Hore
Fórum » Video
 

Natáčanie videa Nikon D7000

matko22
2013-04-17 23:40:53+02
Zdravím možno pre niekoho blbá otázka ale dostal som ponuku na natáčanie stužkovej mám Nikon d7000 a chcem sa spýtať na váš názor či by bola postačujúca kvalita videa na natáčanie takejto udalosti. Používal by som objektív nikkor 35mm, nikkor 50mm + externý mikrofón + nejaké to diódové svetlo + flycam 5000 na stabilizáciu obrazu + úprava v programe (strihanie, svetlosť, sýtosť atď....) Na natáčanie d7000 som počul dobre ohlasy a v okolí viem že takéto udalosti natáčajú aj canonom 550D a nevyzerá to zle. Ďakujem za odpovede.
 
Mattvo
2013-04-18 00:22:31+02
Pozri ak si na to trúfaš kľudne.
Kvalitu videí zo zrkadloviek v dnešnej dobe by už moc asi neriešil. D7000 má pomerne kvalitný výstup. Vezmi si, že videá, ktoré sa točili 2,3,4 roky dozadu sú zo zrkadiel stále pozerateľné v dobrej kvalite.
Skôr čo by som na tvojom mieste riešil je či to dostatočne dobre zvládneš a zachytíš to čo máš. Pretože takých "hochštaplerov" je kopu čo sa podujmú filmovať stužkovú a dokašlú čo sa dá.
 
Blackman
2013-04-18 07:19:01+02
Z D7000 sa mi pri rozliseni 1920x1080 24p nepodarilo dostat na dvd video ktore by slo plynule. Ked to natocim v 1280x720 30p tak po exporte to ide v pohode.
 
lubomirzvolensky
2013-04-18 11:09:20+02
preco tocis 24p a DVD napalujes na 25p ? Mimochodom, naco tocis fullhd 1920x1080/24p ked to potom trieskas na obstarozne PAL DVD 720x576 ?

Zapamataj si ze akykolvek resampling co spravis je naprd. Aj prepocet z 30p na 25p dole je o hubu. Graeme Nattress, color/processing guru z Red.com, by vedel dlho rozpravat.

V neposlednom rade mozes kludne napalit "americke" NTSC DVD s 24p a akykolvek trosicku normalny dvd prehravac to prehra v pohode.
 
Blackman
2013-04-18 11:12:26+02
príspevok od: lubomirzvolensky
preco tocis 24p a DVD napalujes na 25p ? Mimochodom, naco tocis fullhd 1920x1080/24p ked to potom trieskas na obstarozne PAL DVD 720x576 ?

Zapamataj si ze akykolvek resampling co spravis je naprd. Aj prepocet z 30p na 25p dole je o hubu. Graeme Nattress, color/processing guru z Red.com, by vedel dlho rozpravat.

V neposlednom rade mozes kludne napalit "americke" NTSC DVD s 24p a akykolvek trosicku normalny dvd prehravac to prehra v pohode.
Sorry moja chyba, palil som to na BlueRay a nie DVD, pre mna je kotuc ako kotuc
Aj ked to resamplujem na 25, tak to z BlueRay nejde plynulo. Toto jedine sa mi zatial nepodarilo vyriesit, takze kazdemu napadu som otvoreny
 
ravas
2013-04-18 11:18:40+02
Kvalita vystupu je lepsia ako pri vacsine kamier. Problem je vsak s ostrenim. Ked natacam vzdialene objekty, ktore nemenia rychlo vzdialenost, od fotoaparatu pri manualnom ostreni je to pouzitelne. Pri natacani blizskych objektov, kde je hlbka ostrosti mala, uz mam problem manualne ostrit. Pri automatickom ostreni fotak v kuse preostruje a obraz je viac rozmazany ako ostry. Dalsi problem ,ktory mi vznika, ze vstavany mikrofon nahrava zvuk ostriaceho motorceka .Mam odskusane na 18-105,18-200, 35mmF1.8. Zo vsetkych mi mikrofon zachyti zvuk ostrenia a ani jeden nezvlada ostrit .Externy mikrofon nemam odskusany Takze ja vidim prakticke natacanie d7000 skor na nejake predstavenia,kde su ludia v konstantnej vzdialenosti, napr podium pri manualnom ostreni
 
POKY
2013-04-18 11:37:27+02
Absolútne nemáš pravdu s tou kvalitou. Zrkadlo sa ti nikdy nevyrovná optike a čipu v kamere, NIKDY. S tým ostrením máš pravdu, zvláda to iba A99, ale to je iná kategória, tá má priebežné ostrenie a je tichučká. Hlavný je aj dosť výstup, ak máš program správny, kamera ti ponúkne lepší surový formát s ktorým vieš reálne pracovať. Naozaj radšej si toho viac prečítaj a potom sám pochopíš, že ak niekto chce filmovať, na zrkadlovku sa nepozerá. Vyslovene som na to alergický, keď niekto na fóre napíše že chce zkradlovku na filmovanie. Dokonca moja SONY kamera urobí lepšiu fotku ako staršie zrkadlovky. O tých dnešných sa nedá baviť. Chápem že chalan má foťák a dostal ponuku. Moja rada - ak si trúfaš, choď do toho, no urobiť video zo stužkovej som mal riadny problém, radšej svadbu. Ak by si potreboval rady kľudne sa opýtaj, som ochotný ti poradiť ak sa do toho pustíš, no pamätaj, výsledku ako na kamere jednoducho nedosiahneš.
 
roakmorg
2013-04-18 12:23:00+02
Prostredia kde mas okolie 100% pod kontrolou (film, klip) tak velky cip, teda zrkadlovku. Prostredie kde mas okolie na 99,9% a menej pod kontrolou tak kameru. Bavime sa o kamerovani samozrejme.
Zrkadlo je na detaily ako second camera super, ale z dovodu ergonomie a ostrenia este dlho nepreskoci kamery.
 
lubomirzvolensky
2013-04-18 20:13:12+02
"Aj ked to resamplujem na 25, tak to z BlueRay nejde plynulo."

no iste a prave toto je ten problem, prepocitanim z 24 plnych snimkov za sekundu na 25 dojdes o kvalitu tych snimkov plus pohyb ktory nemas zachyteny proste nedopocitas dobre a nemas najmensiu sancu dobre ho rozdistribuovat medzi snimkami. Nic nesmies prepocitavat.

Vyriesis to tak ze predas tvoj lacno dovezeny americky D7000 a kupis si europsky D7000 ktory bude natacat 25p a nie 24p ako mas teraz. Hint : poriadne si pozri menu ci tam nemas nastavenie NTSC/PAL, i ked je pravda ze pri High-Def je "ntsc" a "pal" uplna kravina, vyrobcovia takto oznacuju pocet snimkov za sekundu.

Mikrofon co chyta zvuk ostriaceho motorceka : samozrejme, to je uplne bezne pri vsetkych znackach. Riesenie si spravne spomenul, externy mikrofon + boom pole. Pripadne objektiv s ultrasonicom.

Neustale preostrovanie a problem so zaostrovanim v popredi alebo pozadi / nemoznost manualneho ostrenia : isteze, chyba ti Live-View. Je rozdiel medzi contrast detection AF a medzi phase detection AF. Zase je to problem vsetkych klasickych zrkadloviek, nech si Canonaci hovoria co len chcu, ale kvalitu, presnost a praktickost toho co predvadza napriklad Sony so svojimi SLT radami A57, A6*, A77, A99 proste nedosiahnu respektive to co predvadza mnammnam Panasonic GH2/GH3. Tu absolutne suhlasim s Pokym.

Manualne ostrenie : zabudni. To je veda, follow focus v amaterskych podmienkach nikdy profesionalne nespravis, okrem ineho si to ziada extremne premyslene a zmapovane sceny so znalostou scenaru kde vies co sa bude diat a si na to pripraveny plus par rokov skusenosti. Nahodne behajuce decka po ihrisku pri f1.8 aperture ? Good luck & keep trying.


Zaver : vybral si si uplne zle naradie na to co potrebujes. D7000 je fantasticky fotak a velmi dobra kamera, ale neprilis dobra kamera na pouzitie co potrebujes. Ja ked chodim do roboty tak tiez nejdem na Tatrovke, lebo by sa s nou blbo parkovalo a aj tie prevadzkove/servisne naklady nie su zrovna take ako na Punte. Co ty potrebujes je fotak alebo kamera co nataca 50p - 50p ti da najvacsiu flexibilitu, moznost spomalenia obrazu, bezproblemove kvalitne prepocitanie na 25p a podobne. Ak fotak, tak nie klasicku zrkadlovku ale SLT, 4/3" a podobne systemy. Prave kvoli zaostrovaniu.




" Takze ja vidim prakticke natacanie d7000 skor na nejake predstavenia,kde su ludia v konstantnej vzdialenosti, napr podium pri manualnom ostreni"

a nielen pre d7000.... ale pre vsetky klasicke zrkadlovky !!




"Zrkadlo sa ti nikdy nevyrovná optike a čipu v kamere, NIKDY"
noooo to by sme sa dlho bavili o tych prtavych 1/4" čipíkoch sa prezentuju v dnesnych consumer camcorderoch... zrkadlo ich predci po kazdej stranke, akurat ten autofocus modul je trosku na ine veci stavany.
 
Blackman
2013-04-18 20:51:53+02
príspevok od: lubomirzvolensky
"Aj ked to resamplujem na 25, tak to z BlueRay nejde plynulo."

no iste a prave toto je ten problem, prepocitanim z 24 plnych snimkov za sekundu na 25 dojdes o kvalitu tych snimkov plus pohyb ktory nemas zachyteny proste nedopocitas dobre a nemas najmensiu sancu dobre ho rozdistribuovat medzi snimkami. Nic nesmies prepocitavat.

Vyriesis to tak ze predas tvoj lacno dovezeny americky D7000 a kupis si europsky D7000 ktory bude natacat 25p a nie 24p ako mas teraz. Hint : poriadne si pozri menu ci tam nemas nastavenie NTSC/PAL, i ked je pravda ze pri High-Def je "ntsc" a "pal" uplna kravina, vyrobcovia takto oznacuju pocet snimkov za sekundu.

Mikrofon co chyta zvuk ostriaceho motorceka : samozrejme, to je uplne bezne pri vsetkych znackach. Riesenie si spravne spomenul, externy mikrofon + boom pole. Pripadne objektiv s ultrasonicom.

Neustale preostrovanie a problem so zaostrovanim v popredi alebo pozadi / nemoznost manualneho ostrenia : isteze, chyba ti Live-View. Je rozdiel medzi contrast detection AF a medzi phase detection AF. Zase je to problem vsetkych klasickych zrkadloviek, nech si Canonaci hovoria co len chcu, ale kvalitu, presnost a praktickost toho co predvadza napriklad Sony so svojimi SLT radami A57, A6*, A77, A99 proste nedosiahnu respektive to co predvadza mnammnam Panasonic GH2/GH3. Tu absolutne suhlasim s Pokym.

Manualne ostrenie : zabudni. To je veda, follow focus v amaterskych podmienkach nikdy profesionalne nespravis, okrem ineho si to ziada extremne premyslene a zmapovane sceny so znalostou scenaru kde vies co sa bude diat a si na to pripraveny plus par rokov skusenosti. Nahodne behajuce decka po ihrisku pri f1.8 aperture ? Good luck & keep trying.


Zaver : vybral si si uplne zle naradie na to co potrebujes. D7000 je fantasticky fotak a velmi dobra kamera, ale neprilis dobra kamera na pouzitie co potrebujes. Ja ked chodim do roboty tak tiez nejdem na Tatrovke, lebo by sa s nou blbo parkovalo a aj tie prevadzkove/servisne naklady nie su zrovna take ako na Punte. Co ty potrebujes je fotak alebo kamera co nataca 50p - 50p ti da najvacsiu flexibilitu, moznost spomalenia obrazu, bezproblemove kvalitne prepocitanie na 25p a podobne. Ak fotak, tak nie klasicku zrkadlovku ale SLT, 4/3" a podobne systemy. Prave kvoli zaostrovaniu.




" Takze ja vidim prakticke natacanie d7000 skor na nejake predstavenia,kde su ludia v konstantnej vzdialenosti, napr podium pri manualnom ostreni"

a nielen pre d7000.... ale pre vsetky klasicke zrkadlovky !!




"Zrkadlo sa ti nikdy nevyrovná optike a čipu v kamere, NIKDY"
noooo to by sme sa dlho bavili o tych prtavych 1/4" čipíkoch sa prezentuju v dnesnych consumer camcorderoch... zrkadlo ich predci po kazdej stranke, akurat ten autofocus modul je trosku na ine veci stavany.
Neviem odkial mas ze mam lacno dovezenu D7000 z ameriky, ale asi by si si mal najprv overit specifikacie http://nikon.cz/cs_CZ/product/digital-cameras/slr/consumer/d7000
tak v PAL ako aj v NTSC toci 1920x1080 24p. Apropo, kupoval som v kamennom obchode na SVK
 
lubomirzvolensky
2013-04-20 21:02:33+02
jaaaaaj no ked pises 24p tak som trosku predpokladal americku normu... takze ked to mas slovenske, rozhodne to musi mat 25p. Kukaj menu:

https://www.youtube.com/watch?v=_qx3XyiWYyc
od 15:44

ty tam nemozes v Europe mat 24p ale 25p. Aj ked ti to v kamennom obchode takto predali, moze to byt sedy import z USA.
 
Blackman
2013-04-20 22:14:48+02
príspevok od: lubomirzvolensky
jaaaaaj no ked pises 24p tak som trosku predpokladal americku normu... takze ked to mas slovenske, rozhodne to musi mat 25p. Kukaj menu:

https://www.youtube.com/watch?v=_qx3XyiWYyc
od 15:44

ty tam nemozes v Europe mat 24p ale 25p. Aj ked ti to v kamennom obchode takto predali, moze to byt sedy import z USA.
D7000 nema 1920x1080 25p v ziadnej verzii. Americkej, Europskej, Japonskej, Korejskej, Polskej ani Ukrajinskej. Nikon nas proste o ten jeden frame ukratil. Tzn. neexistuje europska verzia Nikonu D7000
ktora by mala 1920x1080 25p.
 
lubomirzvolensky
2013-04-21 11:32:20+02
oj to som nevedel kedze som d7000 nemal. velke prekvapenie a na video sa v nasich podmienkach potom nehodi. 24p ani 30p nie su dobry zdroj na resampling.
 
Blackman
2013-04-22 15:22:25+02
príspevok od: lubomirzvolensky
oj to som nevedel kedze som d7000 nemal. velke prekvapenie a na video sa v nasich podmienkach potom nehodi. 24p ani 30p nie su dobry zdroj na resampling.
1280x720 30p to ale Edius prechrusti a na BlueRayi je to stabilne, serie ma ale to FullHD s 24p co neviem resamplovat tak aby bol ten obraz stabilny.
 
lubomirzvolensky
2013-04-22 19:08:12+02
to sa neda, elaboraty na tuto temu mas na webe. Pozri si este pluginy od http://www.nattress.com/ (to je ten Graeme Natress co som spominal), hlavne

http://www.nattress.com/?q=Standards

ale neocakavaj z toho nejaky supervysledok. Ak to bude lepsie ako mas teraz tak hura... Daj vediet !
 
palo.Červinka
2016-12-22 18:55:07+01
Ja som natáčal na NIKON D7000 nasledovne. Zvolil som si ISO:100, f:11, detekcia tváre, nastavenie svetlosti obrazu na displeji, zaostrovanie v manuálnom režime, ak je tmavý obraz doladenie expozície. Zvolil som clonu f:11 kedy je širšie zaostrenie v priestore a ručným doladením som bez problémov na točil pekné rodinné video pri slabších svetelných podmienkach. Výhoda ručného natáčania je v tom, že nieje vôbec počuť cvakanie ako je pri automatickom doostrení a prechod v obraze je plynulí. Video je oveľa ostrejšie.
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()