Hore

Preteky WTCC na Slovakia Ringu

Vrcholné podujatie pretekov cestných automobilov na okruhu Slovakia Ring. Rozsiahle nahliadnutie do zákulisia pretekov. Po troch akciách s voľným vstupom prišla tá najväčšia, európskeho, ak nie svetového významu. Akreditácia bola povinná,  ale pre veľký záujem médií redakcia ePhoto.sk obdržala len jednu a  neprenosnú. Pôjde tak ten, kto má viac času, Izzino.

 

Pät dní fotenia, kilometre chôdze, tisíce fotografií, nové známosti. Nahliadnite spolu s nami do zákulisia veľkých pretekov. Najprv ale niekoľko oficiálnych informácií o tomto podujatí.

 

 

FIA WTCC - World Touring Car Championship

Termín podujatia: 28. - 29.04.2012

Miesto konania: Okruh Slovakia Ring, Orechová Potôň, Slovensko

 

WTCC sú najvýznamnejšie medzinárodné preteky cestných automobilov, odohrávajúce sa na najznámejších okruhoch sveta. Pretekov sa zúčastňuje 10 tímov štyroch výrobcov a 38 jazdcov zo 17 krajín sveta. Jazdci súťažia o medzinárodnú prestíž, ale aj o finančné odmeny. Počas roka sa koná 12 podujatí, 24 pretekov na 4 kontinentoch.

WTCC existuje od roku 2005 a riadi sa princípom “real cars, real racing”, teda všetky vozidlá majú svoj základ v bežne dostupných, civilných modeloch. Vozidlá sú výkonovo vyrovnané, čo zaručuje divácky zaujímavé preteky typu „nárazník na nárazník“.

Sledovanosť v r. 2010 – 470mil. divákov po celom svete, z toho 39mil. sledovalo LIVE vysielanie prostredníctvom známej stanice Eurosport.

Spolu s WTCC sa u nás predstavilo aj ďalšie výnimočné podujatie – Európsky pohár cestných automobilov - European Touring Car Cup (ETCC). Štvordielny pohár je súčasťou európskej pretekárskej scény od roku 2005, rovnako ako WTCC. Slovakia Ring je druhým okruhom ich tohtoročného kalendára a predstavil sa na ňom aj slovenský automobilový pretekár Matej Homola (18) na vozidle BMW.

Okrem Monzy a Slovakia Ringu navštívilo ETCC ešte 20.mája rakúsky Salzburgring a taliansku Imolu. V seriáli môžu súťažiť vozidlá spĺňajúce technické predpisy FIA pre Super 2000, Super 2000 Diesel, Super Production a Super 1600. Uvidíte v nich napríklad aj automobily WTCC z predošlých ročníkov. Formát podujatia je nasledovný: v sobotu odjazdia pretekári najprv dva 30-minútové tréningy, po ktorých nasleduje 30-minútová kvalifikácia. V nedeľu začínajú 15-minútovým zahrievacím warm-upom a následne jazdci absolvujú 2 preteky, každé v dĺžke 50 km. Štartové poradie v druhých pretekoch určí obrátené poradie prvých 8 pretekárov z prvých pretekov.

Maťo Homola v ETCC

Mladý automobilový pretekár Maťo Homola absolvuje podujatie ETCC tento rok ako prvý Slovák. Tím Homola Motorsport preňho zadovážil špičkové BMW 320si E90 WTCC, čiže vozidlo, ktoré súťažilo v samotnom seriáli WTCC. Ide o takmer 300-koňové auto s 2 litrovým zážihovým radovým štvorvalcom, pohonom zadných kolies so 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Tento automobil prišiel zo Švédska, kde s ním Johan Stureson bojoval o prvenstvo v šampionáte STCC. „Vlani v týchto škandinávskych majstrovstvách skončilo toto auto na 4. mieste v celkovom poradí a ako prvé z BMW, takže rýchlosť určite má,“ pochvaľuje si Matej Homola, „chcem s ním nabrať čo najviac skúseností a pokúsiť sa o čo najlepší výsledok.“

 

Zdroj: www.slovakiaring.sk

http://www.automoto.sk/clanok/187898/wtcc-na-slovakia-ringu-najuspesnejsi-tarquini

 

Deň prvý (streda) - rozkladá sa šapitó

Tak a je to tu! Tym nemyslim zlepšujúce sa počasie, ktoré by podľa meteorológov malo vyvrcholiť v nedeľu až k 29°C. Máme tu dlho očakavanú svetovú Slovenskú premiéru pretekov cestných automobilov - WTCC. Niektoré kamióny s technikou, s pretekárskymi autami, náhradnými dielmi, pneumatikami, či naradím a samozrejme reklamnými banermi sú už tu. Vlajky zavesené okolo trate, rôzne svetové reklamné bannery od Yokohamy až po Lukoil oznamujú,  že sa chystá svetová udalosť. Chlapi z Eurosportu makajú od rána a naťahujú káble po celom okruhu. Je skvelé vidieť celú túto organizáciu a všetko, čo k takému megalomanskému kolosu ako sú preteky WTCC patrí. Netuším koľko kilometrov káblov tu dnes naťahajú, ale je to neuveriteľné. Všade ide spoločne 6 káblov, ktoré sú ťahané a rolované z vozíka po troch.

 

Priamy prenos bude vysielaný do celého sveta.

 

Viaceré skupiny pracovníkov  pracujú na rôznych miestach. Jedni stavajú stany, či skôr rozkladateľné miestnosti vedľa svojich reklamných kamiónov, iní zase pripravujú boxy pre autá, ďalší sa starajú o čistotu banerov, stanov, slnečníkov. Výbavu z kamióna FIA WTCC rozkladajú taliani a do konštrukcie vkladajú hlinikové rámy s oknami a žalúziami. Ford a Chevrolet  majú partu angličanov a pre BMW pracuje partia nemecky hovoriacich chlapov.

 

Do Potône dorazil cirkus.

 

Stánok FIA zatiaľ zíva prázdnotou.

 

Taliansky tím rozkladajúci základňu FIA má zo sebou vlastný vysokozdvižný vozík, kamenné závažia na uchytenie stanu, taliansku kávu a víno, vlastný sporák na plyn, umývačku riadu a, to som sa pobavil, krabicu Just in case (keby náhodou). Neviem či sú tam zbrane na ochranu, alebo len nepriestrelné vesty. Možno že 100kg špagiet a 200kg paradajok. Chýbala už len pizza pec. Kvety, vázy a ďalšie ozdobné veci majú všetci.

 

Originálna talianska kuchyňa na slovenskom okruhu.

 

Chlapi zo Chevrolet Cruze priviezli tri autá, takže aj tri samostatné kamióny. Tiež si priniesli aj vlastnú hudbu, do ktorej si sem tam pospevujú a pretváraju texty do vlastnej podoby. Sem tam som sa dosť pobavil na vtipných vulgarizmoch. Ale je vidieť, že je to parádne zohraná parta a každý v tíme vie, čo má robiť. Veľmi ma zaujíma, či v priebehu pretekov budú mať voľno, či budú robiť nejakú ochrannú službu, alebo či sú niektorí z nich členmi aj technického či mechanického tímu.

 

Pohoda? Kdeže, v zákulisí všetci pracujú ako včeličky.

 

Druhá partia má na starosti rozkladanie a postavenie hlavného stanu. Po 2 hodinách 6 ľudí položilo gumu v rozlohe asi 50x20 metrov. Bolo mi jasné, že tu nejaká malá miestnosť asi nebude. Fakt megalomanská stavba na preteku áut. Neskôr si prichystali konštrukciu a potom už im to išlo dosť rýchlo. V zadnej časti kamióna, pod krytom, majú svoju vlastnú elektrickú skriňu. Nie každý deň je možné vidieť technické vybavenie na profesionálnej úrovni pri príprave tak prestížneho preteku.

Deň druhý (štvrtok) - prípravy pokračujú

Dnešné doobedné povinnosti mi nedovolili vyraziť na Slovakia ring už pred obedom, ale hneď poobede som sadal do auta. Už hneď pri príchode bolo vidieť množstvo odvedenej práce a veľa zmien oproti predošlému dňu, keď som odchádzal. Kamery na svojich miestach, ďalšie nové kamióny v areáli, nové stany a sútažné automobily rôznych tímov, tak ako už aj prichádzajúce automobily na ETCC.

Príjemné počasie človeku hneď vylepší náladu, takže aj ja som bol od rána veľmi pozitívne naladený. Po príchode som sa stretol pred areálom s Edmundom Orzsikom. Prešli sme si časť areálu spolu a čo to pokecali.

 

Edmund Orzsik.

 

Hneď zo začiatku som sa zastavil v boxoch tímu Liqui Moly Team Engstler. Mechanici práve pracovali na autách a tak som ich chvíľu sledoval. Neskôr, ked si ma jeden všimol, som sa slušne opýtal, či je možné fotiť. Na moje veľké prekvapenie mi povedal, že bez problémov. Tak sme spolu hodili reč a moja znalosť angličtiny mi tieto dva dni bola veľkým prínosom. Dozvedel som sa, že všetko, čo sa na autách opraviť dá sa aj opravuje. Predný karbónový nosník, na ktorom je upevnený predný spojler a maska stojí okolo 4500€, takže sa nevymieňa ani nevyhadzuje. Po konverzácii a vzájomnom predstavovaní aj s ostatnými členmi tímu (inak dvaja taliani, dvaja nemci, jeden švajčiar a  jeden angličan), som sa venoval foteniu spoza čiary PIT LANE. Chvíľu na mňa ešte pozeral jeden zo šéfov a potom mi povedal, že pokojne možem ísť do vnútra, a môžem fotiť aj tam. No a to mi viac nebolo treba. Cítil som sa ako malý chlapec v hračkárstve. Hlavne som dával pozor kam stúpam, lebo poslednú dobu sa mi darí ničiť veci a kus nejakého trojtisícového spojleru by som fakt nechcel splácať. Neskôr ma ďalší z technikov zavolal ešte dozadu, že či si chcem pofotiť takú malú dielňu, kde bolo práve uchytené nejaké ozubené koleso. Nakoniec som v boxoch strávil asi hodinu a kecal s každým o pretekoch, práci a podobne. Technický inžinier tímu, asi štyridsiatnik, pracuje vo WTCC druhý ročník. Predtým pracoval na Nurburgringu ako technik 10 rokov. Celý život odkedy pracuje robil pri autách. Velmi príjemný slušný človek, s ktorým som strávil asi najviac času a veľmi sme si rozumeli. Jedinú vec, o ktorú ma poprosili aby som nefotil, boli tlmiče automobilov.

Neskôr sa vo dverách garaže objavil ich pretekár Charles NG KA KI, pôvodom z Hong Kongu. Veľmi príjemný a slušný chalan. Hneď sa so mnou pustil do reči a v podstate sme si dosť pokecali. Toto je jeho 2 sezóna vo WTCC, predtým jazdil aj v Amerike. V roku 2010 vyhral Asian Touring Car Series na Honde Integra a rok predtým vyhral Skip Barber Mazdaspeed challenge. Jeho záľubou je Drift, ktorý aj v sobotu predvedie divákom na Slovakia ringu, takže sa majú na čo tešiť. Jeho osobná stranka je: http://www.charlesngracing.com/.

 

Sympaťák z Hong Kongu Charles NG KA KI.

 

Charles NG KA KI na štarte.

 

Pohľad do kabíny jeho BMW.

 

Bojové zranenie.

 

Ďalej som sa v boxoch presunul cez tím Seat k Fordu, kde som chlalanom pomáhal osadiť reklamnú tabuľu, lebo mali k dispozícii len jeden rebrík. Druhý rebrík išiel zháňať spolupracovník a 20min. ho nebolo. Tak prišiel až po funuse. Chalani sú všetci z Anglicka, takže sme prebrali výsledky ligy majstrov a potom som zisťoval, či niekedy boli na Slovensku a tak som sa dopátral k tomu, že neboli v žiadnej krajine, ktorá hostí seriál WTCC.

Nakoľko boxy na Slovakia ringu nie sú tak veľké ako pri F1, tak sa 3 Chevrolety museli rozložiť aj cez polovicu šírky Pit Lanu. Pekne si to ohradili stĺpikmi a potom dávali pozor, kto a čo fotí. Sem tam som si pripadal ako keby som robil priemyselnú špionáž. Ale dohodli sme sa zo šéfom, že nebudem fotiť žiadne detaily motora. A tak ako predtým, všetci sú dosť hákliví na fotenie odpruženia a vnútorných častí okolo kolies. Pravidlá sú dané a pre spoločné dobro sa dodržiavajú.

S Edmundom sme sa presunuli ku kamiónom Yokohama práve v čase, keď ho vykladali. Otvorili zadné dvere návesu, ktorý bol naložený gumami v štósoch po 10 kusov. Tak sme sa spýtali chlapov koľko je tam asi pneumatik? Odpoveď bola 1300 kusov! Skoro sme odpadli a to nám oznámil, že tam je ešte jeden kamión, v ktorom je ich tiež toľko. Keď videl naše tváre, tak si nás vychutnal a oznámil, že zajtra príde ešte jeden, ale v ňom ich bude už len 700 kusov. Neuveriteľné!  Toto množstvo je na dva preteky. Tak sme ešte prehodili zopár slov a zrazu jedna pneumatika vypadla z kamiónu tak, že sa kotúľala ku mne. Chlapík ju zachytil a pridal na kopu. Zažartoval som: „tá išla ku mne, mala byť moja“.Odpovedal, že si ju pokojne môžem zobrať,  jedna stojí 265€. Všetky pneumatiky sú Made in Japan. Takže si viete rýchlo vypočítať náklady.

 

Jameson Nash z tímu AON Ford.

 

Tím AON Ford sú taká správna parta, dvaja šoféri, dve hostesky a dvaja kuchári. Dnes som sa zoznámil aj s manažérom Jamesona Nasha. Neskôr som sa dostal aj do kamiónu tohto tímu. Druhé záhadné poschodie za zrkadlovými oknami necháva len hádať, čo sa vo vnútri ukrýva. Pekné točité a nasvietené schody nás doviedli na prvé poschodie, kde na pravej strane bola miestnosť ako kancelária s veľkým skleneným stolom a malým úzkym stolom.Vľavo bolo tiež červené kožené sedenie. V spodnej časti sa v jednej polovici nachádza miesto na ťahač a priručné batožiny a na druhej strane je fakt veľká kuchyňa. Parádna a super zariadená. Dokonca mala nerezový dvojdrez so sprchou. Práve chystali večeru a čo iné by bolo symbolickejšie ako Fish & Chips.

Dnešný deň hodnotím veľmi pozitívne. Dostal som sa na miesta, kde by som sa normálne nemal šancu natlačiť ani náhodou. Jednou z nich bolo aj riadiace centrum. Po otvorení miestnosti sa vám vybaví každý americký film, kde boli obrazovky v NASA. Tak to tam v mierke 1:5 naozaj vyzerá. Prvé čo mi napadlo bolo, že jastrabie oko vidí všetko. Podvečer som to zabalil, veď ešte tri dni sú stále predo mnou.

Deň tretí (piatok) - u Homolovcov

Počas celého dnešného dňa bolo v Padocku hneď od rána vidieť pohyb všetkých jazdcov WTCC. Takisto ešte prichádzali a akreditovali sa tímy do ETCC. Medzi nimi aj slovenský zástupca Matej Homola a s ním Homola Racing Team. Tak ako nechýbali jazdci, tak isto nechýbali šéfovia tímov a pútali pozornosť rôznych médií. Na Slovakia ring už dorazili aj oficiálni fotografi FIA, ktorí sa činili a bolo vidieť hneď pri komunikácii s dotyčnými, že o sebe vedia a viac menej sa poznajú.

 

BMW tím Homolovcov tíško odpočíva pred sobotňajšími tréningami.

 

Väčšinu dnešného dňa som v podstate strávil s Homolovcami. Samozrejme som celý deň behal aj okolo WTCC-čiek, ale predsa len ako správny patriot som sa nerozplýval nad jazdcami z celého sveta, ale snažil sa zachytiť dianie okolo nášho jazdca a jeho tímu. Absolvoval som návštevu ich stanu, nákup pohonných hmôt, ktorých cena je mimochodom ďaleko za slovom lacná. Pre zaujímavosť, benzín do ETCC automobilov stojí niečo cez tri eurá a ak by ste si chceli kúpiť ten, ktorý používaju autá WTCC, tak si treba pripraviť viac ako 6€ za liter.

Ďalej sme boli vyzdvihnúť pneumatiky, kde Yokohama tím prezúval 16 pneu na suché počasie a 4 na mokré. Na otázku, či sú vyvážené sme sa dozvedeli odpoveď, že gumy sú tak dobré, že ich nevyvažujú. Takže ak im neveríte, tak si to treba preveriť osobne. Kolesá nie sú ľahké, ale keď to prirovnám k mojim čo mám na aute, tak toto je asi polovičná váha.

16+4 pneumatiky Yokohama je pripravených pre jediné auto.

 

Neskôr  absolvovali Homolovci kontrolu od FIA a váženie automobilu a jazdca. Matejovi skontrolovali tiež helmu a značili ju nejakými nálepkami, aby ju nemohol vymeniť.

O 16:00 mali jazdci stretnutie vo VIP WTCC stane, kde ich pohostili slovenskými špecialitami a kde sa stretli s partnermi z druhých tímov. Neskôr o 16:30 mali jazdci briefing v Press Centre hotela.

O 18.00 som sa rozlúčil a vydal sa na cestu späť do Bratislavy, keďže som na 19:00hod. išiel do práce starať sa o svojich zákazníkov.

Deň štvrtý (sobota) - konečne na trati

Sobotné tréningy boli naplánované od 8.30hod. Takže ranný budíček bol dosť skorý a ak tomu pripočítam, že som zatváral okolo druhej ráno, tak som toho veľa nenaspal. Ranné vstávanie nie je u mňa bežným zvykom, takže raz za čas to teda vydržím, i keď som vedel, že je predo mnou veľmi dlhý deň.

Podľa harmonogramu to vyzeralo na oveľa zaujímavejší deň, ako nedeľa. I keď hlavný pretek bude veľkým lákadlom, vidieť autá na trati skoro hodinu v kuse je pre fotografa obrovská príležitosť zafotiť si v „kľude“. Autá jazdia s väčšími medzerami a je jednoduchšie sa sústrediť na dané tímy. Samozrejme človek prichádza o možnosť zachytiť niekoľko áut v zákrute spoločne, ale zase na druhej strane si vie počas dňa poriadne obzrieť trať, vyskúšať si rôzne časti trate v priebehu dňa a za rozdielnych svetelných podmienok. Tieto informácie vie potom využiť vo svoj prospech v deň pretekov a vie presne, kde má byť a v ktorom čase.

 

 

Ja som veľkú časť tohoto dňa venoval fotografovaniu Maťa Homolu a jeho tímu, nakoľko som jeho veľkým fanúšikom a prajem mu do budúcna veľa úspechov. Snažil som sa ho zachytiť na trati na čo najviac rozdielnych miestach, takže presúvanie bolo dosť rýchle. Pár kôl tu a pár kôl tam a opäť niekam o kúsok ďalej. Je to úplne iné ak stojím pri trati a snažím sa zachytiť presne niekoho, ako keď fotím nie tak veľké preteky a v podstate sa len snažím zachytiť priebeh a urobiť čo najlepšie fotky. Vyberiem si koho chcem či už podľa sympatií,  alebo len podľa farby auta či motorky.

 

Meranie teploty trate.

 

Maťo Homola pred štartom tréningovej jazdy.

 

Po skončení celého „hunbuku“, keď tímy opustili Pit Lane, po fanúšikoch ostali len prázdne tribúny a keď už Slovakia ring vyzeral akoby sa chýlil k spánku sa v podstate pre niektorých začína druhá smena. Seat a Chevrolet mali pre fanúšikov pripravené VIP jazdy na okruhu. Kuchári varia večere, technici pracujú na autách, usporiadatelia riešia ešte všetky dokončovacie práce pred veľkým pretekom (niektorí tam boli do jednej v noci).V celom areáli sa maká, aj keď nie je ruch viditeľný na prvý pohľad. Lúčim sa s tímom Liqui Moly, prehodím ešte zopár viet v tíme AOL Ford, urobím im spoločnú pamätnú fotografiu a vyrážam späť do Bratislavy, nakoľko idem do práce. Na 20:00 hod. mám rezervovanú skupinku 20-tich osôb, ide sa oslavovať 30-ka. Už teraz viem, že túto noc toho veľa nenaspím.

Deň piaty (nedeľa) - preteky

Takže je to tu. Deň, na ktorý všetci čakali. Deň, kvôli ktorému sa to všetko deje. Deň, keď Slovakia ring navštívi najviac divákov v histórii okruhu, keď sa Slovakia ring zapíše medzi svetové okruhy ako Monza, Suzuka, Valencia a keď sa na Slovensku uskutoční jedna séria seriálu WTCC pretekov cestných automobilov.

Pozornosť miliónov divákov médií celého sveta sa upriami práve na Slovensko. Eurosport vysiela priamy prenos z pretekov. Slovenskí diváci mali možnosť sledovať tento pretek naživo aj na STV.

Pretekov sa zúčastňuje 10 tímov, 4 výrobcovia, 38 jazdcov zo 17 krajín sveta. Jazdci súťažia o medzinárodnú prestíž, ale aj o finančné odmeny. Počas roka sa koná 12 podujatí, 24 pretekov na 4 kontinentoch.

WTCC sa jazdí v takejto podobe od roku 2005. Preteky sa riadia heslom “real cars, real race” a základ automobilov je v bežne dostupných modeloch. Vozidlá sú výkonovo vyrovnané, takže o výsledku pretekov rozhodujú hlavne zručnosti jednotlivých pretekárov.

Divácky zaujímavé preteky, ktoré sa jazdia na 10 kôl zaručujú veľa strkaníc a popraskaných nárazníkov, a tiež sa im hovorí aj “nárazník na nárazníku”.

 

Prvý pretek ETCC bol o 11.20 hod. Letmý štart a 9 napínavých kôl. Necelých 25 min jazdenia potom prestávka, keď všetci oficiálne pod dohľadom traťových maršálov majú 15 minút na opravy, potom 5 minút otvorenie boxovej uličky, kedy autá musia vyjsť na trať, inak budú musieť štartovať z boxov a teda z poslednej pozície. A o 12.35 hod. sú na rade zase preteky 9 -tich kôl, ale s pevným štartom. Letmý a pevný štart sa robí kvôli tomu, že na pretekoch sú automobily aj s predným aj so zadným náhonom. Týmto sa vyrovnáva prevaha jedného z nich.

Matej Homola sa v tvrdej konkurencii pretekárov ETCC nestratil a skončil na 5. mieste. V svojej kategorií S2000 dokončil závod na 3.mieste, čo mu zabezpečilo miesto na “bedni”. Jeho nové BMW 320si E90 WTCC mu ukázalo počas pretekov veľký  potenciál a postupne Matej dokázal držať krok s najlepšími. Napínavé jazdy mu jednoznačne ukázali, kde sa výkonnostne nachádzajú špičkoví svetoví jazdci.

Homola Motorsport team by sa chcel zúčastniť aj na ostatných dvoch podujatiach ETCC.

V prestávke medzi ETCC a WTCC si diváci mohli na trati pozrieť čestné kolo Chevrolet Corvette Club a potom sa už mohli tešiť na závod, kvôli ktorému prišlo na Slovakia ring 41.000 ľudí. Tak vysoká účasť svedčí o tom, že motošport je na Slovensku veľmi obľúbený. Vačšina z návštevníkov hodnotila preteky aj organizáciu pozitívne.

 

Gabriele Tarquini na automobile SEAT Leon WTCC ešte netuší, že sa stane víťazom prvej jazdy.

 

Prvý pretek a letmý štart bol o 14:20. Najrýchlejším pretekárom bol Talian Gabriele Tarquini na automobile SEAT Leon WTCC. Radosť v tíme bola úžasná. V druhej  jazde triumfoval britský pretekár Robert Huff na Chevrolete Cruze.

 

Drift show Charlesa NG KA KI.

 

Po pretekoch si diváci mohli ešte vychutnať lahôdku a to v podobe drift show. 58 členný tím spoločnosti Falck zabezpečoval zdravotnú asistenciu na WTCC. K dispozícii bolo 14 lekárov, 41 záchranárov a 3 technici. Na dráhe 3 rýchle zásahové vozidlá s posádkami.
V pohotovosti bolo pripravených ďalších 5 ambulancií rýchlej zdravotnej pomoci + špeciálne školené záchranárske skupiny s lekárom, ktoré dokážu čo najrýchlejšie vytiahnuť zraneného jazdca z auta.

Press centrum a všetko pre novinárov, či fotografov bolo zabezpečené na úrovni. Pri tak veľkom podujatí si musí každý uvedomiť, že organizácia je veľmi dôležitá. Keď povedia, že musíš mať vestu, tak ju treba mať. Komisári FIA sa s vami nebavia. Svoje o tom vedia kameraman a moderátor z Markízy, ktorých poslali preč, lebo sa tvárili ako  majstri sveta. Neviem či to potom boli vykecať, alebo nie. Ale sú to problémy, ktoré človek nepotrebuje. V sobotu a v nedeľu bol pre nás prichystaný aj Shuttle bus, takže premiestňovanie bolo oveľa jednoduchšie a príjemnejšie.

 

Homolovci v boxoch v deň pretekov.

 

Na stupňoch víťazov.

 

Krásne dievčatá neodmysliteľne patria k motoristickému športu.

 

Preteky sú v plnom prúde.

 

Som veľmi rád, že som mal možnosť zúčastniť sa takýchto veľkých pretekov. Je to obrovská skúsenosť a veľmi dobrý pocit. Dostal som sa na miesta na okruhu, kde som dva roky nemal šancu byť. Spoznal som kopec ľudí – fotografov a nie len zo Slovenska, jazdcov, tímových manažérov, masérov, technikov až po vodičov kamiónov, či rozkladačov tímových stanov. Ako fanúšik motošportu aj ako fotograf som si rozhodne prišiel na svoje. Hlavne v tíme Liquid Molly, kde som vlastne bol celých 5 dní. Dovolili mi byť v ich boxoch, kde som spoznal Lisu fotografku z Nemecka, Charlesa a Engslera jazdcov tímu, plus ešte asi 10 ľudí. Mohol som sa voľne pohybovať okolo áut a náradí, mohol som fotiť exteriér, interiér, motor či podvozok auta. Proste nezabudnuteľný zážitok. Určite si nenechám takúto príležitosť ujsť ani nabudúce. Práve nám s Karolom potvrdili akreditáciu na preteky GT1.

Krátka štatistika

Za tých 5 dní som nafotil niečo viac ako 8000 záberov, z toho 3000 v sobotu a 3000 v nedeľu. Nachodil som nespočetné množstvo kilometrov. Fotil som na dva fotoaparáty. Sony A900 a A700. Objektívy, ktoré som používal boli 24-70mm F2.8 ZEISS, 80-200mm F2.8, 400mm F4.5, 80-400mm F4.5-F5.6, 11-18mm, 8mm F3.5 fisheye. V A900 mám dve 16GB karty a V A700 dve 8GB + mám ešte 3ks 8GB záložných kariet. Na okruhu som strávil viac ako 40 hodín za 5 dní. Moja malá poľná váži okolo 20kg. Autom som najazdil viac ako 500km. Širší výber fotiek si možete pozrieť na mojej stránke www.izzino.sk.

 

Foto na pamiatku.

Tip na záver

Počasie vyšlo na výbornú a nakoľko už mám skúsenosť z celodenného chodenia po slnku, tak vždy mám zo sebou v aute opaľovací krém. Keď si človek až večer uvedomí, že sa zabudol natrieť, už je neskoro.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
b.a.f.o.a.r.t.
2012-06-06 10:13:44
mna si zaujal a to motosport nie je moj krigel piva
 
micimaci-ds
2012-06-06 10:17:23
no bolo fakt fajn vonku a to som sa opalil do cervena uz v sobotu...

ako vidim, stretneme sa na GT1 cez vikend...
 
Blackman
2012-06-06 10:54:14
Paradny report
 
slavmiro
2012-06-06 11:03:56
cakam(e) na zdrvujuci koment od kozakm..
 
HUGO7
2012-06-06 11:10:04
No ale ako pozeram tak vytuningovane neboli len auta ale aj kočky.....
 
Pospo
2012-06-06 11:24:38
Tych poslednych 5 fotiek je ciste WTF. Myslim ze si mohol radsej vybrat nieco z galerie.
 
rk.
2012-06-06 12:17:26
príspevok od: Pospo
Tych poslednych 5 fotiek je ciste WTF. Myslim ze si mohol radsej vybrat nieco z galerie.
nie WTF, len Vtf
 
jrfoto
2012-06-06 12:59:03
príspevok od: slavmiro
cakam(e) na zdrvujuci koment od kozakm..
 
marcus_labeo
2012-06-06 13:10:38
Good job, Izzino. Ja som si bol nedávno zajazdiť na Slovakiaringu a je to fakt výborný okruh, rýchly, s peknou cieľovou rovinkou, inak ale veľmi technický s náročnými vracačkami. Keď som dojazdil, chcel som samozrejme aj niečo cvaknúť, ale je to fakt fuška, hlavne tie autá. Tak len takú statickú:
 
izzino
2012-06-06 13:36:07
príspevok od: slavmiro
cakam(e) na zdrvujuci koment od kozakm..
Tymto si si u mna normalne splhol.
 
izzino
2012-06-06 13:38:03
príspevok od: Pospo
Tych poslednych 5 fotiek je ciste WTF. Myslim ze si mohol radsej vybrat nieco z galerie.
Fotky vyberal Karol. Viacej fotiek z kazdeho dna si kludne pozri na mojom webe. A ked ti len to vadi ze som na poslednych piatich ja, tak potom v pohode. Co narobis ked sa ti jazdci a cajky furt chceli so mnou fotit?!
 
b.a.f.o.a.r.t.
2012-06-06 13:41:24
príspevok od: izzino
Fotky vyberal Karol. Viacej fotiek z kazdeho dna si kludne pozri na mojom webe. A ked ti len to vadi ze som na poslednych piatich ja, tak potom v pohode. Co narobis ked sa ti jazdci a cajky furt chceli so mnou fotit?!
preco som ja naratal o jednu menej?
 
slavmiro
2012-06-06 13:49:23
príspevok od: izzino
Tymto si si u mna normalne splhol.
Q: chcel som? Nebojsa, zvladnes to, fotky su pekne, farebne a ostre. Good job.
 
Pospo
2012-06-06 17:32:09
príspevok od: izzino
Fotky vyberal Karol. Viacej fotiek z kazdeho dna si kludne pozri na mojom webe. A ked ti len to vadi ze som na poslednych piatich ja, tak potom v pohode. Co narobis ked sa ti jazdci a cajky furt chceli so mnou fotit?!
Vadit mi to nevadi skor je to skoda a premrhany priestor. Nulova hodnota, o to viac sa divim ze to vyberal sefredaktor.
 
Big Lebowski
2012-06-06 19:05:35
Izzi, skvelé čítanie, super fotky. Som rád že som si to mohol prečítať a predtým vypočuť tvoje zážitky. Musela to byť fakt pecka. Držím palce na ďalších autíčkach.
 
michal.4x4
2012-06-06 20:27:16
Skvele Izzino, článok aj fotky som už videl na blogu. Ak dovolíš, zneužijem tvoj report a pichnem sem odkaz na svoju galériu z nedele. Tentoraz len ako divák, všetko fotené spoza plota.
https://picasaweb.google.com/106456232506774825946/FIAWTCC

Na GT1 som akreditáciu začal riešiť až dnes tak ak sa stane zázrak a potvrdia mi ju, stretneme sa na trati.
 
kozakm
2012-06-06 22:16:13
Máš to ostrý (většinou).
Ale abych tentokrát i pochválil, tak se mi hodně líbí www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/294/?index=1
 
Ivanka1
2012-06-07 13:28:55
zúčastnila som sa pretekov v nedeľu a bol to neopísateľný zážitok článok mi to v 100% pripomenul
 
FajlajpB
2012-06-19 23:30:06
Tak veľmi príjemný článok a pre mňa dvojnásobne keďže som veľký fanúšik motoršportu ...fakt super čítanie parádne priblížené zákulisie pretekov fotky super som rád že sa objavujú na ePhote aj takéto články len tak ďalej
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované