Hore

Garbage sa predstavili v Bratislave

Elektrizujúci a energiou nabitý koncert predviedla americká kapela na čele s charizmatickou speváčkou Shirley Manson v nedeľu 18.novembra v Ateliéri Babylon. Jeden z najlepších klubových koncertov za posledné obdobie ponúkol výborné vystúpenie a ešte lepšiu divácku atmosféru.

Speváčka Shirley Manson
 

Koncert sa mal pôvodne konať v Aegon aréne Národného tenisového centra, no organizátori na poslednú chvíľu miesto konania zmenili. Oveľa menší priestor v Ateliéri Babylon neprospel fotografom, no prospel divákom. Tých naladila predkapela The Cubes, ktorá pozostáva zo sestier Humeňanských a speváčky Kataríny Knechtovej, ktorá má ale v tomto triu úlohu bubeníčky. Predkapelu si však množstvo ľudí vychutnať nemohlo, keďže pred klubom sa tvorili dlhé rady na vstup, ako aj rady do šatne. Približne 5 minút po deviatej sa na pódium dostali hviezdy večera. Publikum nešetrili a hneď na začiatku im ponúkli hit I Think I´m Paranoid. Počas dvojhodinového koncertu nakoniec zazneli skoro všetky známe piesne ako Why do you love?, Stupid Girl alebo Blood for Poopies. Speváčka Shirley Manson sa viackrát prihovorila publiku, pričom jeden z monológov mal niekoľko minút. Okrem toho kapela spolu s celým Babylonom zaspievala Happy Birthday pre jedného z členov realizačného tímu kapely. Shirley spolupracovala s divákmi aj osobne, keď sa jedného z nich opýtala ako sa po slovensky povie “ďakujem“ a “na zdravie“. Následne na to si s divákmi pripila. Po vyčerpávajúcich 90-tich minútach skupina poďakovala a odišla z pódia.
Skúška vytrvalosti tlieskania a skandovania divákov trvala pár minút, no Garbage sa podarilo zlomiť a na pódiu sa objavili opäť. V prídavku ponúkli až 5 skladieb, čo bolo viac ako na predošlých koncertoch. When I Grew Up bola prvým prídavkom, kedy vzrušenie divákov dosahovalo bod únosnosti. Túto takmer bojovú atmosféru upokojila bondovka The World Is Not Enough, aby následne mohlo vypuknúť hotové šialenstvo pri poslednej skladbe večera, ktorou nemohlo byť nič iné ako Only Happy When It Rains. Koncert Garbage bol naozaj vydareným podujatím zo strany interpreta aj divákov a každý kto nechcel alebo nemohol prísť môže ľutovať.



FOTOGRAFOVANIE

Ako som spomínal vyššie...zmena miesta z NTC na Ateliér Babylon neprospela fotografom, a to z viacerých dôvodov. Prvým je svetlo. Ateliér Babylon je malý klub, kde svetelná technika nie je najhoršia, no od ideálu má ďaleko. Pokiaľ sa k tomu pridá rockovejšia kapela, svetelné podmienky nie sú najlepšie. Druhým dôvodom je priestor. Ateliér Babylon nemá vyhradený priestor pre PRESS PHOTO, čiže je na vašej šikovnosti a drzosti, (ale aj veľkosti) aké miesto si nájdete. V tomto prípade trošku pomohla SECURITY, ktorá na príkaz manažmentu kapely spravila asi 50cm priestor pred pódiom. Táto výhoda bola zároveň nevýhodou. Podľa informácií bola kapela veľmi citlivá na blízkosť akýchkoľvek nežiadaných vecí pred pódiom, vrátane fotografov a ich príslušenstva, inak povedané žiaden priestor na výmenu objektívu. Keďže miesta bolo naozaj málo, nemali sme inú možnosť ako nasadiť jeden vopred vybraný objektív a s tým nafotiť koncert (ak má človek k dispozícii dve telá, je to fajn, no ja som mal len jedno). Vyberal som z ohnísk  150mm, 50mm a 17-35mm. 150mm som samozrejme hneď vylúčil, keďže som bol úplne pri pódiu, ktoré nepatrí medzi tie vysoké. Zdalo by sa, že najvhodnejším riešením bude 17-35mm, lenže ten nemá pevnú svetelnosť 2,8 v celom rozsahu a tá bola dôležitá (slabšie svetlo, ktoré som spomínal vyššie). Preto som zvolil starú, dobrú, osvedčenú pevnú 50-tku, jogurtový kelímok, ktorého ostrenie lieta kade tade. Aby som trošku zredukoval neostrosť, skúsil som kratší čas na úkor vyššieho ISO (v mojom prípade 1600).
Čo sa týka oficiálnych podmienok, bolo povolené fotiť prvé dve pesničky, samozrejme bez blesku.  Za týchto 6 či 7 minút vzniklo 13 podľa môjho názoru použiteľných záberov. Po oficiálnom fotení ste mohli cvaknúť pár záberov aj spomedzi divákov, no pri mojej výške (172cm) som nemal nárok. Garbage bol veľmi dobrý typ koncertu na precvičenie si naozaj všetkých okolností a parametrov hudobného fotografa. Žiaden luxus v podobe dokonalého svetla, množstva miesta  a neobmedzeného času. Práve o tomto je hudobná fotografia.
 

Gitarista skupiny Garbage, Duke Erikson







Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
hubertsvk
2012-11-27 08:44:49
pekneeee fotky a super kometar okolo nich hlavne jogurtovy kelimok
 
kozakm
2012-11-27 10:33:25
Fotky veskrze průměrné, chybí mi tam víc ohnisek, záběr třeba celého sálu s mávajícími fanoušky, detaily, víc světelných efektů apod. Tímhle bych se nechlubil.
 
juve16
2012-11-27 10:35:20
odporúčam si pustiť spomínané songy pri čítaní textu a prezeraní fotiek, má to atmošku
 
blasi
2012-11-27 10:48:59
príspevok od: kozakm
Fotky veskrze průměrné, chybí mi tam víc ohnisek, záběr třeba celého sálu s mávajícími fanoušky, detaily, víc světelných efektů apod. Tímhle bych se nechlubil.
necital si clanok?
 
juve16
2012-11-27 11:01:27
príspevok od: blasi
necital si clanok?
zjavne
chcem jeho vidiet co nafoti pocas dvoch songov
 
kozakm
2012-11-27 12:03:33
príspevok od: blasi
necital si clanok?
nie, prečo?
 
b.a.f.o.a.r.t.
2012-11-27 12:13:38
inac ja som clanok tiez necital ale az je tam sto viet preco to neslo tak ma to nezaujima a predsa ked idem na akciu o ktorej viem ze budem mat na fotenie desat min tak budem na desat min nachystany na sto % tu sa tak nestalo
 
mirosz
2012-11-27 12:39:04
Nebol niekto na Markovi Laneganovi? Videl som tam minimalne 4 zrkadlofky pobehovat.
Tak reku ci niekto nema na ephoto nejake photo
 
blasi
2012-11-27 13:59:45
príspevok od: kozakm
nie, prečo?
tam popisal preco nemal viac ohnisiek. len k tomu. fotky neriesim
 
werdza
2012-11-27 14:37:59
Tá predposledná foto s "prasiatkami" svetla je úžasná, waw, nemôžem z nej
 
haplo602
2012-11-27 14:39:54
mne sa pacia foto gitaristu ... velmi dobre zachytene ...
 
kozakm
2012-11-27 14:44:34
príspevok od: blasi
tam popisal preco nemal viac ohnisiek. len k tomu. fotky neriesim
Tam čtu, že ohniska měl tři, ale zbaběle se nakonec rozhodl jen pro jedno. Stejně tak stěžování si na malou výšku zpoza diváků - to neumí natáhnout ruce nad hlavu? Nebo se třeba zkusit zeptat na baru, zda by mu nepůjčili stoličku? Takový průhled na zpěvačku skrz zvednuté ruce fanoušků by mohl být hodně zajímavý. Ale to holt chce se snažit a ne se jen vymlouvat.
 
Paulie
2012-11-27 15:05:32
...a Butch Vig nebude?
 
ruiger1
2012-11-27 22:10:08
fotografie nie su sice dokonale ostre, ale nikto vzdelany z neba nespadol a kazdy musi nejako zacat. A cvicit je najlepsie na realnom koncerte, je fajn, ze mu to niekto umoznil. Ocenujem aj odvahu vlozit sem fotoreport a ist takto s kozou na trh.

Ak niekto vela koncertov este nenafotil, tak verim ze 2 pesnicky mu je malo. Nafotit dostatocny pocet zaberov z roznych uhlov a roznej sirky zaberu vyzaduje uz urcitu prax a rozhlad. Ten, ak sa autor nevzda, casom moze ziskat. Fotkam tuna vlozenym tuna chyba vacsia rozmanitost, ale aj tak ma niektore zaujali, na velky format by asi nevydali, ale na report na webe to zas nie je katastrofalne. Drzim palce do dalsej tvorby.
 
afkaa.i
2012-11-27 22:25:00
kolko kecov zas, jak by to nafotil kto lepsie. ale nenafotil, lebo tam ani nebol...

podla mna fotit taketo koncerty na slovensku je dost masaker. odzil som si svoje a pokial clovek chyti svetlo na hlavneho intepreta a nie na jeho nohy, pripadne komplet scenu do cervena, si moze gratulovat. 2-3 fotky sa mi pacia.
 
blasi
2012-11-27 22:44:56
príspevok od: kozakm
Tam čtu, že ohniska měl tři, ale zbaběle se nakonec rozhodl jen pro jedno. Stejně tak stěžování si na malou výšku zpoza diváků - to neumí natáhnout ruce nad hlavu? Nebo se třeba zkusit zeptat na baru, zda by mu nepůjčili stoličku? Takový průhled na zpěvačku skrz zvednuté ruce fanoušků by mohl být hodně zajímavý. Ale to holt chce se snažit a ne se jen vymlouvat.
v tomto suhlasim.
 
PaPa
2012-11-28 14:04:18
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
inac ja som clanok tiez necital ale az je tam sto viet preco to neslo tak ma to nezaujima a predsa ked idem na akciu o ktorej viem ze budem mat na fotenie desat min tak budem na desat min nachystany na sto % tu sa tak nestalo
No taketo veci sa dozvies priamo na koncerte. A nejde o 10 minut, na 10 minut som zvyknuty, tu slo o podmienky popri tom. Robil som co som mohol. A dakujem za nazor
 
PaPa
2012-11-28 14:08:45
príspevok od: kozakm
Tam čtu, že ohniska měl tři, ale zbaběle se nakonec rozhodl jen pro jedno. Stejně tak stěžování si na malou výšku zpoza diváků - to neumí natáhnout ruce nad hlavu? Nebo se třeba zkusit zeptat na baru, zda by mu nepůjčili stoličku? Takový průhled na zpěvačku skrz zvednuté ruce fanoušků by mohl být hodně zajímavý. Ale to holt chce se snažit a ne se jen vymlouvat.
Nikdy som sa na nic a nikoho nevyhovaral, ja pisem report, to znamena pisem to ako to tam vyzeralo. Na viac objektivov jednoducho nebol priestor, Nemal som si ho kde vymenit a riskovat ze ma SECURITY vyhodi, za to mi to nestalo. Nafotil som uz nie jeden koncert, takze viem o com hovorim. Co sa tyka mojej vysky a tvojej barovej stolicky... Atelier babylon je malicky klub ktory bol uplne vypredany a trvalo mi niekoko minut kym som presiel pomedzi ludi, nieco take ako stolicka nepripada do uvahy. Nejdem mudrovat, ze si to skus nafotit sam, ale podmienky na taketo veci na Garbage naozaj neboli, ak by boli urcite by som ich vyuzil. Dik za koment.
 
kozakm
2012-11-28 14:14:48
príspevok od: PaPa
Nikdy som sa na nic a nikoho nevyhovaral, ja pisem report, to znamena pisem to ako to tam vyzeralo. Na viac objektivov jednoducho nebol priestor, Nemal som si ho kde vymenit a riskovat ze ma SECURITY vyhodi, za to mi to nestalo. Nafotil som uz nie jeden koncert, takze viem o com hovorim. Co sa tyka mojej vysky a tvojej barovej stolicky... Atelier babylon je malicky klub ktory bol uplne vypredany a trvalo mi niekoko minut kym som presiel pomedzi ludi, nieco take ako stolicka nepripada do uvahy. Nejdem mudrovat, ze si to skus nafotit sam, ale podmienky na taketo veci na Garbage naozaj neboli, ak by boli urcite by som ich vyuzil. Dik za koment.
Vidíš, pořád jen výmluvy...
 
PaPa
2012-11-28 17:13:47
príspevok od: kozakm
Vidíš, pořád jen výmluvy...
Je to tvoj nazor, ja som tam bol, viem ako to vyzeralo a pisem pravdivy report, nic viac, nic menej
 
ruiger1
2012-11-28 17:14:44
fotil som uz v Babylone viac razy a s roznymi obmedzeniami a beriem to pragmaticky, ze ten klub je taky a hotovo. Fotografie sa mi vzdy podarili take ako som sa ja snazil. Iste niekedy aj ja nadavam na nariadenia usporiadatelov, ale o to viac potom rozmyslam, ako sa vynajst. Tiez si nemyslim, ze to boli az tak zle podmienky, skor to zacina byt standard. Ale ja to asi preto tak aj vidim, lebo velmi casto fotim v kluboch a podmienky su zakazdym tazke, ale konceetna fotografia nie je o jednoduchosti, to by ju potom mohol nafotit kazdy. Iste foti sa tam inak ako na otvorenych festivaloch, stadionoch a podobne, ale o to viac ma to hecuje aby som sa s tym vysporiadal a doniesol dobre zabery. Apropo, bol som aj v ovela mensich kluboch/kaviarnach, kde boli svetelne podmienky uplne zalostne oproti Babylonu. V Babylone fotim dokonca celkom rad a to som naposledfy mohol fotit Johna Scofielda tiez len dve pesnicky ale iba z jedneho miesta, nedovolili nam pohyb s fototechnikou. Objektivy som menil aj tak, sice repsektujem nariadenia, ale ked mam povinnost doniest report, tak musim byt aj trochu asertivny. Report z Johna Scofielda je tu na serveri www.ephoto.sk/fototechnika/uzivatelske-recenzie/655/john-scofield-trio/ .
 
PaPa
2012-11-28 17:26:52
príspevok od: ruiger1
fotil som uz v Babylone viac razy a s roznymi obmedzeniami a beriem to pragmaticky, ze ten klub je taky a hotovo. Fotografie sa mi vzdy podarili take ako som sa ja snazil. Iste niekedy aj ja nadavam na nariadenia usporiadatelov, ale o to viac potom rozmyslam, ako sa vynajst. Tiez si nemyslim, ze to boli az tak zle podmienky, skor to zacina byt standard. Ale ja to asi preto tak aj vidim, lebo velmi casto fotim v kluboch a podmienky su zakazdym tazke, ale konceetna fotografia nie je o jednoduchosti, to by ju potom mohol nafotit kazdy. Iste foti sa tam inak ako na otvorenych festivaloch, stadionoch a podobne, ale o to viac ma to hecuje aby som sa s tym vysporiadal a doniesol dobre zabery. Apropo, bol som aj v ovela mensich kluboch/kaviarnach, kde boli svetelne podmienky uplne zalostne oproti Babylonu. V Babylone fotim dokonca celkom rad a to som naposledfy mohol fotit Johna Scofielda tiez len dve pesnicky ale iba z jedneho miesta, nedovolili nam pohyb s fototechnikou. Objektivy som menil aj tak, sice repsektujem nariadenia, ale ked mam povinnost doniest report, tak musim byt aj trochu asertivny. Report z Johna Scofielda je tu na serveri www.ephoto.sk/fototechnika/uzivatelske-recenzie/655/john-scofield-trio/ .
V tom s tebou naprosto suhlasim, preto som napisal, ze babylon nieje najlepsi, no ani nie najhorsi. Mne je vsak luto, ze ludia castokrat (nielen teraz) nechapu rozdiel medzi reportazou a vyhovorkami. Ak som to napisal tak, ze to vyzbieva ako vyhovorka, tak to mi je luto, no cielom je podrobny opis celeho vecera z hladiska kulturneho aj fotografickeho. Pisem len a len fakty.
 
stanciPhoto
2014-01-01 22:30:30
príspevok od: mirosz
Nebol niekto na Markovi Laneganovi? Videl som tam minimalne 4 zrkadlofky pobehovat.
Tak reku ci niekto nema na ephoto nejake photo
http://hudba.zoznam.sk/reportaze/16-04-2013-iamx-sposobili-v-bratislave-magicky-audiovizualny-utok/fotky/67391/
 
mirosz
2014-01-02 09:31:56
príspevok od: stanciPhoto
http://hudba.zoznam.sk/reportaze/16-04-2013-iamx-sposobili-v-bratislave-magicky-audiovizualny-utok/fotky/67391/
Hm? To je IAMX a nie Mark Lanegan...
 
stanciPhoto
2014-01-02 10:28:13
príspevok od: mirosz
Hm? To je IAMX a nie Mark Lanegan...
missclick pardoon
http://m.hudba.zoznam.sk/reportaze/21-11-2012-temnu-jesen-pohody-zavrsil-skvely-mark-lanegan/
 
mirosz
2014-01-02 19:05:49
príspevok od: stanciPhoto
missclick pardoon
http://m.hudba.zoznam.sk/reportaze/21-11-2012-temnu-jesen-pohody-zavrsil-skvely-mark-lanegan/
dikycko
Lanegana mozem, bol som...az na ten zvuk fajnove
 
dDawson
2014-01-03 12:06:22
tiež som bol, škoda zvuku, a podmienky na fotenie tiež nič moc
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované