Hore

Fototechnika verzus zima

Ortuť teplomera sa nám čoraz častejšie dostáva pod rysku, ktorá je na úrovni 0°C a my musíme začať rozmýšľať, ako sa máme správať pri fotení v chladom zimnom počasí. V návodoch väčšiny prístrojov, ktoré používame, totiž nájdeme odporúčanie výrobcu používať fotoaparát v rozmedzí približne 0-40 stupňov Celzia. To by sme si však museli odrieknuť všetky tie nádherné scenérie prírody pokrytej snehom či prúdy vody znehybnenej mrazom.

Slnečné ráno pôsobí dojmom tepla, je však hlboko pod nulou.Foto: Karol Srnec 

Urobiť dobrý záber býva za takýchto podmienok niekedy takmer utrpením.

Máme pre vás ale dobrú správu. Nie, nemusíte sa zriekať tejto zimnej nádhery, stačí dodržať niekoľko jednoduchých pravidiel, ktorými ochránite seba aj techniku pred úrazom a ktorými zabezpečíte chod svojej techniky. Pozrieme sa teda bližšie na jednotlivé časti našej fotografickej výbavy a na zásady ich používania v zime.

Fotoaparát/objektív

Ako sme spomínali, ak by sme sa mali držať odporučenia výrobcov, nemohli by sme vystrčiť fotoaparát, už keď nám teplomer ukazuje tesne pod 0°C. Tak ako sa teda máme správať k fotoaparátu a objektívom, keď vonku začína mrznúť?

Najväčším problémom a pohromou pre fotoaparát/objektív je voda, teda aj vlhkosť. Teplý vzduch dokáže udržať omnoho viac vlhkosti ako  studený vzduch. Pri prechode zo studeného prostredia do teplého prostredia nastáva kondenzácia tejto vlhkosti. Čím väčší je rozdiel teploty, tým výraznejší je efekt kondenzácie a tým viac vody sa na povrchu chladnejších predmetov vyzráža. Takže pri návrate zo zimného fotenia je dobré nechať nejaký čas fotoaparát v taške, alebo pre rýchlejšie vyrovnanie teplôt ho ešte vonku dať do igelitového vrecka (prepúšťa teplo, ale izoluje fotoaparát od vlhkosti) a počkať, pokiaľ sa nezohreje.

Nemýľme sa,

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
stryzo
2009-12-23 10:49:18
mam otazku ako je to s menenim objektivov vonku v zime?

je mi jasne, ze ked mi nasnezi (naprsi) dovnutra fotaku tak to asi nebude dobre, ale inak netusim...
 
bear
2009-12-23 10:55:31
Nie je v tom problem, ale problem moze nastat, ak chces vymenit objektiv na studenej technike v teplej miestnosti. Teply vzduch ma vacsinou vacsiu absolutnu vlhkost a na studenych povrchoch kondenzuje a ak skondenzuje v zrkadlovej komore, tak to nie je dobre.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-12-23 11:17:04
Ked velmi fuka, je vymena objektivu skutocnym problemom a nastava carovanie pod bundou, chrbtom k vetru.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-12-23 11:18:23
:-))))))))akze to historia poznamka k poslednej fotke - su to snowboardove nohavice znacky Mammut a goretexova bunka tej istej znacky - testovala som, kolko mokra znesu. Gate vydrzali aj 10 minutovu sprchu v sprchovom kute. Takze kvalita naozaj overena.
 
2009-12-23 11:27:57
len taka vec k rukavickam tieto odporucam
http://www.powgloves.com/
su tam dva druhy na fotenie palcaky a klasicke tie co ste tu dali na obrazku su dost neprakticke kedze straca clovek cit cez rukavicky viem ocomo hovorim kedze fotim onku skoro vzdy a sport odporucam ich
 
IceDive1
2009-12-23 11:28:54
Tie rukavicky su fajne. Nepovaluju sa nahodou nejake v ephote ze by som sa stavil?
 
DjLuke9
2009-12-23 11:30:39
Mam odskusane ze kalsicke palcaky naprikald Windstoperove a pdoobne s ktorymi s adobre fot vydrzia tak do -5:) ak sa teploty pohybuju pod -15 tak su prsty off. Osobne to riesim tak ze mam jedne velmi hunate gotetexove rukavice urcene zrovan do takych exytremnych podmienok. Na sebe ma klasicke palcaky tensie a na tie si davam tieto extremnejsie rukacie..ked fotim dam dole rukavice stale mam vsak na sebe palcaky s ktormyi sa dobre tlacia tlacitka a podobne... Lepsi sposob som zatial nenasiel:)))
 
arowanaaquarium
2009-12-23 11:37:25
Výmena optiky je jednoduchá v akýchkoľvek podmienkách, za pomoci väčšieho PVC sáčku, bez rizika zaprášenia, príp. orosenia. Je skladný, lacný a je k dispozícii takmer kdekoľvek.
Vynikajúca pomôcka je fotorukáv, vyžaduje to však trochu cviku, nakoľko výmena sa prevádza len po hmate /pokial nie je z priehľadného materiálu /. Dá sa to však natrénovať vopred v domácich podmienkách, podľa hesla ´ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku´.
 
peto94
2009-12-23 11:39:32
ja mam zase ´fajn´ zazitok z vcerajsieho foto vyletu

http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=94130

BTW: teraz som si kupil batoh husky urban punx je to na bordy...takze sa da pekne pripnut stativ...tiez odporucam:)
 
arowanaaquarium
2009-12-23 11:43:03
Ešte k téme rukavíc...
Vynikajúce rukavice na zimné fotenie, dostanete v špecializovaných predajniach pre rybárov. Sú zväčšia z neoprénového materiálu, kvalitnejšie značky majú zvliekaciu časť na koncoch prstov / bez potreby zvliekania rukavíc /, ktoré sa dajú pri používaní obrátiť naruby a zaistiť suchým zipsom. Na dlaniach a na prstoch, majú protišmykovú úpravu.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-12-23 11:43:57
príspevok od: IceDive1
Tie rukavicky su fajne. Nepovaluju sa nahodou nejake v ephote ze by som sa stavil?
Povaluju. 1x XL a 2x L.
Lowepro Gloves pouzivam uz dva roky a som spokojny. Mal som vyklapacie palcaky od Panasonicu, ale pri foteni mi bola zima na prsty.
 
IceDive1
2009-12-23 11:52:01
Tie L by mozno mohli byt pre moju rucicku.
Zastavil by som sa medzi 15-16 ak nebude vadit. :-)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-12-23 12:42:23
OK. Obchod je otvoreny.
 
atti
2009-12-23 13:26:43
V rámci zimnej fotovýbavy ste tu zabudli spomenúť ploskačku alebo http://www.petvillage.gr/dogs/St_Bernard_Keg.jpg :-)
 
izzino
2009-12-23 14:23:14
Pekny clanok a ake dobre modeli su tam. Dobre vediet a sacok som este neskusal, ale vzdy nechavam vodotesnu tasku zavretu aspon zopar hodin doma. Kolenacky sa do prirody tiez dost dobre hodia.
 
maTTo_corp
2009-12-23 14:24:50
príspevok od: atti
V rámci zimnej fotovýbavy ste tu zabudli spomenúť ploskačku alebo http://www.petvillage.gr/dogs/St_Bernard_Keg.jpg :-)
:D:D:D:D tak toto si dobre dal :D.....

....inak chválim článok :)
 
masto
2009-12-23 14:53:29
Tak aj ja dam skusenost s rukavicami. Zatial najviac sa mi osvedcili tieto
http://www.mammut.ch/en/productDetail/109002720_v_0001_8/Shelter+Ultimate+Glove.html
Pouzivam ich na fotenie, skialp, lyzovanie a neocenitelne su aj pri praci ak je vonka chladno.... Zhodis ciapocku a mas volne konceky prstov na jemnu pracu pricom je dlan a cast prstov stale v teple.

Vid priklad pri prijemnych -10~C :)
http://www.ephoto.sk/pics/upload/users/admin/Image/PhotopointSR/bb/certovica/13_fotograf.jpg


 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2009-12-23 17:04:45
Dobry članok diki za info =)
 
FilipMino
2009-12-23 18:03:05
poučný článok, aj to načasovanie......super
 
conan7
2009-12-23 19:21:19
haháááá :D :D ja som pekne to isté povedal niekde v druhom vlákne :D :D a sú max okolo 20 €, tie lowepro sú obyčajné akrylové a sú to LOWEPRO fotografické rukavice a preto stoja 30 € :)
 
Sused
2009-12-24 00:32:22
Perfektné :)
 
spongy36
2009-12-24 11:35:59
príspevok od: conan7
haháááá :D :D ja som pekne to isté povedal niekde v druhom vlákne :D :D a sú max okolo 20 €, tie lowepro sú obyčajné akrylové a sú to LOWEPRO fotografické rukavice a preto stoja 30 € :)
alebo v poľovníckych potrebách sa dajú kúpiť za 15 euro :-) mam ich sú lepšie ako lowepro
 
djpali
2009-12-24 13:11:10
príspevok od: conan7
haháááá :D :D ja som pekne to isté povedal niekde v druhom vlákne :D :D a sú max okolo 20 €, tie lowepro sú obyčajné akrylové a sú to LOWEPRO fotografické rukavice a preto stoja 30 € :)
suhlasim, rukavice sice dobre sedia, su pohodlne. ale : je v nich zima a ta pogumovana vrstva je sucha, nie mokra, tzm. su tie gulky ostre, nie gumene pohyb blokujuce ako som cakal. Pomaha to asi 30 % proti smyku
 
leto
2009-12-24 14:55:54
Keď som pred rokom fotil v zime prvý krát,boli to bojové podmienky,teraz som už viac pripravený(vhodné rukavice sú nutnostou),ale zatiaľ som sa neaklimatizoval na tieto podmienky,ale ak pekne nasneži,asi ma to zlomí,čo sa týka starostlivosti o fotoaparát,o jeho aklimatizovanie sa starám viac ako o seba:))))
 
leto
2009-12-24 15:07:24
príspevok od: zuzuliena
:-))))))))akze to historia poznamka k poslednej fotke - su to snowboardove nohavice znacky Mammut a goretexova bunka tej istej znacky - testovala som, kolko mokra znesu. Gate vydrzali aj 10 minutovu sprchu v sprchovom kute. Takze kvalita naozaj overena.
Si to ty,že?Ja som Ta hneď spoznal(aj zozadu)a to sa nepoznáme osobne,,, :))))
 
THURISAZ
2009-12-24 18:09:50
Ja na zimne fotografovanie používám neoprenove rukavice určené pre rybárov...na oboch rukách maju odnímatelné konceky prstov-palec, ukazovák, prostredník...su teplé a výborne sa v nich manipuluje napr aj s filtrami a pod. orientacna cena okolo 15eur
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-12-24 22:37:17
príspevok od: leto
Si to ty,že?Ja som Ta hneď spoznal(aj zozadu)a to sa nepoznáme osobne,,, :))))
uhmmmmm, mas dobre pozorovacie schopnosti :-)
 
rezen
2009-12-27 10:47:48
Čaute: veľmi dobrý a pekný článok... máš bod zaň :D Nedávno keď sme mali tu zimu na SR, čo trvala len dva tri dni :D tak som vybehol von s foťákom,za účelom že si spravím výlet do BA.. po prvý krát :D Tak som šiel, ale veľa fotografíí som ani nespravil :D viditeľnosť nulová, zima ako nikdy :D dokonca -15 a viac.. bolo to nedávno, šak teraz pred dvomi tydňami ako nás zastihla naša jediná zima. :D V tej zime sa nedal ani foťák držať :D
 
drz70
2009-12-28 10:25:00
príspevok od: THURISAZ
Ja na zimne fotografovanie používám neoprenove rukavice určené pre rybárov...na oboch rukách maju odnímatelné konceky prstov-palec, ukazovák, prostredník...su teplé a výborne sa v nich manipuluje napr aj s filtrami a pod. orientacna cena okolo 15eur
kde si ich kupil ?
 
drz70
2009-12-28 10:26:36
ja som teraz v kanade je tu asi -30 mozem ´vyvencit´ svoju Nikon D3000-ku ?
 
scoty
2009-12-28 23:53:45
pekny clanok, vlhkost pri K20 neriesim ,pentax ma utesnene telo aj objektivy... odskusane v -20C, bez problemov, klop,klop
 
noiseless
2009-12-29 16:53:48
môže sa stať niečo pri fotení v hustom snežení ? foťák dve hodiny na statíve a husto sneží .. konkrétne D80 , hrozí niečo ?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-12-29 19:40:41
príspevok od: noiseless
môže sa stať niečo pri fotení v hustom snežení ? foťák dve hodiny na statíve a husto sneží .. konkrétne D80 , hrozí niečo ?
D80 nie je pretesneny voci vode. Sneh sa moze dostat do spar a v teple sa rozopi a zatecie do fotaku. Nevraviac o tom, ze cez objektiv by sa aj tak asi nedalo moc fotit.
 
THURISAZ
2009-12-29 22:10:10
príspevok od: drz70
kde si ich kupil ?
nejaký internetový obchod s rybárskymi potrebami...bez problemov to vygooglujes je ich vela...
 
mirec684
2010-01-16 14:19:31
príspevok od: scoty
pekny clanok, vlhkost pri K20 neriesim ,pentax ma utesnene telo aj objektivy... odskusane v -20C, bez problemov, klop,klop
nazdar aj ty mas pentax k20d?aj ja a chem sa spytat vazne je dost odolny proti chladu aj vlhkosti?a vsetky objektivy od pentaxu?a ozaj vies ze stiahli k20d s predaja vobec ho tam uz ani nevidim hmm
 
scoty
2010-01-16 17:33:46
príspevok od: mirec684
nazdar aj ty mas pentax k20d?aj ja a chem sa spytat vazne je dost odolny proti chladu aj vlhkosti?a vsetky objektivy od pentaxu?a ozaj vies ze stiahli k20d s predaja vobec ho tam uz ani nevidim hmm
hej, nemal som s nim problem... a to som fotil hocikde,napr. v sklenikoch s vysokou vlhkostou tropickych motylov, okrem toho ze sa zarosilo sklo,utrel som ho a hned fotil.., v tatrach som vysiel z tepla do -20, tiez v poho fotil som takmer hned,chodenie cely den v horach exremny mraz aj vietor..tiez v poho... skoda ze ho uz stiahli z predaja..nasledovnik je na svete K7 ,no tak to uz chodi... vela ludi aj znamych si ho pochvaluje.. aj ludia z Exapra-vyhr.distributor pre SR pentaxu,tiez hovoria ze je to velmi vydareny model...
 
scoty
2010-01-16 17:36:03
príspevok od: scoty
hej, nemal som s nim problem... a to som fotil hocikde,napr. v sklenikoch s vysokou vlhkostou tropickych motylov, okrem toho ze sa zarosilo sklo,utrel som ho a hned fotil.., v tatrach som vysiel z tepla do -20, tiez v poho fotil som takmer hned,chodenie cely den v horach exremny mraz aj vietor..tiez v poho... skoda ze ho uz stiahli z predaja..nasledovnik je na svete K7 ,no tak to uz chodi... vela ludi aj znamych si ho pochvaluje.. aj ludia z Exapra-vyhr.distributor pre SR pentaxu,tiez hovoria ze je to velmi vydareny model...
no este som zabudol,ze hej aj skla su utesnene... samozrejme nie nejake stare manualy..
 
mirec684
2010-01-16 18:49:24
príspevok od: scoty
hej, nemal som s nim problem... a to som fotil hocikde,napr. v sklenikoch s vysokou vlhkostou tropickych motylov, okrem toho ze sa zarosilo sklo,utrel som ho a hned fotil.., v tatrach som vysiel z tepla do -20, tiez v poho fotil som takmer hned,chodenie cely den v horach exremny mraz aj vietor..tiez v poho... skoda ze ho uz stiahli z predaja..nasledovnik je na svete K7 ,no tak to uz chodi... vela ludi aj znamych si ho pochvaluje.. aj ludia z Exapra-vyhr.distributor pre SR pentaxu,tiez hovoria ze je to velmi vydareny model...
to som rad ze ti sluzi a ako dlho ho uz mas,ja ten svoj mam pol roka a sluzi dobre zatim ale objektivy sa rosia aj vo vlhok prostredi ako skleniky aj ked ich utrem to sa mi nepaci hmm a nepaci sa mi ze niekedy nevide kde ostrim objekt len sa kruti zoomojue a nic niekedy vies?ale ako v pohode to je hm ake rady alebo nieco coho sa mam vyvarovat alebo poradil by si mi nieco na tetno fotak objektivy alebo tak? ak mozes?
 
Bindo
2010-01-17 15:33:30
Stala sa mi zaujmava vec, fotil som s 40D pri teplotach okolo nuly +1/-1 a bez ohladu na to, ci som otvoril fotak (menil objektiv) alebo nie mi vzdy (niekolko dni po sebe) mrzla zavierka. Ale fest. Neurobil mi 9/10 foto. Nastvalo ma to, pretoze som fotil uz aj pri teplotach -15 a nemal som nikdy problem. Stalo sa ze 1 z 30 zaberov nespravil ale to bolo cele. Pochopil by som, kebyze ho vlacim von a dnu, ale bol stale vonku, dokonca boli aj dni ked bolo iba -2 az -5 a taktiez furt zamrzal. Nechapem tomu. Stava sa vam to ?
 
Bindo
2010-01-17 15:39:13
Prikladám aj foto problému, resp. co sa odfotilo ked to zamrzlo...
 
Martin P
2010-01-17 16:17:24
príspevok od: Bindo
Prikladám aj foto problému, resp. co sa odfotilo ked to zamrzlo...
mne to skor pripada ako by drhlo zrkadlo lebo keby to bolo v uzavierke tak by tam nebolo nic alebo suvisly pas horizontany alebo vertikalny podla pohybu strbinovej uzavierky
 
TTL
2010-01-17 16:30:25
Uz som o tomto probleme par krat pocul. Niektore Canony tejto rady pouzivaju na pantoch zrkadla mazivo, ktore lahko mrzne, respektive strati tie spravne vlastnosti a potom sa nestiha vyklapat. Mozno by to v servise vedeli dat trochu dokopy.
 
Martin P
2010-01-17 16:48:37
kdo maze ten jede
ale asi treba zimne mazat
 
Bindo
2010-01-17 20:27:57
príspevok od: Martin P
mne to skor pripada ako by drhlo zrkadlo lebo keby to bolo v uzavierke tak by tam nebolo nic alebo suvisly pas horizontany alebo vertikalny podla pohybu strbinovej uzavierky
no ked som dal dolu objekiv a pozeral na to, zrkadlo sa vyklopilo, ale ta roleta pred snimacov byvala zavreta a nechcela sa otvorit. aj ked pripustam ze na foto to vyzera prave opacne. neviem cim to je...
 
Martin P
2010-01-17 20:34:29
príspevok od: Bindo
no ked som dal dolu objekiv a pozeral na to, zrkadlo sa vyklopilo, ale ta roleta pred snimacov byvala zavreta a nechcela sa otvorit. aj ked pripustam ze na foto to vyzera prave opacne. neviem cim to je...
treba to asi vycistit premazat poradit sa s opravarmi v servise ako dalej event nebabrat doma nechat len na servis
 
Bindo
2010-01-17 21:17:49
príspevok od: Martin P
treba to asi vycistit premazat poradit sa s opravarmi v servise ako dalej event nebabrat doma nechat len na servis
doma no problem... teda pri normalnej teplote... foti jak dabel... :)
 
Martin P
2010-01-17 22:17:06
príspevok od: Bindo
doma no problem... teda pri normalnej teplote... foti jak dabel... :)
tak to bude gakt asi tym zatuhnutym mazivom ako pisal ttl dole
servis asi alebo nefotit v zime
 
Bindo
2010-01-17 22:57:08
príspevok od: Martin P
tak to bude gakt asi tym zatuhnutym mazivom ako pisal ttl dole
servis asi alebo nefotit v zime
no to urcite ten servis :D zimne krajinky si neodpustim :) kazdopadne dakujem za pomoc ;)
 
derriel
2010-02-10 11:39:49
dobry clanok :) potesili ma info o tyx prexodox zima/teplo a vybrati baterky, igelitka na fotak , nejaku tu tesco tasku si pribalim do puzdra.
 
Janíčkooooo
2010-05-05 13:52:30
Ahojte priatelia. Dosť ma zaujímala problematika zimného fotenia, hlavne koli kondenzácii vlhkosti vo fototechnike a napadla ma jedna vec. Myslíte že by pomohlo, ak by som do brašne s foťákom a objektívmi pridal vrecko so silikagelom?
 
matoxxx
2010-10-15 10:45:52
Olympus E-330 nosim v zime pod bundou,a ziadny problem,do vrecka sa nezmesti,fotobatoh ani nemam.
 
julo kotus
2010-10-15 11:19:12
príspevok od: Janíčkooooo
Ahojte priatelia. Dosť ma zaujímala problematika zimného fotenia, hlavne koli kondenzácii vlhkosti vo fototechnike a napadla ma jedna vec. Myslíte že by pomohlo, ak by som do brašne s foťákom a objektívmi pridal vrecko so silikagelom?
určite to pomôže, ale pri vysokej kondenzácii ho musí byť dostatok
 
bonifacko
2010-10-15 11:59:45
Ja si myslim, že to nepomôže. Silikagel je účinný v uzavretom priestore s technikou (napr.v tele optiky a pod.). Neustale otvaranie a zatvaranie brašny znamena dalsi a dalsi pridel vlhkosti. Napokon, ako by silikagel zbavoval vlhkosti? Na vojenčine som mal (čvo 230 - infraoptik) pri optike specialny vysušovač, ktory udržiaval pri vysušani silikagelu konštatnu teplotu. Vyššia teplota napr. pri domacich podmienkach (el.rura a pod.) silikagel nezvratne znehodnotí.
 
julo kotus
2010-10-15 12:02:44
príspevok od: bonifacko
Ja si myslim, že to nepomôže. Silikagel je účinný v uzavretom priestore s technikou (napr.v tele optiky a pod.). Neustale otvaranie a zatvaranie brašny znamena dalsi a dalsi pridel vlhkosti. Napokon, ako by silikagel zbavoval vlhkosti? Na vojenčine som mal (čvo 230 - infraoptik) pri optike specialny vysušovač, ktory udržiaval pri vysušani silikagelu konštatnu teplotu. Vyššia teplota napr. pri domacich podmienkach (el.rura a pod.) silikagel nezvratne znehodnotí.
Nemyslel som nosiť silikagél neustále v brašni, ale keď prídem domov a nechám foťák pomaly chladnúť v uzavretej brašni, vložiť vrecko silikagélu. Tam by to mohlo pomôcť.
 
Janíčkooooo
2010-10-15 13:07:24
...no, ja ho mám v brašni stále a keďže pracujem s lietadlami, tak prístup k nemu nieje problém :D Ja zase foťák nepoužívam denno denne, takže brašňu niekedy neotvorím aj týždeň... Mimo toho, silikagel sa dá vysušiť (v robote na to používame kotolňu) ale vysúšať ho v rúre mi príde už extrém...
 
Merlon
2010-11-29 11:10:32
Ahojte
Jedna otázočka ohľadne dobíjania bateriek .
Ideme v januári na týždeň von bez prístupu k elektrike. Mate niekto skúsenosti so solárnym dobíjaním li-ion batérií do Nikona D200. Niečo ľahké na batoh?
Ďakujem
 
tomafqo
2011-01-01 17:58:37
Zdravím,

chcem sa spítať, hrozí niečo ak sa zarosí objektív z vnútra ?
 
bear
2011-01-01 18:31:49
príspevok od: tomafqo
Zdravím,

chcem sa spítať, hrozí niečo ak sa zarosí objektív z vnútra ?
Ano, je to vlhkost a ta nerobi elektronike dobre. 100x sa nemusi stat nic, ale vlhkost moze sposobit koroziu, alebo skrat. Chyba sa nemusi prejavit hned, tak je lepsie nepokusat stastie a pri prechode zo zimy do tepla nechat fotoaparat postupne zohriat v taske. Ak uz dojde k zaroseniu, je dobre ho co najrychlejsie zohriat, aby sa vlhkost odparila (napriklad pod elektrickym susicom ruk na WC).
 
tomafqo
2011-01-01 18:47:44
príspevok od: bear
Ano, je to vlhkost a ta nerobi elektronike dobre. 100x sa nemusi stat nic, ale vlhkost moze sposobit koroziu, alebo skrat. Chyba sa nemusi prejavit hned, tak je lepsie nepokusat stastie a pri prechode zo zimy do tepla nechat fotoaparat postupne zohriat v taske. Ak uz dojde k zaroseniu, je dobre ho co najrychlejsie zohriat, aby sa vlhkost odparila (napriklad pod elektrickym susicom ruk na WC).
dik za info
 
pmelich
2011-01-05 21:34:20
Dlho som uvažoval aké rukavice kúpiť a nakoniec som sa rozhodol pre zimné golfové rukavice od výrobcu Footjoy. Som s nimi nadmieru spokojný, sú pohodlné, perfektne sedia, je v nich teplo (odskúšané), technika sa v nich dobre ovláda a vďaka jemne brúsenej koži na dlaniach a prstoch sa v nich nič nešmýka.

http://www.footjoy.com/catalog/productview.asp?c=46

Kúpil som ich cez www.golfstore.sk
 
jajav
2011-01-05 23:01:20
Ja používam bežné bavlnené rukavice, foťák nosím na krku a kúsok pevnejšie ho preistotu uchopím, takže nič zlé sa stať nemôže (pády a podobne)... Na to po dofotení natiahnuť gore-tex lyžiarske rukavice a môže sa pokračovať
Rozmýšľala som aj nad tými palčákmi, kde sa dá dať dole vrchná časť, ale ja jednoducho neznesiem, keď mi je zima na prsty a omnoho skôr v nich stratím cit, takže moc to nepomôže vo veľkých zimách.
 
Bpali
2011-01-05 23:46:55
no dnes som fotil pri -12C bez rukavis asi hodku,som si prsty necitil asi kuknem tie golffove rukavice,dobre vyzeraju
 
bubu1687
2011-12-21 06:05:30
a nejaky link na vodotesne puzdra ked snezi?
 
martin9113
2011-12-21 06:22:06
príspevok od: bubu1687
a nejaky link na vodotesne puzdra ked snezi?
http://www.megafoto.sk/DiCAPac/wp-s5-podvodne-puzdro-pre-digitalnu-zrkad
 
bubu1687
2011-12-21 09:16:47
príspevok od: martin9113
http://www.megafoto.sk/DiCAPac/wp-s5-podvodne-puzdro-pre-digitalnu-zrkad
toto som nasla aj ja len si neviem celkom dobre predstavit ako sa potom fotak ovlada ked to je nejake pokrkvane a na mna hrubo posobiace D: ja som skor myslela neco take priesvitne nekde som to aj videla ale neviem uz nikde najst..a na d3100 to mozno ani neexistuje
 
martin9113
2011-12-21 09:24:06
príspevok od: bubu1687
toto som nasla aj ja len si neviem celkom dobre predstavit ako sa potom fotak ovlada ked to je nejake pokrkvane a na mna hrubo posobiace D: ja som skor myslela neco take priesvitne nekde som to aj videla ale neviem uz nikde najst..a na d3100 to mozno ani neexistuje
http://www.mini-max.sk/category/default/119
skus nieco taketo teda ak stym nechces fotit pod vodou
 
bubu1687
2011-12-21 09:34:00
príspevok od: martin9113
http://www.mini-max.sk/category/default/119
skus nieco taketo teda ak stym nechces fotit pod vodou
chapem spravne ze je to na pripady fotenia cez Live view? ale inak by mi to aj stacilo len neviem ako ked nebude fotak na stative....pohladam este necoo. dik
 
martin9113
2011-12-21 09:45:25
príspevok od: bubu1687
chapem spravne ze je to na pripady fotenia cez Live view? ale inak by mi to aj stacilo len neviem ako ked nebude fotak na stative....pohladam este necoo. dik
to ti neviem povedat. ale chystam sa do toho obchodu pozriet osobne, ale ten cierny sa mi pozdava najviac,
 
bubu1687
2011-12-21 09:56:40
príspevok od: martin9113
to ti neviem povedat. ale chystam sa do toho obchodu pozriet osobne, ale ten cierny sa mi pozdava najviac,
mno aj mne len ked tam pojdes tak poriadne poobzeraj a daj vediet ci je to kompatibilne s velkostami ci sa to nejak priosposobi na velkost a ci to neni moc volne a jak so stativom a bez pak mi daj prosim ta vediet teda ked bude pan ochotny
 
martin9113
2011-12-21 09:59:11
príspevok od: bubu1687
mno aj mne len ked tam pojdes tak poriadne poobzeraj a daj vediet ci je to kompatibilne s velkostami ci sa to nejak priosposobi na velkost a ci to neni moc volne a jak so stativom a bez pak mi daj prosim ta vediet teda ked bude pan ochotny
nieje problem . snat to stihnem do sviatkov
 
Annamari
2012-01-06 20:07:17
príspevok od: THURISAZ
Ja na zimne fotografovanie používám neoprenove rukavice určené pre rybárov...na oboch rukách maju odnímatelné konceky prstov-palec, ukazovák, prostredník...su teplé a výborne sa v nich manipuluje napr aj s filtrami a pod. orientacna cena okolo 15eur
Ahoj, kde si si kúpil tie neoprenove rukavice?
 
Novio
2012-02-04 17:03:03
Skvelá vec je kukla. Odskúšané
viackrát túto zimu. Vo vetre človek
dlho nevydrží.
 
S3030150
2012-11-29 14:48:50
vzdy nosim v batohu uzatvaratelny sacok, pred vstupom do teplejsej miestnosti strcim fotoaparat do sacku a otvorim az po par hodinach. na "vodotesne" brasne by som sa nespoliehal, vlhky vzduch vojde aj tam kam voda nie
 
S3030150
2012-11-29 15:01:46
príspevok od: bear
Ano, je to vlhkost a ta nerobi elektronike dobre. 100x sa nemusi stat nic, ale vlhkost moze sposobit koroziu, alebo skrat. Chyba sa nemusi prejavit hned, tak je lepsie nepokusat stastie a pri prechode zo zimy do tepla nechat fotoaparat postupne zohriat v taske. Ak uz dojde k zaroseniu, je dobre ho co najrychlejsie zohriat, aby sa vlhkost odparila (napriklad pod elektrickym susicom ruk na WC).
neni dobre ho zohrievat, obzvlast nie v miestnosti, v ktorej je teplo (a tympadom vlhko, co vacsinou su aj miestnosti, v ktorych su susice ruk), pretoze tak ako si pisal, vnutorna teplota ma vysoku absolutnu vlhkost. sklo sa tymto sposobom zohreje len velmi pomaly a za ten cas hrozi, ze dovnutra nazenies este viac vlhkeho vzduchu. lepsie je hned vybehnut do studeneho vzduchu a dostat vzduch dovnutra objektivu - dole krytky a "mavat" objektivom, pripadne ak objektiv meni dlzku zoomovanim/ostrenim, tak zoomovat/ostrit.

kazdopadne ked sa zacne zrazat prilis vela vody na sklach (vela=uz to neni len para, ale gulicky vody), je uz neskoro. ja pre istotu vzdy nosim so sebou uzatvaratelny sacok, do ktoreho dam fotoaparat pred vchodom do interieru
 
bear
2012-11-29 15:10:25
príspevok od: S3030150
neni dobre ho zohrievat, obzvlast nie v miestnosti, v ktorej je teplo (a tympadom vlhko, co vacsinou su aj miestnosti, v ktorych su susice ruk), pretoze tak ako si pisal, vnutorna teplota ma vysoku absolutnu vlhkost. sklo sa tymto sposobom zohreje len velmi pomaly a za ten cas hrozi, ze dovnutra nazenies este viac vlhkeho vzduchu. lepsie je hned vybehnut do studeneho vzduchu a dostat vzduch dovnutra objektivu - dole krytky a "mavat" objektivom, pripadne ak objektiv meni dlzku zoomovanim/ostrenim, tak zoomovat/ostrit.

kazdopadne ked sa zacne zrazat prilis vela vody na sklach (vela=uz to neni len para, ale gulicky vody), je uz neskoro. ja pre istotu vzdy nosim so sebou uzatvaratelny sacok, do ktoreho dam fotoaparat pred vchodom do interieru
nesuhlasim. Ked uz je voda skondenzovana na studenom povrchu, navratom do studeneho vzduchu sa jej zbavis pomalsie, ako ked ohriatie fotoaparatu urychlis.
 
Marcel Rebro
2012-11-29 15:15:03
príspevok od: bear
nesuhlasim. Ked uz je voda skondenzovana na studenom povrchu, navratom do studeneho vzduchu sa jej zbavis pomalsie, ako ked ohriatie fotoaparatu urychlis.
no ale moze ti tam fasacky zamrznut a mas hned zalacika efektovy filter ...
 
kozakm
2012-11-29 17:46:41
Pokud jde o rukavice, tak se mi osvědčily polartecové Roeckl, mají pogumovanou vnitřní stranu dlaně a prstů. Pokud je velká zima, kombinuji je ještě se slabými běžeckými. Fotil jsem v tom celodenně lyžování při -15 a bez problémů. A i navzdory děvma vrstvám jsem měl dostatek citu v prstech.

Neoprenové rybářské nedoporučuju, příliš tuhé a hrubé, hned jsem je vrátil. Momentálně zkouším nepromokavé Sealskinz, ale ty jsou spíš do teplot těsně nad nulou a hlavně do deště...
 
andreewp
2012-11-29 19:58:38
Raz som šiel fotiť na pár hodín bez rukavíc a čiapky.. odvtedy už nikdy viac
 
total empty
2012-11-29 20:11:48
Ja neviem, ani kamera panasonic ani foťak panasonik pri mínus 12 vo fujavici,boli zasnežený zmrznutý,fungovali bez problémov,žiadný ubytok napätia ani vybitie,potom prechod do plus 24,hadrička na utieranie skla,za 10 minút to bolo v pohode,sklo sa už nerosilo,potom zase do mrazu,a fungujú mi tie prístroje stále.Jedine v mraze ide zoomovanie dosť ťažko.
Žiadné skraty ani výpadky,jednoducho panasonic.
 
S3030150
2012-11-29 21:28:45
príspevok od: bear
nesuhlasim. Ked uz je voda skondenzovana na studenom povrchu, navratom do studeneho vzduchu sa jej zbavis pomalsie, ako ked ohriatie fotoaparatu urychlis.
tu ide o to, kolko vody je vo vzduchu, ktorym ohrievas studeny povrch. pokial by slo o rovny, lahko pristupny povrch, nemam namietky. pokial ale budes chciet zohriat vnutro objektivu interierovym (vlhkym) vzduchom, je velmi pravdepodobne, ze sa vlhkost z toho vzduchu zrazi na studenych povrchoch. na druhej strane, ak ho budes zohrievat dostatocne dlho, tak sa to nakoniec odpari...

idealne je fenom fukat do objektivu v exterieri
 
MLandscapes
2012-11-30 00:12:07
Nemate nejaky trik na rosenie fotaku priamo pri foteni? Napr. ked robim timelapse v noci tak fotacik ma tendenciu bez problemu vydrzat takych 70 snimok (takze asi hodina a 10 minut) potom sa na nom zacinaju kondenzovat pary. Problem je ze aj na skle, co samozrejme znehodnocuje celu robotu a ked chcem mat aspon aky taky vystup, kazdych 15 minut objektiv utieram. Kondenzacia na tele sa da elegantne vyriesit sackom, s tym objektivom ma vsak nenapada nic...
 
bear
2012-11-30 06:55:06
príspevok od: S3030150
tu ide o to, kolko vody je vo vzduchu, ktorym ohrievas studeny povrch. pokial by slo o rovny, lahko pristupny povrch, nemam namietky. pokial ale budes chciet zohriat vnutro objektivu interierovym (vlhkym) vzduchom, je velmi pravdepodobne, ze sa vlhkost z toho vzduchu zrazi na studenych povrchoch. na druhej strane, ak ho budes zohrievat dostatocne dlho, tak sa to nakoniec odpari...

idealne je fenom fukat do objektivu v exterieri
neviem ake objektivy pouzivas, ale do tych mojich zvycajne fukat do vnutra objektivu nejde Ak je to objektiv s premenlivou dlzkou, tak zoomovanie v teplom interierovom vzduchu mu samozrejme viac poskodi ako pomoze.
 
bear
2012-11-30 07:00:31
príspevok od: MLandscapes
Nemate nejaky trik na rosenie fotaku priamo pri foteni? Napr. ked robim timelapse v noci tak fotacik ma tendenciu bez problemu vydrzat takych 70 snimok (takze asi hodina a 10 minut) potom sa na nom zacinaju kondenzovat pary. Problem je ze aj na skle, co samozrejme znehodnocuje celu robotu a ked chcem mat aspon aky taky vystup, kazdych 15 minut objektiv utieram. Kondenzacia na tele sa da elegantne vyriesit sackom, s tym objektivom ma vsak nenapada nic...
Pri laserovych optickych spojoch sa zvykla sosovka ohrievat odporovym mostikom. Pogooglil som "lens heater" a to iste robia aj pri time-lapse:
http://www.iceinspace.com.au/index.php?id=63,292,0,0,1,0

Su to suciastky dokopy za 1 EUR, ale musis so sebou nosit potom dalsiu bateriu (idealne dost velku). Ak ale fotak trocha odizolujes, potrebny vykon by nemusel byt taky vysoky.
 
S3030150
2012-11-30 10:16:13
príspevok od: bear
neviem ake objektivy pouzivas, ale do tych mojich zvycajne fukat do vnutra objektivu nejde Ak je to objektiv s premenlivou dlzkou, tak zoomovanie v teplom interierovom vzduchu mu samozrejme viac poskodi ako pomoze.
ano, pisal som o svojich objektivoch tyka sa to aj tych, ktore maju nielen premenlivu dlzku, ale aj tych co maju zadne ostrenie. kazdopadne radsej sacok, aby to clovek nemusel riesit vobec
 
Cago
2012-12-01 17:58:09
príspevok od: zuzuliena
:-))))))))akze to historia poznamka k poslednej fotke - su to snowboardove nohavice znacky Mammut a goretexova bunka tej istej znacky - testovala som, kolko mokra znesu. Gate vydrzali aj 10 minutovu sprchu v sprchovom kute. Takze kvalita naozaj overena.
...a nemáš k tomu testu aj video ?
 
Pospo
2012-12-03 11:59:10
Tie Lowepro Gloves špeciálne rukavice pre fotografov so špeciálnou protišmykovou úpravou maju v Baumaxe v specilalnej sekcii zahradkar za 89 centov. Ak teda prezijete, ze su biele z cervenou protismykovou upravou a trochu tensie.
 
jaroslav.hrbal
2012-12-29 11:26:01
Skúsenosť jedna: Stáva sa mi s obj. TAMRON SP AF 70-200mm f/2.8 SP že pod - 10°C mi primŕza
clona, ktorá nereaguje po čase cca pol hoďku fotenia a ostané zaseknutá. Potom doma po hodinke sa to spraví a ide ako nová. Pri ostatných obj. som to nespozoroval.
Tak to len taký poznatok.
 
lasky.t
2013-01-13 08:38:39
čaute! D7000 zvláda chlad bravúrne a pri dodržaní už spomínaných zásad nieje problém...
mňa by však zaujímalo ako je to s ext bleskom... netrpí v tom chlade výbojka ked blýska,ako je to s životnosťou.. resp blýska niekto v mínusových teplotách? dik
 
Matt83
ocenenie redakciou 2013-12-09 12:21:17
príspevok od: atti
V rámci zimnej fotovýbavy ste tu zabudli spomenúť ploskačku alebo http://www.petvillage.gr/dogs/St_Bernard_Keg.jpg :-)
link dead
 
miromax
2014-02-10 22:18:23
niekolko rokov nepouzivam rukavice, postupne som zacal v zime otuzovat ruky kvoli foteniu. Navyse vdaka teplu z ruk potom tak rychlo nevychladne fotak.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované