Hore

Near Field Communication (NFC)

WiFi vo fotoaparáte je čoraz bežnejšie. Bezdrôtovo môžeme fotoaparát ovládať z chytrého telefónu alebo tabletu, prezerať a sťahovať fotografie. Nastavenie prepojenia býva niekedy zdĺhavé a nie vždy sa podarí na prvýkrát. Na pomoc prichádza NFC.

Wikipedia: Near Field Communication alebo NFC je krátkodosahové, vysokofrekvenčné, bezdotykové spojenie, umožňujúce výmenu dát medzi zariadeniami do vzdialenosti okolo 10 cm. Technológia vznikla rozšírením štandardu ISO/IEC 14443 (bezkontaktné karty, RFID), ktorý kombinuje rozhranie smart kariet a čítačiek do jedného zariadenia. Zariadenie NFC môže komunikovať s oboma existujúcimi štandardmi – smart kartami a čítačkami – a takisto s inými NFC zariadeniami. Tým je kompatibilné s už existujúcou bezkontaktnou infraštruktúrou pre verejné použitie, prepravu a platby. NFC je primárne určené na použitie v mobilných komunikačných zariadeniach. Využíva sa pri mobilných platbách, ako elektronický kľúč, konfigurátor zariadení atď. Near Field Communication







NFC mnohí poznajú z bezkontaktných platobných kariet. Pre nás je zaujimavé využitie NFC vo fotoaparátoch v spojení s mobilnými telefónmi a tabletmi. Základnou podmienkou použitia tejto technológie je, aby fotoaparát aj chytré zariadenie túto funkciu mali. To, či zariadenie NFC má sa dozviete v špecifikácii, návode, alebo podľa charakteristického loga v tvare štylizovaného písmena “N”.


Ako NFC pracuje, si ukážeme na fotoaparáte Sony A7 a mobilnom telefóne LG G2. Do mobilu je potrebné najprv nainštalovať aplikáciu Play Memories, ktorá je zdarma dostupná v obchode Google Play. Vo fotoaparáte je potrebné ešte nastaviť, čo sa má pri NFC kontaktovaní spustiť. Vybrať si môžete z diaľkového ovládania fotoaparátu telefónom, alebo posielanie fotografií do telefónu. Ako to funguje v praxi si ukážeme na krátkom videu.


Jednoduché, že? Fotoaparát Sony sa dá pripojiť aj s inými zariadeniami s technológiou NFC. Napr. chytrým televízorom. Stačí len priložiť telefón k televízoru, aby sa nadviazalo spojenie a ihneď môžete prehrávať fotografie a video na veľkej obrazovke televízoru.

Záver

NFC je šikovná technológia, ktorá zjednodušuje a urýchľuje prepojenie fotoaparátu s chytrým zariadením. Dúfam, že ňou v dohľadnom čase budú disponovať všetky fotoaparáty a chytré zariadenia. Ovládanie fotoaparátov na diaľku, prenos fotografií a ich prehrávanie priamo z fotoaparátu je s NFC omnoho jednoduchšie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Martin8101
2014-01-22 06:27:51
Zdravim, ja som trosku konzervativny uzivatel a v podstate ma nenapada nejaka uzasna vyhoda tohto prepojenia. Radsej proste fotim s fotakom a ked si chcem nejake fotky skopirovat do telefonu, tak to urbim inou cestou - no a na stlacenie spuste mam dialkove ovladanie...
Tym samozrejme nechcem negovat osoh tejto funkcionality, len ma to skutocne uprimne zaujima: Mohli by ste prosim uviest zopar prikladov, kde je taketo prepojenie skutocne osozne a urychli pracu alebo ponukne nejaky komfort? Dakujem
 
total empty
2014-01-22 07:56:44
Ja nechcem foťak s ktorým sa dá telefonovať, má wifi gps a pripája sa na všetko a ešte milion funkcií.
Ja chcem len fotiť !!!
 
bonifacko
2014-01-22 08:57:01
príspevok od: total empty
Ja nechcem foťak s ktorým sa dá telefonovať, má wifi gps a pripája sa na všetko a ešte milion funkcií.
Ja chcem len fotiť !!!
Vyrobcovia narazia na limity zlepšovanie a potom tam začnu pchať nezmyselne funkcie. Možno tam bude aj kucharska kniha a aktualna predpoved počasia. Toto iste sa predsa dialo pri mobiloch od 2003-po sučasnost. Najprv telefonovanie, potom mp3, fotak, wifi, internet, kopec zbytočnych aplikacii....
 
velecky
2014-01-22 09:07:46
príspevok od: bonifacko
Vyrobcovia narazia na limity zlepšovanie a potom tam začnu pchať nezmyselne funkcie. Možno tam bude aj kucharska kniha a aktualna predpoved počasia. Toto iste sa predsa dialo pri mobiloch od 2003-po sučasnost. Najprv telefonovanie, potom mp3, fotak, wifi, internet, kopec zbytočnych aplikacii....
ďalšia funkcia bude horoskop. Kedysi dávno, keď začali takéto funkcie pridávať do prvých mobilov, tak nejaký výrobca si vraj dal vypracovať prieskum, akú funkciu by ľudia na mobile privítali. Vraj vyhral otvárak na pivo a vývrtka, ale myslím že to na mobily (a asi ani na foťáky) ešte nedávajú.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-01-22 09:26:10
príspevok od: bonifacko
Vyrobcovia narazia na limity zlepšovanie a potom tam začnu pchať nezmyselne funkcie. Možno tam bude aj kucharska kniha a aktualna predpoved počasia. Toto iste sa predsa dialo pri mobiloch od 2003-po sučasnost. Najprv telefonovanie, potom mp3, fotak, wifi, internet, kopec zbytočnych aplikacii....
v telefone to urcite zbytočne funkcie niesu ... mne mobil ponuka kopec užitočných aplikacii, a pomaha aj pri pohybe za fotografiou, sledovanim počasia a zaznamenavanim-dokumentovanim.

Vo fotakoch to bude len nasledovať... pokial to nezmeni samotnu fotografiu nech tam pchaju cokolvek..
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-01-22 09:38:48
príspevok od: Martin8101
Zdravim, ja som trosku konzervativny uzivatel a v podstate ma nenapada nejaka uzasna vyhoda tohto prepojenia. Radsej proste fotim s fotakom a ked si chcem nejake fotky skopirovat do telefonu, tak to urbim inou cestou - no a na stlacenie spuste mam dialkove ovladanie...
Tym samozrejme nechcem negovat osoh tejto funkcionality, len ma to skutocne uprimne zaujima: Mohli by ste prosim uviest zopar prikladov, kde je taketo prepojenie skutocne osozne a urychli pracu alebo ponukne nejaky komfort? Dakujem
napr.: som na chate, vonku je - 25. ja som s telefonom za sklom/oknom v teple, fotak mam na stative vonku a fotim srnky
 
bonifacko
2014-01-22 09:40:59
príspevok od: DEVOTEE
v telefone to urcite zbytočne funkcie niesu ... mne mobil ponuka kopec užitočných aplikacii, a pomaha aj pri pohybe za fotografiou, sledovanim počasia a zaznamenavanim-dokumentovanim.

Vo fotakoch to bude len nasledovať... pokial to nezmeni samotnu fotografiu nech tam pchaju cokolvek..
S telefonom mame telefonovať. Ak sa vyvinuli prístroje podobne malemu vypočtovemu stredisku a terminálu v jednom, tak to má mať priliehavý názov.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-01-22 09:46:45
príspevok od: bonifacko
S telefonom mame telefonovať. Ak sa vyvinuli prístroje podobne malemu vypočtovemu stredisku a terminálu v jednom, tak to má mať priliehavý názov.
co by si robil ak by nastala fotogenicka alebo niejaka velmi zaujimava situacia, svetlo, moment, dej a ty by si mal prisebe len telefon s fotakom ? Ja by som nevahal ho hned vytiahnuť.... dnesne fony dokazu zaznamenat fotku este priatelne ( tým chcem povedať, ze kludne mne osobne postacuje kvalita akou sa to da zachytiť....) Niektore fotky vznikaju mobilom, doležite je všimnut si a vnimať fotografiu ako zamrznuty obraz, k comu moze niekedy dopomoct aj obycajny telefon s fotakom.
 
Pospo
2014-01-22 09:53:11
Nova technologia a ludia uz strajkuju, ze to netreba (vzdy si spomeniem ked boli prve mobily, ako sa kazdy dusoval ze to netreba). Anyway, treba hladiet dopredu a cokolvek (NFC, WiFi, blouetooth) co ma zbavi kablov, citaciek a umozni napr. ihned odzalohovat co som cvakol vitam.
 
Martin8101
2014-01-22 10:11:45
príspevok od: DEVOTEE
co by si robil ak by nastala fotogenicka alebo niejaka velmi zaujimava situacia, svetlo, moment, dej a ty by si mal prisebe len telefon s fotakom ? Ja by som nevahal ho hned vytiahnuť.... dnesne fony dokazu zaznamenat fotku este priatelne ( tým chcem povedať, ze kludne mne osobne postacuje kvalita akou sa to da zachytiť....) Niektore fotky vznikaju mobilom, doležite je všimnut si a vnimať fotografiu ako zamrznuty obraz, k comu moze niekedy dopomoct aj obycajny telefon s fotakom.
Ja ale nespochybnujem tu funkciu - mna len proste nenapadalo, na co to moze byt uzitocne - faktom je, ze (pripad srnky) ako dialkove ovladanie - ale to tu uz mame - akurat, ze ho potom nemusim nosit.
Co sa ale tych ostatnych komentarov tyka - fajn, niektore aplikacie su naozaj uzitocne a dokial to neovplyvni funkcionalitu primarneho poslania (to jest telefonovanie v pripade telefonu a fotografovanie v pripade fotoaparatu) - nepriamo urcite. Vsetky dalsie aplikacie zeru RAM, baterku a uberaju z vykonu HW, ktory by mohol "makat" len pre foto/telefonovanie... Ale o tom mozeme polemizovat
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-01-22 10:20:12
príspevok od: Martin8101
Ja ale nespochybnujem tu funkciu - mna len proste nenapadalo, na co to moze byt uzitocne - faktom je, ze (pripad srnky) ako dialkove ovladanie - ale to tu uz mame - akurat, ze ho potom nemusim nosit.
Co sa ale tych ostatnych komentarov tyka - fajn, niektore aplikacie su naozaj uzitocne a dokial to neovplyvni funkcionalitu primarneho poslania (to jest telefonovanie v pripade telefonu a fotografovanie v pripade fotoaparatu) - nepriamo urcite. Vsetky dalsie aplikacie zeru RAM, baterku a uberaju z vykonu HW, ktory by mohol "makat" len pre foto/telefonovanie... Ale o tom mozeme polemizovat
ano tak urcite to moze byt na ukor niektorých veci, inovovať sa bude neustále.. to nezastavime.
... inak ja som out, nemam fotak s wifi..
 
bonifacko
2014-01-22 10:28:50
príspevok od: Martin8101
Ja ale nespochybnujem tu funkciu - mna len proste nenapadalo, na co to moze byt uzitocne - faktom je, ze (pripad srnky) ako dialkove ovladanie - ale to tu uz mame - akurat, ze ho potom nemusim nosit.
Co sa ale tych ostatnych komentarov tyka - fajn, niektore aplikacie su naozaj uzitocne a dokial to neovplyvni funkcionalitu primarneho poslania (to jest telefonovanie v pripade telefonu a fotografovanie v pripade fotoaparatu) - nepriamo urcite. Vsetky dalsie aplikacie zeru RAM, baterku a uberaju z vykonu HW, ktory by mohol "makat" len pre foto/telefonovanie... Ale o tom mozeme polemizovat
Vo foťaku ma ako taky vyznam GPS, ale je lepšie mat GPS zvlašť a potom doma priradiť suradnice, ak je to naozaj potrebné. GPS skutočne je žrač energie.
 
jan21
2014-01-22 10:42:52
príspevok od: bonifacko
S telefonom mame telefonovať. Ak sa vyvinuli prístroje podobne malemu vypočtovemu stredisku a terminálu v jednom, tak to má mať priliehavý názov.
Smart telefon

Veď nieje jedno či pošleš sms alebo mail. Pozrieš si fotky v mobile alebo na webe?
Či odfotíš a hneď pošleš (a je jedno či foťákom cez mobil alebo ...).
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-01-22 16:51:55
príspevok od: bonifacko
Vyrobcovia narazia na limity zlepšovanie a potom tam začnu pchať nezmyselne funkcie. Možno tam bude aj kucharska kniha a aktualna predpoved počasia. Toto iste sa predsa dialo pri mobiloch od 2003-po sučasnost. Najprv telefonovanie, potom mp3, fotak, wifi, internet, kopec zbytočnych aplikacii....
kucharska kniha nie je zlý nápad
 
alkaline
2014-01-22 17:40:00
...súhlas...

...žrádlo...fotky...chlast...
...hudba...tanec...klobásy...
...víno...cecky...muzika...





 
total empty
2014-01-22 18:08:15
príspevok od: alkaline
...súhlas...

...žrádlo...fotky...chlast...
...hudba...tanec...klobásy...
...víno...cecky...muzika...





Ta ty si jaky labužník hotový džogolo.
 
alkaline
2014-01-22 18:19:03
príspevok od: total empty
Ta ty si jaky labužník hotový džogolo.
...bol to len pokus...možno nevhodný...trošku zľahčit tému...
...lebo mám niekedy pocit...
...že nech sa veci uberajú akýmkoľvek smerom...
...nárek náš každodenný...neopúštaj nás prosím...
...čo by sme si bez teba na tom svete počali...

...pekný večer dídžej...

 
total empty
2014-01-22 18:40:05
príspevok od: alkaline
...bol to len pokus...možno nevhodný...trošku zľahčit tému...
...lebo mám niekedy pocit...
...že nech sa veci uberajú akýmkoľvek smerom...
...nárek náš každodenný...neopúštaj nás prosím...
...čo by sme si bez teba na tom svete počali...

...pekný večer dídžej...

http://youtu.be/ZM2snw4E4w8
 
alkaline
2014-01-22 18:58:49
príspevok od: total empty
http://youtu.be/ZM2snw4E4w8
...je dobre mať vlastný názor na vec...
...ale myslím že sem chodia pre trocha radosti...
...a zabudnúť...
...je to fajn...
...a to by som angažovanými videami nekazil...

...na druhej strane...a vrámci témy...
...nebolo by príjemné riadiť neohrozeného mieriča tvojho aparátu...
...z nedalekej kaviarne smarfónom...?...



...nevyťahuj ťažké témy večer v strede týždňa...
...ved vieš čomu je podľa torontských protokolov zasvätená streda...
 
total empty
2014-01-22 19:32:26
príspevok od: alkaline
...je dobre mať vlastný názor na vec...
...ale myslím že sem chodia pre trocha radosti...
...a zabudnúť...
...je to fajn...
...a to by som angažovanými videami nekazil...

...na druhej strane...a vrámci témy...
...nebolo by príjemné riadiť neohrozeného mieriča tvojho aparátu...
...z nedalekej kaviarne smarfónom...?...



...nevyťahuj ťažké témy večer v strede týždňa...
...ved vieš čomu je podľa torontských protokolov zasvätená streda...
a riadiť foťak na dialku? to tu už bolo, kdesi som videl video ako ho jeden fotograf pustil na malom robotovi medzi levy a oni sa začali stým hrať, to boli zábery.
A k tej ťažkej téme, hranica je 40 minút cesty autom.
 
vlcimak
2014-01-22 20:05:30
Netreba hned vsetko odmietat, existuje napriklad akasi aplikacia na mobil, cez ktoru sa daju rozsirit funkcie fotoaparatu. Znamy ma Canon s expozicnym braketingom 3 snimky, pomocou tejto aplikacie si moze nastavit 5. A fantazii sa medze nekladu, urcite sa lahsie vyrobia aplikacie na ovladanie cez mobil, ako si amatersky vyvinut firmware pre svoj fotoaparat.
 
DuriKe
2014-01-23 00:12:28
príspevok od: velecky
ďalšia funkcia bude horoskop. Kedysi dávno, keď začali takéto funkcie pridávať do prvých mobilov, tak nejaký výrobca si vraj dal vypracovať prieskum, akú funkciu by ľudia na mobile privítali. Vraj vyhral otvárak na pivo a vývrtka, ale myslím že to na mobily (a asi ani na foťáky) ešte nedávajú.
No otvarak na pivo je sprostost. ten kto pije pivo obcas nepotrebuje otvarak na mobile a ten kto ho pije viac tak si poradi inak (kluc noz zaruben hrana stola hrana murika zuby a ine... )
 
kuchar
2014-01-23 18:23:38
príspevok od: total empty
Ja nechcem foťak s ktorým sa dá telefonovať, má wifi gps a pripája sa na všetko a ešte milion funkcií.
Ja chcem len fotiť !!!
Nieco podobne si mozno hovorili niektori ludia pri nastupe prvych digitalnych fotoaparatov,ked este vsetci "ficali" na filmoch."Ja nechcem fotak do ktoreho idu pametovky...ja nechcem fotak co sa da pripojit k pocitacu...ja nechcem fotak ,kde mam displej.Ja chcem len fotit"A hla ,kde sme dnes...
 
phototomas
2014-01-24 15:49:33
myslím že je to podstata ľudstva, že všetko nové je zlé. Aj príchod digitálov bol ťažko kritizovaný a dnes sú všade. Wifi je fajn funkcia ktorú používam pomerne často pri fotení produktov. Okamžitý náhľad na foto v tablete ušetrí prácu s opakovaným fotením. GPS je pre mňa zbytočné, no krajinkár-cestovateľ ho ocení
Dobu nezastavíme a výrobcovia techniky ponúkajú len to, čo sa predáva. Keby to nemalo žiadny dopad na predaj, určite by to nevyrábali. Pekný víkend všetkým
 
Jerry C.
2014-01-25 18:24:52
príspevok od: DEVOTEE
napr.: som na chate, vonku je - 25. ja som s telefonom za sklom/oknom v teple, fotak mam na stative vonku a fotim srnky
dvakrát som si to prečítal ...

Near Field Communication alebo NFC je krátkodosahové, vysokofrekvenčné, bezdotykové spojenie, umožňujúce výmenu dát medzi zariadeniami do vzdialenosti okolo 10 cm ...

takže ten statív by asi musel byť nalepený na druhej strane okna ...
priznám sa,že ani ja nechápem neviem nájsť nejaký ďalši zmysluplný dôvod ,prečo to dávať do foťáku
teda okrem toho,čo je vo videu ...
neviem aký "hustý" dátový tok to umožňuje ,ale to už by som považoval za praktickejšie wifi,či bluetooth
 
pressDesign
2014-03-29 03:12:31
príspevok od: bonifacko
S telefonom mame telefonovať. Ak sa vyvinuli prístroje podobne malemu vypočtovemu stredisku a terminálu v jednom, tak to má mať priliehavý názov.
Milujem konzervativne nazory. Odmietanie technologii. S pisacim strojom sa ma pisat. Kolko ludi dnes pise na pisacom stroji ? Doba je proste taka, ze produkty su univerzalne, nabite funkciami, prepojitelne, zosietovane a spolupracujuce aj s uplne inymi produktami. Dnes to nieje o tom, ze mam velky batoh, v nom telefon, vysielacku, fax, fotak, kameru, stetec, farbu, zosity, knihu, a este kopu inych veci, s ktorymi robim (a samozrejme ku kazdej veci navod, zejo). Mam vo vacku tri veci a idem. Fotak je sice dost specializovany pristroj a zatial z neho nerobi nikto multimedialnu smart-hovadinu, ale po malych krokoch to aj tak bude smerovat k tomu, ze tam budes mat vsetko. Na dalsiu stranu ti nikto nenuti tie funkcie pouzivat. A ked uz tam tie chujoviny predsa budu - veris, ci nie, stale sa to bude volat fotak.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované