces pouzivat? zrejme na portrety ... 50 a 85 je dost velky rozdiel, co sa tyka priestoru, ak chces fotit vo vnutri, ocenis zrejme 50tku, ak mas dost miesta, tak 85tku ... ak planujes prechod na FF, tak 85, na 7D momentalne zrejme 50 ... A si vyber
 
Birkopf77
2013-08-13 11:14:47
no hej... A si vyber ...islo mi skor o obrazovu kvalitu a samotne spracovanie objektivu... ktory je lepsi...
na 7D asi nezostanem navzdy a priestor uz by som si v podstate prisposobil (ak sa da), samotny rozdiel si viem pozriet na porovnani foto so zoom objektivom, skor mi islo o vystup kvality z tychto skiel...
 
vladoch
2013-08-13 11:24:43
príspevok od: Birkopf77
no hej... A si vyber ...islo mi skor o obrazovu kvalitu a samotne spracovanie objektivu... ktory je lepsi...
na 7D asi nezostanem navzdy a priestor uz by som si v podstate prisposobil (ak sa da), samotny rozdiel si viem pozriet na porovnani foto so zoom objektivom, skor mi islo o vystup kvality z tychto skiel...
85/1,8 je skvela volba podla mna
 
ZuGre
2013-08-28 18:15:30
chcela som sa spýtať, či objektív "udržíte" v ruke, lebo ja keď nepuožijem nejakú podložku alebo statív, tak mi obfraz dosť "behá"... nikde sa nejako nepodčiarkuje, že objektív nemá stabilizátor obrazu a týmpádom mi vyšlo veľa neostrých snímkov...skúšala som ho len cca 20 min. , ale budem rada, ak niekto dá solídnu odpoveď, keďže tu nie je vyhradená samostatná sekcia pre začiatočníkov...
 
Kuban
2013-08-28 18:34:15
cas 1/100 je udrzatelny v ruke aj bez stabilizatora. pri dobrom svetle neexistuje aby mi so svetelnm sklom pri clone okolo 2 vyssiel dlhsi cas. teda aspon mne sa to nestalo a kedze toto sklo nieje moc vhodne do interieru vonku som podobny problem (rozmazane fotky a udrzanie v ruke) nemal. No nikde sa to nepodciarkuje lebo to je asi samozrejmost ze nema ( neviem ale ma vobec nejake svetelne pevne sklo stabilizator ? )
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2013-08-28 21:43:33
príspevok od: ZuGre
chcela som sa spýtať, či objektív "udržíte" v ruke, lebo ja keď nepuožijem nejakú podložku alebo statív, tak mi obfraz dosť "behá"... nikde sa nejako nepodčiarkuje, že objektív nemá stabilizátor obrazu a týmpádom mi vyšlo veľa neostrých snímkov...skúšala som ho len cca 20 min. , ale budem rada, ak niekto dá solídnu odpoveď, keďže tu nie je vyhradená samostatná sekcia pre začiatočníkov...
Neostre snimky mozu vzniknut z viacerych dovodov. Nazorna fotografia vzdy pomoze tomu, kto radi, pokial nechce opisovat vsetky pripady ktore mohli nastat.
 
fomist
2013-08-28 23:23:45
príspevok od: iwet1211
Ja ho mam na 5D a som snim max spokojna.
aj ja
 
vdx
2013-08-29 01:29:36
príspevok od: marek zelina
dovolim si protirecit,... mam 85mm f1,2L II s telami 5dmk2 a mk3 a o sudkovitosti nemoze byt rec,..aspon podla mna,.. rychlost ostrenia je sice pomala,..cize na sport to nebude ale ten objektiv ani zdaleka nieje na to urceny. co sa tyka ostrosti tak jeho najlepsie cisla su uz od f4,0 a ani raz som nemal pocit ze by kraje boli prekreslene slabsie. Co sa tyka chromatickej abreacie,..tak to je choroba vsetkych vysoko svetelnych skiel a neda sa velmi obabrat,... mozes mat na sklach vrstvy ake chces, no nezbavis sa toho (navyse dnesny raw editor si stym poradi za par sekund). A este si dovolim protirecit v jednom,..a to ze si napisal ze na male snimace je vhodnejsia 1,2 a na velke snimace 1,8,.. som presne opacneho nazoru,... skusal som na 600D a 40D moju 85tku a na tychto fotakoch ma omnoho vacsi problem dobre zaostrit ako na FF
suhlasim s tym koncom, neuvedomil som si, ze ostrenie na nizsich radoch fotoaparatov je pravdepodobne menej presne nez na 5D a vyssie.
co sa tyka ostatneho: tie cisla su vysledky laboratornych testov, ktore na realnych snimkach nemusia byt vobec viditelne. je dobre, ze si napisal svoju skusenost. vzdy su dolezitejsie realne fotky ako nejake cisla.
co sa tyka pomeru ceny - MOJ OSOBNY nazor je, ze ta 1.8ka za tie € fakt stojí, kdežto pri 1.2-ke si tym nie som celkom istý (opäť, z môjho pohľadu).
 
Skiffy
2013-08-29 17:38:26
príspevok od: vdx
suhlasim s tym koncom, neuvedomil som si, ze ostrenie na nizsich radoch fotoaparatov je pravdepodobne menej presne nez na 5D a vyssie.
co sa tyka ostatneho: tie cisla su vysledky laboratornych testov, ktore na realnych snimkach nemusia byt vobec viditelne. je dobre, ze si napisal svoju skusenost. vzdy su dolezitejsie realne fotky ako nejake cisla.
co sa tyka pomeru ceny - MOJ OSOBNY nazor je, ze ta 1.8ka za tie € fakt stojí, kdežto pri 1.2-ke si tym nie som celkom istý (opäť, z môjho pohľadu).
menil som 1,8 za 1,2, na 5D je to razantne, robil som si test ked som menil objektiv .... ostrost je niekde uplne inde. Ano, komentujem vyssie clanky, 1,2 pomalsie zaostruje no len na mark ii, na mark iii to ide podstatne lepsie, dokonca to ani uz na iii nevnimam. ale to je subjektivne.....
 
badboys
2013-09-06 08:26:04
príspevok od: Birkopf77
Tak teraz fakt neviem, co kupit... v piatok som si chcel ist kupit pevne sklo.
Mam 7D a planoval som 50mm/1.4USM a teraz ked vidim tieto foto...
Napiste mi prosim Vase nazory:
50mm.1,4 alebo 85mm/1.8 - co je podla Vas lepsia volba? (cenovy rozdiel skoro nic )

Dakujem... moc moc moc
Uz trochu neskoro..... testy na 85mm vychádzajú podstatne lepšie ako na 50mm.... 85 je lepšie sklo . na druhej strane 50mm ako ohnisko sa mi na APS-C páči viac.
 
fero1943
2014-06-19 08:05:05
Priatelia, nema niekto skusenosti s touto 85-kou na tele EOS 600D? Dakujem za odpoved
 
stephan27
2014-06-19 14:13:27
príspevok od: fero1943
Priatelia, nema niekto skusenosti s touto 85-kou na tele EOS 600D? Dakujem za odpoved
ja som ho mal na Canon-e EOS 600D , perfektné fotky to robí , ale v byte je problém s tým fotiť , málo priestoru u APS-C to máš ako 135- ku , skôr ho využiješ v nejakom priestornom ateliéri , alebo ešte lepšie v exteriéri
 
Igor Šaffo
2014-06-19 14:48:14
príspevok od: stephan27
ja som ho mal na Canon-e EOS 600D , perfektné fotky to robí , ale v byte je problém s tým fotiť , málo priestoru u APS-C to máš ako 135- ku , skôr ho využiješ v nejakom priestornom ateliéri , alebo ešte lepšie v exteriéri
Tak isto pozerám po tomto objektíve, len ešte sa rozhodujem medzi 85f1,8 a 100f2. Mojím cieľom je čo najlepšie odpichnutie od pozadia. Používal by som ho na Canon 50D. Samozrejme najlepší by bol FF, ale peniažky nepustia.
 
stephan27
2014-06-19 15:10:20
ber 85 - ku
 
mirec183
2014-06-27 13:06:49
Ja ho chcem na 7D-ecko, tak dufam, ze v najblizsim obdobi konecne naplnim prasiatko a potom bum kladivom a ide sa na nakup .
 
Roman Ď
2016-02-12 12:52:15
A jednu vec by som rád vedel 35 sigma f1,4 je to opticky najlepší objektív? lebo ja chcem fotiť totiž to olejomaľby a nechcem tam optické vady vôbec a ten by už v pohode sedel na canon 600d? Dakujem za každú radu
 
gemini222
2016-02-12 19:28:54
príspevok od: Roman Ď
A jednu vec by som rád vedel 35 sigma f1,4 je to opticky najlepší objektív? lebo ja chcem fotiť totiž to olejomaľby a nechcem tam optické vady vôbec a ten by už v pohode sedel na canon 600d? Dakujem za každú radu
Sigma 35mm 1.4 je naozaj skvela, mal som uz vela skiel, no toto ma jednoznacne pozitivne prekvapilo

 
bear
2016-02-12 19:59:35
príspevok od: Roman Ď
A jednu vec by som rád vedel 35 sigma f1,4 je to opticky najlepší objektív? lebo ja chcem fotiť totiž to olejomaľby a nechcem tam optické vady vôbec a ten by už v pohode sedel na canon 600d? Dakujem za každú radu
Na staticke "kopirovanie" je takmer jedno aky pevny objektiv pouzijes. Mozes si dovolit priclonit na optimalnu kresbu (na 600D by som sa pohyboval okolo f/5.6) a pri tejto clone uz je vinetacia minimalna. Jediny parameter ktory Ta z optickych kvalit moze trapit je geometricke skreslenie.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia