Nebeský pútnik

Body: 945.00    Videnia: 6482    Páči sa: 135

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
kubizmus
externý redaktor 2013-12-09 23:52:15
príspevok od: 50martin
Ešte raz ďakujem
... v pohode v pripade najkych otazok mi mozete kludne napisat IP tuna
 
50martin
2013-12-09 22:51:49
Ešte raz ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2013-12-09 22:40:33
príspevok od: 50martin
Nie ja mám len setový a sa veľmi čudujem že sa to s ním dá a čo si použil aby si nastavil uzávierku na 200 sek. ?
ked sa velmi chce, vsetko sa da, aj z motyky strielat no bulb som nastavil a mam expozicnu snuru
 
50martin
2013-12-09 20:52:59
príspevok od: kubizmus
noo v pohode daco proti setakom?
Nie ja mám len setový a sa veľmi čudujem že sa to s ním dá a čo si použil aby si nastavil uzávierku na 200 sek. ?
 
kubizmus
externý redaktor 2013-12-09 20:45:37
príspevok od: 50martin
To vážne sa ti podarilo odfotiť niečo takéto setovým objektívom ? :O :O :O :O :O :O :O :O sánka dolu
noo v pohode daco proti setakom?
 
50martin
2013-12-09 20:36:50
príspevok od: kubizmus
dik no obycajny setak som pouzil 18-55mm na canon, toto fotene pri ohnisku 18mm
To vážne sa ti podarilo odfotiť niečo takéto setovým objektívom ? :O :O :O :O :O :O :O :O sánka dolu
 
kubizmus
externý redaktor 2013-12-09 17:40:42
príspevok od: 50martin
Veľmi krásne fotky máš a chcel by som spýtať že presne pri tejto fotke aký objektív si použil ? Ďakujem
dik no obycajny setak som pouzil 18-55mm na canon, toto fotene pri ohnisku 18mm
 
50martin
2013-12-09 17:12:19
Veľmi krásne fotky máš a chcel by som spýtať že presne pri tejto fotke aký objektív si použil ? Ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2013-06-08 09:39:44
príspevok od: morwen
krása
dakujem
 
morwen
2013-06-08 06:32:32
krása
 
kubizmus
externý redaktor 2012-07-28 17:42:16
príspevok od: Edems
Parada! prosim ta, v com si skladal?
ďakujem

autopano giga
 
Edems
2012-07-28 16:03:09
Parada! prosim ta, v com si skladal?
 
kubizmus
externý redaktor 2012-06-21 21:32:41
príspevok od: Mire
paráda, tekéto by som si aj nad postel vytlačil.

nad timelapse si neuvažoval?
ďakujem

jj, aj timelapse som uz skusal
 
kubizmus
externý redaktor 2012-06-21 21:28:46
príspevok od: mikB
Zaujímalo by ma, ako si riešil rosenie objektívu.
nerosil sa, pofukoval slaby vanok

ale bezne pouzivam rosnicu, aj ked na kratke ohnisko je to problem, no castejsie fotim hlavne na 200mm ako na kratsich ohniskach, takze tam to celkom v pohode vyriesi rosnica.

inak osobne by som na kratsie ohnisko pouzil nejake jednoduche vyhrievanie, nieco na sposob kantaloveho drotu atd.
 
Mire
2012-06-19 10:10:46
paráda, tekéto by som si aj nad postel vytlačil.

nad timelapse si neuvažoval?
 
mikB
2012-06-16 16:43:21
Zaujímalo by ma, ako si riešil rosenie objektívu.
 
kubizmus
externý redaktor 2012-06-09 22:45:55
príspevok od: ppodhajs
Perfektní!
ďakujem
 
ppodhajs
2012-06-08 10:22:32
Perfektní!
 
kubizmus
externý redaktor 2012-06-06 21:40:15
príspevok od: Jozi Mačutek
KRASA možno trochu blba otazka ale zda sa mi že je to zložize jak si vlastne nafotil takuto oblohu ??? za odpoved vopred dik
dakujem

odporucam precitat komenty, viacmenej to tam rozoberám pre nejake nejasnosti alebo hlbsie podrobnosti mozete ma kontaktovat cez IP
 
Jozi Mačutek
2012-06-06 19:12:35
KRASA možno trochu blba otazka ale zda sa mi že je to zložize jak si vlastne nafotil takuto oblohu ??? za odpoved vopred dik
 
kubizmus
externý redaktor 2012-06-01 17:45:21
príspevok od: Jozi Mačutek
KRASNA vyzera to ako na plochu na mac os x lion musela to byť makačka a preto likke
heh, nj, ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-06-01 17:44:59
príspevok od: markato1
krasna fotecka,super
ďakujem
 
markato1
2012-06-01 14:42:01
krasna fotecka,super
 
Jozi Mačutek
2012-06-01 13:40:32
KRASNA vyzera to ako na plochu na mac os x lion musela to byť makačka a preto likke
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-31 22:13:53
príspevok od: SteveS
fajna fotecka ... motív obluibeny a fajnový a aj svetlo co hra na na fotke ... mala velkost dava tusit ze vo vatsom rozliseni to nebude terno a ze to je dan po prechode vsetkymi tymi softami ...
...
Zaujimalo by ma, na základe toho ako tu opisuješ postup a snahu cestovať s hviezdami popri tom ako si to fotil taky dlhy cas, ci su hviezdy autenticke voci sebe a realne aj z astrologoickeho hladiska a dokumentacie, lebo moje skusenosti s panoramami ked to neprehanam so zaujmom o dumentarnu hodnotu su take, ze sa panorama neda realne poskladat tak aby zobrazovala to co je na oblohe ... aj sledovanie hviezd mi nedava zmysel, lebo tie necestuju rovno ale padaju za horizont a v kazdej minute je situacia celkom ina a tak po viachodinovom foteni si celkom neviem predstavit ako moze zostat z viacerych foto panoramy astronomicky realna obloha, tak ako to je na tejto fotke je to lne v tej minute odfotenia a hviezdy co zapadaju ani vychadzaju nie je mozne podla mna realne dat dokopy ... ale mozno mi cosi uslo
nie, nie, kvalita praveze celkom ok ostala, lebo som si fotku tlacil aj na format A3 a nejaké veľké chyby ta až tak nebadať, ked chcete, môžem vám poslať aj originál rozlíšenie. Jediný soft, ktorý jej fakticky dal zabrať bol ten zoner, kde sa robil postprocess, ale nejako radikálne som tam veci až tak nemenil, moźno len lokálne úpravy jasu, lebo po poskladaní panorámy sa na niektorých miestach zjavili tmavšie / svetlejšie miesta.

Čo sa týka toho pálčivého problému s cestovaním hviezd, tak poviem asi toľko, źe v podstate tá obloha presne vzhĺadom na daný horizont nie je autentická. (pozn. môźete poveda´t z astronomického/astrometrického hľadiska , nie z astrologického hľadiska, lebo astrológia a astronómia su dve diametrálne rozlišné veci, pričom astronómia je seriózna veda resp astrometria, ktorá sa zaoberá astronomickými suradniciami a polohou objektov na oblohe a astrológia je paveda, ktorá vymieĺa ĺuďom mozgy totálnymi sprostosťami odvolávajúc sa na hviezdy, ktoré vraj za všetko môžu ale to si ľudia bežne pletú a je to dosť smutné )
Oblohu som totiž začal fotit zhora teda okolo labute a postupoval som potom smerom na západ a potom na východ. Pritom samozrejme objekty, ktorý som vyfotil vychadzajuc nad juznym obzorom boli v case fotewnia objektov nad vychodnym obzorom uz v istej vyske. Panorama oblohy sa vsak dá zlozit, pretoze som sa pohyboval v ekvatorealnej suradnicovejk sústave, teda som vyuzival paralakticku montaz a moj fotak bol vzhladom na otacajucu sa oblohu staticky, akoby ste fotili nejaky objekt na zemi opbycajnym stativom, tak vzhladom na zem ste staticky, ale vzhladom na oblohu sa uz pohybujete. Takze som fotil istu cast vnutra gule, ktora akoby stala. Tieto fotky som potom pospajal. No vysledna fotka sa potom premieta do horizontalnej roviny, kde mate strom a horizont a vzhladom nan, bola ta fotka akoby sikmo, to znamena, ze keby ju tam vlozim na ten strom, tak by som musel spravit velke orezy a z mliecnej cesty by tam ostalo malo preto som ju musel v editore celo pootocit, a pookravat a do nej som potom vlozil strom. Scénka vyzerala realne tak isto skoro ale keby ste ju ohlovo premerali tak by to nesedelo, lebo to bolo robené, len aby to naoko sedelo. Ale keby ste premerali vzajomne polohy hviezd, tak tie by mali sediet. Len je tu ten problem s horizontom, ze tie hviezdy co vy pisete vychadzaju aj na fotke realne vychadzaju, ale tie co uz vysli skorej na fotke tiez akoby vychadzali aj ked realne v danom case su uz ovela vyssie ale v dôsledku napasovania fotky na horizont a teda potrebnej rotacie fotky sa zda akoby sucasne vychadzali. V tom je ta neautenticita. Ak ste mali na mysli toto, tak mate pravdu, tak sa to neda asi vyfotit ak nemate rybie oko alebo celooblohovu komoru. alebo iba na úkor estetiky, ze tam budem mat autenticku cast oblohy vzhladom na forizont setko pekne bude uhlovo sedet, ale nad horizontom na pravej casti fotky budem mat velky cierny klin a fotka bude pokracovat az kdesi pod pravym hornym okrajom.

Ps dufam ze som sa vyjadril zrozumitelne a ukojil vasu zvedavost

a ďakujem za zastavenie a hodnotenie
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-05-31 21:44:49
fajna fotecka ... motív obluibeny a fajnový a aj svetlo co hra na na fotke ... mala velkost dava tusit ze vo vatsom rozliseni to nebude terno a ze to je dan po prechode vsetkymi tymi softami ...
...
Zaujimalo by ma, na základe toho ako tu opisuješ postup a snahu cestovať s hviezdami popri tom ako si to fotil taky dlhy cas, ci su hviezdy autenticke voci sebe a realne aj z astrologoickeho hladiska a dokumentacie, lebo moje skusenosti s panoramami ked to neprehanam so zaujmom o dumentarnu hodnotu su take, ze sa panorama neda realne poskladat tak aby zobrazovala to co je na oblohe ... aj sledovanie hviezd mi nedava zmysel, lebo tie necestuju rovno ale padaju za horizont a v kazdej minute je situacia celkom ina a tak po viachodinovom foteni si celkom neviem predstavit ako moze zostat z viacerych foto panoramy astronomicky realna obloha, tak ako to je na tejto fotke je to lne v tej minute odfotenia a hviezdy co zapadaju ani vychadzaju nie je mozne podla mna realne dat dokopy ... ale mozno mi cosi uslo
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-29 21:25:46
príspevok od: makok
Pekne povedané, súhlas. A pekná fotka.
ďakujem
 
makok
2012-05-29 21:16:48
príspevok od: kubizmus
tak jasne to je vlasne asi cielom, lebo ked si to tak vezmete staci kliknut na google a mate tam podobnych fotiek a ovela lepsich celu kopu, tak by si clovek povedal ze nestoji za to zasa fotit mliecnu cestu, ale dobrodruzstvo, ktore clovek zaziva pri fotení, na ktore neskôr rad spomina, to ocakavanie, radost ci sklamania pri spracovani "koristi" isto stoji za to, aj ked je toho plny net

o tom je aj cela amaterska astrofotografia, pokial nerobite nejaku vedu tak tiez len fotite deepsky ci planety, ktore uz boli milionkrat nafotene, aj ked niekedy sa postasti nieco, co este nikto nikdy nezachytil
Pekne povedané, súhlas. A pekná fotka.
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-29 01:20:59
príspevok od: 01pralinka
sanka dolu, sefe ,)
heh, ďakujem pani kolegyňa
 
01pralinka
2012-05-28 19:17:47
sanka dolu, sefe ,)
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-28 17:50:15
príspevok od: Georgo4
ano, a tam sa jedna hlavne o tu radost z fotky ...ale aj tak klobuk dole
tak jasne to je vlasne asi cielom, lebo ked si to tak vezmete staci kliknut na google a mate tam podobnych fotiek a ovela lepsich celu kopu, tak by si clovek povedal ze nestoji za to zasa fotit mliecnu cestu, ale dobrodruzstvo, ktore clovek zaziva pri fotení, na ktore neskôr rad spomina, to ocakavanie, radost ci sklamania pri spracovani "koristi" isto stoji za to, aj ked je toho plny net

o tom je aj cela amaterska astrofotografia, pokial nerobite nejaku vedu tak tiez len fotite deepsky ci planety, ktore uz boli milionkrat nafotene, aj ked niekedy sa postasti nieco, co este nikto nikdy nezachytil
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-28 17:45:40
príspevok od: kulkovsky
skutočne nádherná foto !!
dakujem
 
kulkovsky
2012-05-28 17:31:17
skutočne nádherná foto !!
 
Georgo4
2012-05-28 15:17:51
príspevok od: kubizmus
hehe, dik

ale ked clovek fakt chce, ma odhodlanie a trpezlivosť, všeličo sa dá dokázať, verte, čosi podobné by sa dalo vyfotiť aj s kompaktom aj keď by si to vyžadovalo oveľa viacej ćasu a úsilia a výsledok by bol technicky menej kvalitný.
ano, a tam sa jedna hlavne o tu radost z fotky ...ale aj tak klobuk dole
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-28 01:04:49
príspevok od: Georgo4
wow a este raz wow.. fakt klobuk dole....deprimujece pre tych co take nedosiahnu ..
hehe, dik

ale ked clovek fakt chce, ma odhodlanie a trpezlivosť, všeličo sa dá dokázať, verte, čosi podobné by sa dalo vyfotiť aj s kompaktom aj keď by si to vyžadovalo oveľa viacej ćasu a úsilia a výsledok by bol technicky menej kvalitný.
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-28 01:04:47
príspevok od: Georgo4
wow a este raz wow.. fakt klobuk dole....deprimujece pre tych co take nedosiahnu ..
hehe, dik

ale ked clovek fakt chce, ma odhodlanie a trpezlivosť, všeličo sa dá dokázať, verte, čosi podobné by sa dalo vyfotiť aj s kompaktom aj keď by si to vyžadovalo oveľa viacej ćasu a úsilia a výsledok by bol technicky menej kvalitný.
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-28 01:02:56
príspevok od: kamienok
Super, fakt skoda ze nie je vacsia ...
ďakujem
 
Georgo4
2012-05-28 00:23:34
wow a este raz wow.. fakt klobuk dole....deprimujece pre tych co take nedosiahnu ..
 
kamienok
2012-05-28 00:22:21
Super, fakt skoda ze nie je vacsia ...
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-27 18:41:58
príspevok od: anthony11
paradna
ďakujem
 
anthony11
2012-05-27 18:40:48
paradna
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-27 16:23:41
príspevok od: andreewp
na prvý pohľad jednoduché ale zato zaujímavé, dobrá práca
ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-27 16:23:23
príspevok od: niwyiben
prvý krát mi padla sánka od úžasu keď som si pozrela fotku, druhý raz keď som videla, s čím to bolo vôbec fotené nádherný príklad toho, že nie je všetko iba o technike, akú má človek k dispozícii...jednoducho nádherné, radosť pozerať
ďakujem

...ale tak máte aj ćiastočne pravdu, isto človek potrebuje aj nejaké tie skills aby vytiahol z techniky ćo má maximum, ale na druhú stranu, keby som toto fotil kompaktom, tak by to inak vyzeralo a aj pri dvojnásobnej námahe by som z toho nevytiahol takú fotku... a na druhú stranu keby som to fotil sa nejakým markom 5D a pod, tak by to tiež inak vyzeralo
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-27 16:19:24
príspevok od: valterbarker
chcem sa autora tejto uzasnej fotky opytat, ci pri foteni nocnej oblohy pouzival (a ci treba pouzivat) nejake filtre, resp. ci sa pouzivaju...som amater a teda keby mi niekto vedel poradit v tomto, aspon v kratkosti. Budem vdacny! q
No v tomto prípade som filter nevyužíval, lebo to bolo fotené prakticky v horách dostatočne ďaleko od svetelného znečistenia, preto filtre nebolo treba. Keď vsak fotím deep sky a pod. tak ja osobne používam CLS filter, ktorý orezáva oblasti spektra sodíkových a ortuťových výbojok, takže vám to odfiltrujem celkom spolahlivo svetelné znećisternie lámp poulićného osvetlenia a ponechá svetlo hmlovín atď. Potom existujú aj úzkopásmové filtre, ktoré sa používajú v závislosti od toho čo chcete fotiť. Ja osobne používam zatial len spomínaný CLS filter, no podobnú funkciu, len iné rozpätie má UHC filter, potom ak sa zameriavate na hmloviny emisné tak sa zvykne pouźívať tzv. H alpha filter (k nemu v prípde zaujmu viac info do správy, lebo je to troška zloźitejšie) ale zvýrazní jednoducho len hmloviny v úzkom pásme balmerovej série.. Taktieź na planetárne hmloviny sa používajú O III filtre alebo kalciové filtre, ale v tej oblasti vám už neviem poradiť detalne veľmi, lebo s tými som ešte nepracoval a ani o tom nemám až tak veľa informácii, jednoducho tie filtre zasa zvýrazňujú oblasti žiarenia daných prvkov, na ktoré sú urćené, častejšie sa používa ten OIII . Základom na astrofoto ak môžem odporučiť pre začiatočníka ja ten CLS filter, lebo je taký univerzálny.
 
andreewp
2012-05-26 21:22:43
na prvý pohľad jednoduché ale zato zaujímavé, dobrá práca
 
niwyiben
2012-05-26 21:12:49
prvý krát mi padla sánka od úžasu keď som si pozrela fotku, druhý raz keď som videla, s čím to bolo vôbec fotené nádherný príklad toho, že nie je všetko iba o technike, akú má človek k dispozícii...jednoducho nádherné, radosť pozerať
 
valterbarker
2012-05-26 19:09:49
chcem sa autora tejto uzasnej fotky opytat, ci pri foteni nocnej oblohy pouzival (a ci treba pouzivat) nejake filtre, resp. ci sa pouzivaju...som amater a teda keby mi niekto vedel poradit v tomto, aspon v kratkosti. Budem vdacny! q
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 16:17:54
príspevok od: KESKOSENI
hm....drbnem na fotak rybacinu samyong,spravim tri zábery,vyberem najlepsí a vysledok je taky isty.......:
heh, presne to ma napadlo, keď som to fotil
ale keby som mal rybacinu, tak by mi to zasa nedal nesfotitť rovno celú oblohu kolom dokola a to by som si zasa zrobil pracu
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 16:15:39
príspevok od: photoab.wz.cz
ale ale, velmi podarene, na stenu
ďakujem

ale, ale, kto by si špatil stenu
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 16:14:33
príspevok od: rk.
Ufff, tak toto je parada

Sice astrofoto nefotim a asi ani nikdy nebudem, dakujem za nahlad "do kuchyne", nie kazdy tak ochotne popise svoju techniku fotenia. Aspon som si trochu rozsiril obzory
ďakujem

tak ja rád poradím v tomto smere nie je veľa nadšencov astrofoto a celkovo astronómie, tak každý hoc menší záujem v tomto smerem privítam a snažím sa podporiť
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 16:11:02
príspevok od: SkyVessel
...tohle nepotřebuje koment...
Ale mám dotaz: nebyla by možnost tuhle fotku získat ve větším rozlišení na pozadí plochy?
ďakujem

jasne, ale mám originál , kde dlhšia hrana je 2578, ak vyhovuje, možem vám ju poslať na mail
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 16:07:22
príspevok od: Ajfel
Náádhera..vaaau
ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 16:06:58
príspevok od: zola
velmi pekne
ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 16:06:44
príspevok od: Snowkill
Hoj nemáš někde odkaz ? jak se ta obloha foti ? nějaky tutorial? je to fakt fantsticke dík
ďakujem
noo dva menšie články sú tu www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/astrofotografia/, jeden istého pána Žiga o základoch astrofotografie, fotenie oblohy... a potom ešte môj článok o základnom spracovaní astrofotografie . Prípadné ´dalšie otázky rád zodpoviem
 
Snowkill
2012-05-26 15:39:17
Hoj nemáš někde odkaz ? jak se ta obloha foti ? nějaky tutorial? je to fakt fantsticke dík
 
zola
2012-05-26 15:37:01
velmi pekne
 
Ajfel
2012-05-26 14:18:47
Náádhera..vaaau
 
SkyVessel
2012-05-26 13:35:14
...tohle nepotřebuje koment...
Ale mám dotaz: nebyla by možnost tuhle fotku získat ve větším rozlišení na pozadí plochy?
 
sunajn
2012-05-26 13:17:28
https://www.youtube.com/watch?v=Bm8y4PhLkHA
 
rk.
2012-05-26 12:41:00
Ufff, tak toto je parada

Sice astrofoto nefotim a asi ani nikdy nebudem, dakujem za nahlad "do kuchyne", nie kazdy tak ochotne popise svoju techniku fotenia. Aspon som si trochu rozsiril obzory
 
photoab.wz.cz
ocenenie redakciou 2012-05-26 12:19:03
ale ale, velmi podarene, na stenu
 
KESKOSENI
2012-05-26 12:18:39
príspevok od: kubizmus
jasne, to je práve ten problém, źe treba oblohu robiť samostatne, trošku som to už vyśšie naćrtol...
Robil som to na objektíve 18mm, takźe pre celú oblohu bolo treba spraviť 8 výsledných snímok. Zobral som si so sebou stativ s hodinovým strojom (pohon) a cvakal som kazdú cast 200sekund, z kazdej casti som potom narobil 4 snímky (viacej sa nedalo, lebo som mal málo času od 23 00 cca do 3 rano ked uz zacinalo svitat) +dark frame a biasy a taktieź flatfield kôli kalibrácii temného prúdu, offsetu a špiny na optike/čipe , potom každú fotku teda skalibroval v Deep sky stackeri, v autopane poskladal oblohu, samostatne je zložený strom s horizontom, kde som však použil single frame, bolo to fotené nad ránom a tak už nebolo treba davať veľmi dlhé expozičky. no a potom som na tú zloźenú oblohu v postprocese vložil ten strom s horizontom...
Dalej veľa, veeľa postprocessingu a voi lá
hm....drbnem na fotak rybacinu samyong,spravim tri zábery,vyberem najlepsí a vysledok je taky isty.......:
 
belows
2012-05-26 11:45:23
!!!
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 10:16:07
príspevok od: RichPhoto
parada +++
ďakujem
 
RichPhoto
2012-05-26 10:14:43
parada +++
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 09:55:26
príspevok od: Azimut
Uff,nádhera. Pred dvadsiatimi rokmi som bol na robotách v Kazachstane, no a tam bola obloha neskutočná, ešte nepresvetlená ľudmi. Tam by si sa vyriadil
ďakujem

wow, to by bola teda pecka
 
bonifacko
2012-05-26 09:54:51
príspevok od: kubizmus
niee, normálne som si zobral so sebou stativ s takým motorčekom, čo mi otáča foťák spolu s oblohou. Expozície boli po 200 sekúnd nie po 20 a pri každom kúsku panorámy som spravil 4 snímky a 4 darkframy kôli redukcii šumu, lebo pri 200 s sa tam už nejaký ten šum nazbiera. A panorámu stromu s horizontom som vyfotil samostatne a pri spracovaní spojil s panorámou oblohy
Ano, 200 sekund, zabudol som jednu nulu. Aj tak je to pre mna komplikovane.
 
Azimut
2012-05-26 09:39:40
Uff,nádhera. Pred dvadsiatimi rokmi som bol na robotách v Kazachstane, no a tam bola obloha neskutočná, ešte nepresvetlená ľudmi. Tam by si sa vyriadil
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 09:31:54
príspevok od: SpACeKiD
Ja sa pripájam krásna fotka . . . Klobúk dole môj určite. . .ešte veľa podobných záberov ti prajem
ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 09:31:28
príspevok od: Silasko
so much awesome
ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 09:31:12
príspevok od: bonifacko
nerozumiem ako to fotíš? 4 expozície po 20 sekund a čo pohyb oblohy?
niee, normálne som si zobral so sebou stativ s takým motorčekom, čo mi otáča foťák spolu s oblohou. Expozície boli po 200 sekúnd nie po 20 a pri každom kúsku panorámy som spravil 4 snímky a 4 darkframy kôli redukcii šumu, lebo pri 200 s sa tam už nejaký ten šum nazbiera. A panorámu stromu s horizontom som vyfotil samostatne a pri spracovaní spojil s panorámou oblohy
 
zloduch
2012-05-26 09:28:53
najprv som odpadol z fotografie...a ked som si precital ako si ju robil tak som odpadol znova
paradna robota, klobuk dole, si macher!
 
tibiko12
2012-05-26 09:28:46
Gratulujem
 
bonifacko
2012-05-26 09:17:34
nerozumiem ako to fotíš? 4 expozície po 20 sekund a čo pohyb oblohy?
 
Silasko
2012-05-26 08:59:33
so much awesome
 
SpACeKiD
2012-05-26 08:09:15
Ja sa pripájam krásna fotka . . . Klobúk dole môj určite. . .ešte veľa podobných záberov ti prajem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 07:51:46
príspevok od: quintes
takto si ja osobne predstavujem foto nocnej oblohy krasna.. no, budes mi musiet dat konzultacne hodiny
ďakujem

aa to radšej nie bo ja som ešte v štádiu keď tie rady sám potrebujem od skúsenejších
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 07:47:40
príspevok od: Jozef Krajčo
Gratulujem Jakub
ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-26 07:47:29
príspevok od: spektrum
dobra obloha, kde to bolo ?
To je taká horská dedina Skýcov na Tríbči cca 20km od Zlatých Moraviec
 
quintes
2012-05-26 07:46:55
takto si ja osobne predstavujem foto nocnej oblohy krasna.. no, budes mi musiet dat konzultacne hodiny
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2012-05-26 07:19:01
Gratulujem Jakub
 
spektrum
2012-05-26 06:57:36
dobra obloha, kde to bolo ?
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 23:03:28
príspevok od: filip.p3k
skvelé, držím palce pri ďalšej tvorbe
ďakujem
 
filip.p3k
2012-05-25 22:51:36
skvelé, držím palce pri ďalšej tvorbe
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 21:52:07
príspevok od: pridalamichal
dobrú minútu som mal otvorené ústa. ... no paráda
heh, ďakujem
 
pridalamichal
2012-05-25 21:47:23
dobrú minútu som mal otvorené ústa. ... no paráda
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 20:02:28
príspevok od: horsky vlk
s tým bolo robotýýýý..ale dobrá práca!
ďakujem
 
horsky vlk
2012-05-25 20:00:27
s tým bolo robotýýýý..ale dobrá práca!
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 18:46:26
príspevok od: warmaniac
veď práve...bez toho sledovania oblohy by mi to nešlo máš aj nejako upravované telo ? kukám že máš 350D tak to by srdco až tak nebolelo to rozobrať
nie, modnuté to nemám, ale plánoval som, len nejako už nevyšli financie...

ej, ale bolelo, bolelo, by som sa sam do toho nepustil v tomto smere som dosť ľavý
 
warmaniac
2012-05-25 17:56:20
príspevok od: kubizmus
jasne, to je práve ten problém, źe treba oblohu robiť samostatne, trošku som to už vyśšie naćrtol...
Robil som to na objektíve 18mm, takźe pre celú oblohu bolo treba spraviť 8 výsledných snímok. Zobral som si so sebou stativ s hodinovým strojom (pohon) a cvakal som kazdú cast 200sekund, z kazdej casti som potom narobil 4 snímky (viacej sa nedalo, lebo som mal málo času od 23 00 cca do 3 rano ked uz zacinalo svitat) +dark frame a biasy a taktieź flatfield kôli kalibrácii temného prúdu, offsetu a špiny na optike/čipe , potom každú fotku teda skalibroval v Deep sky stackeri, v autopane poskladal oblohu, samostatne je zložený strom s horizontom, kde som však použil single frame, bolo to fotené nad ránom a tak už nebolo treba davať veľmi dlhé expozičky. no a potom som na tú zloźenú oblohu v postprocese vložil ten strom s horizontom...
Dalej veľa, veeľa postprocessingu a voi lá
veď práve...bez toho sledovania oblohy by mi to nešlo máš aj nejako upravované telo ? kukám že máš 350D tak to by srdco až tak nebolelo to rozobrať
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 17:41:47
príspevok od: kovacmj
Bola to určite makačka, ale stálo to za to. Neskutočná krása. škoda len, že to nie je trošku na webe väčšie, aby som sa mohol do sýtosti vynadívať.
ďakujem

...noo tak mohol somto dať aj väčšie... :/
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 17:40:25
príspevok od: mato.draho
Výborná práca. Viem si predstaviť, koľko úsilia je za takouto fotkou. Páči sa mi to, dávam like
ďakujem
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 17:40:06
príspevok od: warmaniac
paráda totalka mňa len zaujíma trochu postup, keď toľko foto cvakáš za sebou, pri dlhšej uzávierke ako to naskladáš presne na seba ? predsa sa tá zem za tých pár minút pootočí o nejaký ten stupník hmmm....
jasne, to je práve ten problém, źe treba oblohu robiť samostatne, trošku som to už vyśšie naćrtol...
Robil som to na objektíve 18mm, takźe pre celú oblohu bolo treba spraviť 8 výsledných snímok. Zobral som si so sebou stativ s hodinovým strojom (pohon) a cvakal som kazdú cast 200sekund, z kazdej casti som potom narobil 4 snímky (viacej sa nedalo, lebo som mal málo času od 23 00 cca do 3 rano ked uz zacinalo svitat) +dark frame a biasy a taktieź flatfield kôli kalibrácii temného prúdu, offsetu a špiny na optike/čipe , potom každú fotku teda skalibroval v Deep sky stackeri, v autopane poskladal oblohu, samostatne je zložený strom s horizontom, kde som však použil single frame, bolo to fotené nad ránom a tak už nebolo treba davať veľmi dlhé expozičky. no a potom som na tú zloźenú oblohu v postprocese vložil ten strom s horizontom...
Dalej veľa, veeľa postprocessingu a voi lá
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 17:29:20
príspevok od: 1970
excelentna praca a nadherna fotka!
dakujem
 
kovacmj
2012-05-25 17:21:00
Bola to určite makačka, ale stálo to za to. Neskutočná krása. škoda len, že to nie je trošku na webe väčšie, aby som sa mohol do sýtosti vynadívať.
 
mato.draho
2012-05-25 16:14:45
Výborná práca. Viem si predstaviť, koľko úsilia je za takouto fotkou. Páči sa mi to, dávam like
 
warmaniac
2012-05-25 14:44:40
paráda totalka mňa len zaujíma trochu postup, keď toľko foto cvakáš za sebou, pri dlhšej uzávierke ako to naskladáš presne na seba ? predsa sa tá zem za tých pár minút pootočí o nejaký ten stupník hmmm....
 
milanF
 
objektiv
2012-05-25 13:36:30
veľmi krásna obloha
 
1970
2012-05-25 13:03:56
excelentna praca a nadherna fotka!
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 12:12:44
príspevok od: DEVOTEE
tak potom zaslužený bodik, dobra praca !!!
heh ďakujem
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-05-25 12:11:32
príspevok od: kubizmus
no tak taký dobrý fotak aby som to cvakol spolu nemám a ani podmienky také neboli

takze to bolo robené tak, ze som poskladal panoramu najskôr iba oblohy, pozostáva to z 8 casti, pricom, kazdá osobitná fotka este bola zlozená z dalsich 4 fotiek pre redukciu sumu. Po vyskladaní panorámy, bola panorama horizontu pridaná na pozadie, ale realne to takto vyzeralo, cize nie je to vymyslená krajinka
tak potom zaslužený bodik, dobra praca !!!
 
kubizmus
externý redaktor 2012-05-25 12:08:00
príspevok od: DEVOTEE
no mna by zaujimalo ci je obloha dorobena alebo je cvaknuta na mieste so stromčekom
no tak taký dobrý fotak aby som to cvakol spolu nemám a ani podmienky také neboli

takze to bolo robené tak, ze som poskladal panoramu najskôr iba oblohy, pozostáva to z 8 casti, pricom, kazdá osobitná fotka este bola zlozená z dalsich 4 fotiek pre redukciu sumu. Po vyskladaní panorámy, bola panorama horizontu pridaná na pozadie, ale realne to takto vyzeralo, cize nie je to vymyslená krajinka
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-05-25 12:04:40
no mna by zaujimalo ci je obloha dorobena alebo je cvaknuta na mieste so stromčekom
 
VICKTOR
2012-05-25 11:58:24
neskutocna 7zo7 u mna. krasa
 
 
Clona: 3,5
Expozícia: 4*200s sec
ISO: 1600
Fotoaparát: Canon EOS 350D
Ohnisko: 18 mm
Pridané: 2012-05-25 11:53:42
Na kritiku: 2012-05-25 11:54:03
Miesto:Skýcov
Témy: abstraktné, emócie
Sedím pod nebeským mostom...

Večernica práve ukončila svoju púť po stopách Slnka. Lesklý jagavý diamant sa pomaličky ponáral za obzor.
Bicykel som len tak pohodil v tráve a už aj ho osedlali svrčky. Hudú si tie piesne lásky...
Pamätáš? Tak ako som ti tu i ja húdol pred rokmi...
Á to už bolo dávno...
Sedeli sme spolu jak ja dnes pod tým striebristým mostom. Klenba sa pomaly otáčala a ja som cítil, akoby v nej bolo čosi zo mňa, ćosi z teba, kúsky duší, ktoré sa pomaly otáčajú okolo Polárky...
V diaľke starý pútnik premýšľal kam sa vydať ďalej. Stál tam nehybne akoby si z nadhľadom prezeral trasu ktorú už prešiel. Smerom od Antaresu k Vege, ďalej až Markabu...

...svrčkov prerušilo ticho...


(V prípade zaujmu detaily o fotke prezradim v komente, nechcel som to sem ešte pchať :D )