Hore

Olympus E-30

Olympus predstavil konečnú podobu novej poloprofesionálnej zrkadlovky, prototyp ktorej sme mali možnosť vidieť už pred mesiacom na výstave Photokina 2008.

Ide o model Olympus E-30, ktorý je v rade digitálnych zrkadloviek Olympus postavený medzi vlajkovou loďou E-3 a nižším modelom E-520.

Nový aparát vychádza svojimi parametrami práve zo známej a vínimočnej zrkadlovky 4/3 systému, profesionálnej E-3ky, prináša však vyššie rozlíšenie v podobe 12,3 Mpx snímača. Novinkou je tiež rad umeleckých filtrov a režimov pre ešte vyššiu podporu kreativity autora.

Z parametrov zaujme okrem nového snímača najmä obrazový procesor True Pic III, ktorý by mal priniesť ideálnu reprodukciu farieb a nízku hladinu šumu. Vstavaný stabilizátor by mal zas zvládnuť korekciu neželaných vibrácii

v rozsahu až 5 EV. Uzávierka nezostáva pozadu a zvláda 1/8000 (1/250 synchro s bleskom) a 5 fps pri sekvenčnom snímaní. Rýchlosťou by mal dobre sekundovať aj 11-bodový systém automatického zaostrovania s krížovými senzormi.

Tradične silné stránky Olympusu sú kvalitný systém Live View a výklopný LCD displej HyperCrystal II s uhlopriečkou 2.7".

 

Nový poloprofesionálny Olympus by mohol byť odpoveďou značky na otázku budúcnosti systému 4/3, ktorý sa zatiaľ veľmi na trhu nepresadil. Kým Panasonic vsádza skôr na nový systém Micro 4/3, Olympus bude zdá sa podporovať oba systémy. Kvalita na strane modelu E-30 určite bude, predajný úspech však ovplyvní najmä cena.

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Rofo
2008-11-06 22:44:37
Preco pise autor clanku ze 4/3 system sa zatial nepresadil? Netusil som ze s
tymto typom zrkadloviek je to az take zle...
 
Spiker
2008-11-06 23:26:19
Napr. preto, ze ja v obchode predam 100x viac Canonov a Nikonov, ako Olympusov a Sony. A inde to Olympus tiez nema ruzove.
 
Rofo
2008-11-07 10:01:24
príspevok od: Spiker
Napr. preto, ze ja v obchode predam 100x viac Canonov a Nikonov, ako Olympusov a Sony. A inde to Olympus tiez nema ruzove.
A aky je teda dovod ze Olympus zrkadlovky sa zle predavaju? Koli tomu ze bajonet
4/3 nema taku tradiciu ako Canon, Nikon? Lebo fotil som teraz chvilku aj z Olympusom (E-510) a celkom som prijemne prekvapeny, mam z toho dobry dojem...
Tak preto sa pytam.
 
bear
2008-11-07 10:11:58
Mensi senzor ma svoje nevyhody (vacsi sum, horsie kreativne moznosti). A vyhody v nizsej hmotnosti a cene sa zatial neneplnili, aj preto predstavili novy format mikro 4/3, co je podla mna lepsie adresovany segment trhu pre beznych spotrebitelov. Je to lepsie ako kompakt, ale mensie ako zrkadlovka.
 
Rofo
2008-11-07 10:23:02
príspevok od: bear
Mensi senzor ma svoje nevyhody (vacsi sum, horsie kreativne moznosti). A vyhody v nizsej hmotnosti a cene sa zatial neneplnili, aj preto predstavili novy format mikro 4/3, co je podla mna lepsie adresovany segment trhu pre beznych spotrebitelov. Je to lepsie ako kompakt, ale mensie ako zrkadlovka.
Plocha senzorov APS-C nie je o moc vacsia ako senzorov 4/3. A este ked uvazim ze
kazdy vyrobca ma svoje principy spracovania obrazu, tak by s tym nemali byt az
take problemy.
 
Spiker
2008-11-07 13:31:52
4/3 snimac ma cca 1/2 velkost APS-C. Cize je to rovnako velky rozdiel ako APS-C proti FullFrame.
Na takomto malom snimaci sa neda budovat kvalitny pristroj, ktory by obsatl v konkurencii ostatnych znacie. Nech Olympus spravi akokolvek dobre telo, snimac bude neprekonatelny hendikep. Do toho sa pridava ponuka objektivov, podpora inych vyrobcov, mala tradicia AF zrkadloviek, dlha absencia modelu pre pokrocilych uzivatelov. Ako pise bear, ani velkostne a hmotnostne nie su zrkadlovky Olympus o tolko mensie ako sa vychvalovalo. Avizovana optimalizacia a vyvoj noveho systemu objektivov 4/3 systemu tiez ´nenakopala zadky´ ostatnym znackam. Ci sa uchyti Micro 4/3 je velmi otazne.
Preco by som si mal kupit bezny Olympus, ked napr. Canon 450D alebo Nikon D90 foti omnoho lepsie?
 
Spiker
2008-11-07 13:36:38
E-30 vyzera na peknu masinu, predpokladam ale, ze v priamom porovnavacom teste obrazovej kvality dostane riadne na frak. Uvidime na dpreview.com
Teraz tam dostal riadny naklep Panasonic LX3 od Canonu G10.

 
Rofo
2008-11-07 13:54:23
V tomto clanku su znazornene velkosti snimacov. FF, APS-C, 4/3 a ine...
Podla toho je snimac 4/3 skutocne mensi ako APS-C, nema vsak polovicnu
velkost ako APS-C. Teda vo velkosti snimacu by som az taky problem nevidel.
Z hladiska mensej hlbky ostrosti ani APS-C vela toho nevyriesi. Treba asi
kupit full frame na tento ucel...


http://www.wrotniak.net/photo/43/sensor-size.html
 
bear
2008-11-07 14:04:36
aj 46%-63% je pomerne vyznmany rozdiel (APS-C nie su vsetky rovnake 328-367mm- stvorcovych vs 224.9 mm stvorcovych pri 4/3)
 
Roman
2008-11-11 12:45:49
Čím to asi bude , že Olympus má pomaly lepšie hodnotenia na dpreview.com ako vychválené Canony, Nikony ? Myslím si , že Olympus robí malú reklamu ako spomínané značky . Všetko je na marketingu . Veľa Ľudí si kupuje Canony , ale ani samí nevedia prečo lebo to počuli , že sú ´najlepšie´ . Kritiku na 4/3 mnohý kritizujú a ani sami poriadne tomu nerozumia . Treba si to poriadne ohmatať a potom zaujať stanovisko a nie hneď mať predsudky.
 
Roman
2008-11-11 12:53:27
Ahoj, musím Ti povedať , že to nie je vôbec zlé. Olympus sú vydarené zrkadlovky ktoré sa vyrovnajú Canonu a Nikonu . Ich kvalita sa vyrovná ostatným značkám. Súhlasím ,že E-1 mala viac šumu čo zase nebolo tragické, ale to je už minulosť.
 
Roman
2008-11-15 12:23:10
Ahoj, vieš koľko stoja také objektívy na full frame ? Seťáky nerátaj na to treba špeciálné objetívy a tie niečo aj stoja, takže zabudni na také niečo . Problém je hlavne v širokom ohnisku, rapidne upadá ostrosť od stredu do rohov.Kamoš ho má a je znechutený vyhodiť ďalších 90 000,- sk za objetív . Viem o čom to je . A objektívy od Canonu základné hneď môžete zahodiť do koša, a kúpiť aspoň stretdnú triedu, aby fotky boli na dobrej technickej úrovni. No nie som zvedavý kto čím fotí , ale ako jeho fotky oslovia . Dobrá fotka sa dá urobiť aj kompaktom za dve tisícky . Základ je mať fotografické videnie .
 
Roman
2008-11-15 12:58:11
O kvalite Olympusu :


Olympus E-3 získal cenu Pixelmania

E-3 skvěle zabodovala na holandských webových stránkách věnovaných digitální fotografii Pixelmania.nl. Nejnovější profesionální digitální zrcadlovka Olympus si odnáší domů cenu stránek Pixelmania, kterou získává výrobek s nejvyšším skóre v uživatelských testech. Ve své zprávě testeři poznamenali, že „...E-3 dokáže skutečně naplno využít potenciál úžasných objektivů Top Pro Zuiko“. Zapůsobila na ně zejména obrazová kvalita zkušebních snímků, o nichž prohlásili, že jsou to nejlepší snímky, jaké kdy až dosud viděli. Holandští experti také porovnávali podání barev E-3 (colour rendition chart) při citlivosti ISO 3200 s podáním barev Canon 40D, a zjistili, že i při velmi vysokých citlivostech ISO vykazuje E-3 stejně malé množství šumu jako 40D.
Plné znění testu (v holandštině), včetně testovacích snímků, naleznete zde.
 
Rofo
2008-12-08 14:23:16
Ok, ja verim ze E-3 je zrejme aj lepsia ako Canon 40D, urcite aj viacej znesie. Kvalita obrazkov z E-3 sa mi tiez velmi pozdava, pretoze vyzeraju skutocne realisticky. Ale pozri si kolko stoji Canon 40D a kolko stoji E-3. A to je viac
ako dvojnasobok v sucastnosti... Za tie peniaze sa mi E-3 neoplati, a podobne
to bude aj s E-30... Dufam ze sa mylim :)
 
Roman
2008-12-09 12:36:37
Veľmi dobré výsledky vykazuje aj 510 a 520 a má dobrú cenu . Veľkou výhodou je že základné objektívy majú veľmi dobrú obrazovú kvalitu, čo sa u Canonu povedať nedá. Takže keď si kúpim Canon tak môžem základný objektív meniť a tým sa navyšuje investícia . A dobré objektívy nie sú najlacnejšie. Súhlasím,že Canon má dobré foťáky, ale tie sa pohybujú cenovo pár desiatok tisíc korún, čo si normalný človek , len tak nemôže dovoliť . A napokon Canon je predražená ´ značka môj názor ´.
 
Rofo
2008-12-10 12:19:30
príspevok od: Roman
Veľmi dobré výsledky vykazuje aj 510 a 520 a má dobrú cenu . Veľkou výhodou je že základné objektívy majú veľmi dobrú obrazovú kvalitu, čo sa u Canonu povedať nedá. Takže keď si kúpim Canon tak môžem základný objektív meniť a tým sa navyšuje investícia . A dobré objektívy nie sú najlacnejšie. Súhlasím,že Canon má dobré foťáky, ale tie sa pohybujú cenovo pár desiatok tisíc korún, čo si normalný človek , len tak nemôže dovoliť . A napokon Canon je predražená ´ značka môj názor ´.
Ja mam E-510 a budem na nej fotit este nejaky cas. Setovy objektiv je dobry a hlavne to ze je stabilizovany snimac je vyhoda. Okrem setaku mam aj ine objektivy a vsetko co tam nasadim je stabilizovane! Na druhej strane dynamicky rozsah tohto snimaca je otrasny. Nema obdoby v porovnani so ziadnou zrkadlovkou, a dokonca ani lepsim kompaktom. Uz som si na to zvykol. Viem aku mam urobit podexpoziciu a potom v software RawTherapee to este doladim. (aj ked teda doladovanim sa cosi vzdy straca okrem casu a v problemovych partiach v tieni vznikaju sumy). Co sa tyka setoveho objektivu 14-42 ma skutocne dobre
sklo. Lenze ostrenie uz take idealne neni ani zdaleka... Preto som zvedavy aka bude cena E-30 so SWD objektivom 14-54. Ten by mal ostrit zhruba podobne ako Canonacke USM objektivy...
 
aesculus
2008-12-10 19:06:43
Pekny fotacik,som zvedavy na kompletnu recenziu:)
 
bear
2008-12-10 20:44:17
príspevok od: aesculus
Pekny fotacik,som zvedavy na kompletnu recenziu:)
predpokladam, ze ma rovnaky senzor ako Panasonic G1 a jeho recenzia by mala byt na strankach coskoro. Samozrejme iny procesor bude pravdpodobne produkovat mierne odlisne vysledky.
 
Bilbo
2008-12-19 07:34:13
och, tusim som sa zalubil :D ale vyzera fajnovo no tesim sa na recenziu a hlavne cenu :)
 
Roman
2008-12-28 12:42:31
Áno 510 má sklon k podexpozícii, alebo prepalom ale dá sa to vykorigovať v nastavení vo fotoaparáte.Čo pomôže k pružnosti snímača . No 520 je tom lepšie snímač má lepšiu pružnosť, ale to je daň za vývoj . Neexistuje dokonalý foťák, a ani nebude. Na dynamike snímača by mohli viac vývojári popracovať . Dnes je trend sa nahánať za pixelmy, ale ostatné uniká ako je optika aťd. Podĺa mňa 5 až 10 megov stačí na foto 80 x 60 cm a nieje čo riešiť na kvalite . Pixeli sú len marketingový ťah na predaj. Neznamená keď má niečo neviemkoľko pixelov, tak je obrazová kvalita super. Prax v poniektorých prípadoch ukazuje o opaku .
 
Roman
2009-01-01 12:33:56
Ešte hodnotenie odborníkov ku kvalite Olympusu E -510

Olympus získal cenu EISA
Digitální zrcadlovka Olympus E-510 získala prestižní mezinárodní ocenění EISA Awards v kategorii „Nejlepší digitální zrcadlovka Evropy pro sezónu 2007-2008“ a to především díky vynikajícímu spojení nejnovějších technologií, excelentní obrazové kvality a dokonalého ergonomického tvaru.
Výrobky, které se mohou honosit tím, že patří ve své kategorii k absolutní špičce, vybírá každoročně mezinárodní asociace EISA (European Imaging and Sound Association) sdružující 50 expertů z magazínů a odborných periodik z 19 zemí světa. Z vyjádření poroty k digitální zrcadlovce Olympus E-510: „ Olympus E-510 je digitální zrcadlovka nabízející excelentní obrazovou kvalitu a několik jasných výhod oproti ostatním výrobkům v této kategorii, které jsou aktuálně na trhu.
 
Rofo
2009-01-18 22:32:34
Ja mam tiez Olympus E-510, ale napriek tomu, ze ho vlastnim vidim aj jeho chyby.
A jedna z jeho najvacsich chyb je maly dynamicky rozsah. Som zvedavy ako na tom bude E-30. Zatial viem o nej len to, ze je neunosne predrazena... ale cenova politika vyssich modelov olympusu to je uz kapitola sama o sebe.
 
slavmiro
2009-01-19 14:24:07
maly snimac, okrem vacsieho sumu prinasa aj konkurencnu nevyhodu v podobe tmavsieho/mensieho obrazu v hladaciku. A nech si hovori kto chce co chce, ale format pomeru stran 4:3 v casoch, ked vsetko smeruje k wide zobrazeniu, je trochu krokom vedla. Format 3:2 je nativny format odjakziva pre kinematografiu a fotograficku techniku. Format 4:3 bol kompromis dany technologickymi moznostami pri vzniku TV. Ale tam sa evolucne dospelo k 16:9, kinematografia pouziva casto este aj ultrawide 2.35:1.
 
fotomark
2009-02-09 21:03:20
príspevok od: slavmiro
maly snimac, okrem vacsieho sumu prinasa aj konkurencnu nevyhodu v podobe tmavsieho/mensieho obrazu v hladaciku. A nech si hovori kto chce co chce, ale format pomeru stran 4:3 v casoch, ked vsetko smeruje k wide zobrazeniu, je trochu krokom vedla. Format 3:2 je nativny format odjakziva pre kinematografiu a fotograficku techniku. Format 4:3 bol kompromis dany technologickymi moznostami pri vzniku TV. Ale tam sa evolucne dospelo k 16:9, kinematografia pouziva casto este aj ultrawide 2.35:1.
hmm format 4:3 vy som az tak nezatracoval, mne sa prijemnejsie pozera portret na vysku prave na tomto formate nech si hovori kto chce co chce,
 
fotomark
2009-02-09 21:04:00
príspevok od: fotomark
hmm format 4:3 vy som az tak nezatracoval, mne sa prijemnejsie pozera portret na vysku prave na tomto formate nech si hovori kto chce co chce,
oprava : namiesto vy ma byt by
 
slavmiro
2009-02-10 09:56:44
príspevok od: fotomark
hmm format 4:3 vy som az tak nezatracoval, mne sa prijemnejsie pozera portret na vysku prave na tomto formate nech si hovori kto chce co chce,
portret na vysku ano, zda sa mi menej bolestne rezat z 3:2 na 4:3 ci na dokonca 7:5. ;)
 
fotomark
2009-02-10 17:36:20
príspevok od: slavmiro
portret na vysku ano, zda sa mi menej bolestne rezat z 3:2 na 4:3 ci na dokonca 7:5. ;)
:)))
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované