vo videu som zaciatocnik, ale velmi ma to oslovilo a rad by som sa tomu postupne zacal naplno venovat. Moja otazka znie, ake su podla vas zakladne objektivy, ktore by mal vlastnit kazdy kto sa chce aspon trosku venovat natacaniu videi s digitalnou zrkadlovkou a ake (napr. sirokouhly Canon 20mm f/2.8 USM,...) ? Dalsia moja otazka je, aky by bol vhodny objektiv, ktory ma siroku hlbku ostrosti, resp. nieje taky citlivy na zaostrovanie ?
Na zaciatok si urcite prestuduj nejaku knihu o foteni. Napriklad Mistrovstvi prace s DSLR. Lebo podla tvojich otazok nevies uplne zaklady a to by si takto otazkami zistoval x rokov a si by to tu skor vsetkych prestalo bavit ti odpovedat. Aj ked chces tocit ta kniha ti pomoze pochopit zaklady co ako funguje. Co sa tyka objektívov tak canon 50 1,8 je podla mna na video absolutne nevhodny. Robi pekny obraz ale ma tenky zaostrovaci prstenes a plastovu konstrukciu. Je takmer nemozne s nim na manual plynulo preostrit. Urcite rasej canon 50 1,4. Alebo skus manualne stare skla m42 ktore ponukaju za maly peniaz hodne vela muziky + mas manualne ovladanu clonu.
natacanie zrkadlovkou na ktorej ma byt vsetko navesane a ma sa nou tocit klip tak urcite nieje one man show - s tym treba ratat - nebudes to stihat ..standardne to robia dvaja ludia - svekker - kameraman a ostric - technik..pokial sa tomu fakt chces venovat tak by som zakupil HD kamerku s vymennymi optikami - sony napriklad .. u zrkadlovky je aj problem s postprodukciou - ake formaty z nej lezu.. na zostrih doporucujem Vegas pro od sony .. dobry a intuitivny softver a nie kamenna sekera ako Premiera.. skoda ze Vegas nechodi na apple lebo je super, ale ludia zo spravodajstva jen kvoli tomu maju Win na apple aby im siel Vegas ... ked na apple tak asi len Final cut proti zrkadlovke este hovori ergonomia .. inak je malo zrkadloviek ktore tocia slusne video - napriklad Canon 5D mark 2 -3, alebo Nikon D 800..cize aj cenovo vychadza jednoucelovy pristroj asi vyhodnejsie ..drzim palce!!
Bez urazky ale ty ludia zo spravodajstva maju potom ten Apple asi iba na paradu ked tam maju win a nie preto preco je Apple Applom. To si mohli kupit pc alebo nb rovnakych parametrov za tretinu ceny.
Mam otazku. Ako je zname, pri fotografovani na pevnych stativoch sa doporucuje stabilizacia obrazu vypnut (N:VR, C:IS, atd.). Ako je to pri realizacii videa zo stativu, tiez sa doporucuje opticka stabilizacia vypnut?
Bez urazky ale ty ludia zo spravodajstva maju potom ten Apple asi iba na paradu ked tam maju win a nie preto preco je Apple Applom. To si mohli kupit pc alebo nb rovnakych parametrov za tretinu ceny.
No asi hovoris iba cisto teoreticky.... su to profici ludia ktori to maju na rychlu a spolahlivu pracu..a ked niekto striha 10 rokov vo vegase tak predsa nebude tam rozjimat nad final cutom ked to musi za 10 min po tlacovke odoslat.. co sa hardveru tyka tak to je sorry blbost.. porovnatelny hardver ma aj porovnatelne ceny..ked to bude za tretinu ceny tak si na tom dorobil - presne o tom to je preco win potom nechodi .. mam to tak tiez instalovane a viem preco ..takze ziadna teoria .. okrem teda toho ze uctovny program mi tiez na Mac asi nechodi
Nehovorim iba teoreticky tiez robim aj spravodajstvo uz par rokov. Len jednoducho nechapem naco si niekto kupi Apple kde je software priamo stavany na dany hardware a tym je "lepsi" oproti otovrenym os a miesto toho dam drbne win. No dobre tak nie za tretinu ale za polovicu. Kludne si porovnaj ceny. ale nechcem sa hadat a tato otazka je o inom len mi nedalo nezareagovat na vetu ludia zo spravodajstva...ako keby vsedci mali apple a na nom win a vegas.
Mal by si mat pokrite ohniska 35, 50, 85 pokial natáčaš filmy, reklamy, klipy, ... čiže ja by som šiel do canon 20 alebo 24 mm canon 50 mm 1.4 samyang 35mm 1.4
ak natáčaš reportáže, koncerty a podobne tak budeš potrebovať niečo širšie, a zíde zo zoomom. Záleži ale aj od tvojho štýlu točenia a režie. ja osobne ani na točenie koncertu alebo clubu nemam rad širokáče.
Mal by si mat pokrite ohniska 35, 50, 85 pokial natáčaš filmy, reklamy, klipy, ... čiže ja by som šiel do canon 20 alebo 24 mm canon 50 mm 1.4 samyang 35mm 1.4
ak natáčaš reportáže, koncerty a podobne tak budeš potrebovať niečo širšie, a zíde zo zoomom. Záleži ale aj od tvojho štýlu točenia a režie. ja osobne ani na točenie koncertu alebo clubu nemam rad širokáče.
dakujem za reakciu a beriem na vedomie, vyzeraju to byt ako dobre typy
Mam otazku. Ako je zname, pri fotografovani na pevnych stativoch sa doporucuje stabilizacia obrazu vypnut (N:VR, C:IS, atd.). Ako je to pri realizacii videa zo stativu, tiez sa doporucuje opticka stabilizacia vypnut?
Nedavno som pouzival na toceni pre jednu firmu aj Tamron 70-300 VC a od 200mm bola stabilizacia hodne napomocna. Mal som k dispozicii aj stary Nikon 80-200 bez stabilizacie a pri nom uz zacal vznikat aj malicko roztraseny odpad. Stativ som mal Sachtler FSB 4 alebo 6.
Takze podla mna pri videu ma stabilizacia vyznam aj na stative pri dlhych ohniskach.
Nedavno som pouzival na toceni pre jednu firmu aj Tamron 70-300 VC a od 200mm bola stabilizacia hodne napomocna. Mal som k dispozicii aj stary Nikon 80-200 bez stabilizacie a pri nom uz zacal vznikat aj malicko roztraseny odpad. Stativ som mal Sachtler FSB 4 alebo 6.
Takze podla mna pri videu ma stabilizacia vyznam aj na stative pri dlhych ohniskach.
Zakladne objektivy na natacanie videa s DSLR
vo videu som zaciatocnik, ale velmi ma to oslovilo a rad by som sa tomu postupne zacal naplno venovat. Moja otazka znie, ake su podla vas zakladne objektivy, ktore by mal vlastnit kazdy kto sa chce aspon trosku venovat natacaniu videi s digitalnou zrkadlovkou a ake (napr. sirokouhly Canon 20mm f/2.8 USM,...) ? Dalsia moja otazka je, aky by bol vhodny objektiv, ktory ma siroku hlbku ostrosti, resp. nieje taky citlivy na zaostrovanie ?
Dakujem za kazdu odpoved.
proti zrkadlovke este hovori ergonomia .. inak je malo zrkadloviek ktore tocia slusne video - napriklad Canon 5D mark 2 -3, alebo Nikon D 800..cize aj cenovo vychadza jednoucelovy pristroj asi vyhodnejsie ..drzim palce!!
Ako je to pri realizacii videa zo stativu, tiez sa doporucuje opticka stabilizacia vypnut?
čiže ja by som šiel do
canon 20 alebo 24 mm
canon 50 mm 1.4
samyang 35mm 1.4
ak natáčaš reportáže, koncerty a podobne tak budeš potrebovať niečo širšie, a zíde zo zoomom.
Záleži ale aj od tvojho štýlu točenia a režie. ja osobne ani na točenie koncertu alebo clubu nemam rad širokáče.
čiže ja by som šiel do
canon 20 alebo 24 mm
canon 50 mm 1.4
samyang 35mm 1.4
ak natáčaš reportáže, koncerty a podobne tak budeš potrebovať niečo širšie, a zíde zo zoomom.
Záleži ale aj od tvojho štýlu točenia a režie. ja osobne ani na točenie koncertu alebo clubu nemam rad širokáče.
Ako je to pri realizacii videa zo stativu, tiez sa doporucuje opticka stabilizacia vypnut?
Takze podla mna pri videu ma stabilizacia vyznam aj na stative pri dlhych ohniskach.
Takze podla mna pri videu ma stabilizacia vyznam aj na stative pri dlhych ohniskach.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom