Hore

Fujifilm FUJINON XF16mm F1.4 R WR

Fujifilm patrí medzi popredných výrobcov kvalitnej optiky a už nám to niekoľko rokov dokazuje aj na širokej ponuke objektívov pre svoje X-fotoaparáty. Fujifilm nedávno doplnil so 16mm novinkou výnimočnú ponuku vysoko svetelných objektívov, akú prakticky u žiadneho výrobcu v kategórii CSC nenájdete. Objektív som mal možnosť skúsiť na dvoch telách X-Pro1 a X-T10.


Objektív nasadený na menšom tele X-T10.

Základné technické údaje:

• 24mm (ekvivalent kinofilmu)
• Uhol záberu je 83,2°
• 13 skupín / 11 optických členov (2 asférické šošovky, 2 nízko rozptylové ED šošovky)
• 9 lamelová konštrukcia clony s do kruhu tvarovanými lamelami
• Rozsah clony: F1.4-F16 (krok 1/3)
• Minimálna zaostrovacia vzdialenosť: 15,0 cm (reprodukčný pomer: 0,21x)
• Priemer filtrov: 67 mm
• Rozmery a hmotnosť: 73,4 mm x 73 mm, 375 g
• Približná odporúčaná cena v čase písania recenzie 999,- Eur


Materiálové spracovanie je na najvyššej úrovni.

Prvý kontakt a materiálové spracovanie

V porovnaní s ľahšími objektívmi typu XF 35mm F1,4 je nový 16mm objektív riadny „macek“. S hmotnosťou  375g a (424g aj s krytkami a clonou) patrí medzi tie ťažšie kúsky od Fujifilmu. Logicky teda bude z hľadiska rozloženia hmotnosti zostavy objektív + fotoaparát pre tie väčšie telá Ako X-T1 alebo X-Pro1. Menšie telá bude pre pohodlnejšie fotenie vhodné doplniť handgripom. Zistil som to pri testovaní menšieho modelu X-T10. Materiálovo a remeselne je nová šestnástka príkladne spracovaná, je  to jednoducho to najlepšie čo si môžete dopriať. Prstenec manuálneho zaostrovania aktivujete posunom a klikom smerom k telu fotoaparátu. Nechýba ani stupnica pre určenie hĺbky ostrosti. Objektív má WR (Weather Resistant) úpravu, čo poteší krajinárov a všetkých tých čo fotia v nepriaznivých poveternostných podmienkach.


Objektív patrí medzi tie väčšie kúsky.

Svetelnosť v praxi

Širokouhlý svetelný objektív je predurčený na fotografovanie reportáže v slabých svetelných podmienkach, no vzhľadom k prémiovej obrazovej kvalite budú po ňom poškuľovať aj krajinkári. Preto som sa rozhodol využiť ho na fotenie školských akcií ako aj vyvetrať ho na neďalekom Drážovskom kostolíku pri večernom zapadajúcom slnku. S odstupom času zisťujem, že širokouhlé objektívy s peknou svetelnosťou sú vhodné aj na fotografovanie detailov, nazval by som to „dynamické pseudo-makro zasadené do prostredia“. Objektív zaostruje veľmi rýchlo, a ticho najmä s novým telom X-T10 je prakticky okamžite po stlačení spúšte aj zaostrené. Pozadie je pri fotení detailov príjemne krémovo rozmazané, čo pri ostrých širokouhlých objektívoch nie je bežné.

 
Vysoká svetelnosť umožňuje pracovať s hĺbkou ostrosti pri fotení detailov.

Nano GI

Táto skratka označuje nové antireflexné vrstvy Nano-GI (Gradient Index), ktoré použil Fujifilm v tomto objektíve. Mali by zlepšovať kresbu objektívu v protisvetle ako aj celkový kontrast a kresbu.

 
 Nechýbajú nové antireflexné vrstvy Nano GI.

Vhodný pre žánre ako:

- Reportážnu a dokumentárnu fotografiu
- Fotografovanie krajiny a architektúry
- Portrét začlenený do reálneho prostredia portrétovaného
- Fotografia detailu
- Astrofotografia


Použitie v krajinárskej fotografii.

Porovnanie XF 16mm F1,4 WR s XF 18mm F2

Prvý širokouhlý objektív, ktorý predstavil Fujifilm ešte v roku 2012, má stále svoje čaro. Za prijateľnú sumu ponúka dobrý obraz, slušnú svetelnosť a kvalitné spracovanie. Vďaka svetelnosti F2 sa hodí aj na reportáž v sťažených svetelných podmienkach. Uplatnenie nájde aj na cestách a ako ľahká alternatíva „základného širokáča“. 16mm novinke sa 18tka samozrejme nemôže rovnať ani svetelne ani kresbou a ani rýchlosťou AF. Rozdiel generácie je vidieť najmä mimo centra obrazového poľa pri clonách do F5,6. Materiálové spracovanie je pri XF 18mm F2 síce veľmi pekné, ale novinka je o triedu vyššie. Veľmi podstatným rozdielom je fakt, že 16-tka má stupnicu vzdialenosti zaostrenia a prepínač AF/MF zabudovaný priamo v prstenci zaostrovania ktorý stačí posunúť k telu fotoaparátu.

 
Praktická stupnica zaostrených vzdialeností priamo na zaostrovacom prstenci.

Porovnanie XF 16mm F1,4 WR s XF 14mm F2,8

Štrnástka je síce širšia, no má svetelnosť F2,8, čo môže byť pre niekoho limitujúca. Medzi materiálovým spracovaním a rýchlosťou zaostrovania, či obrazovou kvalitou prakticky nie je rozdiel.

Porovnanie XF 16mm F1,4 WR s XF 10-24mm R F4 OIS

Pretože nový 16mm objektív je v rozsahu zoomu XF 10-24mm F4 OIS, bolo by dobré spomenúť aj túto variantu hoci ide tak trochu o porovnávanie jabĺk s hruškami. Zoom je zaujímavý predovšetkým vďaka variabilite ohnísk a v druhom rade aj vďaka optickej stabilizácii obrazu. Ocenia ho skôr krajinári alebo tí fotografi ktorí preferujú vyššie clonové čísla. Pre mňa podstatné rozdiely sú, odlišná svetelnosť, slabšia obrazová kvalita a tiež to že zoom nemá na clonovom prstenci vyrazené clonové čísla.


Rad clonových čísel nechýba na prstenci clony.

Záver

Objektív s cenovkou blížiacou sa hodnote tisíc eur, by mal byť kvalitný, nielen opticky, ale aj materiálovým spracovaním a mal by aj niečo vydržať. Podľa mojich prvých skúseností, je v prípade XF 16mm F1,4 R všetko tak ako má byť. S oboma telami X-Pro1 aj X-T10 objektív fungoval príkladne rýchlo a bezproblémovo. Spoľahlivosť z dlhodobého hľadiska nemôžem pochopiteľne otestovať za dva týždne, ale podľa všetkého by mal vydržať naozaj všetko aj vďaka WR úprave, dobre navrhnutej konštrukcii a kvalitnému kovovému spracovaniu.

Podrobné technické recenzie a merania k objektívu nájdete tu:

http://slrgear.com/reviews/showproduct.php?product=1790
http://www.fujivsfuji.com/wide-angle-primes-14mm-f2pt8-vs-16mm-f1pt4-vs-18mm-f2/ 

  

Tento produkt si môžete zakúpiť aj v ephotoshop.sk a podporiť tak svoj obľúbený portál ePhoto.sk. Neprehliadnite akciové ponuky!

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Hanigal
2015-08-12 07:53:21
Zdravím,
na taký kvalitný objektív som čakal podrobnejšiu recenziu a viac skúsenosti a "zážitkov" s objektívom. Jozef, neuraz sa, ale takúto recenziu by som možno napísal, aj keby som tento objektív nikdy nemal v ruke, a prečítal si na fóre DPREVIEW.com informácie o tomto objektíve a skúsenosti jeho majiteľov a stiahol zopár fotečiek. Na môj vklus až príliš stručné, až to hraničí s pojmom "odfláknuté". Nechcel som si "kopnúť do teba" ale "nakopnúť ťa". Lebo podľa mňa máš na to, aby si napísal kvalitnejšiu recenziu na tento objektív.
 
rumpeak
2015-08-12 07:54:39
Další zajímavý kousek. Kdybych dneska začal kupovat techniku z nuly, tak se rozhoduji mezi Fuji a Sony.
 
RasťoS
2015-08-12 12:21:38
Aj nočná obloha pri vysokých svetelnostiach by bola zaujímavá. S tým fuji senzorom to musí byť sila.
 
Demikát
2015-08-12 13:31:01
príspevok od: Hanigal
Zdravím,
na taký kvalitný objektív som čakal podrobnejšiu recenziu a viac skúsenosti a "zážitkov" s objektívom. Jozef, neuraz sa, ale takúto recenziu by som možno napísal, aj keby som tento objektív nikdy nemal v ruke, a prečítal si na fóre DPREVIEW.com informácie o tomto objektíve a skúsenosti jeho majiteľov a stiahol zopár fotečiek. Na môj vklus až príliš stručné, až to hraničí s pojmom "odfláknuté". Nechcel som si "kopnúť do teba" ale "nakopnúť ťa". Lebo podľa mňa máš na to, aby si napísal kvalitnejšiu recenziu na tento objektív.
Hmm. To je cice fakt ale tu vlastne neni co riesit. My fujinaci vieme ze ked kupime sklo z tejto triedy tak je isté že budeme krochkať blahom. Na to neni treba dlhosiahle chvály. V podstate tu neni čo vytykat
 
Miro Bartánus
2015-08-12 14:42:57
Súhlas, objektív s naozaj skvelou špecifikáciou. Aj celý X systém sa mi páči. Ale vždy keď nad ním začnem špekulovať, otvorím si tabuľku v ktorej si spočítam a porovnám ceny, hmotnosti a kvality X a FX, len sa utvrdím v tom, že pre mňa (FX) nemá cenu konvertovať, príklad:

X: X-T1, 16mm f/1.4, 23mm f/1.4 a 56mm f/1.2 = 1520g/4500€
FX: D750, 24mm f/1.8, 35mm f/1.8, 85mm f/1.8 = 1850g/3385€

Predpovedám, že do roka Nikon vymyslí nejaké ešte menšie FX telo a nikoňáci nebudeme mať vôbec čo riešiť tiež
 
magmisko
2015-08-12 17:17:26
No ja som z Nikonu FX presiel a rozhodne je vaha vybavy citit, hlavne pri celodennych foteniach. A porovnavat ceny skiel f/1.2 a f/1.8 je dost zvlastne. To sa tam mohla rovno zaratat cena D610 a bol by si este nizsie. To iste aj kvalita spracovania skiel, 85ka aj 35ka su plastove hracky, kdezto spracovanie Fuji skiel je uplne ina liga. 24ku som nemal, takze neviem posudit. Kazdopadne ceny Fuji skiel su naozaj posadene vyssie ako u Nikonu alebo Canonu a mozno to brani este vacsiemu rozsireniu. Ono dobry zaklad ako pomalicky prejst je kupit X100vku a nahradit 35ku a to si clovek zamiluje tu vahu a velkost. Potom uz iba dokupit dalsie telo a nejake sklicka a je to
 
JohnNewton
2015-08-12 18:21:11
V cene tohoto pevného skla, by som mal DP0, 21 mm, s neporovnateľne lepšou kvalitou výstupu

http://img.photographyblog.com/reviews/sigma_dp0_quattro/photos/sigma_dp0_quattro_17.jpg
 
Vixen
2015-08-12 19:35:23
príspevok od: JohnNewton
V cene tohoto pevného skla, by som mal DP0, 21 mm, s neporovnateľne lepšou kvalitou výstupu

http://img.photographyblog.com/reviews/sigma_dp0_quattro/photos/sigma_dp0_quattro_17.jpg
Súhlas, len priložený link nejako nejde otvoriť.
 
Marcel Rebro
2015-08-12 19:40:51
príspevok od: magmisko
No ja som z Nikonu FX presiel a rozhodne je vaha vybavy citit, hlavne pri celodennych foteniach. A porovnavat ceny skiel f/1.2 a f/1.8 je dost zvlastne. To sa tam mohla rovno zaratat cena D610 a bol by si este nizsie. To iste aj kvalita spracovania skiel, 85ka aj 35ka su plastove hracky, kdezto spracovanie Fuji skiel je uplne ina liga. 24ku som nemal, takze neviem posudit. Kazdopadne ceny Fuji skiel su naozaj posadene vyssie ako u Nikonu alebo Canonu a mozno to brani este vacsiemu rozsireniu. Ono dobry zaklad ako pomalicky prejst je kupit X100vku a nahradit 35ku a to si clovek zamiluje tu vahu a velkost. Potom uz iba dokupit dalsie telo a nejake sklicka a je to
Z pohľadu DOF je f/1.2 na APS-C ekvivalentnom f/1.8 na FF. Takže porovnanie logiku má.
 
RasťoS
2015-08-12 19:52:27
príspevok od: JohnNewton
V cene tohoto pevného skla, by som mal DP0, 21 mm, s neporovnateľne lepšou kvalitou výstupu

http://img.photographyblog.com/reviews/sigma_dp0_quattro/photos/sigma_dp0_quattro_17.jpg
V cene toho pevného skla môžeš mať kopec iných vecí .
Ale na tej cene nevidím nič zvláštneho. Má vôbec nejaký iný systém takú kombináciu svetelnosti a širokého ohniska?
 
JohnNewton
2015-08-12 20:13:00
príspevok od: Vixen
Súhlas, len priložený link nejako nejde otvoriť.
Mne ide bez problémov
 
JohnNewton
2015-08-12 20:16:46
príspevok od: RasťoS
V cene toho pevného skla môžeš mať kopec iných vecí .
Ale na tej cene nevidím nič zvláštneho. Má vôbec nejaký iný systém takú kombináciu svetelnosti a širokého ohniska?
Ale práve tá kombinácia nie je práve často potrebná, ak teda človek netúži po aberácii ako prasa A samozrejme v prvej vete máš pravdu, poznám jedného, čo všetko prepočítava na počet litrov ovocného vína
 
freeuser
2015-08-12 22:23:50
príspevok od: RasťoS
V cene toho pevného skla môžeš mať kopec iných vecí .
Ale na tej cene nevidím nič zvláštneho. Má vôbec nejaký iný systém takú kombináciu svetelnosti a širokého ohniska?
http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-lx7/images/frontpage.jpg
Panasonic Lumix DMC-LX7 ma napriklad 4.7mm f/1.4

Takze ked uz prepocitavate ohnisko, tak je potrebne prepocitat aj clonove cislo,
Potom je jasne ze napriklad Nikon aj Canon su na tom lepsie s 24mm f/1.4 objektivmi.
 
flico.sk
2015-08-13 00:50:08
Zdravim.

Vyšiel už aj test na lenstip.com

Podľa toho http://www.lenstip.com/449.7-Lens_review-Fujifilm_Fujinon_XF_16_mm_f_1.4_R_WR_Coma__astigmatism_and_bokeh.html na AstroPhoto sa veľmi hodiť nebude. Za tu cenu by som očakaval o niečo viacej. Ale ani 24mm f1.4 od Canonu a Nikonu na tom nie su lepšie ...

Sigma 18-35mm f1.8 je na tom lepšie http://www.lenstip.com/374.7-Lens_review-Sigma_A_18-35_mm_f_1.8_DC_HSM__Coma__astigmatism_and_bokeh.html.

Tie 2mm na APS-C sa daju ozeliet a rozsah 18-35 mm je univerzalnejsi i ked je len o 200 USD Sigma lacnejsie ...
 
magmisko
2015-08-13 13:33:01
príspevok od: Marcel Rebro
Z pohľadu DOF je f/1.2 na APS-C ekvivalentnom f/1.8 na FF. Takže porovnanie logiku má.
Ak berieme iba DOF, tak to beriem

Mna skor zarazil ten rozdiel vo vahe, ze sa mu to neoplati. Jasne, ze kazdy fotime inak a mame ine poziadavky. Pre mna je riziko fotit svadbu s jednym telom, takze u mna bol ten rozdiel vo vahe vybavy znacny. Po 17 hodinach na svadbe ma bolel chrbat a zapastia, obcas az neznesitelne.

Vid napr. Nikon D7200 + 24mm f/1.8 cca 1000 gramov v porovnani s Fuji X100T 400 gramov. Druhe telo dajme tomu D750 + 85 1.8 je cca 1100 gramov oproti napr. X-T10 750 gramov. Takze uz len pri tejto skromnej vybavicke som lahsi o necele kilo. Realne to bolo, ale tak, ze na Nikone som mal vacsinu casu nasadennu 24-70 2.8 + blesk a rozdiel vo vahe bol este vyssi (cista pohodlnost vitazila). Pri Fuji som si "zakladny zoom" zakazal a pouzivam iba pevne skla.

Tymto som nechcel nikoho urazat ani mu vyvracat jeho slova a skusenosti. Iba som napisal moj postoj. Tiez som vo faze, ze zvazujem vymenu X100T za X-T10 + XF 16 1.4, ale prave ta vaha ma zatial odradza, rychlost ostrenia by sa hadam mohla priblizovat tej X100T.
 
magmisko
2015-08-13 13:37:08
Editovat uz nemozem. Pri porovnani D750 a X-T10, tak vaha X-T10 je spolu s objektivom 56 1.2.
 
Marcel Rebro
2015-08-13 14:16:16
príspevok od: magmisko
Ak berieme iba DOF, tak to beriem

Mna skor zarazil ten rozdiel vo vahe, ze sa mu to neoplati. Jasne, ze kazdy fotime inak a mame ine poziadavky. Pre mna je riziko fotit svadbu s jednym telom, takze u mna bol ten rozdiel vo vahe vybavy znacny. Po 17 hodinach na svadbe ma bolel chrbat a zapastia, obcas az neznesitelne.

Vid napr. Nikon D7200 + 24mm f/1.8 cca 1000 gramov v porovnani s Fuji X100T 400 gramov. Druhe telo dajme tomu D750 + 85 1.8 je cca 1100 gramov oproti napr. X-T10 750 gramov. Takze uz len pri tejto skromnej vybavicke som lahsi o necele kilo. Realne to bolo, ale tak, ze na Nikone som mal vacsinu casu nasadennu 24-70 2.8 + blesk a rozdiel vo vahe bol este vyssi (cista pohodlnost vitazila). Pri Fuji som si "zakladny zoom" zakazal a pouzivam iba pevne skla.

Tymto som nechcel nikoho urazat ani mu vyvracat jeho slova a skusenosti. Iba som napisal moj postoj. Tiez som vo faze, ze zvazujem vymenu X100T za X-T10 + XF 16 1.4, ale prave ta vaha ma zatial odradza, rychlost ostrenia by sa hadam mohla priblizovat tej X100T.
Zalezi od ucelu / zadania co som ochotny so sebou vlacit ...

... na "robotu" nosim 2 x Nikon D3s + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 + 35/1.4 + 85/1.4
... na cesty 2 x Oly E-M10 (jeden IR) + Pana 7-14/4 + Pana 14-45 + Pana 45-150
... na turistiku / skialpy Sony RX100 III
 
magmisko
2015-08-13 15:47:28
príspevok od: Marcel Rebro
Zalezi od ucelu / zadania co som ochotny so sebou vlacit ...

... na "robotu" nosim 2 x Nikon D3s + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 + 35/1.4 + 85/1.4
... na cesty 2 x Oly E-M10 (jeden IR) + Pana 7-14/4 + Pana 14-45 + Pana 45-150
... na turistiku / skialpy Sony RX100 III
V prvom pripade slusna posilnovna
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-08-13 15:57:29
príspevok od: Hanigal
Zdravím,
na taký kvalitný objektív som čakal podrobnejšiu recenziu a viac skúsenosti a "zážitkov" s objektívom. Jozef, neuraz sa, ale takúto recenziu by som možno napísal, aj keby som tento objektív nikdy nemal v ruke, a prečítal si na fóre DPREVIEW.com informácie o tomto objektíve a skúsenosti jeho majiteľov a stiahol zopár fotečiek. Na môj vklus až príliš stručné, až to hraničí s pojmom "odfláknuté". Nechcel som si "kopnúť do teba" ale "nakopnúť ťa". Lebo podľa mňa máš na to, aby si napísal kvalitnejšiu recenziu na tento objektív.
Mrzím ma to že sa ti recenzia nepáči - ale netuiším čo ti v tej recenzii chýba, na technické merania nemám podmienky, preto sú tam tie linky. V priložených fotkách je vidieť ako sa objektív správa v protisvetle je tam celok-polocelok-detail ,odclonené priclonené hraničné situácie na aberáciu a pod... Áno viem chýbajú mi tam tehlové steny, ešte odfotené na rôzne clonové čísla, alebo nočná obloha, ale to ma bohužiaľ nebaví fotiť. Clonu slnečnú mi nedodali tak odolnosť v protisvetle bohvieako hodnotiť nemôžem. 24mm nie je moja šálka kávy, možno preto sa ti to nepáči, neviem. Možno osm ho mal požičaný len krátko, ntuším.
Napíš prosím ťa konkrténe čo ti tu chýba a môžem to doplniť, ak to budem vedieť. Lebo toto bude len obyčajné anonymné kopnutie si do externého redaktora, ktorý svoj voľný čas venuje písaniu článkov. Prajem Ti pekné svetlo!
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-08-13 16:11:46
príspevok od: Miro Bartánus
Súhlas, objektív s naozaj skvelou špecifikáciou. Aj celý X systém sa mi páči. Ale vždy keď nad ním začnem špekulovať, otvorím si tabuľku v ktorej si spočítam a porovnám ceny, hmotnosti a kvality X a FX, len sa utvrdím v tom, že pre mňa (FX) nemá cenu konvertovať, príklad:

X: X-T1, 16mm f/1.4, 23mm f/1.4 a 56mm f/1.2 = 1520g/4500€
FX: D750, 24mm f/1.8, 35mm f/1.8, 85mm f/1.8 = 1850g/3385€

Predpovedám, že do roka Nikon vymyslí nejaké ešte menšie FX telo a nikoňáci nebudeme mať vôbec čo riešiť tiež
Tak to je individuálne niekomu stačí na Fujinu XF 18mm F2 a XF 35mm F1,4 a občas na portréty 60mm F2,4. Záleží čo presne potrebuješ a čakáš od systému. V tejto kombinácii naozaj nemáš dôvod prejsť na Fuji to ti musí asi kažý dať za pravdu. Zvlášť ked Nikon má teraz už skvelý D750 a 24mm F1,8G.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-08-13 16:16:33
príspevok od: magmisko
Ak berieme iba DOF, tak to beriem

Mna skor zarazil ten rozdiel vo vahe, ze sa mu to neoplati. Jasne, ze kazdy fotime inak a mame ine poziadavky. Pre mna je riziko fotit svadbu s jednym telom, takze u mna bol ten rozdiel vo vahe vybavy znacny. Po 17 hodinach na svadbe ma bolel chrbat a zapastia, obcas az neznesitelne.

Vid napr. Nikon D7200 + 24mm f/1.8 cca 1000 gramov v porovnani s Fuji X100T 400 gramov. Druhe telo dajme tomu D750 + 85 1.8 je cca 1100 gramov oproti napr. X-T10 750 gramov. Takze uz len pri tejto skromnej vybavicke som lahsi o necele kilo. Realne to bolo, ale tak, ze na Nikone som mal vacsinu casu nasadennu 24-70 2.8 + blesk a rozdiel vo vahe bol este vyssi (cista pohodlnost vitazila). Pri Fuji som si "zakladny zoom" zakazal a pouzivam iba pevne skla.

Tymto som nechcel nikoho urazat ani mu vyvracat jeho slova a skusenosti. Iba som napisal moj postoj. Tiez som vo faze, ze zvazujem vymenu X100T za X-T10 + XF 16 1.4, ale prave ta vaha ma zatial odradza, rychlost ostrenia by sa hadam mohla priblizovat tej X100T.
s tou 24-70 som na tom podobne S Fuji sa odľahčujem pri prípravách a tancovačkách, tie fotím už takmer výhradne X-Pro1. A zakázať si základný zoom sa mi tiež páči inak
 
vetinari
2015-08-13 18:32:11
príspevok od: magmisko
No ja som z Nikonu FX presiel a rozhodne je vaha vybavy citit, hlavne pri celodennych foteniach. A porovnavat ceny skiel f/1.2 a f/1.8 je dost zvlastne. To sa tam mohla rovno zaratat cena D610 a bol by si este nizsie. To iste aj kvalita spracovania skiel, 85ka aj 35ka su plastove hracky, kdezto spracovanie Fuji skiel je uplne ina liga. 24ku som nemal, takze neviem posudit. Kazdopadne ceny Fuji skiel su naozaj posadene vyssie ako u Nikonu alebo Canonu a mozno to brani este vacsiemu rozsireniu. Ono dobry zaklad ako pomalicky prejst je kupit X100vku a nahradit 35ku a to si clovek zamiluje tu vahu a velkost. Potom uz iba dokupit dalsie telo a nejake sklicka a je to
zaujimave. presne takto som na to siel. najprv bola X100. potom behane telo X Pro 1 a 55-200 a potom 35/1,4. a spokojnost je obrovska.
 
tomas2009
2015-08-14 10:57:27
Hmm, objektiv jako vinecko ...akurat mal byt nasadeny na x-T1tke ....
 
JohnNewton
2015-08-14 11:39:01
príspevok od: tomas2009
Hmm, objektiv jako vinecko ...akurat mal byt nasadeny na x-T1tke ....
A čo by sa zmenilo v tom LHR, Ty vínečko ???

www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/985/?index=12
 
matpi
2015-08-17 13:03:20
príspevok od: Miro Bartánus
Súhlas, objektív s naozaj skvelou špecifikáciou. Aj celý X systém sa mi páči. Ale vždy keď nad ním začnem špekulovať, otvorím si tabuľku v ktorej si spočítam a porovnám ceny, hmotnosti a kvality X a FX, len sa utvrdím v tom, že pre mňa (FX) nemá cenu konvertovať, príklad:

X: X-T1, 16mm f/1.4, 23mm f/1.4 a 56mm f/1.2 = 1520g/4500€
FX: D750, 24mm f/1.8, 35mm f/1.8, 85mm f/1.8 = 1850g/3385€

Predpovedám, že do roka Nikon vymyslí nejaké ešte menšie FX telo a nikoňáci nebudeme mať vôbec čo riešiť tiež
zly priklad....rozdiel vo velkosti a vahe rozhodne pocitis v praxi pri viachodinovom noseni tasky ovela viac ako ukazuju tvoje tabulky...ano, uznavam ze ceny objektivov su vysoke ale existuju weby, kde ich zozenies ovela lacnejsie
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované