Hore

Prvé bezzrkadlovky od Sigmy a nový blesk

Sigma predstavila hneď dvojicu bezzrkadloviek so snímačmi Foveon X3. Zaujímavosťou je, že jeden z modelov má snímač veľkosti APS-C a druhý väčší APS-H. Zároveň bol predstavený aj nový systémový blesk EF-630.

EF-630


Nový systémový pokročilý blesk EF-630 nahrádza dnes už zastaraný model EF-610. Okrem prepracovaného dizajnu prináša niekoľko vylepšení akými sú napr. synchronizácia na druhú lamelu alebo širokouhlá iluminácia svetla. Ďalej prináša aktualizáciu cez USB Dock a nový displej z tekutých kryštálov. Zjednodušilo sa aj ovládanie. Blesk má zoomovú hlavu výbojky s rozsahom 24-200 mm, so širokouhlou rozptylkou pokryje aj 17 mm objektív. Hlava je otočná a výklopná nahor o 90°, nadol o 7°, doprava/doľava o 180°). Zabudované je asistenčné svetlo automatického zaostrovania.

Samozrejmosťou je TTL riadenie blesku a manuálne nastavenie v rozsahu 1/1 - 1/128 výkonu. Z pokročilých funkcií ponúka synchronizáciu s krátkymi časmi a možnosť diaľkového ovládania. Smerné číslo blesku je 63.

https://www.sigmaphoto.com/article/ef-630-announcement/

http://www.sigmaphoto.com/ef-630-electronic-flash

Sigma sd Quattro a sd Quattro H

Veľkou novinkou je dvojica bezzrkadloviek sd Quattro a sd Quattro H, ktorá nadväzuje na prémiové kompakty Quattro. Postavené sú samozrejme na snímačoch Sigma Foveon 3. Model sd Quattro má APS-C snímač s rozlíšením 29 Mpx, model sd Quattro H má väčší APS-H snímač s rozlíšením 44,8 Mpx.

Automatické zaostrovanie je hybridné, rýchle 9-bodové s fázovou detekciou a presné s vyhodnotením kontrastu. Nechýba detekcia tvári. Pri manuálnom zaostrovaní pomáha funkcia lupy a peaking level (zvýraznenie zaostrených hrán).

Nový režim Super-Fine Detail (SFD) využíva sedem expozícií pre nasnímanie detailných záberov s nízkou úrovňou šumu. Pri použití sa odporúča statív. Pri fotení do formátu JPG možno zvoliť super vysoké rozlíšenie, u modelu sd Quattro je to 39 Mpx, u modelu sd Quattro H až 51 Mpx.

Obidva modely sú okrem 3” displeja vybavené aj zabudovaný elektronickým hľadáčikom s rozlíšením 2 360 000 bodov. Technickou zaujímavosťou je aj sub-monitor, ktorý prekrýva hlavný displej a zobrazuje expozičné údaje a iné dôležité nastavenia a informácie.

Fotoaparáty sú vybavené novým intuitívnejším rozhraním. Kompatibilné sú s objektívmi Sigma SA (bez nutnosti použiť adaptér) a novým bleskom EF-630.

Špecifikácia:

Bajonet: Sigma SA
Faktor orezu: 1,5x (sd Quattro) a 1,3x (sd Quattro H)
Typ snímača: Foveon X3 (CMOS)
Procesor: Dual TRUE III
Rozlíšenie: 29 Mpx (sd Quattro) a 44,8 Mpx (sd Quattro H)
Rozmery snímača: 23,5 x 15,5 mm (sd Quattro) a 26,6 x 17,9 mm (sd Quattro H)
Citlivosť: ISO 100 - 6400
EVF hľadáčik: rozlíšenie 2 360 000 bodov, zväčšenie 1,09x
Displej: 3”, rozlíšenie 1 620 000 bodov
Zaostrovanie: Fázovou detekciou (9-bodov) a vyhodnotením kontrastu
Expozičné programy: P, Av, Tv, M
Uzávierka: 30 s - 1/4000 s, B
Snímková frekvencia: max. 7 obr./s  (25 RAW)
Synchronizácia blesku: 1/180 s
Formát obrazu: JPEG, RAW (14-bit so stratovou kompresiou)
Pamäťové médium: SD, SDHC, SDXC a Eyefi
Rozmery a hmotnosť : 147 x 95,1 x 90,8 mm / 625 g

http://www.sigma-global.com/en/cameras/sd-series/

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
PeCh
2016-02-24 09:24:13
Kam na tie telá Sigma chodí. Objektívy vie, ale s fotoaparátm je to jeden neúspešný experiment za druhým. Tu absolútne pokazili koncept bezzrkadlovky .
 
RasťoS
2016-02-24 09:46:02
Ja si myslím, že je to úplne logický počin. Možnosť spojiť výhody Foveon a vynikajúcich objektívov Sigma A. Keď si na tom predstavím takú 18-35... Ergonómia je podľa mňa nepodstatná, lebo toto sa vyslovene pýta používať so jedine statívom. Ceny budú zrejme luxusné .
Inak funkcia spojenia viacerých snímkov na dosiahnutie nižšieho šumu, použiteľná len so statívom, je podľa mňa nezmysel...
 
marcus_labeo
2016-02-24 09:58:26
Mimoriadne zaujímavé foťáky, v pozitívnom aj negatívnom zmysle.
Pozitívne hodnotím okamžitú dostupnosť objektívov (a to sakra dobrých objektívov). Veľmi chválim rovno dva typy senzorov, popri klasike APSC už takmer zabudnutý APSH (odkedy Canon s 1D prešiel na FF, APSH je minulosťou). Pritom APSH dáva netušené možnosti, taká 18-35ka, na ktorej mi vadí málo širokouhlý začiatok (27mm ekv.), sa razom na APSH tele zmení na 23mm ekv. Chválim aj zabudovaný EVF, slušne vyzerá ostriaci (hybridný) systém.
Ale tie negatíva... Predovšetkým koncept bezzrkadlovky, na ktorú dám zrkadlovkové sklá, tu už bol a úplne pohorel (Pentax K-01). Objektívy pre DLSR musia mať (na bezzrkadlovke zbytočné) miesto od senzora a telo je tak zbytočne veľké, ostatne podľa camerasize.com je quattro väčšie, ako priemerná APSC zrkadlovka a na úrovni menších FF DSLR. Tam sa mi teda trochu (dosť) stráca význam bezzrkadlovky, ktorá je rovnako veľká, ako DSLR, rovnako ťažká, ako DSLR a používa rovnaké sklá, ako DSLR.
Umiestnenie EVF je tiež robené asi pre Kyklopov, to je ergonomický fail. A ten dizajn, nemám slov. Okrem estetickej stránky je tu ergonomická, grip menší (na výšku) ako telo som nepochopil, displej 16:9 tiež nie. Tiež je otázne, ako sa nový model vysporiada s tradičnou bolesťou foveon senzorov (neschopnosti fotiť na vyššie ISO), maximum len 6400 dáva tušiť, že to stále nebude ono.
Každopádne zaujímavý počin vyvlávajúci zmiešané pocity. Sigma si ide svojou originálnou cestou a prajem im úspech (hoci nečakám lepší osud, ako u K-01).
 
RasťoS
2016-02-24 10:41:14
príspevok od: marcus_labeo
Mimoriadne zaujímavé foťáky, v pozitívnom aj negatívnom zmysle.
Pozitívne hodnotím okamžitú dostupnosť objektívov (a to sakra dobrých objektívov). Veľmi chválim rovno dva typy senzorov, popri klasike APSC už takmer zabudnutý APSH (odkedy Canon s 1D prešiel na FF, APSH je minulosťou). Pritom APSH dáva netušené možnosti, taká 18-35ka, na ktorej mi vadí málo širokouhlý začiatok (27mm ekv.), sa razom na APSH tele zmení na 23mm ekv. Chválim aj zabudovaný EVF, slušne vyzerá ostriaci (hybridný) systém.
Ale tie negatíva... Predovšetkým koncept bezzrkadlovky, na ktorú dám zrkadlovkové sklá, tu už bol a úplne pohorel (Pentax K-01). Objektívy pre DLSR musia mať (na bezzrkadlovke zbytočné) miesto od senzora a telo je tak zbytočne veľké, ostatne podľa camerasize.com je quattro väčšie, ako priemerná APSC zrkadlovka a na úrovni menších FF DSLR. Tam sa mi teda trochu (dosť) stráca význam bezzrkadlovky, ktorá je rovnako veľká, ako DSLR, rovnako ťažká, ako DSLR a používa rovnaké sklá, ako DSLR.
Umiestnenie EVF je tiež robené asi pre Kyklopov, to je ergonomický fail. A ten dizajn, nemám slov. Okrem estetickej stránky je tu ergonomická, grip menší (na výšku) ako telo som nepochopil, displej 16:9 tiež nie. Tiež je otázne, ako sa nový model vysporiada s tradičnou bolesťou foveon senzorov (neschopnosti fotiť na vyššie ISO), maximum len 6400 dáva tušiť, že to stále nebude ono.
Každopádne zaujímavý počin vyvlávajúci zmiešané pocity. Sigma si ide svojou originálnou cestou a prajem im úspech (hoci nečakám lepší osud, ako u K-01).
Otázka znie, prečo by to vôbec mala byť zrkadlovka? Podľa mňa nebolo zámerom znížiť veľkosť.
Toto je špecialista, nie foťák, pre bežných užívateľov, ktorí chcú fotiť všetko. Myslím, že výstupom to bude hravo konkurovať stredoformátu a tie majú s vysokým ISO taktiež problémy. To nehovorím o rozmeroch...
Inak, umiestnenie hľadáčika je naozaj záhada.
 
lassotn
2016-02-24 11:17:04
myslim, ten display nie je 16:9 pre zobrazovanie ako take; cela prava cast displaya je vlastne stavovy display
 
RasťoS
2016-02-24 11:21:59
príspevok od: lassotn
myslim, ten display nie je 16:9 pre zobrazovanie ako take; cela prava cast displaya je vlastne stavovy display
Áno, keď tak na to čumím, je tam nepatrné predelenie.
 
marcus_labeo
2016-02-24 11:37:33
Porovnanie veľkostí s FF bezzrkadlovkou a FF DSLR: http://j.mp/24oLqTY
 
Sugho
2016-02-24 11:46:22
príspevok od: PeCh
Kam na tie telá Sigma chodí. Objektívy vie, ale s fotoaparátm je to jeden neúspešný experiment za druhým. Tu absolútne pokazili koncept bezzrkadlovky .
Súhlas, objektívy super mal som 28-70/2,8 a nemal chybu. Telo je určite zaujímavé po technickej stránke, aj keď iso 6400 je na úškrn , design je priam odstrašujúci. Umiestnenie hľadáčika, umiestnenie ON/OFF a to zvláštne zrezanie gripu zospodu..... vôbec ma neoslovuje.
 
MLandscapes
2016-02-24 11:52:37
príspevok od: marcus_labeo
Porovnanie veľkostí s FF bezzrkadlovkou a FF DSLR: http://j.mp/24oLqTY
A kde je pisane ze csc musi byt stale mensie ako zrkadlovka? to je nejake pravidlo ze v kazdom vacsom tele musi byt zakonite zrkadlo? Kazda koncepcia mam svoje vyhody aj nevyhody, mne zrkadlo v tomto fotaku urcite nechyba, co by som s nim robil? Velkost mozno bola priorita pre csc typu nikon 1. Myslim ze pri tomto fotoaparate bude zakaznik riesit ako posledne to ci sa mu to zmesti do vrecka.
 
vlados
2016-02-24 12:50:18
Fakt, kde na ten dizajn isli ??? Takto zabit fotak. Bohvie ake to vyznie v skutocnosti, ale firme doporucujem pri prezentaciach pouzivat krasne dievcata a farebne okolie....-)))
 
marcus_labeo
2016-02-24 12:54:48
príspevok od: MLandscapes
A kde je pisane ze csc musi byt stale mensie ako zrkadlovka? to je nejake pravidlo ze v kazdom vacsom tele musi byt zakonite zrkadlo? Kazda koncepcia mam svoje vyhody aj nevyhody, mne zrkadlo v tomto fotaku urcite nechyba, co by som s nim robil? Velkost mozno bola priorita pre csc typu nikon 1. Myslim ze pri tomto fotoaparate bude zakaznik riesit ako posledne to ci sa mu to zmesti do vrecka.
Nie je to nutnosť, ale od počiatku bezzrkadloviek to bolo komunikované ako ich hlavná výhoda.
Ale OK, veľkosť je u quattra ten najmenší problém. Hlavné problémy sú tu dva: možnosť namontovania výhradne veľkých zrkadlovkových objektívov, a to výhradne od Sigmy (ak niekto iný robí objektívy pre Sigmu, tak ma oprav) a potom limity samotného Foveon senzora. Je síce pravda, že posledná evolúcia už vie fotiť aj na inom ISO ako 100 (ako to bolo u predošlých generácií), ale stále ISO800 je taká horná hranica; teda quattro zostáva foťákom len do pekného slnečného počasia.
http://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=daylight&attr13_0=sigma_dp2q&attr13_1=nikon_d7200&attr13_2=fujifilm_x100t&attr13_3=sony_a7_ii&attr15_0=jpeg&attr15_1=jpeg&attr15_2=jpeg&attr15_3=jpeg&attr16_0=1600&attr16_1=1600&attr16_2=1600&attr16_3=1600&normalization=full&widget=1&x=0.12497613744829794&y=-1.1080828323313294
 
RasťoS
2016-02-24 14:22:26
príspevok od: marcus_labeo
Nie je to nutnosť, ale od počiatku bezzrkadloviek to bolo komunikované ako ich hlavná výhoda.
Ale OK, veľkosť je u quattra ten najmenší problém. Hlavné problémy sú tu dva: možnosť namontovania výhradne veľkých zrkadlovkových objektívov, a to výhradne od Sigmy (ak niekto iný robí objektívy pre Sigmu, tak ma oprav) a potom limity samotného Foveon senzora. Je síce pravda, že posledná evolúcia už vie fotiť aj na inom ISO ako 100 (ako to bolo u predošlých generácií), ale stále ISO800 je taká horná hranica; teda quattro zostáva foťákom len do pekného slnečného počasia.
http://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=daylight&attr13_0=sigma_dp2q&attr13_1=nikon_d7200&attr13_2=fujifilm_x100t&attr13_3=sony_a7_ii&attr15_0=jpeg&attr15_1=jpeg&attr15_2=jpeg&attr15_3=jpeg&attr16_0=1600&attr16_1=1600&attr16_2=1600&attr16_3=1600&normalization=full&widget=1&x=0.12497613744829794&y=-1.1080828323313294
Nie, je to foťák s povinným použitím statívu. Nedokáže všetko, ale to čo dokáže robí najlepšie so všetkých.
 
RasťoS
2016-02-24 14:34:38
príspevok od: Sugho
Súhlas, objektívy super mal som 28-70/2,8 a nemal chybu. Telo je určite zaujímavé po technickej stránke, aj keď iso 6400 je na úškrn , design je priam odstrašujúci. Umiestnenie hľadáčika, umiestnenie ON/OFF a to zvláštne zrezanie gripu zospodu..... vôbec ma neoslovuje.
Jasné, tento foťák neosloví prevažnú väčšinu užívateľov. Nič moc na rodinné oslavy, akcie, street, nepoužiteľný na šport, wild, dokonca ani na dovolenku. Ani potápať sa s ním nedá...
Je ozrutný, ohavný, nepraktický. A ešte k tomu bude aj nechutne drahý .
 
marcus_labeo
2016-02-24 14:34:44
príspevok od: RasťoS
Nie, je to foťák s povinným použitím statívu. Nedokáže všetko, ale to čo dokáže robí najlepšie so všetkých.
Asi tak: "Fotíme na ISO100. Na všetko ostatné je tu statív."
 
Jozi Mačutek
2016-02-24 15:31:38
Ja by som tie mašinky tak skoro neodsudzoval, jedine čo sa mi fakt nepáči a myslím si že aj ostatným je ten čudný dizajn.
 
JohnNewton
2016-02-24 15:54:00
Je krásny, a bude s bezkonkurenčným obrazovým výstupom. Je to obrazový HighEnd, videli ste už taký audiofilský zosík ? Veď tam tiež neviete kde je zadok a kde predok
 
z80
2016-02-24 16:10:03
príspevok od: marcus_labeo
Nie je to nutnosť, ale od počiatku bezzrkadloviek to bolo komunikované ako ich hlavná výhoda.
Ale OK, veľkosť je u quattra ten najmenší problém. Hlavné problémy sú tu dva: možnosť namontovania výhradne veľkých zrkadlovkových objektívov, a to výhradne od Sigmy (ak niekto iný robí objektívy pre Sigmu, tak ma oprav) a potom limity samotného Foveon senzora. Je síce pravda, že posledná evolúcia už vie fotiť aj na inom ISO ako 100 (ako to bolo u predošlých generácií), ale stále ISO800 je taká horná hranica; teda quattro zostáva foťákom len do pekného slnečného počasia.
http://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=daylight&attr13_0=sigma_dp2q&attr13_1=nikon_d7200&attr13_2=fujifilm_x100t&attr13_3=sony_a7_ii&attr15_0=jpeg&attr15_1=jpeg&attr15_2=jpeg&attr15_3=jpeg&attr16_0=1600&attr16_1=1600&attr16_2=1600&attr16_3=1600&normalization=full&widget=1&x=0.12497613744829794&y=-1.1080828323313294
Mensia velkost je sice vyhodou vacsiny bezzrkadloviek, ale nie je to jedina vyhoda.
Napriklad pri bezzrkadlovkach (aspon teoreticky, pretoze pokazit sa da vsetko) neexistuje front/back focus, pretoze ostriaci system je rovno na cipe a nie na samostanom module ako pri zrkadlovkach.
 
jan21
2016-02-24 16:36:57
príspevok od: JohnNewton
Je krásny, a bude s bezkonkurenčným obrazovým výstupom. Je to obrazový HighEnd, videli ste už taký audiofilský zosík ? Veď tam tiež neviete kde je zadok a kde predok
Ja si myslím to iste a zaradil by som to vedľa tejto Leiky SL:
pol kila kovu, kvader....ale foti ako lusk:
www.ephoto.sk/fototechnika/novinky-tlacove-spravy/leica-sl---zaciatok-novej-etapy/

...ale Leica mi pride dizajnovo uhladenejšia
 
axislubo
2016-02-24 20:39:47
Nadhera, hned by som ho zobral, ale co kradnem?!
 
blahoslav J B Art
2016-02-24 20:59:10
z toho dizajnu a umiestnenia hladacika je celkom jasne, ze je urceny hlavne na 'portretne drzanie' fotaku na vysku a podla tvaru gripu bude vhodne rovno dokupit bateriovy grip, navyse ak minule modely Sigmy boli zruti energie
 
Ultra TXF
2016-02-24 22:13:38
Je to neforemná veľká opacha , s gripom väčšia ako FF zrkadlovaka a bez neho naprd.
S tým bajonetovým tubusom s nasadeným objektívom dlhšie ako FF zrkadlovka.
Toto si kúpi na celom svete 11 ľudí, z toho 9 v Japonsku . Na prvý pohľad to vyzerá ako ponorné čerpadlo Ten dizajnový guru, čo toto splodil musel byť v ťažkej depresii a po elelktrošokoch.
Toto je taká konina ako ten Ricoh ,čo sa na ňom menil celý blok so senzorom a objektívom .
Tiež ich predali 4 kusy .
 
rnechvatal
2016-02-25 09:13:37
Takhle by vypadal opravdu lépe :o))
 
netmouse
2016-03-03 15:32:11
príspevok od: rnechvatal
Takhle by vypadal opravdu lépe :o))
... povedal si ľavak
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované