Ohňostroj

Tak sa nám to už zase nekompromisne kráti. Nový rok klope na dvere a s ním aj bujaré oslavy, ktoré tradične vrcholia ohňostrojom.

2016-12-30 13:00:00
Dominik Bugár
40636

  • 2887
    22

    Time Stack s Olympusom

    Vďaka funkcii Live Composition dokáže aj menej skúsený fotograf nafotiť veľmi zaujímavé zábery, ktoré inak vyžadujú pokročilé znalosti fotografie.

  • 2204
    0

    Soft efekt niekoľkokrát inak II.

    V prvej časti sme si popísali, ako dosiahnuť soft efekt v počítači. Teraz si ukážeme, ako dosiahnuť soft efekt vo fotoaparáte, bez špeciálneho príslušenstva. Najprv si ale odskočíme a popíšeme si práve to špeciálne príslušenstvo

  • 8136
    12

    Olympus PEN E-PL6 infrared

    Aj keď mám infrafotoaparát Nikon D3100, tým že v posledných mesiacoch intenzívnejšie fotografujem CSC fotoaparátmi Olympus, vyvstala potreba nového infrafotoaparátu, ktorý by používal m43 objektívy. Možnosť nosiť prakticky neustále fotoaparát so sebou je výhodou malých CSC fotoaparátov, ak môžem pribaliť ešte aj malý infrafotoaparát, bude to super.

  • 5283
    8

    Triky s dvojexpozíciou

    Má váš fotoaparát dvojexpozíciu, využite ju pre snímanie fotografií s efektnými rámikmi.

  • 5289
    18

    Dierková komora

    Mnohí z nás často rozmýšľajú, čo nové, originálne by sme vymysleli, aby sme trocha vybočili z radu každodenného priemeru. V čase, keď fotoaparát je ešte aj na mobile a zdokumentované je takmer všetko, čo sa zdokumentovať dá i nedá, sa možnosti pre originalitu zužujú.

  • 7372
    2

    Dvojexpozícia v digitálnej fotografii

    Vyskúšajte dvojexpozíciu, najjednoduchšiu variantu multiexpozície, starej trikovej techniky.

  • 5193
    5

    Fotografie z iných svetov

    Fotografovali ste už niekedy svetelné duny? Alebo bránu medzi dvoma dimenziami? Vydajte sa s nami na cestu úžasnými snovými krajinkami kde uvidíte scenérie, ktoré ste si doposiaľ nedokázali ani predstaviť. Vstupom do tohto sveta je refraktografia.

  • 8995
    71

    Nikon D3100 infrared

    Aktuálne modely zrkadloviek väčšinou nie sú na zozname fotoaparátov upravovaných pre potreby infrafotografie. Riziko, že prestavba sa nepodarí podľa vašich predstáv je vysoké.

  • 6784
    43

    Skúsenosti s úpravou fotoaparátov pre infrafotografiu

    Najrozumnejším spôsobom ako snímať fotografie je nechať si upraviť fotoaparát. Nie každý je pre úpravu vhodný a ak nemáte dobré referenčne zdroje, môže sa stať, že upravený fotoaparát nebude robiť to, čo od neho očakávate. Ja som si nechal modifikovať tri fotoaparáty, z toho jeden sa ukázal ako nevhodný na infrafotografiu. Prv než sa budem venovať technike, povieme si niečo v krátkosti o infrafotografiie. Na konci článku nájdete odkazy na už…

  • 9980
    16

    Špecifiká fotografovania ČB krajiny infra fotoaparátom

    Krajina je vďačným objektom pre infrafotografiu. Množstvo zelene je vďaka špecifickému zachyteniu jasu na fotografiách prakticky biele. To je to, čo sa nám páči a prečo je infrafotografia populárna. Infrafotograf cielene vyhľadáva zeleň, aby dosiahol ten správny “infralook”.

  • 18411
    34

    Expozícia - 34 mesiacov?

    Podobne, ako sa v priebehu času vytvárajú jednotlivé sedimentárne vrstvy, pohoria, zároveň sa aj ničia a erodujú. To, čo je na fotografii tmavšie a ostrejšie, je staršie a najmladšie obdobie je zahmlené a nejasné. Obrázky ničia samé seba a z nich vznikajú nové. Žijeme vo svete neustálej premeny.

  • 10248
    22

    Infrafotografia IV. - Nové trendy v infrafotografii

    Menej infra, viac farieb. Obraz z modifikovaných fotoaparátov môže vyzerať inak, ako sme boli zvyknutí. Stačí použiť iné filtre.