Hore

Fujifilm X-S10 a XF10-24mm

Fujifilm dnes predstavilo dve novinky, fotoaparát X-S10 a objektív XF10-24mm.

Predstavujeme nový fotoaparát Fujifilm X-S10

Spoločnosť FUJIFILM Corporation (prezident: Kenji Sukeno) s potešením oznamuje uvedenie modelu FUJIFILM X-S10 (X-S10), najnovšieho prírastku do rodiny kompaktných a ľahkých bezzrkadlových digitálnych fotoaparátov série X, ktoré poskytujú výnimočnú kvalitu obrazu.

X-S10, má snímač 26,1MP X-Trans™ CMOS4 a vysokorýchlostný procesor pre spracovanie obrazu, X-Processor 4 a stabilizácie obrazu v tele (IBIS), ponúka maximálnu funkčnosť v kompaktnom tele.

Fotoaparát X-S10 sa perfektne hodí pre každého, kto potrebuje ľahké riešenie s profesionálnymi funkciami pre fotografie aj video. Ponúka niečo pre každého; populárny režim AUTO/SP, ktorý automaticky upravuje nastavenia fotoaparátu tak, aby vytváral krásne fotografie bez potreby ďalších zásahov do nastavení. Pokročilé možnosti videa môžu produkovať ostré 10-bitové zábery 4K / 30P 4:2:2 alebo vysokorýchlostné FullHD pri 240 snímkach za sekundu. Otočný LCD, ktorý je možné prevrátiť o 180 stupňov dopredu, dáva každému, od fotografov a filmárov, cez vlogerov a entuziastov, maximálnu slobodu pri snímaní.

1. Hlavné vlastnosti

(1) Novo vyvinutý menší IBIS pre nové kompaktné telo

Mechanizmus stabilizácie obrazu fotoaparátu v tele (IBIS) je približne o 30% menší a ľahší ako predchádzajúci model*. Napriek svojej nízkej hmotnosti iba 450g poskytuje X-S10 päťosú stabilizáciu obrazu s účinnosťou až 6,0EV*. Je to tiež prvý fotoaparát série X strednej triedy, ktorý využíva tlmiaci mechanizmus závierky. Ten chráni pred miernymi vibráciami, ktoré môžu roztriasť záber a dodáva tak ďalšiu úroveň stability, ktorá zaisťuje vysokú čistotu a rozlíšenie obrazu.

Ako ďalšia pomoc pri stabilite X-S10 je veľký predný grip zo zliatiny horčíka, ktorý uľahčuje udržiavanie stabilného fotoaparátu pri nasadení väčších objektívov. Fotoaparát má prednú a hornú časť z horčíkovej zliatiny, aby bol pevný a robustný.

* V porovnaní s funkciou IBIS vo fotoaparáte „FUJIFILM X-T4“
* Ponúka 6,0-stopú stabilizáciu pre 20 z 30 vymeniteľných objektívov pre sériu X (objektívy XF / XC), ktoré sú v súčasnosti k dispozícii

(2) Legendárne filmové simulácie a aktualizované funkcie AUTO pre vynikajúcu kvalitu obrazu

Režimy simulácie filmu FUJIFILM boli vytvorené na oslavu histórie fotografického filmu digitalizáciou z najikonickejších analógových filmov. X-S10 ponúka 18 režimov vrátane ETERNA Bleach Bypass, ktorá vytvára krásny, desaturovaný a vysoko kontrastný vzhľad.

X-S10 ponúka aktualizovaný režim [AUTO/SP], ktorý automaticky upravuje nastavenia snímania tak, aby vyhovovali danej scéne, bez potreby jemných úprav nastavení. Teraz je možné fotografovať krajinu s jasnými a živými farbami, vytvárať portréty s nádhernými odtieňmi pleti alebo vytvárať rovnomerne vyvážené fotografie v protisvetle bez ohľadu na úroveň zručností.

(3) Spoľahlivý AF a vysokorýchlostný režim snímania pre dôležité okamihy

Kombinácia vysokorýchlostného automatického zaostrovania a sledovania AF s 2,16 milióna pixelov fázovej detekcie snímača X-TransTM CMOS 4 a výpočtovým výkonom X-Processor 4 poskytujú rýchle a presné výsledky automatického zaostrovania. Zaostrenie dosiahnu už za 0,02 sekundy v niektorých prípadoch dokonca aj pri -7,0EV*.

Fotoaparát X-S10 je vybavený veľmi presným sledovacím AF pre pohybujúce sa objekty a funkciou Face / Eye AF na sledovanie tváre a očí subjektu.

Vysokorýchlostné sériové snímanie bez blackoutu* - 8 snímok/s pri mechanickej uzávierke a 30 snímok/s pri elektronickej uzávierke

* Pri použití XF50mmF1.0
* Vysokorýchlostné nepretržité snímanie bez blackoutu, pri ktorom hľadáčik počas snímania stmavne, čo spôsobí, že používateľ stratí z dohľadu objekt; Je k dispozícii iba pri použití elektronickej uzávierky.

(4) Otočný LCD monitor a hľadáčik, ktorý podporuje tri Boost režimy

Fotoaparát X-S10 má LCD displej s rôznymi uhlami otáčania, ktorý sa dá otáčať až o 180 stupňov, čo je užitočné nielen pre selfie, ale aj na vytváranie fotografií a videí z rôznych pozícií fotoaparátu.

Funkcia Live View v hľadáčiku má k dispozícii tri režimy Boost* vrátane Priorita slabého osvetlenia, Model s prioritou rozlíšenia a Priorita snímkovej frekvencie.

(5) Rozsiahle funkcie záznamu videa

Fotoaparát X-S10 generuje 4K video z množstva dát ekvivalentného 6K, aby sa zabezpečilo, že záznam je vo vysokom rozlíšení s nízkym šumom. Podporuje nahrávanie 8-bitového videa 4K / 30p 4: 2: 0 na SD kartu vloženú vo fotoaparáte a výstup 10-bitového videa 4K / 30p 4: 2: 2 cez port HDMI.

Fotoaparát je tiež schopný vysokorýchlostného záznamu v rozlíšení Full HD pri snímkovaní 240p a vytvára až 10-násobné spomalené zábery rýchleho pohybu.

Okrem stabilizácie IBIS v X-S10 má fotoaparát aj digitálnu stabilizáciu obrazu (DIS), ktorá účinne kompenzuje akékoľvek chvenie fotoaparátu, aj keď s ním chodíte. Aktivácia vylepšenia režimu IS poskytuje ešte lepšiu stabilizáciu a takmer eliminuje chvenie fotoaparátu.

Vďaka špeciálnemu tlačidlu na nahrávanie videa na svojej hornej strane umožňuje X-S10 používateľom spustiť nahrávanie aj pri vytváraní statických obrázkov. Nastavenia expozície a zaostrenia sa automaticky zaznamenávajú v režime AUTO*.

* Režim AF sa prepne na nepretržité AF.

2. Názvy výrobkov, farebné varianty, dátum uvedenia a ceny

Produkt

Farba

Dostupnosť

Doporučená MOC

FUJIFILM X-S10




čierna





Koniec N

novembra 2020

999,- €

set FUJIFILM X-S10 +

FUJINON XC15-45mm

1.099,- €

Set FUJIFILM X-S10 +

FUJINON XF18-55mm

1.399,- €

Set FUJIFILM X-S10 +

FUJINON XF16-80mm

1.499,- €


Fujifilm predstavuje nový objektív FUJINON XF10-24mmF4 R OIS WR

Spoločnosť FUJIFILM Corporation (prezident: Kenji Sukeno) s potešením oznamuje uvedenie objektívu FUJINON XF10-24mm F4 R OIS WR (XF10-24mm F4 R OIS WR), ktorý je zároveň aktualizáciou objektívu FUJINON XF10-24mmF4 R OIS.

XF10-24mm F4 R OIS WR je objektív so širokouhlým zoomom pokrývajúci ohniskové vzdialenosti od 10mm do 24mm (ekvivalent 15mm - 36mm vo formáte 35mm), ktorý využíva rovnaký optický dizajn ako pôvodný objektív XF10-24mm OIS. Podobne ako pri jeho predchodcovi je maximálna clona F4.0 v celom rozsahu ohniskovej vzdialenosti objektívu. Nový objektív má na svojom clonovom krúžku stupnicu clonových čísel, zámok Auto-position a je utesnený proti poveternostným vplyvom. Ďalej bola prepracovaná vnútorná štruktúra, aby boli prstence zaostrenia a transfokácie tenšie, čo znižuje celkovú hmotnosť objektívu o 25g. Napokon bola optická stabilizácia obrazu tiež vylepšená o 1 krok, čím sa celkový stabilizačný efekt zvýšil na 3,5EV.

1. Vlastnosti

(1) Nový dizajn odolný voči poveternostným vplyvom a niekoľko ďalších vylepšení

Vylepšený clonový krúžok so stupnicou f-stop a automatickým blokovaním polohy

Clonový prstenec bol vylepšený pomocou stupnice f-stop, aby fotografi mohli vizuálne skontrolovať, na akú clonu je objektív nastavený, čo eliminuje potrebu kontroly cez EVF alebo LCD displej. Prstenec je tiež vybavený automatickým blokovaním polohy, podobne ako u objektívov GF, ktoré zabraňuje neočakávaným pohybom clonového krúžku a v konečnom dôsledku zvyšuje efektivitu používania.

Zvýšená odolnosť proti poveternostným vplyvom

Nový objektív je teraz odolný voči prachu aj vlhkosti, je schopný pracovať pri teplotách až do -10°C a napriek pridaniu utesnenia teraz váži o 25 gramov menej ako predchádzajúci model.

Vylepšená optická stabilizácia obrazu

Nový prepracovaný gyroskopický snímač použitý v tomto objektíve zlepšuje stabilizáciu obrazu o 1,0 EV oproti predchádzajúcemu modelu, na 3,5 EV. Pri použití s aktuálnym fotoaparátom série X, ako je napríklad FUJIFILM X-T4, objektív a fotoaparát spolupracujú tak, aby dosiahli približne 6,5 EV.

Štíhlejší a štýlovejší dizajn

Zaostrovací prstenec a prstenec transfokácie boli v porovnaní s predchádzajúcim modelom zmenšené o 3mm a 2mm, čo vytvára kompaktnejší a štýlovejší dizajn.

(2) Optický dizajn, ktorý poskytuje pokročilý výkon pri riešení obrazu

Nový objektív sa skladá zo 14 prvkov objektívu, vrátane štyroch asférických prvkov a štyroch prvkov s mimoriadne nízkym rozptylom, v 10 skupinách. Použitie asférických prvkov znižuje sférickú aberáciu, zakrivenie poľa a skreslenie, zatiaľ čo použitie prvkov s veľmi nízkou disperziou koriguje chromatickú aberáciu a poskytuje ostrosť od okraja po okraj. Napriek svojmu kompaktnému formátu dokáže objektív udržať maximálnu clonu F4.0 v celom rozsahu svojich ohniskových vzdialeností od ultraširokouhlého 10mm až po širokouhlý 24mm (ekvivalent 15 - 36mm vo formáte 35mm), pričom stále umožňuje používateľom udržiavať konštantnú hodnotu f-stop pri akejkoľvek ohniskovej vzdialenosti.

Predný prvok objektívu je potiahnutý, aby sa minimalizovalo vytváranie odleskov, ktoré sa zvyčajne vyskytujú u extrémne konkávnych prvkov, ktoré sa bežne nachádzajú na objektíve so širokouhlým zoomom, a poskytuje vyššiu úroveň ostrosti a čistoty obrazu.

S minimálnou pracovnou vzdialenosťou iba 24cm je objektív vhodný aj na fotografovanie v makro štýle.

(3) Rýchle a takmer nehlučné automatické zaostrovanie

Objektív využíva systém interného zaostrovania (*6) na dosiahnutie rýchleho automatického zaostrovania. Použitie ľahkých zaostrovacích prvkov a vysoko presného motorčeka umožňuje rýchle a takmer nehlučné automatické zaostrovanie, a to aj pri použití s funkciami AF / Face AF u fotoaparátov série X.

2. CENY A DOSTUPNOSŤ

Produkt

Farba

Dostupnosť

Doporučená MOC

FUJINON XF10-24mmF4 R OIS WR

čierna


Koniec Nov. 2020

999,- €


3. Technická špecifikácia

Type

FUJINON Lens XF10-24mmF4 R OIS WR

Lens configuration

14 elements in 10 groups (including four aspherical elements and four extra-low dispersion elements)

Focal length

f=10-24mm (equivalent to 15-36mm in the 35mm film format)

Angle of view

110° - 61.2°

Max. aperture

F4

Min. aperture

F22

Aperture control

Number of blades

7 (rounded diaphragm opening)

Step size

1/3EV (16 steps)

Focus range

Standard: 0.5m~∞
Macro: 24cm~∞

Max. magnification

0.16x (Telephoto end)


External dimensions: Diameter × Length (approx.)
(Distance from camera lens mount flange)


φ78mm × 87mm (Wide-angle end) / 87mm (Telephoto end)

Weight (approx.) (excluding the lens cap)

385g

Filter size

φ72mm



Foto: Jakub Cejpek


Foto: Jakub Cejpek


Foto: Jakub Cejpek


Foto: Jakub Cejpek


Foto: Jakub Cejpek

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
fatality
2020-10-15 18:49:10
nie zly fotak..taky hybrid medzi xt40 a xt200.. ..
ale zas ten hladcik :/ a uhs-1 slot ?? na jednej strane
spickovy snimac,procak,na druhej toto?
a zevraj by nemala byt xt40..?..padlo to zevraj na uvadzacej
konferencii...to by bola skoda..
 
andreewp
2020-10-15 19:23:13
Nakolko netocim video, viac by sa mi hodil kvalitnejsi hladacik, 2 sloty pre karty, x-t3/4 by boli vhodnejsie pokial by som neriesil rozmery/vahu. Grip, ISO tlacidlo, otocny display..fajn veci
 
aesace
2020-10-16 08:21:38
Konecne fuji fotak, ktory mali vydat aspon 3 generacie dozadu...stabilizacia, grip, displej, nejake tie kvazi inteligentne prisposobovania nastaveni danej scene...uvidime, ako to v reali bude vyzerat, ale na papieri ma zaujal
 
DenisBede
2020-10-16 11:08:44
Opäť zaujímavý foťáčik od Fuji, len kedy budú aj nejaké schopné nové objektívy... a tým myslím skutočne nové, nie len upgrady. Taký drobný upgrade ako na XF 10-24 robia automobilový výrobcovia na svojich modeloch už takmer s každým modelovým rokom, Fuji by tiež mohol rýchlejšie pristúpiť k upgradu starých skiel...
Celkovo to naozaj vyzerá tak, že pre Fuji je foto sektor skôr len hobby keďže ťažisko ich podnikania je niekde inde...
 
vojkovsky
2020-10-16 11:08:46
príspevok od: aesace
Konecne fuji fotak, ktory mali vydat aspon 3 generacie dozadu...stabilizacia, grip, displej, nejake tie kvazi inteligentne prisposobovania nastaveni danej scene...uvidime, ako to v reali bude vyzerat, ale na papieri ma zaujal
Plný súhlas. Ja hlavne oceňujem, že X-S10 má konečne poriadny grip. Mám E-M1 a E-M5 II a fotiť s E-M5 II, ktorý má taký malý smiešny grip je pre mňa utrpenie - a to aj vtedy, keď mám malý pevný objektív.
 
fatality
2020-10-16 11:33:15
inak..toto je na Fuji sympaticke..
https://www.dpreview.com/news/9583767442/fujifilm-to-improve-x-t3-af-performance-with-new-firmware-bringing-it-more-in-line-with-x-t4
 
pekelnikivan
2020-10-16 16:21:02
príspevok od: vojkovsky
Plný súhlas. Ja hlavne oceňujem, že X-S10 má konečne poriadny grip. Mám E-M1 a E-M5 II a fotiť s E-M5 II, ktorý má taký malý smiešny grip je pre mňa utrpenie - a to aj vtedy, keď mám malý pevný objektív.
To je poriadna sprostosť. Buď si rozmaznaný E-M1 alebo sám nevieš čo chceš. Prešiel som E-M5 I, II, a mám III. A furt sa to zlepšuje. Pokiaľ spomínaš pevné skla a nemaáš 1,2 tak to nieje utrpenie. Malá 1.8 nieje utrpenie ani u17mm, ani 45, ani 25, a tobôž 12/2. Predstav si že neboli žiadne gripy a fotilo sa. A stále sa da fotiť, to len ľudia ako si ty kňučia to ma bolí to chcem inak. Ale všetkým nevyhovieš. A myslím že E-M5II mal postatne lepší grip ako I. TAkže žiadne utrpenie ale slabosť človeka...
 
vlados
2020-10-17 14:34:34
príspevok od: pekelnikivan
To je poriadna sprostosť. Buď si rozmaznaný E-M1 alebo sám nevieš čo chceš. Prešiel som E-M5 I, II, a mám III. A furt sa to zlepšuje. Pokiaľ spomínaš pevné skla a nemaáš 1,2 tak to nieje utrpenie. Malá 1.8 nieje utrpenie ani u17mm, ani 45, ani 25, a tobôž 12/2. Predstav si že neboli žiadne gripy a fotilo sa. A stále sa da fotiť, to len ľudia ako si ty kňučia to ma bolí to chcem inak. Ale všetkým nevyhovieš. A myslím že E-M5II mal postatne lepší grip ako I. TAkže žiadne utrpenie ale slabosť človeka...
dobre.... ked ti uzname, ze vdaka urazlivemu tónu ho mas najvacsi, tak budes spokojny ?
 
pekelnikivan
2020-10-17 19:59:09
príspevok od: vlados
dobre.... ked ti uzname, ze vdaka urazlivemu tónu ho mas najvacsi, tak budes spokojny ?
daľší dotknutý. tak pán vojkovský a pod. môžu a ked nesuhlas niekto a napíše názor tak je uražlivý. Ja tvrdím že jeho názor je blbosť a hromne to prehnal. Samozrejme nie každemu to vyhovuje to súhlasím. ale použiť slovo že je to utrpenie a malým objektívom, tak je rozhodne ľahostajný a pestuje si ego. A ti si na tom veľmi podobne. Tiež asi rozmaznaný neviem čo.
 
jozo99
2020-10-17 19:59:57
Na ukazkovych fotkach vidim sneh s ruzovym nadychom.
 
vlados
2020-10-17 20:53:26
príspevok od: pekelnikivan
daľší dotknutý. tak pán vojkovský a pod. môžu a ked nesuhlas niekto a napíše názor tak je uražlivý. Ja tvrdím že jeho názor je blbosť a hromne to prehnal. Samozrejme nie každemu to vyhovuje to súhlasím. ale použiť slovo že je to utrpenie a malým objektívom, tak je rozhodne ľahostajný a pestuje si ego. A ti si na tom veľmi podobne. Tiež asi rozmaznaný neviem čo.
sorry , pomylil som sa. Ty si len dokazujes nieco, ale isto si nedokazal , ze ovladas pravopis. Vrat sa prosim do skoly a zisti ake I-Y sa pise v jednotnom cisle slova TY. To si mohol hned povedat, ze si z pomocnej skoly....
 
pekelnikivan
2020-10-18 06:23:54
príspevok od: vlados
sorry , pomylil som sa. Ty si len dokazujes nieco, ale isto si nedokazal , ze ovladas pravopis. Vrat sa prosim do skoly a zisti ake I-Y sa pise v jednotnom cisle slova TY. To si mohol hned povedat, ze si z pomocnej skoly....
Jaj teraz budeme riešiť niečo iné, mladý pán urazený. Nevieme čo napísať tak budeme urážať za pravopis. No to sme dospeli s odpoveďou. Ďalší múdry bez profilu. Sa neposer, keď sa musím takto vyjadrovať pre inteligentných. Čoraz viac sa tu objavuje premudrelych a citlivých kokos....Len mi ja to viem najlepšie a čo mne a ostatným pasuje. Napísal som ti román, aby si mal čo kontrolovať......
 
vlados
2020-10-18 06:33:49
príspevok od: pekelnikivan
Jaj teraz budeme riešiť niečo iné, mladý pán urazený. Nevieme čo napísať tak budeme urážať za pravopis. No to sme dospeli s odpoveďou. Ďalší múdry bez profilu. Sa neposer, keď sa musím takto vyjadrovať pre inteligentných. Čoraz viac sa tu objavuje premudrelych a citlivých kokos....Len mi ja to viem najlepšie a čo mne a ostatným pasuje. Napísal som ti román, aby si mal čo kontrolovať......
tvoje argumenty ako : sa neposer, blbost a podobne su naozaj nepriestrelne argumenty. Isto v tejto oblasti excelujes a namyslas si, ze praca lisovaca odpadu ti dava kvalifikaciu k pouzivaniu takychto vulgarizmov.-)))) porucam sa z tejto diskusie a ponechavam ti volne pole posobnosti
 
pekelnikivan
2020-10-18 07:09:39
príspevok od: vlados
tvoje argumenty ako : sa neposer, blbost a podobne su naozaj nepriestrelne argumenty. Isto v tejto oblasti excelujes a namyslas si, ze praca lisovaca odpadu ti dava kvalifikaciu k pouzivaniu takychto vulgarizmov.-)))) porucam sa z tejto diskusie a ponechavam ti volne pole posobnosti
Inak to ani nešlo pre takých ikvačov ako si ty. Každý vie asi niečo ine a rozhodne tebe to mudrovanie, a kontrola pravopisu, a nie fotenie. Lebo ty nemáš žiadne argumenty ...
 
MagickVamp
2020-10-18 11:47:54
príspevok od: vlados
sorry , pomylil som sa. Ty si len dokazujes nieco, ale isto si nedokazal , ze ovladas pravopis. Vrat sa prosim do skoly a zisti ake I-Y sa pise v jednotnom cisle slova TY. To si mohol hned povedat, ze si z pomocnej skoly....
Ked sa do diskusie zapoji pelikan, vzdy to ma prinos... strasne uzkostlivo berie ked sa rozprava o technike no.... ma ho najmensieho a vzdy sa ho to dotkne...a dotkne sa ho v principe cokolvek, ak to zrovna nie je oda na olympus a okamzite padaju citove vylevy a osocovanie, domyslanie veci vzdialenych od reality. Nedokaze sa vecne bavit no.
 
pekelnikivan
2020-10-18 16:21:23
príspevok od: MagickVamp
Ked sa do diskusie zapoji pelikan, vzdy to ma prinos... strasne uzkostlivo berie ked sa rozprava o technike no.... ma ho najmensieho a vzdy sa ho to dotkne...a dotkne sa ho v principe cokolvek, ak to zrovna nie je oda na olympus a okamzite padaju citove vylevy a osocovanie, domyslanie veci vzdialenych od reality. Nedokaze sa vecne bavit no.
to ten pravý sa ozval, sama múdrosť a nič viac. hlavne že ty si ho leštíš aký máš veľký kanon, a všetci sa máme posrať s toho a teba magicka myšička
 
belco
2020-10-18 17:41:51
príspevok od: vojkovsky
Plný súhlas. Ja hlavne oceňujem, že X-S10 má konečne poriadny grip. Mám E-M1 a E-M5 II a fotiť s E-M5 II, ktorý má taký malý smiešny grip je pre mňa utrpenie - a to aj vtedy, keď mám malý pevný objektív.
Myslím, že ste rozmaznaný z veľkých zrkadloviek. Tie foťaky s malým alebo žiadnym gripom sa majú správne držať úplne inak, ako foťáky s veľkým gripom. Preto stažovať sa no to, že nemajú grip je nezmysel.
 
MagickVamp
2020-10-18 21:05:15
príspevok od: pekelnikivan
to ten pravý sa ozval, sama múdrosť a nič viac. hlavne že ty si ho leštíš aký máš veľký kanon, a všetci sa máme posrať s toho a teba magicka myšička
Tha..dakujem za kompliment, co sa tyka tej mudrosti. 😉 Ja inak vobec nemam midraky ak ho ma dakto vacsi a uz vobec nechcem aby sa zo mna dakto posral. Pre mna je to len technika vsetko, dokazem sa o nej bavit bez citovych vylevov. Je to len technika...
 
marcus_labeo
2020-10-19 11:02:31
Ja ako užívateľ Fuji novú X-S10ku vítam. Foťáky Fuji sú obľúbené aj pre svoj štýlový retro výzor, ale to trošku ide na úkor tej ergonómie držania. Asi každý užívateľ Fuji rady X-T ktorého poznám, má dokúpený nejaký grip. Aj ja som si na svoju X-T20ku dokupoval grip Meike, lebo najmä so zoom objektívmi už sa to držalo horšie. Nehovorím, že sa s tým nedá fotiť, to určite nie, ale bez gripu je veľmi ťažké držať foťák v jednej ruke, čo umožní až prídavný grip, tiež pri fotení vzhľadom na malé rozmery X-T20 ho človek držal len prstami a nie celou rukou. Takže ak táto novinka má grip integrovaný, je to užitočné a ušetrí to kúpu externého gripu.
Rovnako vítam upgrade širokáča. Mal som ho až do minulého týždňa a opticky tomu sklu nič nechýba, ale utesnenie je veľmi užitočný doplnok, najmä pre sklo, ktoré sa primárne používa vonku na krajinky (ak má niekto utesnenú X-T2/3/4). A nižšia hmotnosť poteší vždy.
 
marcus_labeo
2020-10-19 11:09:28
príspevok od: DenisBede
Opäť zaujímavý foťáčik od Fuji, len kedy budú aj nejaké schopné nové objektívy... a tým myslím skutočne nové, nie len upgrady. Taký drobný upgrade ako na XF 10-24 robia automobilový výrobcovia na svojich modeloch už takmer s každým modelovým rokom, Fuji by tiež mohol rýchlejšie pristúpiť k upgradu starých skiel...
Celkovo to naozaj vyzerá tak, že pre Fuji je foto sektor skôr len hobby keďže ťažisko ich podnikania je niekde inde...
Tak Fuji má jedno z najväčších portfólií skiel, v rámci bezzrkadloviek ho predbehne len M4/3 konzorcium (teda spoločne Oly+Pana), naviac Fuji pravidelne predstavuje úplne nové sklá (naposledy 50mm f1,0). A väčšina Fuji skiel sú nové konštrukcie, ktoré opticky stíhajú, nie sú to staré zrkadlovkové sklá predstavené v časoch 8MPx foťákov, ktoré už nezvládajú súčasné rozlíšenie. Ak teda upgrade nesiaha na optiku 10-24ky, nie je to ani vôbec treba, to sklo je výborné. Naopak pridanie utesnenia a zníženie hmotnosti je pre každého užívateľa prínosom.
 
vojkovsky
2020-10-19 21:33:59
príspevok od: pekelnikivan
To je poriadna sprostosť. Buď si rozmaznaný E-M1 alebo sám nevieš čo chceš. Prešiel som E-M5 I, II, a mám III. A furt sa to zlepšuje. Pokiaľ spomínaš pevné skla a nemaáš 1,2 tak to nieje utrpenie. Malá 1.8 nieje utrpenie ani u17mm, ani 45, ani 25, a tobôž 12/2. Predstav si že neboli žiadne gripy a fotilo sa. A stále sa da fotiť, to len ľudia ako si ty kňučia to ma bolí to chcem inak. Ale všetkým nevyhovieš. A myslím že E-M5II mal postatne lepší grip ako I. TAkže žiadne utrpenie ale slabosť človeka...
Na FB som ti nechal odkaz.
 
vojkovsky
2020-10-21 19:20:26
príspevok od: vojkovsky
Na FB som ti nechal odkaz.
ups.
 
vojkovsky
2020-10-21 19:22:26
príspevok od: pekelnikivan
To je poriadna sprostosť. Buď si rozmaznaný E-M1 alebo sám nevieš čo chceš. Prešiel som E-M5 I, II, a mám III. A furt sa to zlepšuje. Pokiaľ spomínaš pevné skla a nemaáš 1,2 tak to nieje utrpenie. Malá 1.8 nieje utrpenie ani u17mm, ani 45, ani 25, a tobôž 12/2. Predstav si že neboli žiadne gripy a fotilo sa. A stále sa da fotiť, to len ľudia ako si ty kňučia to ma bolí to chcem inak. Ale všetkým nevyhovieš. A myslím že E-M5II mal postatne lepší grip ako I. TAkže žiadne utrpenie ale slabosť človeka...
Od leta 2014 do januára 2020 som vlastnil E-M5 - aj s gripom HLD-6. Dovolím si tvrdiť, že tvoje tvrdenie, že E-M5 II mal podstatne lepší grip ako E-M5 je nepravdivé. Prečítaj si test E-M5 II tuto na ephoto, myslím si, že Karol to s tým gripom vystihol presne.

Asi som mal pri svojom vyjadrení slovo utrpenie dať do úvodzoviek, nechcel som sa dotknúť žiadneho spokojného majiteľa prístrojov s podobným gripom ako má E-M5 II. Ak sa majiteľom prístrojov s gripom podobného typu fotí dobre, je to výborné, však nie všetci máme rovnaké nároky, požiadavky.

Na záver tohto môjho posledného komentára tuto na ephoto chcem konštatovať, že by si nemal o niekom, koho absolútne nepoznáš, vyhlasovať, že je slaboch. Nemáš ani šajnu, čím všetkým som si v živote prešiel.
 
pekelnikivan
2020-10-21 19:50:01
príspevok od: vojkovsky
Od leta 2014 do januára 2020 som vlastnil E-M5 - aj s gripom HLD-6. Dovolím si tvrdiť, že tvoje tvrdenie, že E-M5 II mal podstatne lepší grip ako E-M5 je nepravdivé. Prečítaj si test E-M5 II tuto na ephoto, myslím si, že Karol to s tým gripom vystihol presne.

Asi som mal pri svojom vyjadrení slovo utrpenie dať do úvodzoviek, nechcel som sa dotknúť žiadneho spokojného majiteľa prístrojov s podobným gripom ako má E-M5 II. Ak sa majiteľom prístrojov s gripom podobného typu fotí dobre, je to výborné, však nie všetci máme rovnaké nároky, požiadavky.

Na záver tohto môjho posledného komentára tuto na ephoto chcem konštatovať, že by si nemal o niekom, koho absolútne nepoznáš, vyhlasovať, že je slaboch. Nemáš ani šajnu, čím všetkým som si v živote prešiel.
A čo teraz keď si prešiel... čo si jediný či čo. Prečo take sprostosti tu ťaháš. JA sa stým nesťažujem a som tu. Tie vaše úbohe úvahy ...
 
DenisBede
2020-11-06 18:02:08
príspevok od: marcus_labeo
Tak Fuji má jedno z najväčších portfólií skiel, v rámci bezzrkadloviek ho predbehne len M4/3 konzorcium (teda spoločne Oly+Pana), naviac Fuji pravidelne predstavuje úplne nové sklá (naposledy 50mm f1,0). A väčšina Fuji skiel sú nové konštrukcie, ktoré opticky stíhajú, nie sú to staré zrkadlovkové sklá predstavené v časoch 8MPx foťákov, ktoré už nezvládajú súčasné rozlíšenie. Ak teda upgrade nesiaha na optiku 10-24ky, nie je to ani vôbec treba, to sklo je výborné. Naopak pridanie utesnenia a zníženie hmotnosti je pre každého užívateľa prínosom.
Pravidelne síce áno, ale v akom intervale...
Fujifilm má naozaj dobré portfólio dedikovaných skiel na APS-C bezzrkadlovky ale má stále dosť veľa dier, ktoré by Fuji mohol zaplniť.
Ale kým Fuji vyvinul za posledné roky profi ultrawide zoom a profi krátky teleobjektív (ktoré si kúpi extrémne málo fotografov) 16 f/2.8 a 50 f/1 tak napríklad Canon vypustil takmer celé portfólio RF objektívov a Sony rozšíril ponuku o SIGMA a Tamron objektívy na E-mount. Takže hoci sa veľmi teším zo svojej X-T3ky a kaizen prístupu Fuji, nechápem načo pri ich kaizen filozofii potrebujú každý rok dodať na trh 2 nové telá... mohli by radšej ďalšie zaujímavé objektívy....
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované