25.-27. marca pripravil Nikon, pre vybraných európskych novinárov, zaujímavý výlet do Atén. Tentokrát sa neprezentovali ani tak novinky, ako portfólio objektívov. Organizátori zvolili inú formu, než na akú sú novinári na takýchto akciách zvyknutí. Len krátko boli spomenuté nové technológie v objektívoch NIKKOR a potom už sa išlo na vec.
Nové technológie v objektívoch NIKKOR
Koncept akcie bol postavený na štvorici profesionálnych fotografov. Alastair Philip Wiper, Elena Chernyshova, Benedicte Kurzen a Philip Poupin pricestovali do Atén o niekoľko dní skôr, aby absolvovali výzvu, ktorá čakal aj na nás. Každý z fotografov si mohol vybrať dva objektívy a dva dni sa venoval foteniu jednej témy. Každý z nich sa nám predstavil svojou prácou, tou doterajšou a potom aj výsledkami aténskej výzvy. Zaujali ma najmä fotografie Alstaira Philip Wipera, ktorý fotil olympijské štadióny. Fotil v noci dlhými expozičnými časmi (počas dažďa). Na fotografie bol smutný pohľad. Štadióny, ktoré museli stať desiatky miliónov, sú spustnuté a rozpadajú sa. Toto je odvrátená strana Olympiád, ktoré už dávno nie sú demonštráciou športového ducha, ale tvrdým krátkodobým biznisom. Ako si týto fotografi s výzvou poradili, si môžete pozrieť v galériach pod článkom. V galériach sú fotky, ktoré si vybrali samotní autori, ako svoje najobľúbenejšie.
Podmienky aténskej výzvy
Philip Poupin sa predstavuje
Druhý deň nás čakala podobná výzva v mierne pozmenenej podobe. Pod svoje krídla si nás zobrali spomínaní fotografi a s každým z nich sme absolvovali fotografovanie v inej lokácii. Ja som začal u Alstaira Philip Wipera, ktorý nám ukázal ako nafotiť interiér hotela, v ktorom sme boli ubytovaní. Potom sme sa presunuli do štýlového obchodíku s liehovinami. S ruskou Elenou Chernyshovou sme navštívili tržnicu. Francúzka Benedicte Kurzen, žijúca v Afrike, nás zobrala do historických uličiek pod Akropolou. Po celý deň pršalo a s Philipom Poupinom sme preto skončili na káve, kde sme živo diskutovali o objektívoch a technike všeobecne.
Každý z novinárov si mohol vybrať z tejto ponuky objektívov a z dvoch fotoaparátov: Nikon D750 a D810.
Alstaira Philip Wiper.
Z interiéru miestneho obchodíku s liehovinami.
Grécky Jehovisti
Tržnica
Atény, to sú mačky, holuby aj chudoba
Inokedy plné uličky zívali prázdnotou. Sezóna ešte nezačala a turistike neprialo ani počasie
Keďže som fotil teleobjektívom, hľadal som najmä zátišia
Podvečer doslova lialo a tak sme o strávili v tomto netradičnom bare,
v družnom rozhovore s Philipom Poupinom
Pre mňa jeden z najcharakteristickejších záberov z Atén, dážď a bláznivá doprava
Ja som si vybral Nikon D750, ľahší, s výklopným displejom a WiFi. Vďaka WiFi som mohol priebežne sťahovať fotografie do tabletu. Z objektívov, ktoré boli k dispozícii som vyskúšal už všetky. Pokiaľ ostatní siahli najmä po vysokosvetelných prime objektívoch, ja som si vybral najnovší teleobjektív AF-S 300/4E PF VR. Celkovo radšej fotím s teleobjektívmi a na tento som roky čakal.
Organizátori nás upozornili, že nosenie vlastnej techniky bude “nosením dreva do lesa”, ja som si ale pre istotu priniesol svoj Nikon D800E, AF-S 16-35/4G, AF-S 85/1,8G a AF-S 80-400/4,5-5,6G VR II. A urobil som dobre. Pred odletom späť do domoviny som mál pár hodín času, počasie sa zlepšilo a aj keď som sa na Akropolu nedostal, mohol som voľný čas stráviť fotením v uličkách blízko nášho hotela.
Voľné chvíle pred odletom som strávil v uličkách pod Akropolou. Ak si myslíte, že Bratislava má problémy s grafity, tak navštívte Atény.
Atény nám príliš nepriali, mne osobne ale dážď nevadí a fotím počas neho rád. Sám sebe niekedy dávam podobnú výzvu, použiť obmedzené množstvo techniky. Spoznal som časti Atén, ktoré možno nepatria medzi najvychytenejšie turistické atrakcie a svetoznámu Akropolu som videl len zdola. Myslím, že sme mali možnosť vidieť Atény trochu inak, skutočnejšie. S turistickým pozlátkom aj reálnym, častokrát chudobným každodenným životom obyčajných Grékov.