Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

Zrkadlovka na fotenie vo fotostane

martinsos
2016-01-06 15:13:26+01
Ahojte, som amatér vo fotení/foťákoch tak sa chcem poradiť. Dlhé roky mám moju prvú zrkladlovku Nikon D40 so setovým objektívom. Fotím 90% fotiek iba modely vo fotostane na bielom pozadí pod 3mi lampami s denným svetlom. No keď pozerám nové foťáky, tak už sú zrkadlovky kombinované aj s kamerou. Mám starú kameru Canon Legria HF M46 E. Chcem sa spýtať či by som si výrazne polepšil s kvalitou fotiek a kvalitou videa (hlavne videá v tme\ohňostroj) keby kúpim Nikon D3200/3300 s pribaleným setovím objektívom alebo by som kúpil D5200 iba telo a použil starý objektív z tejto D40 (ak by pasoval)? Nakoniec nejaké fotky pre predstavu na čo to potrebujem.
 
DrAcula
2016-01-06 23:37:05+01
Ahoj,

Som tiez iba amater, ale myslim si, ze s D3x00 + setak a vyslovene fotenie vo fotostane si asi moc neprilepsis, ale ani nie tak kvalitou (ktora mozno bude mierne lepsia), ale hlavne ergonomiou ovladania. Pri inom foteni pravdepodobne pocitis vacsi kvalitativny prinos, hlavne vyssie mozne pouzitelne ISO, no ergonomia ovladania rovnaka ako D40.
(povodny setak z D40 Ti bude pasovat aj na D3x00 aj na D5x00)

Video kvalitou pravdepodobne ano ... nepoznam tu kameru ... ale ergonomia a moznosti ovladania fotoaparatu ako kamery je skor trapenie oproti kamere (bez dalsieho specialneho prislusenstva).

D5x00, hlavne modely z vyklopnym displejom + lepsi objektiv bude urcite vacsim prinosom.

Otazka je ci ti to stoji za tie peniaze a ci sucasna kvalita je pre Teba uz nepostacujuca, kedze 90% fotis fotostan. Na druhej strane, ale kto si nechce spravit radost novou hrackou ... a tam by som osobne siel do vyssieho modelu s lepsim objektivom.

Mozno sa vyjadria aj lepsi odbornici ... toto je iba moj nazor.

Btw. nadherne modely.
 
PeCh
2016-01-07 09:24:54+01