S Fujifilm X-E3 som vyrazil na Prvomájovú veterán Tatra rely Bratislava. Z troch malých objektívov som napokon použil dva, XF 23/2 a XF50/2. Veterány sa predstavili na bratislavskom korze. Desiatky historických automobilov, autobusov a motoriek si prišlo pozrieť množstvo návštevníkov. V tlačenici sa ťažko fotí, ak vás zaujímajú stroje a nie ľudia. Preto som sa venoval prevažne detailom, kde som dokázal rušivé prvky ľahšie eliminovať. Okrem zamerania sa na detaily som pri tom využil aj malú hĺbku ostrosti. Hovorí sa, že dobrý fotograf sa vynájde s akoukoľvek technikou. Nie je to úplne pravda, špecifické vlastnosti svetelných objektívov môžu rozhodovať medzi úspechom a neúspechom.
Fotografoval som v režime predvoľby clony, čo pri Fujifilm X-E3 znamená nastavenie clony prstencom na objektívoch a nastavenie času ponechané na automatiku fotoaparátu, občas korigovanú voličom korekcie expozície. Väčšinou som fotografoval s plne otvorenou clonou, len pri širokouhlejších záberoch som niekedy priclonil, aby som dosiahol väčšiu hĺbku ostrosti. Ku koncu som použil aj kontinuálne zaostrovanie.
Malá hĺbka ostrosti je nástrojom, ako potlačiť rušivé pozadie.
Kontinuálne zaostrovanie fungovalo bez problémov, aj keď X-E3 s XF 23/2 nie je práve zostava pre akčnú fotografiu.
Fotografie som tradične spracovával v Adobe Lightroom Classic CC. Použil som jeden z nových presetov, ktorý som si mierne upravil, aby som dosiahol retro vzhľad, ktorý sa k námetu hodí. Odolal som tento krát nutkaniu zvoliť ČB prevedenie, potlačenie saturácie a kontrastu s miernym zatónovaním postačilo.
S Fujifilm X-E3 a malými objektívmi som do akcie dobre zapadol. Retro dizajn sa k veteránom hodí a s malým fotoaparátom pôsobíte nenápadnejšie. Menej znervózňujete ľudí, ktorých fotíte a navyše aj menej priťahujete pohľady zlodejov.
P.S. Zistil som, že vám dlžím recenziu Fujinonu XF 35/2. Takže začínam na nej pracovať.