Hore

ZPS 18: Zameňte nudné nebo za modrú oblohu

Niekedy sa vám pri fotení stane, že je zatiahnutá obloha a vôbec to nevyzerá dobre. Pritom ste na vašom vysnívanom mieste a chcete mať peknú fotografiu, samozrejme s modrou oblohou. Čo s tým? No, pôvodnú fotku bude treba trochu upraviť, napr. vo fotoeditore Zoner Photo Studio 18. 

My sme si vybrali ako príklad budovu múzea v Taipei. Otvoríme si pôvodnú fotografiu v režime Editor a trochu jej vylepšíme farby. Pridajte živosť, zvýšte expozíciu, možno trochu aj kontrast. Chceme predsa fotku, ktorá bola fotená ako keby na slnku.


Úprava pôvodnej fotografie v režime Editor.

Potom vyberte fotku, na ktorej máte efektnú oblohu, ktorá navyše zaberá väčšiu časť fotografie. Je lepšie, ak na fotke nebude priamo slnko, inak budete musieť riešiť problém s tieňmi. Ľahko si takúto oblohu vyfotíte aj doma, ideálne ak fotíte rovnakým fotoaparátom a s rovnakou ohniskovou vzdialenosťou. Prichádzame k samotnej úprave.


Vhodná podoba oblohy.

Najprv otvorte pôvodnú fotografiu v režime Editor. Do nej teraz vložíme oblohu, a to príkazom Obrázok do obrázka (Ctrl + Shift + I) a hneď zmeníte režim vkladania na Stmaviť. Tým dosiahnete, že do obrázka sa namiesto zatiahnutej súvislej šedej plochy dostane pekná modrá obloha. Môžete sa pohrať s voľbami priesvitnosti a krytia vrstvy. Cieľom je, aby výsledok pôsobil uveriteľným dojmom.


Stav po vložení obrázka s oblohou do obrázka s pôvodnou fotografiou.

Ešte pred potvrdením celého vkladania príkazom Použiť musíme urobiť zopár úprav. Je jasné, že do nášho obrázka sa dostali aj časti pod oblohou z vkladaného obrázka a práve tie musíme ešte odstrániť. Volíme na to nástroj Výberový štetec (Shift + Q) a nastavíme správny priemer štetca. Podstatný je pritom režim štetca – či vyberáme alebo odoberáme časti do výberu, čo vidíte v ikone vedľa štetca ako znamienka plus a mínus. Pri zložitejších objektoch môžete použiť aj iné nástroje na výber oblasti.


Pomocou výberového štetca určíme, ktoré plochy budú vkladaným obrázkom zasiahnuté.

Krátkodobo sa režim výberu dá prepnúť držaním klávesu Ctrl, dlhodobo prepnutím režimu. Teraz pôjde o vašu trpezlivosť, správny výber zaberie niekoľko desiatok minút, ale výsledok bude efektný. Keď sme spokojní s výberom, potvrdíme voľbu Použiť a výsledný obrázok ešte upravíme podľa chuti, prípadne orežeme. Takto dostávame síce nie autentickú, ale efektnú podobu nášho vybraného objektu.


Výsledná fotografia s vloženou oblohou.

ONDREJ MACKO, TouchIT

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
jan21
2016-08-03 07:34:13
..čo s tým...zmanipulovať skutočnosť?
A potom sa vám stane že svetlo na mrakoch je inde ako na hlavnom motíve, že denná doba a smer vetra absulútne nesúhlasí atď. Možno mám malý úpal ale S TÝMTO NESÚHLASÍM

Manipulácia je na iné typy fotografií a nie cestovateľské.
 
krispin.pucinko
2016-08-03 07:51:23
príspevok od: jan21
..čo s tým...zmanipulovať skutočnosť?
A potom sa vám stane že svetlo na mrakoch je inde ako na hlavnom motíve, že denná doba a smer vetra absulútne nesúhlasí atď. Možno mám malý úpal ale S TÝMTO NESÚHLASÍM

Manipulácia je na iné typy fotografií a nie cestovateľské.
Ak by si nevidel povodnu foto tak nezistis ze je upravena. Urci nie za tie 2 sekundy co sa priemerny clovek pozera na priemernu foto

Inak seria tychto clankov je o tom ako sa to roobi v zoneri, je uplne jed o na akej foto to skusaju.
 
DrAcula
2016-08-03 07:53:56
Zase prevzaty stary clanok z 3. novembra 2015 z IT platku. Povodny clanok:

https://touchit.sk/zps-18-zamente-nudne-nebo-za-modru-oblohu/28968

Ten autor clanku na fotografii nedokaze vyrovnat ani horizont!
Taketo clanky tu podla mna nepatria.

To vazne je ephoto uz odkazane na taketo preberanie nekvalitnych clankov ???
A suhlasim aj s jan21.
 
krispin.pucinko
2016-08-03 08:00:08
príspevok od: DrAcula
Zase prevzaty stary clanok z 3. novembra 2015 z IT platku. Povodny clanok:

https://touchit.sk/zps-18-zamente-nudne-nebo-za-modru-oblohu/28968

Ten autor clanku na fotografii nedokaze vyrovnat ani horizont!
Taketo clanky tu podla mna nepatria.

To vazne je ephoto uz odkazane na taketo preberanie nekvalitnych clankov ???
A suhlasim aj s jan21.
Ako moze autor prevzat svoj vlastny clanok? Kradne sam od seba? ja som napr do teraz nevedel ako vymiena obloba v zoneri takze tento clanok je aspon pre mna urcite poucny. Pre mna za mna nech upravuje hoci aj fotku hov*na v trave. Ak tym ukaze ako sa vymiena obloha tak nech.
 
DrAcula
2016-08-03 08:07:51
príspevok od: krispin.pucinko
Ako moze autor prevzat svoj vlastny clanok? Kradne sam od seba? ja som napr do teraz nevedel ako vymiena obloba v zoneri takze tento clanok je aspon pre mna urcite poucny. Pre mna za mna nech upravuje hoci aj fotku hov*na v trave. Ak tym ukaze ako sa vymiena obloha tak nech.
A to si sa kde docital v mojom prispevku, ze autor prevzal svoj vlastny clanok???

Zpakujem ti moje tvrdenie este 1x:
To vazne je ephoto uz odkazane na taketo preberanie nekvalitnych clankov ???

A to, ze si to nevedel, nic nemeni na mojom tvrdeni. Mal si pouzit google a nasiel by si x clankov ovela kvalitnejsich o vymene oblohy. A medzi nimi by si urcite nasiel aj tento ...
Lenze treba vediet pouzivat google.

 
krispin.pucinko
2016-08-03 08:27:35
príspevok od: DrAcula
A to si sa kde docital v mojom prispevku, ze autor prevzal svoj vlastny clanok???

Zpakujem ti moje tvrdenie este 1x:
To vazne je ephoto uz odkazane na taketo preberanie nekvalitnych clankov ???

A to, ze si to nevedel, nic nemeni na mojom tvrdeni. Mal si pouzit google a nasiel by si x clankov ovela kvalitnejsich o vymene oblohy. A medzi nimi by si urcite nasiel aj tento ...
Lenze treba vediet pouzivat google.

Si napisal: "Zase prevzaty stary clanok z 3. novembra " a to nie je pravda lebo ja tam vidim toho isteho autora prezentujuceho ten istny clanok na 2 portaloch. Ty nikdy neprezentujes tu istu na 2 miestach, napr facebook a tu?

A k tvojej druhej poznamke. Neviem ci si si vsimol ale si v sekcii fotoskola, kde aspon podla normalneho usudku maju byt prezentovane clanky typu ako sa to robi. A zda sa ze podla tvojej logiky mozeme rovno zmazat celu fotoskolu, pretoze na kazdy jeden clanok prezentovany tu existuje minimalne jeden, ktory sa da najst po chvilke googlenia a je "ovela kvalitnejsi".

Je az smutne ze dospely clovek nevie pochopit pointu clanku v kategorii a kontexte ktorom bol prezentovany. Btw ak mas problem a nevies vyrovnat horizont tak trosku pogoogli, urcite to tam najdes. Taka trivialna vec predsa nemusi byt prezentovana v kazdom clanku....
 
DrAcula
2016-08-03 09:17:14
príspevok od: krispin.pucinko
Si napisal: "Zase prevzaty stary clanok z 3. novembra " a to nie je pravda lebo ja tam vidim toho isteho autora prezentujuceho ten istny clanok na 2 portaloch. Ty nikdy neprezentujes tu istu na 2 miestach, napr facebook a tu?

A k tvojej druhej poznamke. Neviem ci si si vsimol ale si v sekcii fotoskola, kde aspon podla normalneho usudku maju byt prezentovane clanky typu ako sa to robi. A zda sa ze podla tvojej logiky mozeme rovno zmazat celu fotoskolu, pretoze na kazdy jeden clanok prezentovany tu existuje minimalne jeden, ktory sa da najst po chvilke googlenia a je "ovela kvalitnejsi".

Je az smutne ze dospely clovek nevie pochopit pointu clanku v kategorii a kontexte ktorom bol prezentovany. Btw ak mas problem a nevies vyrovnat horizont tak trosku pogoogli, urcite to tam najdes. Taka trivialna vec predsa nemusi byt prezentovana v kazdom clanku....
Odporucam ti zacat citat https://touchit.sk ... tam sa takmer vsetko nove z fotoskoly dozvies s skoro rocnym predstihom.

Vidim, ze mas problem aj s chapanim pointy mojho prispevku. Autor vobec nie je podstatny ... podstatne je, ze ked som platiacim clenom ephoto tak ocakavam povodne a kvalitne clanky a nie clanky plne nedostatkov co som uz cital inde a zdarma!!! To, ze to nevidis a nechapes ... za to ja nemozem. Ked dospejes ... mozno pochopis.

A nepochopil si ani dalsiu cast mojeho prispevku, kde som narazil na ten horizont.
Ten na danej fotografii byt uz nemal ... netvrdim, ze to ako to vyrovnat malo byt sucastou clanku.
Tento autor tu ma uverejnenych uz viac clankov s touto chybou!
Ono ked idem nieco vysvetlovat, tak si aspon troska dam zalezat aj na vybere fotografie, na ktorej to budem prezentovat. (a to ani nespominam dalsie nedostatky v clanku)

Takto je to z mojho pohladu od autora odflaknuty clanok, ktory prevzalo aj ephoto!!!

A k tej pointe v kategorii a kontexte sa vyjadrovat nebudem ... tocis o niecom uplne inom ako som pisal ja.
 
PeCh
2016-08-03 09:31:55
príspevok od: krispin.pucinko
Ak by si nevidel povodnu foto tak nezistis ze je upravena. Urci nie za tie 2 sekundy co sa priemerny clovek pozera na priemernu foto

Inak seria tychto clankov je o tom ako sa to roobi v zoneri, je uplne jed o na akej foto to skusaju.
V takom prípade je škoda zabíjať 2 minúty na úpravu fotky, ktorú niekto uvidí 2 sekundy.
 
blahoslav J B Art
2016-08-03 09:34:10
pre tych, ktorym sa nepaci tento clanok, davam odkaz na stranky Zoneru k tejto teme:
https://www.milujemefotografii.cz/jak-vymenit-nudne-nebe

... inak, ani tam nezrovnali horizont a linie ... ale na to existuje dalsi clanok
 
acton
2016-08-03 09:35:18
príspevok od: krispin.pucinko
Si napisal: "Zase prevzaty stary clanok z 3. novembra " a to nie je pravda lebo ja tam vidim toho isteho autora prezentujuceho ten istny clanok na 2 portaloch. Ty nikdy neprezentujes tu istu na 2 miestach, napr facebook a tu?

A k tvojej druhej poznamke. Neviem ci si si vsimol ale si v sekcii fotoskola, kde aspon podla normalneho usudku maju byt prezentovane clanky typu ako sa to robi. A zda sa ze podla tvojej logiky mozeme rovno zmazat celu fotoskolu, pretoze na kazdy jeden clanok prezentovany tu existuje minimalne jeden, ktory sa da najst po chvilke googlenia a je "ovela kvalitnejsi".

Je az smutne ze dospely clovek nevie pochopit pointu clanku v kategorii a kontexte ktorom bol prezentovany. Btw ak mas problem a nevies vyrovnat horizont tak trosku pogoogli, urcite to tam najdes. Taka trivialna vec predsa nemusi byt prezentovana v kazdom clanku....
ty si vobec nepochopil co chcel dracula svojim komentom povedat... okrem ineho, on nepotrebuje v googli vyrovnavat horizont na fotografii ktoru sem dal autor clanku... to odporucenie adresuj redakcii ephota, precitaj si tie komenty niekolko krat, mozna sa vyhnes tvojim blbym pripomienkam.
 
Marcel Rebro
2016-08-03 09:52:00
No ... sme sa dozvedeli že pán Macko bol v Taipei. Lebo meniť oblohu na Slovenským národným múzeom v Prešporku by nemalo zmysel

A detaily ako padajúci horizont a nezrovnané línie sú nepodstatné. Hlavne že je na fotke modrá obloha s prepálenými mrakmi.

Cestovateľskej fotografii trikrát hurá!!
 
anton julény
2016-08-03 11:22:40
O.M. nie je O.N., a na dlhoročného redaktora a mediálneho experta to malo byť lepšie. ale na druhej strane, všetci máte možnosť pridať článok. nebude síce redakčný, ale bude. väčšina diskutujúcich má potenciál na mnoho kvalitných článkov.

ešte by zaujímalo, že prečo sú články takého typu uverejňované ako redakčné, autor ich môže pridať ako akýkoľvek iný člen komunity a čo redakcia získala/obetovala takýmito "TIPA" dohodami (napr. aj s M.K.).
 
fatality
2016-08-03 12:53:51
a to si tu este nikto nevsimol tu multikulti vychytavku..kupolu z "oblohovej" fotky nacapenu na ten cinsky cindzaak
 
marcus_labeo
2016-08-03 13:37:18
príspevok od: fatality
a to si tu este nikto nevsimol tu multikulti vychytavku..kupolu z "oblohovej" fotky nacapenu na ten cinsky cindzaak
Máš bod za dobrý postreh.
 
fatality
2016-08-03 18:23:35
príspevok od: marcus_labeo
Máš bod za dobrý postreh.
co vsetko ten Zoner dokaze,coo
 
blahoslav J B Art
2016-08-03 18:58:43
príspevok od: fatality
co vsetko ten Zoner dokaze,coo
s tou kopulou Belousovovej cerkvi z Tomasikovej ulice by ta vymenena modra obloha bol prilis nudna
 
JohnNewton
2016-08-04 19:52:19
Náhodou, skvelý článok, do rubriky " ako to nerobiť "
 
mirrrec
2016-08-06 11:37:40
Clanok sa da precitat uplne zadarmo. Takze nadavat ze si niekto plati za tento clanok ?..
 
mab
2016-08-10 14:36:40
príspevok od: anton julény
O.M. nie je O.N., a na dlhoročného redaktora a mediálneho experta to malo byť lepšie. ale na druhej strane, všetci máte možnosť pridať článok. nebude síce redakčný, ale bude. väčšina diskutujúcich má potenciál na mnoho kvalitných článkov.

ešte by zaujímalo, že prečo sú články takého typu uverejňované ako redakčné, autor ich môže pridať ako akýkoľvek iný člen komunity a čo redakcia získala/obetovala takýmito "TIPA" dohodami (napr. aj s M.K.).
ten potenciál ktorý sa sa prejavuje 0 prispevkami myslím hodnotovo-článko-tvornými
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované