Musis pocitat hned s niekolkymi veciami, co s posterizaciou suvisia: 1. Monitor na ktorom pozeras. Jeho farebna hlbka, kalibracia. 2. Vyuzitie obmedzenej skaly odtienov pri konkretnej fotografii 3. A hlavne!!!! 8-bitovy skomprimovany JPG ti posterizaciu vytvori takmer zarucene, aj ked ju v RAW-e nemas.
Posterizaciu mozes posudit na kvalitnom vystupnom zariadeni. Urcite nie v JPG a ani RAW nahlade a nadovaz na obycajnom monitore. Odporucam format TIFF 16bit, Prophoto RGB, profesionalny monitor so sirokym gamutom alebo profesionalna tlaciaren.
1. Obmedzene spektrum svetla a celkova podexpozicia viedli k nevyuzitiu dynamickeho rozsahu snimaca 2. Odporucam fotit menej kontrstne pre zachovanie informacii aj v tmavsich partiach a kontrast dohnat az postprocesom, nie naopak ziskavat kresbu v tienoch vytahovanim RAW-u. Vyuzivat profil neutral, spravne vyvazenie bielej a celu skalu jasov. 3. Pri takto kritickych problemoch s prechodmi v tienoch odporucam pracovat v priestore LAB.
1. Obmedzene spektrum svetla a celkova podexpozicia viedli k nevyuzitiu dynamickeho rozsahu snimaca 2. Odporucam fotit menej kontrstne pre zachovanie informacii aj v tmavsich partiach a kontrast dohnat az postprocesom, nie naopak ziskavat kresbu v tienoch vytahovanim RAW-u. Vyuzivat profil neutral, spravne vyvazenie bielej a celu skalu jasov. 3. Pri takto kritickych problemoch s prechodmi v tienoch odporucam pracovat v priestore LAB.
Dakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Jedine čomu nerozumiem je priestor LAB. Ak by sa ti dalo vysvetlit. Dik
Dakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Jedine čomu nerozumiem je priestor LAB. Ak by sa ti dalo vysvetlit. Dik
Fotka moze byt ulozena v roznych priestoroch. Najcastejsie pouzivame RGB, pre tlac CMYK. Pre niektore upravy sa ale viac hodi LAB. V Photoshope sa da medzi priestormi prepinat. Odporucam pozriet nejake tutorialy na You Tube, pripadne kupit knihu od Zoner Press. Celkovo to ale vyzaduje pokrocilejsie znalosti prace v PS.
som rad ze pocujem o LAB, cize mozem v LAB farbach robit aj ine PP ako len doostrovanie cez high pass?
Idealny na vsetky upravy jasu, kontrastu, graacie, lokalne stmivanie a zosvetlovanie. Ked to robis len v kanale Lightness, novplyvnujes farby. Alebo naopak ovplyvnujes farby v kanaloch A/B, ale jas nechas napokoji. Pekna ukazka vyuzitia: www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/editacia-fotografii/ako-na-jesenne-farby/
Idealny na vsetky upravy jasu, kontrastu, graacie, lokalne stmivanie a zosvetlovanie. Ked to robis len v kanale Lightness, novplyvnujes farby. Alebo naopak ovplyvnujes farby v kanaloch A/B, ale jas nechas napokoji. Pekna ukazka vyuzitia: www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/editacia-fotografii/ako-na-jesenne-farby/
i ci pana dakujem moc za radu...budem si pamatat hlavne pri tom lokalnom stmavovani...ja debil som lokalne stmavoval normalne rgb super!!!!!!!!! hned vyskusam to iste v LAB a lightness....este raz diky za radu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
posterizacia sa neuplatni ak robis editacne upravy nad 12/14 bit RAWom alebo ked pracujes so 16bit TIFFom v PhotoShope. Ak predpokladas mohutne upravy v PS, kde sa posterizacia prejavuje (umelo ztmavovane prechody cez oblohu a pod.), tak si z RAWu vyexportuj 16bit TIFF. Po upravach, az na zaver, mozes prekonvertovat na 8bit a ulozit ako finalny JPEG.
posterizacia sa neuplatni ak robis editacne upravy nad 12/14 bit RAWom alebo ked pracujes so 16bit TIFFom v PhotoShope. Ak predpokladas mohutne upravy v PS, kde sa posterizacia prejavuje (umelo ztmavovane prechody cez oblohu a pod.), tak si z RAWu vyexportuj 16bit TIFF. Po upravach, az na zaver, mozes prekonvertovat na 8bit a ulozit ako finalny JPEG.
super, pred casom sme sa tu mi dvaja bavili o tom ako na jasovo nevyrovnanu scenu, si pisal ze k takej modrej oblohe jedine PP v Adobe...skusal som to a mal si pravdu...ale robili to aj mne tu posterizaciu...zistil som ze robim v 8bit tiff....tak to skusim ako pises exportovat do 16bit tiff...mozno blba otazka, nikdy som nezistoval do akeho formatu raw konvertuje, to sa da nastavi priamo pri exporte raw? alebo vyexportujem a potom zmenim z 8 bit na 16 bit v obraz - rezim - 16 bit?
Idealny na vsetky upravy jasu, kontrastu, graacie, lokalne stmivanie a zosvetlovanie. Ked to robis len v kanale Lightness, novplyvnujes farby. Alebo naopak ovplyvnujes farby v kanaloch A/B, ale jas nechas napokoji. Pekna ukazka vyuzitia: www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/editacia-fotografii/ako-na-jesenne-farby/
Mozem v LAB farbach robit dodge&burn s prekrytim 50% sedou ( nedestruktivna technika) alebo to nema vyznam ak robim v LAB v lightness?
super, pred casom sme sa tu mi dvaja bavili o tom ako na jasovo nevyrovnanu scenu, si pisal ze k takej modrej oblohe jedine PP v Adobe...skusal som to a mal si pravdu...ale robili to aj mne tu posterizaciu...zistil som ze robim v 8bit tiff....tak to skusim ako pises exportovat do 16bit tiff...mozno blba otazka, nikdy som nezistoval do akeho formatu raw konvertuje, to sa da nastavi priamo pri exporte raw? alebo vyexportujem a potom zmenim z 8 bit na 16 bit v obraz - rezim - 16 bit?
slusny raw editor, napr. NC Capture sa pyta ci chcem 8 alebo 16 bit TIFF. Iny, ked sa nepyta, este to moze mat v nejakych general options nastaveniach. Ono pomoze aj 8bit jpeg v PS konvertovat do 16 bit a potom upravovat a po upravach vratit na 8bit aby sa to dalo ulozit ako JPEG. Ale idealne je v pripade uprav 12/14bit RAW -> 16bit TIFF -> 8 bit JPEG
Keď si to chceš zjednodušiť, tak jemné zašumenie to vyrieši
Q: je jednoduchsie extrahovat 16 bit TIFF s predvidatelnym a nepokazitelnym postupom, resp. sa ad-hoc aspon prepnut v PS z 8 na 16 bit alebo nadavkovat lokalne/vsade urcity sum s prementlivou charakteristikou?
moja otazka je, aky vplyv ma na posterizaciu fotoaparat, resp. objektiv. fotil som s 5dmk2 a d610 s roznymi objektivmi a nikdy som nemal na fotkach ziadnu posterizaciu. teraz fotim s d700 a silnu posterizaciu mam na kazdej fotke.
Prosim o radu - posterizacia
1. Monitor na ktorom pozeras. Jeho farebna hlbka, kalibracia.
2. Vyuzitie obmedzenej skaly odtienov pri konkretnej fotografii
3. A hlavne!!!! 8-bitovy skomprimovany JPG ti posterizaciu vytvori takmer zarucene, aj ked ju v RAW-e nemas.
Posterizaciu mozes posudit na kvalitnom vystupnom zariadeni. Urcite nie v JPG a ani RAW nahlade a nadovaz na obycajnom monitore. Odporucam format TIFF 16bit, Prophoto RGB, profesionalny monitor so sirokym gamutom alebo profesionalna tlaciaren.
2. Odporucam fotit menej kontrstne pre zachovanie informacii aj v tmavsich partiach a kontrast dohnat az postprocesom, nie naopak ziskavat kresbu v tienoch vytahovanim RAW-u. Vyuzivat profil neutral, spravne vyvazenie bielej a celu skalu jasov.
3. Pri takto kritickych problemoch s prechodmi v tienoch odporucam pracovat v priestore LAB.
2. Odporucam fotit menej kontrstne pre zachovanie informacii aj v tmavsich partiach a kontrast dohnat az postprocesom, nie naopak ziskavat kresbu v tienoch vytahovanim RAW-u. Vyuzivat profil neutral, spravne vyvazenie bielej a celu skalu jasov.
3. Pri takto kritickych problemoch s prechodmi v tienoch odporucam pracovat v priestore LAB.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom