Hore

Vodotesná a nárazuvzdorná Leica X-U Typ 113

Leica predstavila kompaktný fotoaparát s veľkým outdoorovým potenciálom. Model X-U s 16 Mpx APS-C snímačom a pevným objektívom Summilux 23mm f/1.7 ASPH (135EQ = 35 mm) je vodotesný a nárazuvzdorný, bez nutnosti použiť ochranné puzdro.

Zaostrovanie je automatické s možnosťou manuálneho zaostrovania veľkým prstencom na objektíve. Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 20 cm. Nad predným optickým členom, chráneným zabudovaným ochranným UW filtrom, je inštalovaný vstavaný blesk. Táto konštrukcia je vhodná pre fotenie detailov.

Snímač je typu CMOS, zábery sa ukladajú do formátov JPG alebo DNG, pre ich spracovanie  je pribalený softvér Adobe Lightroom.  Fotoaparát umožňuje nakrúcať aj video vo Full HD rozlíšení 1080/30p (formát MP4).

Programová výbava zahŕňa pokročilé režimy P/A/S/M. Rozsah citlivosti je ISO 100 - 12 500. Samostatným tlačidlom sa aktivuje podvodný režim, kedy sa nastaví vyváženie bielej a korekcia skreslenia pre fotenie pod vodou.



  • Telo s plastovým jadrom a hliníkovými pogumovanými krytmi
  • Vodotesnosť do 15 m
  • Nárazuvzdornosť až z výšky 1,2 m
  • Prachotesný
  • Integrovaný ochranný UW filter
  • 16 Mpx APS-C CMOS snímač
  • Objektív Summilux 23mm f/1.7 ASPH s prstencom manuálneho zaostrovania, 10 elementov v 8 skupinách, 4 asférické prvky
  • 3.0" LCD s rozlíšením 920 000 bodov
  • Citlivosť ISO 100 - 12 500
  • Rozsah uzávierky: 30 s - 1/2000 s
  • Snímková frekvencia max. 5 obr./s. v sérii max. 7 obr. (DNG+JPG)
  • Zabudovaný blesk
  • 11 bodový AF
  • Špeciálny režim pre fotenie pod vodou
  • Plávajúci popruh v príslušenstve
  • Pribalený Adobe Lightroom
  • Rozmery: 140 x 79 x 88 mm
  • Hmotnosť: 600 g bez batérie
  • Cena: $2 950

https://us.leica-camera.com/Photography/Leica-X/Leica-X-U

https://us.leica-camera.com/content/download/130052/1629256/version/9/file/Datenblatt_X-U+%28Typ+113%29_e.pdf

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Roman Point
2016-01-22 06:32:33
Aj nákupuVzdorná cena
 
rumpeak
2016-01-22 06:38:06
Leica má jednu super vlastnost - uvedení každého jejího produktu na trh mě vždycky pěkně rozesměje.
 
Bpali
2016-01-22 08:00:13
existuje nieco podobne od inych vyrobcov?
 
netmouse
2016-01-22 09:38:21
príspevok od: Bpali
existuje nieco podobne od inych vyrobcov?
s chipom APS-C mi nie je nic zname
 
Jozef Macák
2016-01-22 09:42:40
príspevok od: Bpali
existuje nieco podobne od inych vyrobcov?
nikon ma nieco podobne...ale s 1 palcovym senzorom (s vymenitelnymi objektivami)
 
Y535
2016-01-22 09:49:42
Mali ho dať za tisicku a siel by jak teple rožky
 
zvonec
2016-01-22 10:28:28
príspevok od: Jozef Macák
nikon ma nieco podobne...ale s 1 palcovym senzorom (s vymenitelnymi objektivami)
Tazko povedat, ze ci podobne... S tym nikonom nemozes is plavat na 60 min do 15m hlbky.
https://en.leica-camera.com/Photography/Leica-X/Leica-X-U/Details#Wasserdicht

Treba rozlisovat water resistant a waterproof....
 
Jozef Macák
2016-01-22 10:58:48
príspevok od: zvonec
Tazko povedat, ze ci podobne... S tym nikonom nemozes is plavat na 60 min do 15m hlbky.
https://en.leica-camera.com/Photography/Leica-X/Leica-X-U/Details#Wasserdicht

Treba rozlisovat water resistant a waterproof....
no a odkial mas ze ten nikon je len "water resistant"? Ja vsade citam ze je waterproof. A mozes s nim ist takisto 15 metrov pod hladinu...
http://www.dpreview.com/articles/1220286254/nikon-1-aw1-released-as-world-s-first-rugged-waterproof-mirrorless-digital-camera

je takisto narazuvzdorny do 2 metrov. Takze naozaj leca nic nove prevratne nepriniesla. Akurat dala vacsi senzor, ale na druhu stranu u nej nevymenis objektiv
 
zvonec
2016-01-22 11:12:31
príspevok od: Jozef Macák
no a odkial mas ze ten nikon je len "water resistant"? Ja vsade citam ze je waterproof. A mozes s nim ist takisto 15 metrov pod hladinu...
http://www.dpreview.com/articles/1220286254/nikon-1-aw1-released-as-world-s-first-rugged-waterproof-mirrorless-digital-camera

je takisto narazuvzdorny do 2 metrov. Takze naozaj leca nic nove prevratne nepriniesla. Akurat dala vacsi senzor, ale na druhu stranu u nej nevymenis objektiv
Beriem spat... Ja som mal zafixovany Nikon 1 system bez toho AW. Mas samozrejme pravdu. Sorry....
 
PeCh
2016-01-22 11:14:47
príspevok od: Bpali
existuje nieco podobne od inych vyrobcov?
Vodotesné nie. Iba ak kompakty. Pokiaľ si odmyslíš vodotesnosť, tak potom sú tu minimálne tieto alternatívy:
* Fuji X100/X100s/X100t
* Sony RX1
* Sony NEX/Axxxx + 22/1.8
* Canon M + 22/2

S trocha inými ohniskami Fuji X70 alebo Ricoh.
 
netmouse
2016-01-22 11:52:41
príspevok od: PeCh
Vodotesné nie. Iba ak kompakty. Pokiaľ si odmyslíš vodotesnosť, tak potom sú tu minimálne tieto alternatívy:
* Fuji X100/X100s/X100t
* Sony RX1
* Sony NEX/Axxxx + 22/1.8
* Canon M + 22/2

S trocha inými ohniskami Fuji X70 alebo Ricoh.
a narazuodolne ... tieto tvoje tiez nie su
 
aesace
2016-01-22 12:07:59
príspevok od: netmouse
a narazuodolne ... tieto tvoje tiez nie su
Len neviem, ci tieto vlastnosti su pre fotografa az tak prioritne hlavne na urovni kompaktu, ak ma za ne zaplatit oproti konkurencii minimalne 2000 EUR a viac...To si radsej kupi puzdro na fotak na take obcasne extremne vyuzitie..Neviem si dost dobre predstavit, ake extremne podmienky su hodne takej vysokohorskej prirazky...Da sa vobec cloveku v takych podmienkach prezit?
 
PeterMacko
2016-01-22 12:23:37
vedela to ta Leica naplanovat...Robo predsa bude vracat preplatky za plyn
 
Jozef Macák
2016-01-22 12:27:47
príspevok od: zvonec
Beriem spat... Ja som mal zafixovany Nikon 1 system bez toho AW. Mas samozrejme pravdu. Sorry....
ono, ako tak pozeram tak ten Nikon zasa nebude moc zazrak. Vypada to ze s tou odolnostou to neni boh vie co, rozpadne sa raz-dva:

https://photographylife.com/reviews/nikon-1-aw1
http://www.dpreview.com/articles/9476429038/swimming-with-the-nikon-1-aw1

Tazko povedat ako na tom bude tato Leica, ale tak ci onak 3000 je sialene vela. Ak by mi islo hlavne o potapanie, tak si za tu cenu kupim kvalitne podvodne puzdro (fungujuce do 40 metrov) s nim 8palcovy port/dom na half-half zabery, kvalitne podvodne svetla a este mi zostane na letenku na Maledivy
Pochybujem ze ten prdiblesk ti je moc platny 10 metrov pod hladinou. Ak chces kvalitnu fotku tam dole, tak tato Leica a ani ten nikon ti na nu stacit nebudu... tie budu vhodne leda tak na snorchlovanie
 
netmouse
2016-01-22 12:35:32
príspevok od: aesace
Len neviem, ci tieto vlastnosti su pre fotografa az tak prioritne hlavne na urovni kompaktu, ak ma za ne zaplatit oproti konkurencii minimalne 2000 EUR a viac...To si radsej kupi puzdro na fotak na take obcasne extremne vyuzitie..Neviem si dost dobre predstavit, ake extremne podmienky su hodne takej vysokohorskej prirazky...Da sa vobec cloveku v takych podmienkach prezit?
no a preto nie si zakaznik Leica, urcite sa najde dost zakaznikov tohto "kompaktu".
 
MagickVamp
2016-01-22 12:49:32
príspevok od: netmouse
no a preto nie si zakaznik Leica, urcite sa najde dost zakaznikov tohto "kompaktu".
jj v tom jednom percente ludi co dokopy zaraba viac ako zvysok sveta sa ich urcite najde tolko, kolko Leica potrebuje, aj keby si ho len na policku mali polozit. Leica ma svojich skalnych, hlavne "zberatelov"..
 
bear
2016-01-22 13:42:14
príspevok od: Jozef Macák
nikon ma nieco podobne...ale s 1 palcovym senzorom (s vymenitelnymi objektivami)
Mal som moznost ho vyskusat (Nikon 1 AW1) a pri tretom namoceni do neho zatiehlo ako takmer kazdemu, kto sa ho pokusil pouzivat pod vodou. Otazne je ako ma navrhnute tesnenia tato Leica, ale 3000 EUR je uz trocha vela na to aby som z tym isiel potapat bez solidneho puzdra, na hranie sa tesne pri hladine a strekajucej vode to asi bude OK, ale na to aby to islo pod vodu to nema vhodne ohnisko.
 
Jozef Macák
2016-01-22 13:54:00
príspevok od: bear
Mal som moznost ho vyskusat (Nikon 1 AW1) a pri tretom namoceni do neho zatiehlo ako takmer kazdemu, kto sa ho pokusil pouzivat pod vodou. Otazne je ako ma navrhnute tesnenia tato Leica, ale 3000 EUR je uz trocha vela na to aby som z tym isiel potapat bez solidneho puzdra, na hranie sa tesne pri hladine a strekajucej vode to asi bude OK, ale na to aby to islo pod vodu to nema vhodne ohnisko.
ano, uz som to z recenzii zistil medzicasom sam, vid o 3 prispevky vyssie
 
bear
2016-01-22 14:02:45
príspevok od: Jozef Macák
ono, ako tak pozeram tak ten Nikon zasa nebude moc zazrak. Vypada to ze s tou odolnostou to neni boh vie co, rozpadne sa raz-dva:

https://photographylife.com/reviews/nikon-1-aw1
http://www.dpreview.com/articles/9476429038/swimming-with-the-nikon-1-aw1

Tazko povedat ako na tom bude tato Leica, ale tak ci onak 3000 je sialene vela. Ak by mi islo hlavne o potapanie, tak si za tu cenu kupim kvalitne podvodne puzdro (fungujuce do 40 metrov) s nim 8palcovy port/dom na half-half zabery, kvalitne podvodne svetla a este mi zostane na letenku na Maledivy
Pochybujem ze ten prdiblesk ti je moc platny 10 metrov pod hladinou. Ak chces kvalitnu fotku tam dole, tak tato Leica a ani ten nikon ti na nu stacit nebudu... tie budu vhodne leda tak na snorchlovanie
Ja snorchlujem do 40m bez fotaku, do 30 s kompaktom a do 20 so zrkadlovkou s dome portom a externymi bleskami.
 
Jozef Macák
2016-01-22 14:24:02
príspevok od: bear
Ja snorchlujem do 40m bez fotaku, do 30 s kompaktom a do 20 so zrkadlovkou s dome portom a externymi bleskami.
40 metrovy snorchel som teda este nevidel
 
PeCh
2016-01-22 15:18:53
príspevok od: Jozef Macák
40 metrovy snorchel som teda este nevidel
Apnea . Tiež by som to chcel vedieť. Zadržať dych sa mi síce podarilo na 3 a pol minúty, no vo vode z toho bola už iba 1 a pol minúta, a ak som mal ešte plávať so zadržaným dychom, tak po 25 metroch som už nevládal. Takže do hĺbky to radšej veľmi neskúšam.
 
tomis.ales
2016-01-22 15:54:32
Á... Rolls Royce prisiel s SUVckom. Takze velke, tazke a drahe a takmer zbytocne.
 
Roman Point
2016-01-22 15:56:45
príspevok od: Jozef Macák
40 metrovy snorchel som teda este nevidel
Samozrejme že Michal mal namysli potápanie na nádych. To mu celkom ide aj s Krpelíkom a Zajacom
 
Jozef Macák
2016-01-22 18:03:44
príspevok od: Roman Point
Samozrejme že Michal mal namysli potápanie na nádych. To mu celkom ide aj s Krpelíkom a Zajacom
ved hej, fyzikanle je samozrejme nemozne pouzivat snorchel co i len par metrov pod hladinou, toboz nie 40. To len moja chora mysel si rypavo predstavila ked videla "snorchlovanie v 40 metroch". Snad sa Michal neurazil
 
Jozef Macák
2016-01-22 18:08:38
príspevok od: PeCh
Apnea . Tiež by som to chcel vedieť. Zadržať dych sa mi síce podarilo na 3 a pol minúty, no vo vode z toho bola už iba 1 a pol minúta, a ak som mal ešte plávať so zadržaným dychom, tak po 25 metroch som už nevládal. Takže do hĺbky to radšej veľmi neskúšam.
no..a to si este dopln to ze ked plavas do hlbky tak k tomu musis naviac este "vyrovnavat" tlak. Jak teda bear zvlada 40 metrov na nadych tak klobuk dole. Ja dam tiez tak minutu a cosi..ale to uz slusne modram
 
JohnNewton
2016-01-22 18:51:13
príspevok od: Jozef Macák
no..a to si este dopln to ze ked plavas do hlbky tak k tomu musis naviac este "vyrovnavat" tlak. Jak teda bear zvlada 40 metrov na nadych tak klobuk dole. Ja dam tiez tak minutu a cosi..ale to uz slusne modram
Si dobrý, u nás boli "ľadové medvede", hlavu mali nad vodou a po 15 min boli modrí všetci a polievku nemohli jesť lyžicou ešte pól hodinu, tak sa triasli
 
Mikon
2016-01-22 19:10:28
príspevok od: rumpeak
Leica má jednu super vlastnost - uvedení každého jejího produktu na trh mě vždycky pěkně rozesměje.
Hlavne cenou
 
rumpeak
2016-01-22 20:36:24
príspevok od: Mikon
Hlavne cenou
No ničím jiným určitě ne
 
seifi
2016-01-22 21:02:28
všetko je relatívne, je to úspešná značka, nie ? " za mlada sme všetci chodili v rifliach, wranglerky, superky, hisky, ... cez tuzex za bony; rifle z Prešova nechcel z kamošov nikto, niečo od rodičov, z brigád, menšej šmeliny, rodičia ani nevedeli, čo to stojí; zoberte si, čo dnes dajú niektoré dámy za značkové oblečenie, voňavky, mládež za bicyikle, a napr. za také okuliare, a hodinky, ktoré ukazujú rovnaký čas ako tie Feriho čo obeduje bistre ; všade inde drahé veci v tichosti tolerujeme, tu to akosi nevieme prehryznúť ... môj pocit
 
Roman Point
2016-01-22 22:06:30
príspevok od: seifi
všetko je relatívne, je to úspešná značka, nie ? " za mlada sme všetci chodili v rifliach, wranglerky, superky, hisky, ... cez tuzex za bony; rifle z Prešova nechcel z kamošov nikto, niečo od rodičov, z brigád, menšej šmeliny, rodičia ani nevedeli, čo to stojí; zoberte si, čo dnes dajú niektoré dámy za značkové oblečenie, voňavky, mládež za bicyikle, a napr. za také okuliare, a hodinky, ktoré ukazujú rovnaký čas ako tie Feriho čo obeduje bistre ; všade inde drahé veci v tichosti tolerujeme, tu to akosi nevieme prehryznúť ... môj pocit
Keď už sa pripravíme pri tých hodinkách ako si spomenul. Tak vieš ako to je. "Šaty robia človeka" hodinky sú módny doplnok a veľmi jednoducho preukážu v ktorej vrstve sa človek pohybuje. Sú na ruke takže sú dobre viditeľné. Kdezto tento fotoaparát spravi rovnaký cvak ako každý iný apsc fotoaparát. A ľudia vidia čo? Výsledok fotenia, výsledné fotografie. Takže pri fototechnike je naozaj jedno ako vyzerá alebo akú ma značku. Keď je to stredoformat zase je to o niečom inom. Ale aj to ľudia rozoznaju len v rámci našej komunity. Za apsc kompakt zaplatiť 3000€ s pevným ohniskom je finančná "samovražda" jedine do zbierky.
 
seifi
2016-01-22 22:25:28
príspevok od: Roman Point
Keď už sa pripravíme pri tých hodinkách ako si spomenul. Tak vieš ako to je. "Šaty robia človeka" hodinky sú módny doplnok a veľmi jednoducho preukážu v ktorej vrstve sa človek pohybuje. Sú na ruke takže sú dobre viditeľné. Kdezto tento fotoaparát spravi rovnaký cvak ako každý iný apsc fotoaparát. A ľudia vidia čo? Výsledok fotenia, výsledné fotografie. Takže pri fototechnike je naozaj jedno ako vyzerá alebo akú ma značku. Keď je to stredoformat zase je to o niečom inom. Ale aj to ľudia rozoznaju len v rámci našej komunity. Za apsc kompakt zaplatiť 3000€ s pevným ohniskom je finančná "samovražda" jedine do zbierky.
nesúhlasím s tvojim pohľadom; iní ľudia vnímajú inak veci a okolie; u hodiniek to vieš pochopiť, aj keď vnímač, že urobia taký istý cvak ako kompakt, teda ako Feriho hodinky, u foťáku ti to nejde do hlavy; pohybujeme sa v inej spoločnosti, to je všetko;
sú ľudia, čo nechcú veci ako máš ty a ja; sú ľudia, ktorí platia členské do klubov, že na ne nezarobíme spolu desiati do roka, a kvôli čomu ? aby nás nemali za spoločníkov;
predáva sa značka Leica ? áno, a môžu si dovoliť také ceny ? môžu, ... mne z diskusie vyplýva, že reklamný článok je napísaný pre nesprávnu skupinu ľudí
 
Roman Point
2016-01-22 22:39:10
príspevok od: seifi
nesúhlasím s tvojim pohľadom; iní ľudia vnímajú inak veci a okolie; u hodiniek to vieš pochopiť, aj keď vnímač, že urobia taký istý cvak ako kompakt, teda ako Feriho hodinky, u foťáku ti to nejde do hlavy; pohybujeme sa v inej spoločnosti, to je všetko;
sú ľudia, čo nechcú veci ako máš ty a ja; sú ľudia, ktorí platia členské do klubov, že na ne nezarobíme spolu desiati do roka, a kvôli čomu ? aby nás nemali za spoločníkov;
predáva sa značka Leica ? áno, a môžu si dovoliť také ceny ? môžu, ... mne z diskusie vyplýva, že reklamný článok je napísaný pre nesprávnu skupinu ľudí
Vieš Dušan je to všetko teória. Vieš kde žijem vieš koľko km som precestoval pre 16-35ku a pravdepodobne tušíš že si môžem tento fotak kúpiť. Dokonca nie raz za rok, samozrejme bez toho aby to bolelo. Ale jednoducho ten fotoaparát neponúka žiadnu pridanú hodnotu ktorá by mala cenu 3000€
Viem že nie som ich klient. A asi ani nebudem nikdy pretože nepotrebujem dávať také peniaze za niečo na čo perfektne stačí aj obyčajné staré 6D ktoré mám.
Rozmýšľam že kúpim Fuji xpro 2 tam je vidieť pokrok a je evidentné za čo platím a čo za to dostanem. A to aj napriek tomu že viem aká bude cena za rok dva tri viď xpro 1.
 
Roman Point
2016-01-22 23:04:40
A ďalšia vec najrýchlejší cvak pri 1/2000?? Nikde som sa nedočítal či má vstavený elektronický ND filter. Ak nie tak to riadne obmdzilo použiteľnosť..
 
tomis.ales
2016-01-23 00:49:55
príspevok od: seifi
všetko je relatívne, je to úspešná značka, nie ? " za mlada sme všetci chodili v rifliach, wranglerky, superky, hisky, ... cez tuzex za bony; rifle z Prešova nechcel z kamošov nikto, niečo od rodičov, z brigád, menšej šmeliny, rodičia ani nevedeli, čo to stojí; zoberte si, čo dnes dajú niektoré dámy za značkové oblečenie, voňavky, mládež za bicyikle, a napr. za také okuliare, a hodinky, ktoré ukazujú rovnaký čas ako tie Feriho čo obeduje bistre ; všade inde drahé veci v tichosti tolerujeme, tu to akosi nevieme prehryznúť ... môj pocit
Ja drahe chujoviny netolerujem. Kvalitne a funkcne ano. Ale nie predrazene hodinky za 20 litrov alebo tento fotak za trojku. Sorry by som sa citil trapne keby som nosil taku blbost, len aby si o mne ludia mysleli, ze som z "vyssich" kruhov.
 
alkaline
2016-01-23 07:49:24
...ha...!...
...ťažko sa nájdu reči k veci...
...že plávajúci popruh práve mne nesvedčí...!!...
...v tej spleti emócií
...negatívum isté je len jedno...
...načasovanie ak by k cieľu viedlo...
...nejedno dieťa radosťou by zvýsklo...
...a kapra lepšie než mobilom by blysklo...!!!...



 
blahoslav J B Art
2016-01-23 07:58:30
príspevok od: Roman Point
Vieš Dušan je to všetko teória. Vieš kde žijem vieš koľko km som precestoval pre 16-35ku a pravdepodobne tušíš že si môžem tento fotak kúpiť. Dokonca nie raz za rok, samozrejme bez toho aby to bolelo. Ale jednoducho ten fotoaparát neponúka žiadnu pridanú hodnotu ktorá by mala cenu 3000€
Viem že nie som ich klient. A asi ani nebudem nikdy pretože nepotrebujem dávať také peniaze za niečo na čo perfektne stačí aj obyčajné staré 6D ktoré mám.
Rozmýšľam že kúpim Fuji xpro 2 tam je vidieť pokrok a je evidentné za čo platím a čo za to dostanem. A to aj napriek tomu že viem aká bude cena za rok dva tri viď xpro 1.
to su tie paradoxy ... Rakusania su tak bohati, ze si mozu dovolit kupit predrazene fotoaparaty a napriek tomu si ich nekupia ... Slovaci su tak chudobni, ze si nemozu dovolit kupit predrazene CT-cka ... a napriek tomu si ich kupia
 
Roman Point
2016-01-23 09:12:29
príspevok od: blahoslav J B Art
to su tie paradoxy ... Rakusania su tak bohati, ze si mozu dovolit kupit predrazene fotoaparaty a napriek tomu si ich nekupia ... Slovaci su tak chudobni, ze si nemozu dovolit kupit predrazene CT-cka ... a napriek tomu si ich kupia
Možno s dostatkom peňazí príde aj dostatok rozumu. A s prebytkom peňazí rozum vymyzne. Takže tí extra bohatý si kúpia lebo pri toľkých prachoch stratili už dávno súdnosť.
Každopádne nestojí to za tie prachy. Od kedy fotim som proCanon orientovaný, ale dnes tu a teraz pri cene tejto krabicky radšej kúpim D500 a xpro 2 a viem že dobre investujem a rozumnejšie. Toto je naozaj bez rozumu kauf.
 
seifi
2016-01-23 10:12:48
príspevok od: tomis.ales
Ja drahe chujoviny netolerujem. Kvalitne a funkcne ano. Ale nie predrazene hodinky za 20 litrov alebo tento fotak za trojku. Sorry by som sa citil trapne keby som nosil taku blbost, len aby si o mne ludia mysleli, ze som z "vyssich" kruhov.
súhlas; ale napriek nášmu postoju existuje skupina ľudí, ktorá to kupuje, a Leica vyrába; tiež by som niečo podobné a ani iné veci bez úžitku nekupoval;
 
seifi
2016-01-23 10:17:45
príspevok od: Roman Point
Možno s dostatkom peňazí príde aj dostatok rozumu. A s prebytkom peňazí rozum vymyzne. Takže tí extra bohatý si kúpia lebo pri toľkých prachoch stratili už dávno súdnosť.
Každopádne nestojí to za tie prachy. Od kedy fotim som proCanon orientovaný, ale dnes tu a teraz pri cene tejto krabicky radšej kúpim D500 a xpro 2 a viem že dobre investujem a rozumnejšie. Toto je naozaj bez rozumu kauf.
ani nejde o množstvo peňazí, ale ako k nim prídeš; keď sa majetok hromadí 100-300 rokov, tak v drvivej väčšine bude tvoj postoj k nim iný ako k peniazom, ktoré sa ti objavia na účte, hrubo povedané.
 
alkaline
2016-01-23 10:21:49
...nejeden návštevík sládkovičovskej sociálnej práce...
...vzrušením by sa zachvel...čítajúc toto...
...a nutričnú hodnotu vlákna...
...bez zaváhania pretavil by rovno do seminárky...
...nie...!...
...diplomovej práce...!!!...

...čo privádza ma k plánu ako na vec...
...pre tých čo trpia ilúziou lúzy...
...že leskom dá sa dopracovať honoru...
...a honor zamieňajú s honorárom...
...v dôsledku čoho zdráhajú sa opáčiť...

...stačí len otázku položiť...
...rovno...jak krígeľ od hnusu len spola dopitý...

...však jedna vec istá je už teraz...
...na rozdiel od ct a či predražených ciest...
...k lejke len free choice môže viesť...


 
acton
2016-01-23 13:54:23
este nedavno ste spoza opony obdivovali vsetko zapadne bez rozdielu znacky, opona spadla a z vas sa stali najmudrejsi specialisti na uplne vsetko, jeden si to nemoze dovolit tak to skritizuje, druhy sa rozosmeje pri tejto znacke pre dalsieho je to chujovina ktoru netoleruje... keby neboli dizajneri vozili by sme sa na rebrinakoch s dieslovym motorom.
ani jeden z vas mudrcov nedokaze spravit fotografiu ktora by stala za to...
 
Roman Point
2016-01-23 20:00:55
príspevok od: acton
este nedavno ste spoza opony obdivovali vsetko zapadne bez rozdielu znacky, opona spadla a z vas sa stali najmudrejsi specialisti na uplne vsetko, jeden si to nemoze dovolit tak to skritizuje, druhy sa rozosmeje pri tejto znacke pre dalsieho je to chujovina ktoru netoleruje... keby neboli dizajneri vozili by sme sa na rebrinakoch s dieslovym motorom.
ani jeden z vas mudrcov nedokaze spravit fotografiu ktora by stala za to...
Na robenie fotografií ktoré stoja za to máme teba my len kecáme.
 
acton
2016-01-23 20:08:41
príspevok od: Roman Point
Na robenie fotografií ktoré stoja za to máme teba my len kecáme.
no vidis, aj v tomto sa mylis.
 
Roman Point
2016-01-23 20:17:22
príspevok od: acton
no vidis, aj v tomto sa mylis.
Tak to bude moja vlastnosť ale vždy sa nájde niekto ako ty čo nám ukáže pravdu a správnu cestu. Na teba sme čakali zase som sa pomýlil čo.
 
acton
2016-01-23 20:23:23
príspevok od: Roman Point
Tak to bude moja vlastnosť ale vždy sa nájde niekto ako ty čo nám ukáže pravdu a správnu cestu. Na teba sme čakali zase som sa pomýlil čo.
samozrejme, nie som si vedomy, ze by som tu niekomu ukazoval nejaku cestu.
 
Roman Point
2016-01-23 20:30:35
príspevok od: acton
samozrejme, nie som si vedomy, ze by som tu niekomu ukazoval nejaku cestu.
Vidíš to. V tvojich príspevkoch je toho viac než si uvedomujes pri ich písaní. "Maestro vo vašich slovách ľudia nevzdelaný nachádzajú cestu"
 
acton
2016-01-23 20:38:10
príspevok od: Roman Point
Vidíš to. V tvojich príspevkoch je toho viac než si uvedomujes pri ich písaní. "Maestro vo vašich slovách ľudia nevzdelaný nachádzajú cestu"
ludia nevzdelany najdu cestu uplne v hocicom
 
Roman Point
2016-01-23 20:45:12
príspevok od: acton
ludia nevzdelany najdu cestu uplne v hocicom
Nezhadzuj svoj prínos pre toto vlakno komentárov.
 
tomis.ales
2016-01-23 20:47:20
príspevok od: acton
este nedavno ste spoza opony obdivovali vsetko zapadne bez rozdielu znacky, opona spadla a z vas sa stali najmudrejsi specialisti na uplne vsetko, jeden si to nemoze dovolit tak to skritizuje, druhy sa rozosmeje pri tejto znacke pre dalsieho je to chujovina ktoru netoleruje... keby neboli dizajneri vozili by sme sa na rebrinakoch s dieslovym motorom.
ani jeden z vas mudrcov nedokaze spravit fotografiu ktora by stala za to...
Áno, samozrejme máte pravdu, pane.
Len ..kurva.. asi ste si nevšimli, že už je po 89-tom a my si môžeme vyjadriť akýkoľvek názor a na to nepotrebujeme urobiť jedinú fotografiu, ktorú by ste museli odmeniť vysačkou "tak táto stojí za to".
Ale som rád, že aj napriek tomu patríme k najmúdrejším mudrcom a špecialistom, i keď ako žobráci si túto humornú a netolerovanú značku nemôžeme dovoliť.

 
acton
2016-01-23 20:55:06
príspevok od: tomis.ales
Áno, samozrejme máte pravdu, pane.
Len ..kurva.. asi ste si nevšimli, že už je po 89-tom a my si môžeme vyjadriť akýkoľvek názor a na to nepotrebujeme urobiť jedinú fotografiu, ktorú by ste museli odmeniť vysačkou "tak táto stojí za to".
Ale som rád, že aj napriek tomu patríme k najmúdrejším mudrcom a špecialistom, i keď ako žobráci si túto humornú a netolerovanú značku nemôžeme dovoliť.

no ved ta leica tie fotaky ani omylom neponuka tebe, ty si sa iba omylom priplietol niekam kam nepatris.
 
Roman Point
2016-01-23 21:00:41
príspevok od: tomis.ales
Áno, samozrejme máte pravdu, pane.
Len ..kurva.. asi ste si nevšimli, že už je po 89-tom a my si môžeme vyjadriť akýkoľvek názor a na to nepotrebujeme urobiť jedinú fotografiu, ktorú by ste museli odmeniť vysačkou "tak táto stojí za to".
Ale som rád, že aj napriek tomu patríme k najmúdrejším mudrcom a špecialistom, i keď ako žobráci si túto humornú a netolerovanú značku nemôžeme dovoliť.

ale môžme si ju dovoliť. Len nechceme
 
tomis.ales
2016-01-23 21:58:58
príspevok od: acton
no ved ta leica tie fotaky ani omylom neponuka tebe, ty si sa iba omylom priplietol niekam kam nepatris.
Jak nie mne, len vcera mi pri dverach zvonil podomovy predavac Leic a ponukal mi ich fotaky. Tak som ho poslal do riti. Sa mi zdas taky nejaky nastvany, nebol si to ty nahodov???
 
JohnNewton
2016-01-26 15:36:33
príspevok od: Roman Point
ale môžme si ju dovoliť. Len nechceme
Ono to niekto ťažko chápe, ale je strašne veľa vecí na svete, ktoré nepotrebujem.....
 
alkaline
2016-01-26 16:49:24
príspevok od: JohnNewton
Ono to niekto ťažko chápe, ale je strašne veľa vecí na svete, ktoré nepotrebujem.....
...jo...napríklad wallypower 118...


 
Roman Point
2016-01-27 02:10:03
príspevok od: JohnNewton
Ono to niekto ťažko chápe, ale je strašne veľa vecí na svete, ktoré nepotrebujem.....
To bohužiaľ zle chápu tí čo si to dovoliť nemôžu. Potom je to pre nich hejt lebo nicime ich dream. Keď už sú tak rozšírené tie anglické výrazy.
 
Roman Point
2016-01-27 02:12:09
príspevok od: alkaline
...jo...napríklad wallypower 118...


Tá plťka je pekná ale na Salzach ju nedostanem
 
alkaline
2016-01-27 07:26:16
príspevok od: Roman Point
To bohužiaľ zle chápu tí čo si to dovoliť nemôžu. Potom je to pre nich hejt lebo nicime ich dream. Keď už sú tak rozšírené tie anglické výrazy.
...už som ti to napísal pred časom...
...príliš to prežívaš...
...pochopil si to špatne...
...reagoval si ešte horšie...
...a nič sa na tom nezmenilo...

...pravdou však je aj to že v úvode som tiež urobil chybu...
...zmýlil som si tvoj nick s niekým s kým som sa priateľsky doťahoval ešte v ranných časoch...
...a na fóre...ktoré dnes už nejestvuje...
...inak by som vtedy ani nereagoval...
...ale stalo sa...čím mi vznikol istý záväzok...
...nezlomiť palicu hneď...

...a tak len preto píšem znovu...

...máš právo na svoje názory...
...ale neprezentuj ich formou axióm...preto že ani jeden z nich toho času tú hodnotu nemá...
...pôsobí to komicky a zbytočne ťa to vytesňuje...

...a k tej lejke...
...je smutné prihliadať ako sa ľudia dobrovoľne zbavujú schopnosti tvoriť...
...výmenou za chtíč kupovať...
...ale zosmieštnovať kohokoľvek na základe jeho vkusu...či nadšenia pre vec...
...je silná káva...
...a v priamom rozpore z imidžom ktorý si tu buduješ...

...pekný deň ti...
 
alkaline
2016-01-27 07:42:57
príspevok od: Roman Point
Tá plťka je pekná ale na Salzach ju nedostanem
...v ponuke sú aj modely pre mladé rodiny...


 
acton
2016-01-27 08:24:51
príspevok od: Roman Point
To bohužiaľ zle chápu tí čo si to dovoliť nemôžu. Potom je to pre nich hejt lebo nicime ich dream. Keď už sú tak rozšírené tie anglické výrazy.
nemozem si dovolit co? tu leicu? tu ide o to, ze mam respekt pred niecim alebo niekym kto si robi poriadne svoju pracu...
leica na rozdiel od vas moze ukazat svoje portfolio.
 
Roman Point
2016-01-27 08:56:55
príspevok od: acton
nemozem si dovolit co? tu leicu? tu ide o to, ze mam respekt pred niecim alebo niekym kto si robi poriadne svoju pracu...
leica na rozdiel od vas moze ukazat svoje portfolio.
A písal som opak? nebuď nasmiech. Sú to vyhodené prachy a to chápe každý čo nemá Leicofíliu
 
Roman Point
2016-01-27 08:59:53
príspevok od: alkaline
...už som ti to napísal pred časom...
...príliš to prežívaš...
...pochopil si to špatne...
...reagoval si ešte horšie...
...a nič sa na tom nezmenilo...

...pravdou však je aj to že v úvode som tiež urobil chybu...
...zmýlil som si tvoj nick s niekým s kým som sa priateľsky doťahoval ešte v ranných časoch...
...a na fóre...ktoré dnes už nejestvuje...
...inak by som vtedy ani nereagoval...
...ale stalo sa...čím mi vznikol istý záväzok...
...nezlomiť palicu hneď...

...a tak len preto píšem znovu...

...máš právo na svoje názory...
...ale neprezentuj ich formou axióm...preto že ani jeden z nich toho času tú hodnotu nemá...
...pôsobí to komicky a zbytočne ťa to vytesňuje...

...a k tej lejke...
...je smutné prihliadať ako sa ľudia dobrovoľne zbavujú schopnosti tvoriť...
...výmenou za chtíč kupovať...
...ale zosmieštnovať kohokoľvek na základe jeho vkusu...či nadšenia pre vec...
...je silná káva...
...a v priamom rozpore z imidžom ktorý si tu buduješ...

...pekný deň ti...
Nebudujem si tu nič len tu trávim trochu času a potulujem sa
Ja si nezakladam na tom aby niekto rešpektoval moje názory alebo bral ich vážne. Kto chce chce. Ja si poviem svoj názor a tým to končí. Nemám potrebu niekoho presviedčať Ono mi to je aj celkom u prdele Každý máme predsa vlastné starosti.
 
acton
2016-01-27 09:11:40
príspevok od: Roman Point
A písal som opak? nebuď nasmiech. Sú to vyhodené prachy a to chápe každý čo nemá Leicofíliu
leicofiliu? ty vobec nechapes co pisem.
 
alkaline
2016-01-27 09:43:54
príspevok od: Roman Point
A písal som opak? nebuď nasmiech. Sú to vyhodené prachy a to chápe každý čo nemá Leicofíliu
...bude to teda dôsledkom vlastných starostí...
...to zanovité odmietanie faktu...
...že nám život daroval nielen všedné...
...ale aj sviatočné dni...
...???...

http://youtu.be/Lfo1QUGfWZE



 
Roman Point
2016-01-27 10:18:25
príspevok od: alkaline
...bude to teda dôsledkom vlastných starostí...
...to zanovité odmietanie faktu...
...že nám život daroval nielen všedné...
...ale aj sviatočné dni...
...???...

http://youtu.be/Lfo1QUGfWZE



Neviem či je to tým svojským spôsobom vkladania komentárov, alebo tým že som od 03:00 v práci no každopádne som sa už stratil v tom o čo ti ide. Každopádne video je super aspoň niečo
 
Roman Point
2016-01-27 10:21:48
príspevok od: acton
leicofiliu? ty vobec nechapes co pisem.
Ja som pochopil ale ty nie to je ten problém. Leicofiliu vymaž z mysle a zbytok komentáru do nej vlož. Keď firma ktorá má portfólio tisícov produktov ( je fuk aké konkrétne ) a potom vyrobí nejaku fakt chujovinu ktorá je ešte aj o 90-% preplatena tak sa nemá čím chváliť ani ukazovať. A už vôbec to neberiem ako "poriadnu prácu"
 
acton
2016-01-27 10:43:25
príspevok od: Roman Point
Ja som pochopil ale ty nie to je ten problém. Leicofiliu vymaž z mysle a zbytok komentáru do nej vlož. Keď firma ktorá má portfólio tisícov produktov ( je fuk aké konkrétne ) a potom vyrobí nejaku fakt chujovinu ktorá je ešte aj o 90-% preplatena tak sa nemá čím chváliť ani ukazovať. A už vôbec to neberiem ako "poriadnu prácu"
potom podla teba aj napriklad ferrari je chujovina... a tisice dalsich znaciek ktore ktore si nechaju zaplatit za to, ze nieco vymysleli... a vsetci ktory si kupuju tie znacky su tiez chuji... a cool ste iba vy co tomu vobec nerozumeju.
 
JohnNewton
2016-01-27 12:30:55
príspevok od: acton
potom podla teba aj napriklad ferrari je chujovina... a tisice dalsich znaciek ktore ktore si nechaju zaplatit za to, ze nieco vymysleli... a vsetci ktory si kupuju tie znacky su tiez chuji... a cool ste iba vy co tomu vobec nerozumeju.
Ten palček bol omyl, na každom školení, o obchode a marketingu ti vysvetlie, že kvakita je relatívna, je to to čo za Tvoje finančné prostriedky je schopne naplniť Tvoje požiadavky. O dznieva tam aj priklad s Ferari, pre mňa a ďalšie tisíce to je "nekvalitné auto" v zmysle tej definície. Stojí majland, nič nodvezie (čo by som potrebovbal), Na Sk cestách takmer nepoužiteľné, v zime akurát do garáže, ak ho nechceš rozbiť v prvej zákrute, mimo cestu ani náhodou. Áno pre pár nadšencov na občasné stretko na pretekárskom okruhu. Ale tak je to zo všetkým, až to prerastie do snobizmu. Hovorca Putlera má náramkové hodinky za 700000 €. Logigu v tom asi nenájdeme., však. Pri nedoziernom prebytku financií ani nie je treba, deformácia ducha sa dostaví asi automaticky. Česť výnimkám.
 
Roman Point
2016-01-27 12:40:19
príspevok od: acton
potom podla teba aj napriklad ferrari je chujovina... a tisice dalsich znaciek ktore ktore si nechaju zaplatit za to, ze nieco vymysleli... a vsetci ktory si kupuju tie znacky su tiez chuji... a cool ste iba vy co tomu vobec nerozumeju.
"priam teraz" ma dostalo. Ferrari je krásne auto. Pokiaľ by som bol pretekár tak by som nad ním uvažoval. A teraz otázka existujú fotaky a water resist puzdra na fotaky za tretinku lajky. A aj ohnisko môžem prispôsobovať potrebám. Stále si myslíš že táto lajka je hodná vyhodenych peňazí?
 
acton
2016-01-27 12:48:47
príspevok od: Roman Point
"priam teraz" ma dostalo. Ferrari je krásne auto. Pokiaľ by som bol pretekár tak by som nad ním uvažoval. A teraz otázka existujú fotaky a water resist puzdra na fotaky za tretinku lajky. A aj ohnisko môžem prispôsobovať potrebám. Stále si myslíš že táto lajka je hodná vyhodenych peňazí?
uz som napisal, nerozumies tomu, kludne fotografuj pd vodou fotakom strcenym v igelitovom sacku.
 
acton
2016-01-27 12:50:04
príspevok od: JohnNewton
Ten palček bol omyl, na každom školení, o obchode a marketingu ti vysvetlie, že kvakita je relatívna, je to to čo za Tvoje finančné prostriedky je schopne naplniť Tvoje požiadavky. O dznieva tam aj priklad s Ferari, pre mňa a ďalšie tisíce to je "nekvalitné auto" v zmysle tej definície. Stojí majland, nič nodvezie (čo by som potrebovbal), Na Sk cestách takmer nepoužiteľné, v zime akurát do garáže, ak ho nechceš rozbiť v prvej zákrute, mimo cestu ani náhodou. Áno pre pár nadšencov na občasné stretko na pretekárskom okruhu. Ale tak je to zo všetkým, až to prerastie do snobizmu. Hovorca Putlera má náramkové hodinky za 700000 €. Logigu v tom asi nenájdeme., však. Pri nedoziernom prebytku financií ani nie je treba, deformácia ducha sa dostaví asi automaticky. Česť výnimkám.
ferrari nie je uzitkove auto...

https://www.google.de/search?q=uzitkove+auta&espv=2&biw=960&bih=485&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiG0vDs9MnKAhVIhiwKHZHhBnUQ_AUIBigB#tbm=isch&q=ferrari

to len aby si vedel...
 
alkaline
2016-01-27 13:21:58
príspevok od: JohnNewton
Ten palček bol omyl, na každom školení, o obchode a marketingu ti vysvetlie, že kvakita je relatívna, je to to čo za Tvoje finančné prostriedky je schopne naplniť Tvoje požiadavky. O dznieva tam aj priklad s Ferari, pre mňa a ďalšie tisíce to je "nekvalitné auto" v zmysle tej definície. Stojí majland, nič nodvezie (čo by som potrebovbal), Na Sk cestách takmer nepoužiteľné, v zime akurát do garáže, ak ho nechceš rozbiť v prvej zákrute, mimo cestu ani náhodou. Áno pre pár nadšencov na občasné stretko na pretekárskom okruhu. Ale tak je to zo všetkým, až to prerastie do snobizmu. Hovorca Putlera má náramkové hodinky za 700000 €. Logigu v tom asi nenájdeme., však. Pri nedoziernom prebytku financií ani nie je treba, deformácia ducha sa dostaví asi automaticky. Česť výnimkám.
...tak rozdajme všetkým hlinené riady...
...a vyhneme sa riziku že na okrajoch porcelánu sa zjavý neúmerná vrstva zlata...
...ohýbať tému cez koleno a argumentovať bezbrehou nenásytnosťou pár jednotlivcov...?...
...nie je to lacné zhostenie sa témy...?...
...a čo s tým ma lejka...?...
...ferrari...lvmh...alebo patek phillipe...?...
...môžu snáď oni za to...
...akým smerom sa točí svet...?

 
JohnNewton
2016-01-27 13:24:15
No ja som sa Ti snažil vysvetliť, že kvalita nie je to čo si pod tým prestavuješ.
to len aby si vedel, nakoniec nie tak dávno mala oná kvalita veľký problém s korodujúcimi snímačmi ....
 
Roman Point
2016-01-27 13:24:44
príspevok od: acton
uz som napisal, nerozumies tomu, kludne fotografuj pd vodou fotakom strcenym v igelitovom sacku.
Prvá info o utopenej lajke za tri litre a oplieskam ti ten článok o hlavu ak teda na to nezabudnem
Fotiť môžem aj s FF pod vodou a z obalom za menej peňazí než stojí lajka a s fotkami kvalitovo niekde inde.
Hlavne že ty tomu rozumieš to je dôležité. Ale dôležitejšie by bolo porozumieť fotografií. Kompozícia, zámer a v neposlednom rade svetlo. Potom možno nebudeš fotiť z postele burinu za oknom. Prepáč ale tak to je.
 
acton
2016-01-27 13:39:23
príspevok od: Roman Point
Prvá info o utopenej lajke za tri litre a oplieskam ti ten článok o hlavu ak teda na to nezabudnem
Fotiť môžem aj s FF pod vodou a z obalom za menej peňazí než stojí lajka a s fotkami kvalitovo niekde inde.
Hlavne že ty tomu rozumieš to je dôležité. Ale dôležitejšie by bolo porozumieť fotografií. Kompozícia, zámer a v neposlednom rade svetlo. Potom možno nebudeš fotiť z postele burinu za oknom. Prepáč ale tak to je.
no vidim, ze si nepochopil ani zamer tej fotografie... no tazko ked clovek nerozozna strom od buriny.
 
Roman Point
2016-01-27 15:14:18
príspevok od: acton
no vidim, ze si nepochopil ani zamer tej fotografie... no tazko ked clovek nerozozna strom od buriny.
To som nerozoznal. V tej tme sa ťažko orientuje.
 
acton
2016-01-27 15:46:08
príspevok od: Roman Point
To som nerozoznal. V tej tme sa ťažko orientuje.
to vazne nevies ako vypada burina a ako strom? ja to vidim uplne zretelne na mojom kompe okrem toho v hned prvom komente pod fotografiou je to napisane...
 
Roman Point
2016-01-27 17:31:16
príspevok od: acton
to vazne nevies ako vypada burina a ako strom? ja to vidim uplne zretelne na mojom kompe okrem toho v hned prvom komente pod fotografiou je to napisane...
Nemyslel som burinu burinu ale krík vedel som posúdiť či je to vo výške fotene alebo nad zemou atď. Mea culpa
 
jerzi45
2016-01-27 17:54:27
príspevok od: Jozef Macák
no..a to si este dopln to ze ked plavas do hlbky tak k tomu musis naviac este "vyrovnavat" tlak. Jak teda bear zvlada 40 metrov na nadych tak klobuk dole. Ja dam tiez tak minutu a cosi..ale to uz slusne modram
40 m na nádych je rozcvička pre frídajverov...aj na slovensku máme elitu v nádychovom potápaní...juraj karpiš- INESS analytik išiel už pod 100-ku...je tuším 5-ty na svete...
 
Jozef Macák
2016-01-27 23:11:01
príspevok od: jerzi45
40 m na nádych je rozcvička pre frídajverov...aj na slovensku máme elitu v nádychovom potápaní...juraj karpiš- INESS analytik išiel už pod 100-ku...je tuším 5-ty na svete...
ved ano, ale to uz sa jedna o nieco ine nez rozoberame tu, to nebude "snorchlovanie v 100 metroch". Dani borci sa asi moc nekochaju podmorskym zivotom, ale hlavne sa sustredia na prezitie Tak ci onak, rozhodne im patri moj obdiv (Bessonova Magicka hlbocina patri medzi moje najoblubenejsie filmy)
 
alkaline
2016-01-28 03:35:16
príspevok od: jerzi45
40 m na nádych je rozcvička pre frídajverov...aj na slovensku máme elitu v nádychovom potápaní...juraj karpiš- INESS analytik išiel už pod 100-ku...je tuším 5-ty na svete...
...taký má právo sa z naše témy smiať...


 
alkaline
2016-01-28 03:39:35
...ale pre zbytok platí zraziť podpätky...
...a do rána tichom uctiť odkaz sv. oskara...

 
Roman Point
2016-01-28 04:37:47
príspevok od: alkaline
...ale pre zbytok platí zraziť podpätky...
...a do rána tichom uctiť odkaz sv. oskara...

Do rána akurat tak makať v práci za prezidentský plat
Dobré ráno prajem
 
alkaline
2016-01-28 05:17:08
...dobré ráno...
...ako vidím toto vlákno sa dostáva do novej dimenzie...



...trocha kávy...?...

 
Roman Point
2016-01-29 17:33:13
Vraj príde Canon mirrorless camera s pevným objektívom ( 35mm f2 ) má to byť ohlasene budúci týždeň alebo koncom februára. Samozrejme fullframe senzor a cena okolo 3000usd canon sa asi tiež zbláznil
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia