Hore

Nejlepší cestovatelský foťák? jednoznačně INSTAX

Znáte tu reklamu “jsou věci které si za peníze nekoupíte ….na všechno ostatní je tu kreditka? “ Tak přesně na tyhle věci, které nelze koupit, používám INSTAX.


Procestoval jsem už kus světa, přičemž většinou cestuju sám a myslím, že právě díky tomu, se snadněji dostávám do rodin “domorodců”.

Ono totiž v zemích mimo Evropu jsou lidé přirozeně pohostinní a zvídaví, takže i přesto, že jsem skoro dvoumetrový a 110 kilový pořízek (což ve většině zemí znamená více než dvojnásobek běžného člověka :) ), mně velmi často zvou k sobě domů a nezištně mi pomáhají a hostí mně.

Po pravdě ale musím říct, že teprve od doby kdy na cesty beru foťák instax, jsem o mnoho zážitků bohatší a jsem si jist, že bez něj bych je asi nezažil.


Autor: Alina Uscheka

Ptáte se proč?
Instax je instantní relativně malý a lehoučký foťáček typu “polaroid”, ze kterého lezou okamžitě malé fotečky (nedigitální cestou), kterými můžete někoho obdarovat a věřte mi, že ten široký úsměv, který jsem na svých cestách běžně vídával, se po obdarování takovýmhle “dárkem” dokáže ještě rozšířit. A to se zdaleka netýká jen zemí třetího světa, ale i vyspělých zemí. Reálná a okamžitá fotka na památku má prostě v sobě neskutečné kouzlo.


LESOTHO (Africa) - Autor: Alina Uscheka

Co se dá získat za cenu pod 1 USD?

Ano je to tak, jedna fotografie Vás bude stát pod 1USD a foťák samotný stojí už od cca od 2000kč a věřte mi, že tahle “investice” se  Vám na cestách vrátí okamžitě.  Nesnažím se na cestách rozdávat fotky účelově, abych za ně něco získal, ……….. i když není to vlastně pravda, vždy za ně získám tu nefalšovanou radost*. Velmi často ale kromě úsměvu a radosti získám “červený koberec” k místům běžně zapovězeným cizincům. Namátkou si vzpomínám: soukromou prohlídku budhistického chrámu, cestu ke “kaňonu”, který znali jen místní vesničaní, průchod přes zavřenou státní hranici, soukromý doprovod policejní hlídky a tak podobně.

(*pozn. prosím netestujte to v Evropě, tady jsou lidé většinou nastavení na režim “věčné nespokojenosti a kyselého výrazu”) . Zkrátka vřele doporučuji –  vyzkoušejte si to sami.


Autor: www.pavels.cz

Jaký Instax používam?

Jelikož sám fotím na fotoaparát FUJIFILM a už 2 roky dělám odborného poradce pro specializovanou prodejnu FUJIFILMU, mám možnost si zapůjčit různé přístroje a tak jsem jich vyzkoušel více. Na cestách jsem sebou tahal buď nejjednodušší přistroj INSTAX 8 anebo Instaxovou tiskárnu Share SP1, která dokáže vytisknout fotku přes wifi z normálního fotoaparátu nebo z mobilu.

Co si vybrat?

Instax mini 8 má výhodu lehoučkého a nejlevnějšího přístroje (vzhledem k tomu, že věci často rozbíjím beru nejčastěji právě tenhle)

Tiskárna Instax share je univerzálnější, neboť kombinuje digitální a analogová data, ale v tom zároveň vidím i její nevýhodu, zkrátka chybí ta “okamžitost” foťáku kde  zmáčknu – vyleze fotka – čekám a nastává radost . Také barvy nejsou tak výrazné jako u ostatních instax foťáků.

Instax 90 a INSTAX 70 jsou dražší, ale už jsou to sofistikovanější stroje, které lépe pracují se světlem.

Zbývají ještě fotoaparáty WIDE (210 a 300) ty produkují dvojnásobně velké fotky, ale zároveň musíte logicky počítat i s násobně větším foťákem, proto jej na cesty neberu.

Závěr

Určitě jste z článku pochopili, že instax rozhodně není plnohodnotnou náhradou foťáku. O tom na co fotím, jsem psal zde: “nejlehčí profi cestovatelská fotovýbava“.  Ale i přesto, že se snažím na svých cestách cestovat co nejvíce nalehko, INSTAX už nikdy nezapomenu přibalit.

Váš Marcel
Webstránka autora: www.marcelkonecny.com 


Autor: www.pavels.cz



Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
JohnNewton
2015-12-17 07:03:45
Mám to komentovať ?
 
Jozef Macák
2015-12-17 10:36:57
Prehnany titulok (ako obvykle ) ale pointa dava zmysel... pocas mojej aktualne cerstvo skoncenej puti po Indii ma viac krat napadlo ze by sa mi nieco taketo na obdarovanie niektorych naozaj extremne milych domacich zislo...ale skor by som asi bral tu "instantnu" mikrotlaciaren share SP1. Nevies ci sa na nu da napojit cez wifi z fotakov od sony? Alebo by to bolo treba tahat cez smartfon?
 
PeCh
2015-12-17 10:42:28
príspevok od: Jozef Macák
Prehnany titulok (ako obvykle ) ale pointa dava zmysel... pocas mojej aktualne cerstvo skoncenej puti po Indii ma viac krat napadlo ze by sa mi nieco taketo na obdarovanie niektorych naozaj extremne milych domacich zislo...ale skor by som asi bral tu "instantnu" mikrotlaciaren share SP1. Nevies ci sa na nu da napojit cez wifi z fotakov od sony? Alebo by to bolo treba tahat cez smartfon?
Cez smartfon.
 
PeCh
2015-12-17 10:43:51
príspevok od: JohnNewton
Mám to komentovať ?
Radšej nie. Normálne máš dobré komentáre, ale keď je v článku Fuji... tak je lepšie, keď nemáš po ruke klávesnicu
 
Cykloturista
2015-12-17 11:13:30
M\a to napadlo dávnejšie pred rokmi keď sme boli na cykloexpedícii na Ukrajine. Občas sme bývali u dobrých a skromných ľudí, niečo na pamiatku sme im občas dali, ale taká fotka by sa im páčila viac. Koľkí sa nefotili roky, resp. ak vôbec, proste toto by bolo vhodné vyfotiť ich a nechať na pamiatku. Ale v tedy nebol takýto lacný fotoaparát k dispozícii, max. tak drahý polaroid.
 
JohnNewton
2015-12-17 11:25:43
príspevok od: PeCh
Radšej nie. Normálne máš dobré komentáre, ale keď je v článku Fuji... tak je lepšie, keď nemáš po ruke klávesnicu
No ja teda aké také využitie vidím tak pre deti vo veku tak 5-10 rokov, ako prvý ozajstný kontakt s vlastnoručne zhotovenou foto na papieri. Ale tomu zase pravdepodobne nezodpovedá cena.
 
Jozef Macák
2015-12-17 18:54:55
príspevok od: JohnNewton
No ja teda aké také využitie vidím tak pre deti vo veku tak 5-10 rokov, ako prvý ozajstný kontakt s vlastnoručne zhotovenou foto na papieri. Ale tomu zase pravdepodobne nezodpovedá cena.
chyba ti fantazia johny...co takto napriklad svadba: fotograf uz priamo na mieste rodine odovzda niekolko hotovych vytlacenych momentiek. Podla mna take nieco velmi potesi (Tiez by som ale volil skor tu prenosnu mikrotlaciaren a cez nu tlacil fotky z hlavneho fotaku)
 
JohnNewton
2015-12-17 21:09:24
príspevok od: Jozef Macák
chyba ti fantazia johny...co takto napriklad svadba: fotograf uz priamo na mieste rodine odovzda niekolko hotovych vytlacenych momentiek. Podla mna take nieco velmi potesi (Tiez by som ale volil skor tu prenosnu mikrotlaciaren a cez nu tlacil fotky z hlavneho fotaku)
Moju fantáziu zabilo toto, teda pokiaľ sa bavíme o fotoaparáte

materiál: Instax Mini
Celkové rozměry materiálu 86 × 54 mm
Velikost obrazu 62 × 46 mm
objektiv: Fujinon 60 mm f/12,7
rozsah zaostření: 0,6 m až nekonečno
el. závěrka: 1/60–sec.
blesk: dosah 0,6–2,7 m / dobití 0,2–6 sec.
hledáček: revesní Galileův / zvětšení 0,4×
napájení: 4× AA baterie

Aj keď, možno máš pravdu, svadobčania zo Západnej Papui by iste ocenili poslednú foto nevestinej svokry, pred tým ako si ju opečú na ražni ...
 
HomerSimpson
2015-12-17 21:33:56
Instax-om foti nejeden svetoznami dokumentarista a pocul som uz aj pribeh, ako fotka z Instaxu(Polaroidu) otvorila dvere bez slov tam, kde by sa nedostal ziadny turista s prekladatelom.Ak by som sa venoval cestovatelskej dokumentaristike, urcite by mal miesto v mojej vybave...
V mojom pripade ma uz dlhsie laka fotenie na film a fotenie na Instax je tomu asi najblizsie, takze niekedy urcite skusim...
 
kozakm
2015-12-17 22:44:38
príspevok od: Jozef Macák
chyba ti fantazia johny...co takto napriklad svadba: fotograf uz priamo na mieste rodine odovzda niekolko hotovych vytlacenych momentiek. Podla mna take nieco velmi potesi (Tiez by som ale volil skor tu prenosnu mikrotlaciaren a cez nu tlacil fotky z hlavneho fotaku)
Momentek velikosti diapozitivu, na které babička pořádně neuvidí ani s brýlemi...
 
Jozef Macák
2015-12-18 00:24:24
príspevok od: JohnNewton
Moju fantáziu zabilo toto, teda pokiaľ sa bavíme o fotoaparáte

materiál: Instax Mini
Celkové rozměry materiálu 86 × 54 mm
Velikost obrazu 62 × 46 mm
objektiv: Fujinon 60 mm f/12,7
rozsah zaostření: 0,6 m až nekonečno
el. závěrka: 1/60–sec.
blesk: dosah 0,6–2,7 m / dobití 0,2–6 sec.
hledáček: revesní Galileův / zvětšení 0,4×
napájení: 4× AA baterie

Aj keď, možno máš pravdu, svadobčania zo Západnej Papui by iste ocenili poslednú foto nevestinej svokry, pred tým ako si ju opečú na ražni ...
ale ved citaj poriadne..hovorim o tej instax tlaciarni, na co mi tu parametre fotaku vypisujes, je mi jasne ze ten je naprd
 
Jozef Macák
2015-12-18 00:43:26
príspevok od: kozakm
Momentek velikosti diapozitivu, na které babička pořádně neuvidí ani s brýlemi...
joj, hned extrem vypichuj... format samozrejme nie je pre poloslepe babicky. Ale je tak akurat do penazenky, alebo magnetkou na chladnicku.
Urcite taka drobnost potesi, hlavne ked finalne fotky uvidia svadobcania tak za 2 mesiace...
A specialne v tejto "displejovej" dobe...take nieco trochu ine
 
mishik
2015-12-18 13:42:59
Marcel má veľký rešpekt. Prednáška, ktorú mal na FotoSlovakia 2015 bola famózna.

S tým INSTAXom má pravdu. Ja som na cestovanie skúšal všeličo, ale FUJIfilm X100s sa mi osvedčil úplne najviac.
 
JohnNewton
2015-12-18 16:17:44
príspevok od: mishik
Marcel má veľký rešpekt. Prednáška, ktorú mal na FotoSlovakia 2015 bola famózna.

S tým INSTAXom má pravdu. Ja som na cestovanie skúšal všeličo, ale FUJIfilm X100s sa mi osvedčil úplne najviac.
To je blbé, keď najlepší na cestovanie je Instax , Ty máš zrejme len druhý najlepší ...
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-12-20 13:19:13
Babička to možno neuvidí s brýlami, - no tak si zoberie lupu. Lepsie ako dat fotky na FCB, tam si ich nepozrie vobec. Ale 3 svadby tejto sezóny vyslovene chceli po mne Instaxový fotoalbum rovno na svadbe s tým, že sa svadobčania sa sami fotili a písali prianíčka. Ja som len menil naplne. Malo to úspech a hlavne sa hostia bavili medzi tanečnými kolami. Bohužiaľ Instax je hlavne o zábave (na ktorú sme už viacerí dávno zabudli).
 
JohnNewton
2015-12-20 15:29:09
príspevok od: Jozef Peniak
Babička to možno neuvidí s brýlami, - no tak si zoberie lupu. Lepsie ako dat fotky na FCB, tam si ich nepozrie vobec. Ale 3 svadby tejto sezóny vyslovene chceli po mne Instaxový fotoalbum rovno na svadbe s tým, že sa svadobčania sa sami fotili a písali prianíčka. Ja som len menil naplne. Malo to úspech a hlavne sa hostia bavili medzi tanečnými kolami. Bohužiaľ Instax je hlavne o zábave (na ktorú sme už viacerí dávno zabudli).
Ok, beriem na vedomie, poopravím teda isté známe porekadlo, niet špatnej fotografie, iba si málo pil Slovom fotografia som nahradil iný pôvodný význam A pripúšťam, že čo je pre niekoho zábava, môže byť pre niekoho utrpením. Oba pohľady sú legitímne ....
 
Jozef Macák
2015-12-20 15:51:56
príspevok od: Jozef Peniak
Babička to možno neuvidí s brýlami, - no tak si zoberie lupu. Lepsie ako dat fotky na FCB, tam si ich nepozrie vobec. Ale 3 svadby tejto sezóny vyslovene chceli po mne Instaxový fotoalbum rovno na svadbe s tým, že sa svadobčania sa sami fotili a písali prianíčka. Ja som len menil naplne. Malo to úspech a hlavne sa hostia bavili medzi tanečnými kolami. Bohužiaľ Instax je hlavne o zábave (na ktorú sme už viacerí dávno zabudli).
vias ako, pre niektorych tuna je jedinou pripustnou vizualnou formou fotografie (minimalne) 27 palcovy monitor...popripade este na nom v stopercentnom priblizeni pocitat chlpy v nose zenicha
 
JohnNewton
2015-12-20 16:12:36
príspevok od: Jozef Macák
vias ako, pre niektorych tuna je jedinou pripustnou vizualnou formou fotografie (minimalne) 27 palcovy monitor...popripade este na nom v stopercentnom priblizeni pocitat chlpy v nose zenicha
No už vidím, ako predávaš to svoje Sony, asi s ním nie je dosť zábavy Tu neide o to čo je prípustné, ale ako sa svet techniky (aj audiovizuálnej) za pár desaťročí zmenil. V tom videu je celkom dobre ukázané na čo ten foťák primárne slúži, iba pra MarcelaK to je najlepší cestovateľský kúsok. A časť X Trans cirkvi to zhltne aj s navijákom..... Citácia s pokecu ku Instax Mini " . Jeho objektív je výsuvný a umožní vám snímanie fotografií na profesionálnej úrovni."

Aleluja
 
Jozef Macák
2015-12-20 16:33:24
príspevok od: JohnNewton
No už vidím, ako predávaš to svoje Sony, asi s ním nie je dosť zábavy Tu neide o to čo je prípustné, ale ako sa svet techniky (aj audiovizuálnej) za pár desaťročí zmenil. V tom videu je celkom dobre ukázané na čo ten foťák primárne slúži, iba pra MarcelaK to je najlepší cestovateľský kúsok. A časť X Trans cirkvi to zhltne aj s navijákom..... Citácia s pokecu ku Instax Mini " . Jeho objektív je výsuvný a umožní vám snímanie fotografií na profesionálnej úrovni."

Aleluja
johny, johny... uz predtym som ti napisal aby si cital poriadne a ty zas len zbrklo bez rozmyslania reagujes a prekrucas co som povedal. Precitaj si moj koment este raz..."jedinou pripustnou" je to dolezite slovne spojenie. Ja tuto formu vizualizacie nezatracujem (az na to pocitanie chlpov) ale nepovazujem ju za jedinu pripustnu a som otvoreny aj inym moznostiam, ako napriklad tieto instantne miniprinty.
p.s. naozaj si myslis ze MarcelK ten nadpis myslel doslovne?
 
JohnNewton
2015-12-20 16:47:29
príspevok od: Jozef Macák
johny, johny... uz predtym som ti napisal aby si cital poriadne a ty zas len zbrklo bez rozmyslania reagujes a prekrucas co som povedal. Precitaj si moj koment este raz..."jedinou pripustnou" je to dolezite slovne spojenie. Ja tuto formu vizualizacie nezatracujem (az na to pocitanie chlpov) ale nepovazujem ju za jedinu pripustnu a som otvoreny aj inym moznostiam, ako napriklad tieto instantne miniprinty.
p.s. naozaj si myslis ze MarcelK ten nadpis myslel doslovne?
Josseee, ak chceš dva krát vstúpiť do tej istej rieky tak s dnes otvor videopožičovňu z VHS kazetami.
Ty sa zrejme málo času strávil v tmavej komore, pre to tá nostalgia. Polaroid tu už bol, a v tom čase bol o mnoho atraktívnejší ako dnes. Prenosné tlačiarne sú tu stále, ako Canon Shelpy. MarcelK pre svoj predaj zapotí čokoľvek. Pre Fuji narobí viacej škody ako úžitku
 
JohnNewton
2015-12-20 17:10:10
Kľudne si porovnaj medzi sebou instax share SP 1 a Canon selphy CP910, možnosťami a aj cenou
 
Jozef Macák
2015-12-20 17:10:51
príspevok od: JohnNewton
Josseee, ak chceš dva krát vstúpiť do tej istej rieky tak s dnes otvor videopožičovňu z VHS kazetami.
Ty sa zrejme málo času strávil v tmavej komore, pre to tá nostalgia. Polaroid tu už bol, a v tom čase bol o mnoho atraktívnejší ako dnes. Prenosné tlačiarne sú tu stále, ako Canon Shelpy. MarcelK pre svoj predaj zapotí čokoľvek. Pre Fuji narobí viacej škody ako úžitku
ale kdeze..skor som stravil privela casu cumenim do poslednej knihy od Karola Kallaya ktoru som dostal pad dni dozadu 3 dni v tom ponoreny a zrazu mi tie nase digitalne fotky pridu ako strasny grc. Asi ju radsuj pojdem spalit

Ale pointa je v niecom uplne inom..a tu ti dobre popisal tuna Jozef, tak nebudem opakovat co uz povedal. Evidentne by teba na nejakej tej svadbe takymto instax printom fotgraf akurat tak rozzuril. Ale na druhu stranu to vypada tak ze je vela ludi ktorych by potesil
 
JohnNewton
2015-12-20 17:15:18
príspevok od: Jozef Macák
ale kdeze..skor som stravil privela casu cumenim do poslednej knihy od Karola Kallaya ktoru som dostal pad dni dozadu 3 dni v tom ponoreny a zrazu mi tie nase digitalne fotky pridu ako strasny grc. Asi ju radsuj pojdem spalit

Ale pointa je v niecom uplne inom..a tu ti dobre popisal tuna Jozef, tak nebudem opakovat co uz povedal. Evidentne by teba na nejakej tej svadbe takymto instax printom fotgraf akurat tak rozzuril. Ale na druhu stranu to vypada tak ze je vela ludi ktorych by potesil
Áno, to som potvrdil, so stúpajúcim promile poteší čokoľvek. Ale hádam sa zhodneme že siahodlhé svadobné videá a fotografie pripitých svadobčanov sú skôr trápne ako zábavné. Samozrejme ak to chcú, majú to mať
 
Jozef Macák
2015-12-20 17:15:45
príspevok od: JohnNewton
Kľudne si porovnaj medzi sebou instax share SP 1 a Canon selphy CP910, možnosťami a aj cenou
a ty si ich porovnaj velkostou Johny....a o tu hlavne ide (spoiler alert: selfy je oproti tej fujine riadna ozruta, do fotobrasne ju len tak teda nevpichnem)
 
JohnNewton
2015-12-20 17:20:39
príspevok od: Jozef Macák
a ty si ich porovnaj velkostou Johny....a o tu hlavne ide (spoiler alert: selfy je oproti tej fujine riadna ozruta, do fotobrasne ju len tak teda nevpichnem)
No jo, na veľkosti záleží, darmo niekto tvrdí opak
 
Jozef Macák
2015-12-20 17:32:16
príspevok od: JohnNewton
Áno, to som potvrdil, so stúpajúcim promile poteší čokoľvek. Ale hádam sa zhodneme že siahodlhé svadobné videá a fotografie pripitých svadobčanov sú skôr trápne ako zábavné. Samozrejme ak to chcú, majú to mať
ee..naozaj ti tam ta pinta usla..ale co uz
 
blahoslav J B Art
2016-01-02 18:26:27
http://www.digimanie.cz/nejprodavanejsim-fotoproduktem-na-amazonu-byl-instantni-film-fujifilm/6370
 
bobo222
2016-01-02 20:48:35
príspevok od: blahoslav J B Art
http://www.digimanie.cz/nejprodavanejsim-fotoproduktem-na-amazonu-byl-instantni-film-fujifilm/6370
No veď to je logické. Filmy kupuje pár nadšencov, kartu do digitálu kúpim tak jednu ročne, filtre detto, tak jasné že nič iné vyhrať nemohlo.
 
blahoslav J B Art
2016-01-02 21:03:03
príspevok od: bobo222
No veď to je logické. Filmy kupuje pár nadšencov, kartu do digitálu kúpim tak jednu ročne, filtre detto, tak jasné že nič iné vyhrať nemohlo.
tak napriklad ja kupujem castejsie bezzrkadlovky ako instantny film do Instaxu, hehe
 
Ultra TXF
2016-01-26 11:50:12
príspevok od: Jozef Peniak
Babička to možno neuvidí s brýlami, - no tak si zoberie lupu. Lepsie ako dat fotky na FCB, tam si ich nepozrie vobec. Ale 3 svadby tejto sezóny vyslovene chceli po mne Instaxový fotoalbum rovno na svadbe s tým, že sa svadobčania sa sami fotili a písali prianíčka. Ja som len menil naplne. Malo to úspech a hlavne sa hostia bavili medzi tanečnými kolami. Bohužiaľ Instax je hlavne o zábave (na ktorú sme už viacerí dávno zabudli).
Samozrejme ,že ide v prvom rade o ten " fun faktor" . Ľudia sa zabavia, zasmejú v euforickej nálade oslavy či svatby a vytešujú sa z toho možno viac ako keď pošlem fotky 1-2-3 týždne po udalosti. Ide o zábavu, srandu , svoj účel to určite splní. Vždy po odfotení nejakého záberu , hlavne deti, človek nepočuje nič iné len ..."ukáž" . Takto to dáš do ruky a všetci sa vytešujú.

Ešte by som dodal, zrejme JohnNewton zabodol....... nie je to do lesa a na šport.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované