Hore

Prichádza systém Nikon Z

Tak trochu porušujem svoj sľub, že sa k novým Nikom nebudem vyjadrovať, kým ich poriadne neotestujem. Budem sa snažiť potlačiť emócie a zhodnotiť potenciál nového systému objektívne.

Nikon predstavil nový systém. Je to systém s označením Z, ktorý spája nové technológie s technológiami overenými. Nikon 1 - systém bezzrkadloviek s 1" snímačom skončil neslávne. Nikdy nemal profesionálne ambície, na to bol 1" snímač príliš malý. Ani mi za ním nie je smutno. Razantný nástup bezzrkadloviek veští koniec zrkadloviek a bolo len otázkou času, kedy Nikon predstaví niečo poriadne. Čakali sme dlhšie, ako sme si mysleli. Konečne tu však máme nový systém bezzrkadloviek. Najprv si povieme niekoľko faktov a potom budem trochu aj špekulovať.


Predstavené boli dve bezzrkadlovky a tri objektívy, k tomu ešte adaptér pre objektívy s bajonetom F. Nové fotoaparáty sú plnoformátové bezzrkadlovky s novým bajonetom Z.

Z6 je ekvivalentom zrkadlovky Nikon D750 a zároveň priamym konkurentom Sony A7 III. Z7 je čiastočne ekvivalentom zrkadlovky Nikon D850 a priamym konkurentom Sony A7R III. Konštrukcia tiel je u obidvoch fotoaparátov rovnaká, rozdielne sú snímače. Z6 má 24,5 Mpx snímač s AA a Z7 má 45,7 Mpx snímač bez AA filtra. Obidva sú typu BSI CMOS a sú stabilizované v piatich osiach s účinnosťou až 5 EV. Úplne nový je bajonet s označením Z, ktorý výrazne ovplyvňuje konštrukciu objektívov. Máme tu samozrejme elektronický hľadáčik. Parametrami patrí k nadštandardu, ale čo ho robí výnimočný, je použitie kvalitnej optiky Nikon, aká sa používa v objektívoch. Zaostrovanie je hybridné so senzormi fázovej detekcie na snímači. Displej je výklopný, dotykový. Nechýba WiFi a BT. Video je v 4K Ultra HD rozlíšení s plným využitím šírky snímača. Fotoaparáty majú kovovú konštrukciu a sú utesnené pred prachom a vodou.

Kým sa novinky dostanú do predaja, môžeme si zatiaľ naštudovať materiály, ktoré pre nás Nikon pripravil.

Osobne si myslím, že zacielenie na priamu konkurenciu modelom od Sony je správne. Už v tretej generácii potvrdzujú, že Sony ide správnym smerom. Nikon má šťastie v tom, že pre Sony nebol vyvinutý dobrý adaptér pre objektívy s bajonetom F. To odradilo užívateľov Nikonu, ktorých bezzrkadlovky lákajú. V prípade užívateľov Canonu migrovalo oveľa viac fotografov ku konkurenčnému Sony, pretože je k dispozícii dobre fungujúci adaptér pre EF objektívy.

Špekuluje sa o tom, či sú Z-ka profesionálne fotoaparáty. Kvalita konštrukcie je rovnaká ako pri Nikone D850, takže po tejto stránke určite. Viacerým však chýba duálny slot. Čítal som meme, že žiaden fotoaparát Phase One nemá duálny slot a nikto si netrúfne tvrdiť, že to nie sú profesionálne fotoaparáty. Skôr je to menší buffer, ktorý prístroje posúva do poloprofesionálnej kategórie.


Konštrukcia fotoaparátov je kovová a sú utesnená.


Hľadáčik má jemný raster a výbornú optiku. Zrkadlovkárom sa na nové modely bude ľahšie prechádzať.

Z7 a Z6 sú prelomové modely pre Nikon, i celkovo pre svet fototechniky. Sami o sebe neprinášajú nič revolučné, len spájajú aktuálne najlepšie technológie. Chýba tu nejaký WOW prvok, ktorý by skutočne šokoval. Novinka, aká tu ešte nebola. Prelomové sú tým, že znamenajú začiatok novej éry. Môžete namietať, že Sony predbehlo Nikon o niekoľko rokov. Áno, Sony výrazne zmenilo trh a určite ovplyvnilo aj ostatných výrobcov. Vplyv Sony však rástol pozvoľne. Akokoľvek má dobré modely, nepatrí Sony do TOP dvojky. Všetci čakali na Nikon a ďalej čakajú na Canon. Je to skôr psychologické, pretože Sony už ekonomicky presvedčilo, že patrí k špičke. Kým však niekto z dvojice Canon a Nikon nedobrovoľne neustúpi, na Sony sa nebude pozerať ako na veľkú fotografickú značku.

Za revolučný môžeme považovať nový Z-bajonet s veľkým priemerom a krátkou vzdialenosťou od snímača. To je cesta, ako dovoliť konštruktérom navrhnúť objektívy takých parametrov, aké sa pre F-bajonet nedali urobiť. Prvým bude 50/0,95 S. A vraj ani svetelnosť F0,95 nie je limitná, Z-bajonet má ešte väčší potenciál. Málokto si bude môcť supersvetelný záklaďák dovoliť. Z predností nového bajonetu budú však ťažiť všetci užívatelia bezzrkadloviek radu Z. Koncepcia dovoľuje lepšie optimalizovať optickú sústavu objektívov, môžeme tak očakávať lepšiu kresbu v rohoch a menej optických chýb.

Krivdil by som novým Nikonom, že neprinášajú vôbec nič nového. Minimálne pre Nikonistov tú je niekoľko noviniek a vylepšení. V prvom rade je tu hybridný AF pokrývajúci 90% obrazovej plochy. Video sa bude točiť oveľa ľahšie, vďaka natívnemu živému náhľadu a stabilizovanému snímaču. Nastaviť sa dá rýchlosť ostrenia vo videu, na pomoc si môžete prizvať zebru a focus peaking. Po prvýkrát je tu 10-bit N-Log. Pribudli nové obrazové profily a podrobnejšie je ich nastavenie. Ďalej je tu Focus Stacking s náhľadom. Nikon pracuje na novej verzii aplikácie Snapbridge, ktorá bude fungovať nielen na chytrých zariadeniach, ale aj na počítačoch s OS Windows a Mac OS.

Objektívy

Výber premiérových objektívov kvitujem. Máme tu kvalitný základný zoom s dobrým výkonom výkon/cena. Kto potrebuje lepšiu svetelnosť, dočká sa jej už v roku 2019. Hlavne, že tu nemáme taký šrot, aký je setovaný so Sony fotoaparátmi. To sú vyhodené peniaze.

Niektorí sa pýtajú, prečo je v označení S, keď bajonet je Z? S označuje rad objektívov. S - Superior, najvyšší rad objektívov. Niekedy v budúcnosti by sa mali objaviť objektívy nižšieho, ekonomického radu. Možno s označením E, ktoré Nikon v minulosti používal.

Myslite na označenie S pri posudzovaní dvoch pevných objektívov 35 a 50 mm so svetelnosťou F1,8. Parameter svetelnosti zvádza k posudzovaniu objektívov ako amatérskych. Sú to však profesionálne objektívy kovovej konštrukcie s vynikajúcou optikou a nanokryštáľovými antireflexnými vrstvami.

Zatiaľ tu máme len tri natívne objektívy. Nikon je na tom podobne, ako ostatní výrobcovia bezzrkadloviek, ktorí začínali rovnako. Predpokladám, že bajonet FTZ, ktorý umožňuje používať objektívy s F-bajonetom na bezzrkadlovkách radu Z, bude využívanejší ako napr. u Sony, či Olympusu. Už teraz mám signály od známych, že plánujú vymeniť svoje FF zrkadlovky Nikon, za bezzrkadlovky. Veľa bude závisieť, ako sa FTZ adaptér osvedčí.

Koho nákup objektívov až tak netlačí, môže si počkať na postupné predstavovanie. Vďaka Lens Road Map vieme, čo sa na nás v najbližších dvoch rokoch chystá. Predstavenie mapy považujem za správny krok, ktorý sa osvedčil aj u iných značiek. Fotograf môže zvážiť, či má zmysel prejsť na nový systém. Budú v dohľadnom čase predstavené objektívy, ktoré potrebujem? Bude toho dosť, v roku 2021 sa bude dať vyskladať už slušná výbavička.


Adaptér FTZ umožňuje používať objektívy s bajonetom F.

Príslušenstvo

Pre stávajúcich užívateľov Nikonu je dôležité, nakoľko môžu využívať príslušenstvo a či sa dá nový systém zaradiť do toho existujúceho. Vďaka adaptéru FTZ sú objektívy s F-bajonetom použiteľné na fotoaparátoch radu Z. V prvej várke objednávok bude k dispozícii cenovo zvýhodnený set s adaptérom FTZ.

Nikon správne zachoval kompatibilitu s príslušenstvo. Veď prečo meniť bleskovú päticu, alebo konektory pre pripojenie káblovej spúšte a rádiového ovládania bleskov? Nové bezzrkadlovky sú kompatibilné so stávajúcim príslušenstvom. Rokmi overený CLS systém ovládania bleskov nájdete aj u fotoaparátov radu Z. Bude ľahšie fotoaparáty začleniť do stávajúceho systému, ktorý fotografi využívajú.

Budúcnosť

Myslím si, že Nikon správne zvolil zacielenie prvých poriadnych bezzrkadloviek. I výber objektívov je dobrý. Samozrejme neulahodil každému. Potrvá roky, kým sa vybuduje kompletné portfólio fotoaparátov a objektívov. Teraz budem špekulovať, bez akýchkoľvek informácií. Aké objektívy nás čakajú, to vieme vďaka zverejnenej mape objektívov. Je otázne, ako rýchlo sa k novému Z-bajonetu prihlásia firmy ako Sigma, Tokina, Tamron, či Samyang. Nikon nemá vôľu poskytovať im informácie a tak budú musieť ísť cestou spätného inžinierstva. Objektívy patria ku korunovačným klenotom Nikonu a o trh s nimi sa nechce deliť. Nedivím sa Nikonu, pozrime sa na Sony. Na jednej strane podporil adaptér EOS-FE predaj bezzrkadloviek, zároveň ale nenúti switcherov od Canonu kupovať objektívy Sony. Je otázne, z čoho má Sony väčší zisk, z fotoaparátov alebo objektívov?

Prechodné obdobie pomôže preklenúť FTZ adaptér pre objektívy s F-bajonetom, ktorých je v obehu cez 100 miliónov. Mňa však skôr zaujíma budúcnosť spojená s fotoaparátmi. Nepredpokladám, že by Nikon najprv prestavil konkurenciu Sony A7 radu S, s vysokocitlivým snímačom. Skôr to bude konkurencia A9, rýchly fotoaparát s veľkým bufferom. Snáď sa dočkáme aj skutočnej vlajkovej lode. Veľkému fotoaparátu, ktorý bude ergonomický aj pri použití veľkých superteleobjektívov. Ešte viac ma ale zaujíma budúcnosť formátu APS-C. Je jasné, že plnoformátovú bezzrkadlovku nebude nikto predávať za 400€. Bude Nikon naďalej ponúkať zrkadlovky radu DX? Alebo prejde aj v amatérskom segmente na bezzrkadlovky? Ak áno, ponúkajú sa dva scenáre. V prvom sa využije nový Z systém, miesto FF snímača sa použije APS-C. V druhom by Nikon mohol zachovať bajonet F a z fotoaparátov radu DX vyhodiť zrkadlo a matnicu nahradiť displejom. Takéto riešenie by pár rokov mohlo fungovať. Neskôr by mohol v rade Z, Nikon predstaviť aj APS-C bezzrkadlovky. Ja skôr dúfam, že FF formát zlacnie a dostane sa aj do fotoaparátov pre začiatočníkov.

Záver

Nikon prestavil nový systém. Podarilo sa mu to výborne, aj keď nemohol vyhovieť každému. Pár nedostatkov sa určite nájde, Nikonu sa však podarilo vyhnúť väčším nedostatkom, ktoré sprevádzali napr. prvú generáciu Sony A7. Niekedy je asi dobré, chvíľu počkať a poučiť sa z chýb konkurencie. Uvidíme, ako sa s tým popasuje Canon, ktorý tiež bude musieť prestaviť vlastný FF bezzrkadlovkový systém. Upgraduje rad EOS M, alebo prestaví úplne nový systém?

Mal som obavy, ako Nikon dopadne. Druhú príležitosť na radikálnu zmenu by už asi nedostal. Dnešné časy sú ťažké a veľké chyby sa neodpúšťajú. Obavy už nemám, máme tu životaschopný systém s dobrou perspektívou do budúcna.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
aesace
2018-08-28 08:33:52
V zavere clanku je podla mna spravne ocakavanie, ze by mohol zlacniet FF format aj pre zaciatocnikov, ale je otazne, ci aj tie objektivy budu za ceny pre zaciatocnikov a s pozadovanymi rozsahmi, ako tomu je u mensich snimacov. FF si vyzaduje velke a obmedzene skla a to zaciatocnika lakat nebude...to uz skor mobily nadobro zrusia APSC format, nez sa FF format stane dostupnou a zmysluplnou moznostou aj pre nemajetnych nadsencov.
 
DrZak
2018-08-28 08:46:19
príspevok od: aesace
V zavere clanku je podla mna spravne ocakavanie, ze by mohol zlacniet FF format aj pre zaciatocnikov, ale je otazne, ci aj tie objektivy budu za ceny pre zaciatocnikov a s pozadovanymi rozsahmi, ako tomu je u mensich snimacov. FF si vyzaduje velke a obmedzene skla a to zaciatocnika lakat nebude...to uz skor mobily nadobro zrusia APSC format, nez sa FF format stane dostupnou a zmysluplnou moznostou aj pre nemajetnych nadsencov.
Ceny objektivov su vysoke, lebo tieto tela nie su urcene zaciatocnikom a objektivy, aspon podla textu a zverejnenych MTF kriviek maju mat vysoku ostrost az do rohov.
https://www.bhphotovideo.com/c/search?ci=17912&fct=fct_lens-mount_3442%7cnikon-z&N=4196380428

24-70 - $996
35 1.8 - $846
50 1.8 - $596
(tieto ceny su inak rovnake, ako mal sony a system na zaciatku)
 
DrZak
2018-08-28 09:00:15
Ergonomia vyzera urcite lepsie nez ta hroza od sony (male gombiky, ostre hrany na koleckach...). Lepsi weather sealing.

Hlavny faktor vsak bude kvalita objektivov, ak sa im podaril dizajn tych 1.8 objektivov tak to bude skvely system pre ludi co nemusia mat vsetko rozostrene uplne aby zachranili nudnu fotku. Lineup malych objektivo v porovnani zo sony je vyborny - 20 1.8 (toto na sony existuje iba 3rd party), 35 1.8 (toto sa sony ani neobtazovala robit aby nekanibalizovala predaje rx1r ii, a dokonca mam paranoidny pocit, ze zakazali 3rd party vyrobcom aby to riesili, kedze kazdy robil vsetko ine, nez 35 1.8 [35 2.8, 35 1.4, 40 1.2...] - teda okrem zufalej loxie 35 f2..), 50 1.8 (zeiss 55 1.8 je vyborne ostra, no bohuzial ma sialene LoCA [fialovo/zelene prechody na kontraste), 85 1.8 (sony jakz takz, aj ked ten bokeh je kus biednej vkality)

Zoomy su tiez zaujimave, zda sa, ze su dizajnovane pre landscape fotografiu, konecne.. Cize ak budu opticky kvalitne, tak uplne super
kolapsovatelna relativne lahka 24-70 f4 , 14-30 f4 ktora minimalne podla terajsich obrazkov nie je vypukla, a zrejme bude akceptovat okruhle filtre.. ( https://www.nikonrumors.co/wp-content/uploads/2018/08/nikkor-z-24-70mm-f-2.8-s-noct-14-30-1.jpg )
Este k tomu prihodit nejaku kvalitnu 70-300 f4 a je to uplne idealny landscape setup

Jedina divna vec je ta 6000e 58 f0,95 ako manualny objektiv, to akosi teda.. Ako skvely marketing gimmick ale teda realne vyuzitie (a to som mal dlhsiu dobu mitakon 50 0.95) si za tu sumu velmi neviem predstavit.
 
JohnNewton
2018-08-28 09:43:57
príspevok od: aesace
V zavere clanku je podla mna spravne ocakavanie, ze by mohol zlacniet FF format aj pre zaciatocnikov, ale je otazne, ci aj tie objektivy budu za ceny pre zaciatocnikov a s pozadovanymi rozsahmi, ako tomu je u mensich snimacov. FF si vyzaduje velke a obmedzene skla a to zaciatocnika lakat nebude...to uz skor mobily nadobro zrusia APSC format, nez sa FF format stane dostupnou a zmysluplnou moznostou aj pre nemajetnych nadsencov.
Šušká sa čosi o novom APSC Sony, výkonom na úrovni A9 a s lepšou ergonómiou akú doteraz Sony malo.
 
aesace
2018-08-28 10:14:47
príspevok od: JohnNewton
Šušká sa čosi o novom APSC Sony, výkonom na úrovni A9 a s lepšou ergonómiou akú doteraz Sony malo.
Vyzera to, ze podla niektorych zdrojov Sony chce oprasit revoluciu vymennych modulov ako to skusal Ricoh ale pre CSC system. Je pravda, ze ich ergonomia sa meni len velmi malo, takze nie je nutne neustale kupovat to iste telo (ak ma uz clovek Sony APSC system). Oznacenie sa tiez trochu posunie...no som zvedavy na realitu. Tieto Nikon novinky poslednych dni prinesu zjavne viac noveho vetra od inych znaciek. Sony by vsak mal nieco spravit s ponukou dobrych a dostupnych obejktivov. Inak som aj zvedavy, ako sa to teraz vyvinie s M43.
 
sharkyyy
2018-08-28 10:16:18
príspevok od: JohnNewton
Šušká sa čosi o novom APSC Sony, výkonom na úrovni A9 a s lepšou ergonómiou akú doteraz Sony malo.
To je pekne, ale ake skla /do 800 eur/ na sony apsc, typu xf 16 f1.4, xf 23 f1.4,xf35 f 1.4, xf 56 f1.2 s porovnatelnou hmotnostou, kvalitou a cenou?
 
youreye
2018-08-28 10:39:41
Na Nikon je tato nova bezrkadlovka slusny pocin veru. Zial Sony ich asi sfukne najnovsou radou svojich Ackovych strojov. Sony nema problem vydat fotak kazdych par mesiacou co u Nikonu veru nehrozi. Cize pokial Nikon zapracuje este na firmwareoch a bude vediet doladit nedostatky tak este ma aku taku sancu az do dalsej verzie fotakov Z6-7s.
Skor sa obavam ze Sony ma vacsiu atraktivitu aj co do nativnych skiel a to uz moze poriadne zamrziet a je ciastocne na hanbu Nikonu.
Predpoklada sa ze Canon bude niekde medzi a kedze predstavia svoj stroj uz onedlho. Tak ci tak je Sony dost na koni a mozu si medlit ruky. Iked sa neviem dockat kedy budem mat Zko od Nikonu v ruke je dost mozne ze to nakoniec bude Sony kto zoberie moje prachy
 
Willi
2018-08-28 10:53:36
príspevok od: DrZak
Ergonomia vyzera urcite lepsie nez ta hroza od sony (male gombiky, ostre hrany na koleckach...). Lepsi weather sealing.

Hlavny faktor vsak bude kvalita objektivov, ak sa im podaril dizajn tych 1.8 objektivov tak to bude skvely system pre ludi co nemusia mat vsetko rozostrene uplne aby zachranili nudnu fotku. Lineup malych objektivo v porovnani zo sony je vyborny - 20 1.8 (toto na sony existuje iba 3rd party), 35 1.8 (toto sa sony ani neobtazovala robit aby nekanibalizovala predaje rx1r ii, a dokonca mam paranoidny pocit, ze zakazali 3rd party vyrobcom aby to riesili, kedze kazdy robil vsetko ine, nez 35 1.8 [35 2.8, 35 1.4, 40 1.2...] - teda okrem zufalej loxie 35 f2..), 50 1.8 (zeiss 55 1.8 je vyborne ostra, no bohuzial ma sialene LoCA [fialovo/zelene prechody na kontraste), 85 1.8 (sony jakz takz, aj ked ten bokeh je kus biednej vkality)

Zoomy su tiez zaujimave, zda sa, ze su dizajnovane pre landscape fotografiu, konecne.. Cize ak budu opticky kvalitne, tak uplne super
kolapsovatelna relativne lahka 24-70 f4 , 14-30 f4 ktora minimalne podla terajsich obrazkov nie je vypukla, a zrejme bude akceptovat okruhle filtre.. ( https://www.nikonrumors.co/wp-content/uploads/2018/08/nikkor-z-24-70mm-f-2.8-s-noct-14-30-1.jpg )
Este k tomu prihodit nejaku kvalitnu 70-300 f4 a je to uplne idealny landscape setup

Jedina divna vec je ta 6000e 58 f0,95 ako manualny objektiv, to akosi teda.. Ako skvely marketing gimmick ale teda realne vyuzitie (a to som mal dlhsiu dobu mitakon 50 0.95) si za tu sumu velmi neviem predstavit.
Malé gombíky na Sony? A štyri "gombíky" natlačené v rohu, tri okolo spúšte a malý 4-smerový ovládač bez kolieska na Z6 / Z7, ti nevadia?

(Nič nehodnotím, len sa pýtam.)
 
Willi
2018-08-28 10:55:48
príspevok od: sharkyyy
To je pekne, ale ake skla /do 800 eur/ na sony apsc, typu xf 16 f1.4, xf 23 f1.4,xf35 f 1.4, xf 56 f1.2 s porovnatelnou hmotnostou, kvalitou a cenou?
Sigma 16mm F1.4 DC DN, 30mm F1.4 DC DN a 50mm F1.4 DC DN (má byť predstavená na photokine). Chýba však poriadny 16-50mm F2.8 APS-C zoom.
 
Iygor
2018-08-28 11:03:54
Že bude novo predstavený Z-systém Nikonu vynikajúci nepochybujem.

Polemizovať sa dá s tvrdením "Niekedy je asi dobré, chvíľu počkať a poučiť sa s chýb konkurencie" (mimochodom - z chýb).

Ak by všetci vyčkávali, kto by napredoval? Vo svete elektroniky je inovácia hybnou silou, a ak ju niekto ignoruje, z hry vypadne (príklad: Nokia). Skôr sa mi zdá zbabelé, že "TOP dvojka" ako si ich označil neprinášali inovácie. Veď prečo (z ich pohľadu) riskovať?

"TOP dvojka" jednoducho kalkulovala s tým, že užívatelia sa značke upíšu na dlhší čas ako je životnosť jedného tela fotoaparátu. A tento kalkul prezentovať ako výhodu Nikonu ??

Otázka je to rečnícka, viem že si priaznivcom Nikonu, čiže tomu rozumiem, ale meter by si mohol používať jeden...
 
smarek
2018-08-28 11:35:42
príspevok od: Iygor
Že bude novo predstavený Z-systém Nikonu vynikajúci nepochybujem.

Polemizovať sa dá s tvrdením "Niekedy je asi dobré, chvíľu počkať a poučiť sa s chýb konkurencie" (mimochodom - z chýb).

Ak by všetci vyčkávali, kto by napredoval? Vo svete elektroniky je inovácia hybnou silou, a ak ju niekto ignoruje, z hry vypadne (príklad: Nokia). Skôr sa mi zdá zbabelé, že "TOP dvojka" ako si ich označil neprinášali inovácie. Veď prečo (z ich pohľadu) riskovať?

"TOP dvojka" jednoducho kalkulovala s tým, že užívatelia sa značke upíšu na dlhší čas ako je životnosť jedného tela fotoaparátu. A tento kalkul prezentovať ako výhodu Nikonu ??

Otázka je to rečnícka, viem že si priaznivcom Nikonu, čiže tomu rozumiem, ale meter by si mohol používať jeden...
suhlasim a zaroven tu nesedi nieco, v jednej vete su urcite nezrovnalosti...

"Pár nedostatkov sa určite nájde, Nikonu sa však podarilo vyhnúť väčším nedostatkom, ktoré sprevádzali napr. prvú generáciu Sony A7. Niekedy je asi dobré, chvíľu počkať a poučiť sa s chýb konkurencie."

Ak ma Nikon par nedostatkov a cakal, tak preco tie nedostatky potom ma? Ved cakal!

Osobne od roku 2005 fotim na Nikon DSLR (D70) od 2010 profi (D700) od 2015 (D750) a nakolko mi Nikon nemal co uz ponuknut CSC (2018) tak som presiel (2/2018) na Sony A7Riii a vobec nelutujem, po predstaveni Z rady o to viac aj ked som bol velmi spokojny s D750... ale chcel som ist dalej a zaroven drzat krok z dobou

Dobre svetlo prajem vsetkym

http://kurzy-foto.sk/index.php/recenzie/161-test-sony-a7riii-diel-i
 
jan21
2018-08-28 12:25:46
Karol...suhlas že Z7 a Z6 sú prelomové modely pre Nikon, revolučný je možno nový bajonet a keď sa vyvinú a vydaria nove objektívy....Super našlapnuté!
 
viliamhruby
2018-08-28 12:44:26
330 shots tak to je celé zle.Pri tak dlho očakávanom stroji -taká slabá batéria-to ma sklamalo najviac
 
stn
2018-08-28 12:49:37
príspevok od: viliamhruby
330 shots tak to je celé zle.Pri tak dlho očakávanom stroji -taká slabá batéria-to ma sklamalo najviac
je to nezmysel... bateria vydrzi podstatne dlhsie:

"Someone in China did a battery test live today, after 957 shots and 20 minutes 4K video , Z7 still 44% battery left, A7R2 just low power and shut down...."

http://disq.us/p/1v7naj2
 
viliamhruby
2018-08-28 13:02:26
príspevok od: stn
je to nezmysel... bateria vydrzi podstatne dlhsie:

"Someone in China did a battery test live today, after 957 shots and 20 minutes 4K video , Z7 still 44% battery left, A7R2 just low power and shut down...."

http://disq.us/p/1v7naj2
ja zas niekomu v číne neverím.Snáď sa čoskoro dozvieme pravdivú info.
 
matpi
2018-08-28 13:06:41
príspevok od: DrZak
Ergonomia vyzera urcite lepsie nez ta hroza od sony (male gombiky, ostre hrany na koleckach...). Lepsi weather sealing.

Hlavny faktor vsak bude kvalita objektivov, ak sa im podaril dizajn tych 1.8 objektivov tak to bude skvely system pre ludi co nemusia mat vsetko rozostrene uplne aby zachranili nudnu fotku. Lineup malych objektivo v porovnani zo sony je vyborny - 20 1.8 (toto na sony existuje iba 3rd party), 35 1.8 (toto sa sony ani neobtazovala robit aby nekanibalizovala predaje rx1r ii, a dokonca mam paranoidny pocit, ze zakazali 3rd party vyrobcom aby to riesili, kedze kazdy robil vsetko ine, nez 35 1.8 [35 2.8, 35 1.4, 40 1.2...] - teda okrem zufalej loxie 35 f2..), 50 1.8 (zeiss 55 1.8 je vyborne ostra, no bohuzial ma sialene LoCA [fialovo/zelene prechody na kontraste), 85 1.8 (sony jakz takz, aj ked ten bokeh je kus biednej vkality)

Zoomy su tiez zaujimave, zda sa, ze su dizajnovane pre landscape fotografiu, konecne.. Cize ak budu opticky kvalitne, tak uplne super
kolapsovatelna relativne lahka 24-70 f4 , 14-30 f4 ktora minimalne podla terajsich obrazkov nie je vypukla, a zrejme bude akceptovat okruhle filtre.. ( https://www.nikonrumors.co/wp-content/uploads/2018/08/nikkor-z-24-70mm-f-2.8-s-noct-14-30-1.jpg )
Este k tomu prihodit nejaku kvalitnu 70-300 f4 a je to uplne idealny landscape setup

Jedina divna vec je ta 6000e 58 f0,95 ako manualny objektiv, to akosi teda.. Ako skvely marketing gimmick ale teda realne vyuzitie (a to som mal dlhsiu dobu mitakon 50 0.95) si za tu sumu velmi neviem predstavit.
Ergonomia u sony je bezproblemova. To skor styri rovnako male gombiky pri sebe a dva hned pri objektive sa mi zdaju ako horsie riesenie.
 
Jozef Macák
2018-08-28 13:20:50
príspevok od: stn
je to nezmysel... bateria vydrzi podstatne dlhsie:

"Someone in China did a battery test live today, after 957 shots and 20 minutes 4K video , Z7 still 44% battery left, A7R2 just low power and shut down...."

http://disq.us/p/1v7naj2
mam rad taketo vedecke studie typu "niekto v cine nieco..."
ono, pri realnom pouziti tych zaberov spravis samozrejme omnoho viac nez hovori cipa standart, hlavne pri sekvencnom snimani (u ktoreho tieto nikony tak trochu podvadzaju btw: pri fps>5.5 vypnu meranie expozicie, expozicia za uzamkne prvym snimkom)
S a7rii (ktora ma cipa 290) som kludne zvladal tych 800-900 zaberov na bateriu pri sekvenciach.
Nepoznam metodologiu tohto cipa testovania, ale predpokladam ze su to samostane cvaky s prefokusovanim a zmenou expozicie. Myslis ze by ten udaj nikon uvadzal vo svojich materialoch keby to bl nezmysel???
Len pre porovnanie: minule som s a7III (cipa 710) fotil svadbu a na jednu bateriu som dal 3740 zaberov
 
Ferdo
2018-08-28 14:56:34
Kaslat na cinana, mna zaujalo tvrdenie Nikon Ambassadora Rossa Harveyho, ktory testoval predprodukcnu vzorku Z7 a k vydrzi baterie sa vyjadril takto:

"I was using a pre production model. The battery usage wasn't fully optimised at that point, and I was told it would be improved when released. Having said that, I was getting around 800-1000 images per battery. Update: I've just finished presenting and shooting at the Nikon UK launch event in London. The official rating is around 330 shots per battery. I have no idea how they ended up at that figure as I had shot a shade under 500 images at the event and only 1/5th of the battery was used. All good there!"

http://www.rossharvey.com/reviews/nikon-z7-review
 
Jozef Macák
2018-08-28 15:31:13
príspevok od: Ferdo
Kaslat na cinana, mna zaujalo tvrdenie Nikon Ambassadora Rossa Harveyho, ktory testoval predprodukcnu vzorku Z7 a k vydrzi baterie sa vyjadril takto:

"I was using a pre production model. The battery usage wasn't fully optimised at that point, and I was told it would be improved when released. Having said that, I was getting around 800-1000 images per battery. Update: I've just finished presenting and shooting at the Nikon UK launch event in London. The official rating is around 330 shots per battery. I have no idea how they ended up at that figure as I had shot a shade under 500 images at the event and only 1/5th of the battery was used. All good there!"

http://www.rossharvey.com/reviews/nikon-z7-review
som si pre zaujimavost pohladal ze jak to ta cipa meria:
"The test procedure calls for using the camera to take a photo every 30 seconds, alternating with and without flash between each shot. The camera's screen is to be left on continuously between shots and used as the viewfinder device. The lens should be zoomed in or out all the way before every shot. After every 10 shots, the camera is turned off for a while and the cycle is repeated."
Predpkladam ze ujo ambasador mal tiez "tazky prst" na tom seriovom snimani
 
Ferdo
2018-08-28 16:24:41
príspevok od: Jozef Macák
som si pre zaujimavost pohladal ze jak to ta cipa meria:
"The test procedure calls for using the camera to take a photo every 30 seconds, alternating with and without flash between each shot. The camera's screen is to be left on continuously between shots and used as the viewfinder device. The lens should be zoomed in or out all the way before every shot. After every 10 shots, the camera is turned off for a while and the cycle is repeated."
Predpkladam ze ujo ambasador mal tiez "tazky prst" na tom seriovom snimani
Meranie CIPA sa priblizuje hobby foteniu na rodinnom vylete Ano urcite herr ambassador cvakal o dusu.. minimalne tak ako ja na svadbach
 
Jubi
2018-08-28 18:10:28
Možno ma ukameňujete za blbú otázku ... Ale ako to bude s tou redukciou, to je len odsadené a prenáša to potrebné kontakty? alebo je tam aj nejaký ďalší optický člen ktorý mi trocha zdegraduje kvalitu mojich objektívov?
 
ferio
2018-08-28 18:31:04
príspevok od: Jubi
Možno ma ukameňujete za blbú otázku ... Ale ako to bude s tou redukciou, to je len odsadené a prenáša to potrebné kontakty? alebo je tam aj nejaký ďalší optický člen ktorý mi trocha zdegraduje kvalitu mojich objektívov?
"A" , je správne...
 
yquinox
2018-08-28 18:40:39
... a co si myslite o tom, ze batery grip nebude mat tlacitko spuste? ...
 
piwi
2018-08-28 22:16:58
príspevok od: Jozef Macák
som si pre zaujimavost pohladal ze jak to ta cipa meria:
"The test procedure calls for using the camera to take a photo every 30 seconds, alternating with and without flash between each shot. The camera's screen is to be left on continuously between shots and used as the viewfinder device. The lens should be zoomed in or out all the way before every shot. After every 10 shots, the camera is turned off for a while and the cycle is repeated."
Predpkladam ze ujo ambasador mal tiez "tazky prst" na tom seriovom snimani
to je pecka
 
Johnnny
2018-08-29 09:31:13
príspevok od: yquinox
... a co si myslite o tom, ze batery grip nebude mat tlacitko spuste? ...
Mne osobne by to nevadilo. Ja napriklad cudliky na BG vzdy blokujem.
 
DrZak
2018-08-29 17:16:46
príspevok od: Willi
Malé gombíky na Sony? A štyri "gombíky" natlačené v rohu, tri okolo spúšte a malý 4-smerový ovládač bez kolieska na Z6 / Z7, ti nevadia?

(Nič nehodnotím, len sa pýtam.)
Mne na sony vadi chod koleciek, ako hlavna vec..

Ako, je to mirrorless, proste neni real estate na dostatocne rozlozenie gombikov, nikdy to nebude pohodlne ako velke telo, ale zas, nebude to velke telo co sa otravne vytahuje z/do ruksaku v horach, a to som si odtrpel svoje z d800 a 50 1.4 & co.
 
Peter1111
2018-10-07 19:31:10
Pre zaujímavosť
https://www.dpreview.com/reviews/nikon-z7-first-impressions-review/7
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované