Hore

Byť pokročilý nestačí

Zvládli ste všetky aspekty fotografie? Máte perfektnú výbavu? Skutočne dobrých fotografií je však žalostne málo?

Ak seriózne fotografujete niekoľko rokov, pravdepodobne máte slušnú výbavu, ku jej dokonalosti už veľa nechýba. Viete ju nielen dobre ovládať, ale zvládli ste aj tajomstvá fotografie. Pojmy expozícia, kompozícia a fotografické videnie sú vám dôverne známe. Ste vzorom pre menej skúsených fotografov a nefotografom z vašich fotiek padá sánka. Na ephote patria vaše fotografie medzi najpozeranejšie, máte možno dokonca niekoľko “fotografií dňa”. Ale vy akosi nie ste spokojní. Fotky sú fajn, ale niečo im chýba. Skúšate šťastie na svetových portáloch 1x.com, 500px.com a pod., bez väčšieho úspechu.

“Chýba mi nejaká technika? Nemám dosť talentu? Je niečo, čo som vo fotografii ešte nezvládol?”

Nič také. Ako fotograf ste už na takej úrovni, že chýb robíte minimum. Remeslo ste už zvládli. Máte všetky predpoklady, aby ste boli dobrým fotografom.

Správne kŕmenie

Neviem ako vy, ale ja sa rád inšpirujem najlepšími fotografmi. Teraz nemám na mysli Ansela Adamsa alebo Helmuta Newtona. To sú nedostižné vzory. Inšpiráciu hľadám u fotografov, ktorí sú mi bližší. Fotografmi, ktorí publikujú na spomínaných portáloch, fotografujú moje obľúbené žánre a zvládajú ich lepšie ako ja. “To by som zvládol aj ja” si niekedy hovorím. Techniku mám porovnateľnú, tá ma nelimituje. Prečo potom nemám v portfóliu také fotografie?

Zistil som, že fotografie, ktoré sa mi páčia a ktorým sa chcem priblížiť, majú jeden spoločný menovateľ: zaujímavý námet.

Námet, to je to čím “kŕmite” fotoaparát. A ten je čoraz viac fajnovejší. Už mu nestačí rýchle občerstvenie, stal sa z neho gurmán. Ani dobré jedlo zo slušnej reštaurácie už mu nestačí. Túži po výnimočnom gurmánskom zážitku. Ak mu ho nedoprajete, bude najedený, ale zážitok z toho mať nebude.

Pri pretlaku fotografií, ktorý dnes na internete vládne, je čoraz ťažšie zaujať i keď ste výborný fotograf. Výborných fotografov je neúrekom. Často to majú ľahšie ako my tu na Slovensku. Dobrá fotografia nie je len o talente a znalostiach fotografa. Až nepríjemne často je to o peniazoch. Behať po Bratislave a fotiť kultúrne akcie je lacné, fotiť pekné kamarátky tiež nič nestojí. Skúste však fotografovať najkrajšie miesta Islandu, alebo vymyslieť projekt, kde budete musieť zaplatiť modelku, vizážistku, kostýmy, priestory… Nevravím, že sa nedá fotiť na vysokej úrovni bez vysokých nákladov. Veľa fotografických žánrov je však vyslovene žrútom peňazí a to nemyslím tých investovaných do fototechniky.


Fotografia Mateja Michalíka. Náklady na jej vytvorenie isto neboli malé. Island nie je lacnou destináciou a dosiahnuť Fine Art kvalitu vyžaduje kvalitné a tým pádom drahé technické vybavenie.  Splneniu sna o fotení takéhoto atraktívneho miesta predchádzali roky cibrenia techniky. Po tom nasledovalo “kŕmenie” atraktívnymi motívmi. Dnes Maťo úspešne vystavuje, publikuje a predáva fotografie. Investície do techniky a vzdelania sa vracajú v podobe uspokojenia, ale aj peniažkov.
 

Sám mám problém z tým, že miesto investícií do kŕmenia, investujem do stále hladného žrúta - lepšej a novšej techniky. Tá však sama lepšie fotky neurobí. Poučením sú mi moje staršie fotografie, ktoré som fotil technikou, ktorú už považujeme za zastaranú a dnes by ste ju neboli ochotný kúpiť z bazáru ani za pár Eur. Pozerám na fotky, kde som techniku nakŕmil niečím lepším a je to na nich vidieť. Neprekáža mi ani, že majú “len” 12 Mpx a nie 36. Čas preveril ich kvalitu u kázal, že technická kvalita nie je ten najdôležitejší prvok.

Ísť po fotke

Možno aj viete, čo by ste radi nafotili. Odrádza vás však to, že to nie je také ľahké. A navyše, aj keď sa do toho pustíte, dobrý výsledok nie je zaručený. Inak to však nejde, len zariskovať, zatnúť zuby a pustiť sa do toho. Koncentrovať úsilie na jeden záber.

V archíve mám desaťtisíce fotografií a možno by ich tam boli státisíce, ak by som ho pravidelne nepremazával. Keď sa tak archívom preberám, vidím, že z takého množstva relatívne dobrých fotografií je výborných len pár. Dajú sa spočítať na prstoch jednej ruky a to som možno optimista. Ale to patrí k tomu, ako sa z nefotografa stáva fotograf.

Môže sa stať, že výborná fotografia vznikne čisto náhodou (ak ste pripravení), ale skôr je to vyvrcholením nadpriemerného úsilia. U tých najlepších vidím, čo som urobil naviac, oproti tým ostatným. Prečo to nerobím vždy?


Mária Švarbová je dnes medzinárodne uznávanou fotografkou. Veľa z vás si ju pamätá tu na ephote, ako mladú fotografku, ktorá nemala drahú techniku, ale zaujala svojou tvorbou, z ktorej bolo cítiť presné smerovanie. To je cítiť aj z tejto fotografie a celej série. Jasná vízia a tvrdá práca pri jej zhmotnení.

Špecializácia

Ak sa pozriem na prácu fotografov, ktorým sa chcem priblížiť, vidím jeden spoločný znak. Väčšina z nich sú špecialisti. Svoje úsilie koncentrujú do jedného žánru. Má to niekoľko výhod. Neustálym opakovaním sa rýchlejšie zlepšujú, ako niekto, kto rozptyľuje úsilie do viacerých smerov. Pri učení sa koncentrujú, pozbierajú informácie a aplikujú ich v praxi. Špecializácia ich aj odčlení od “univerzálov”. To upriami pozornosť na ich tvorbu.

Pri špecializácii nepotrebujete univerzálnu výbavu. Peniaze môžete investovať do špeciálnej výbavy, ktorá vám prinesie nové technické možnosti. Alebo ak ju nepotrebujete, môžete peniaze investovať do projektov. Zaplatíte z nich modelku, alebo výlet na vaše vysnívané miesto. Väčšinou sú to lepšie zužitkované peniaze, ako vraziť ich do tretieho fotoaparátu alebo dvanásteho objektívu.

Aj v našej ephoťáckej galérii si môžete všimnúť, že najúspešnejší sú špecialisti. Závidím im. Kvôli práci redaktora musím byť univerzálny multižánrový fotograf. Vy však nemusíte a môžete vrhnúť všetku energiu jedným smerom.


Dobrou ukážkou špecializácie vedúcej k úspechu je skupinka užívateľov, ktorí fotia starými manuálnymi objektívmi: Atrej (autor fotografie), red arrow, Helen1 atď. Špecializácia v tomto žánri nie je náročná finančne ani z hľadiska techniky, ani z hľadiska dostupnosti námetov. So starým lacným Heliosom, v ten správny čas, si urobíte výlet do prírody alebo záhrady. To najťažšie je na fotografovi, ktorý musí naplno využiť vlastnosti techniky a vybrať pre ňu vhodný motív.


František Dulík je jedným z fotografov špecializujúcich sa na extrémnu makrofotografiu. Tento žáner je technicky veľmi náročný a dobré výsledky sa dostavia až po niekoľkých mesiacoch. Práve náročnosť dáva vyniknúť fotografom, ktorý tento žáner zvládli. Na rozdiel od Mateja Michalíka, ktorý musí ísť za fotkami na vzdialené miesta, František môže fotiť doma.

Splňte si sny

Fotíme pre radosť a uspokojenie, Fotografia je tvorivý koníček, ktorý dáva možnosť vyjadrenia miliónom fotografov. Po rokoch práce na sebe a zveľaďovaní technického parku, by si mal pokročilý fotograf splniť sny a stanoviť vyššie ciele. Aj keď ide o koníček, váš prístup musí byť profesionálny. Dobrého amatéra od profesionála odlišuje to, že za fotografie dostane zaplatené len zriedkavo alebo vôbec. Naviac amatér nerobí kompromisy, ktoré si profesionál môže dovoliť, podľa charakteru zákazky.

Niekedy zabúdame na to, že fotíme pre radosť a že prežívať život s fotoaparátom na krku je našim splneným snom. Nenechajte si ho vziať. Fotografujte s elánom, pre vlastné potešenie. Potom všetko budete robiť so zápalom a energiou.

Záver

Ak sa chceme zlepšiť, je načase po desaťtisícoch záberoch spomaliť. Viac premýšľať, plánovať, precíznejšie pracovať. Vyberať si, čo budeme fotiť a ako to budeme fotiť, aby sme neprodukovali len dobré fotografie. To dnes nestačí. Sú nás milióny a desaťtisíce sú skutočne dobrí fotografi. Ak chceme dosiahnuť uznanie a vlastné uspokojenie, musíme sústrediť energiu do oveľa menšieho počtu fotografií. Nenechať ju rozptýliť do tisícov priemerných záberov. Tvrdo ísť za realizáciou svojich vízií.

Ako spoznáte, že idete správnym smerom? Každé ďalšie fotenie bude náročnejšie a vyčerpávajúcejšie, ale zároveň aj uspokojujúcejšie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Marián Kuric
2016-06-15 06:15:29
Paradny clanok, viacej takychto toto cloveka moze niekam posunut, kdezto plasticitia, dynamicky rozsah, a sledovanie pixelov pod 400 perc zuuumom nie. Vyborne napisane, pravdive, a vela z nas sa tam najde.
 
scevlik
2016-06-15 06:41:17
Zaujal clanok.Vyborna praca.
 
Tibor78
2016-06-15 07:02:09
Je to perfektny clanok s vybornou myslienkou !
 
balazovic.lubos
2016-06-15 07:02:12
Dobrý článok Karol, kus pravdy.
 
Štefan Káčer
2016-06-15 07:08:56
Veľmi pravdivý a dobrý článok, ak zmení aspoň 1 člena e-photo, stál za to. Každý, kto chce fotiť a má svoj žáner, tak to v rámci svojich možností aj robí. Veľká časť sa totiž stále hľadá a vlastne ani nemá celý život jasno, čo ho vlastne baví.
Tiež patrím ku skupine, ktorí radšej rok šetria a vyrazia so svojim "zastaralým foťákom" niekam do sveta a keď sa potom vrátim s čo i len jednou zaujímavou fotkou, tak to "panské huncútstvo" stálo za to. A platí to aj vtedy, keby som neurobil ani jednu fotografiu, čo ale pri dobrom plánovaní a príprave asi ani nie je možné.
Aj keď aj na cestách som stretol pár jedincov, ktorí už na druhý deň vzdychajú, že počasie nepraje a to, čo videli v galériách fotografov sa im nepodarí odfotiť a vzdychajú, koľko ich to stálo.
Dobrá fotografia nie je len o zvládnutej technike, kvalitnom vybavení a atraktívnom mieste. Pán všetkých svetiel musí aspoň na chvíľku spolupracovať. Niekedy to vyjde, ale väčšinou nie, pretože nemáme dostatok času a peňazí, aby sme sa mohli vrátiť. Ono totiž existuje ešte tisíc krásnych miest, kde by sme chceli ísť. A to je na tom to pekné. Všetko si treba zaslúžiť.
Niekedy stojí za to len tak stáť, pozerať na krásu prírody a po pár dňoch byť tak príjemne "vyčistený", že Vám ani návrat do reality nejaký čas psychicky "neublíži"
Krásne fotografie a ešte krajšie zážitky spojené s ich vznikom všetkým ...
 
jugin
2016-06-15 07:27:00
Parádny článok! Čistučká pravda nič viac sa k tomu nedá dodať.
 
acton
2016-06-15 07:48:05
ephoto tu tiez dost casto vystavuje braky a vela ludi sa tu zrovnava s tym co tu vidia... je tu vela fotografii pod hlavickou ephota, nad ktorymi sa moze clovek znaly iba pousmiat ale clovek amater si z toho berie priklad.
 
blasi
2016-06-15 08:03:56
dobry clanok. naozaj.

jednu vec by som len vypichol ,kde spomina autor, ze treba investovat do fotenia torcha inak ako len kupou techniky, lebo ked fotis "len" Bratislavu uspech nebude taky ,akokeby si isiel napr Island a tam nafotil skvele zabery. Ono si myslim, ze aj z takej BA, alebo Slovenska sa daju vytlct svetove snimky ktore zaujmu, akurat mozno nezaujmu nasinca lebo pozna tie miesta, ale niekde v zahranici prave to zaujme. Verim tomu, ze fotky z Islandu, islandanov az tak neohuruju , ale zaroven chchem jednym dychom dodat, ze island je dostupny, a miliony fotiek tam vznikaju a velku skupinu ludi uz tiez nezaujimaju, zacina byt okukany ... (nieco ako fotka BA hradu,, Spiskeho hradu atd. len priklady)
 
Lukáš Ildža
2016-06-15 08:17:01
dobry clanok.
Akurat na margo tej specializacie si niesom isty. Vcera som zrovna cital toto: https://iso.500px.com/why-you-should-not-specialize-in-one-type-of-photography/
a tiez to moze byt cesta, aj ked urcite nie pre vacsinu.
 
peter01852
2016-06-15 08:39:09
príspevok od: blasi
dobry clanok. naozaj.

jednu vec by som len vypichol ,kde spomina autor, ze treba investovat do fotenia torcha inak ako len kupou techniky, lebo ked fotis "len" Bratislavu uspech nebude taky ,akokeby si isiel napr Island a tam nafotil skvele zabery. Ono si myslim, ze aj z takej BA, alebo Slovenska sa daju vytlct svetove snimky ktore zaujmu, akurat mozno nezaujmu nasinca lebo pozna tie miesta, ale niekde v zahranici prave to zaujme. Verim tomu, ze fotky z Islandu, islandanov az tak neohuruju , ale zaroven chchem jednym dychom dodat, ze island je dostupny, a miliony fotiek tam vznikaju a velku skupinu ludi uz tiez nezaujimaju, zacina byt okukany ... (nieco ako fotka BA hradu,, Spiskeho hradu atd. len priklady)
suhlasim s tymto komentarom...je to hlavne o napade a o tom, nesnazit sa opicit po ostatnych...s trochou nadsazky mozno povedat, ze dobry projekt sa da spravit aj v Spisskom Stvrtku ...len tak narychlo ma napada napr. Josef Koudelka, ktory svojich Ciganov nafotil v zastrcenych osadach kde nikto pred nim nefotil a aky ta seria mala svetovy uspech...ale inak suhlasim aj s tym co pisal Karol, pokial to clovek s fotenim mysli vaznejsie, specializacia na urcity zaner je nevyhnutna...
 
spektrum
2016-06-15 08:57:59
presne tak, dobrú foto robi nevšednyý námet, objav, prekvapenie...to, čo si vyberáme z reality, je vlastne jej interpretácia. To je tá sebarealizácia, pre ktorú hľadáme okolo seba, čo nás nejakým spôsobom vyjadrí..je veľa možných ciest a naozaj nemusia viesť do veľkej diaľky...všetko sa časom okuká, aj destinácie, aj metódy, aj staré sklá, ak sa opakujú bez ďalšieho pridaného nápadu, ktorý je novým obsahom a nejako novo reflektuje svet. Som rada, že sa tu taký článok objavil, že existujú aj iné méty, ktoré nie sú o peniazoch, ale o objavoch.
 
BlackWallStreet
2016-06-15 08:58:12
Veľmi dobrý članok. Taký príjemne motivujúci ku ďalšej fotografickej činnosti.
 
helmiczka
2016-06-15 09:04:23
príspevok od: Lukáš Ildža
dobry clanok.
Akurat na margo tej specializacie si niesom isty. Vcera som zrovna cital toto: https://iso.500px.com/why-you-should-not-specialize-in-one-type-of-photography/
a tiez to moze byt cesta, aj ked urcite nie pre vacsinu.
Tiež super článok. Akurát že popisuje len úspechy... Viktoria začala fotiť krajinky, bum, úspech na internete.Začala fotiť pre neziskovku, bum, úspech. Svadby - úspech Karolov článok je skôr pre tú druhú sortu - ktorá na tú svoju chvíľku ešte len čaká. Tam stojí za to zvážiť, čo mi ide najlepšie.
 
Lukáš Ildža
2016-06-15 09:11:20
príspevok od: helmiczka
Tiež super článok. Akurát že popisuje len úspechy... Viktoria začala fotiť krajinky, bum, úspech na internete.Začala fotiť pre neziskovku, bum, úspech. Svadby - úspech Karolov článok je skôr pre tú druhú sortu - ktorá na tú svoju chvíľku ešte len čaká. Tam stojí za to zvážiť, čo mi ide najlepšie.
hej.. pravda pri citani success stories je dakedy tazke si uvedomovat svoje limity a nielen slepo verit ze clovek by podla receptov dokazal nieco podobne..
 
spektrum
2016-06-15 09:22:07
príspevok od: helmiczka
Tiež super článok. Akurát že popisuje len úspechy... Viktoria začala fotiť krajinky, bum, úspech na internete.Začala fotiť pre neziskovku, bum, úspech. Svadby - úspech Karolov článok je skôr pre tú druhú sortu - ktorá na tú svoju chvíľku ešte len čaká. Tam stojí za to zvážiť, čo mi ide najlepšie.
a to, čo spája tie fotky, sú nápady, a tie vznikali z pohľadu na svet, v ktorom nechýbala jemnosť vnímania...pozrela som si to a nemôžem povedať, že ma všetky oslovili, ale viem, ktoré ano a prečo.. a majú to jedno spoločné, je to malý jemnulinký sen o realite...ale tiež za tým aj musela cestovať, aj mať modelky. A z pohľadu toho mi to nepríde až také geniálne. Lebo na tie nápady treba mať prostriedky..len málo z toho si to nevyžadovalo.
 
Johnnny
2016-06-15 09:36:30
Mozno trochu mimo temy, ale mne poslednu dobu velmi pomaha flickr. Vzdy ked mam dojem, ze mam proste zly fotak (vela sumu), tak si proste na flickr vyhladam fotky robene mnou pouzitym telom a objektivom a hned ma to prejde
 
acton
2016-06-15 09:56:05
príspevok od: spektrum
a to, čo spája tie fotky, sú nápady, a tie vznikali z pohľadu na svet, v ktorom nechýbala jemnosť vnímania...pozrela som si to a nemôžem povedať, že ma všetky oslovili, ale viem, ktoré ano a prečo.. a majú to jedno spoločné, je to malý jemnulinký sen o realite...ale tiež za tým aj musela cestovať, aj mať modelky. A z pohľadu toho mi to nepríde až také geniálne. Lebo na tie nápady treba mať prostriedky..len málo z toho si to nevyžadovalo.
ved to je podstata celej dobrej fotografie, treba na nu prostriedky a hlavne znalosti, vsetci kto robia top fotografie maju na to prostriedky lebo si ich vybudovali, vsetci zacinali z nuly a makali... to nie je vyhovorka, ze nemam prostriedky...
 
istvic
ocenenie redakciou 2016-06-15 10:59:39
Dobra fotografia sa rodi v hlave.oku a v srdci..ziadne ine obmedzenie nie je
 
Jozi Mačutek
 
spektrum
2016-06-15 12:19:35
príspevok od: acton
ved to je podstata celej dobrej fotografie, treba na nu prostriedky a hlavne znalosti, vsetci kto robia top fotografie maju na to prostriedky lebo si ich vybudovali, vsetci zacinali z nuly a makali... to nie je vyhovorka, ze nemam prostriedky...
aj tak si viac cenim napady
 
acton
2016-06-15 12:34:23
príspevok od: spektrum
aj tak si viac cenim napady
zalezi na tom ake napady, je vela takych ktory nieco robia pritom si myslia aky su super a zamrznu na ephote... dalej sa nedostanu a nejde im do hlavy preco... tym nemam na mysli teba, dostat napad neznamena ze nieco iba cvaknem, na to aby clovek cvakol dobru fotografiu v dnesnych casoch potrebuje naozaj dobre znalosti, kreativitu a prostriedky...
ten napad je iba jedna vec z dalsich desiatich ktore potrebujes k dobrej fotografie.
 
jan.vasko
2016-06-15 12:44:47
Dakujem za clanok
 
koozy
2016-06-15 14:10:57
vyborny clanok, dakujem zan.
Fotografia, brana povodne ako hobby ma zacina bavit stale viac, dokonca viac ako moja praca (IT).
Postupne, cim viacej zacinam mazat fotky, o ktorych som si predcasom myslel, ze by z nich mohlo nieco byt.
Som vasnivym sledovatelom a fanusikom national geography a vsetkych nature/wildlife dokumentov.
Velmi rad by som prenikol do tajov takejto dokumentarnej (ale aj fine art) fotografie, avsak neviem ako na to.. Urcite moje schopnosti zatial na to nestacia, ale doslova hltam... inspiraciu, teoriu, clanky a vsetky prilezitosti ako sa dostat k foteniu prirody.. snivam stale
 
Cako
ocenenie redakciou 2016-06-15 21:09:29
Pekný článok, super
 
red arrow
2016-06-15 21:11:24
Fajn clanok a pre tych, co sa len hladaju velmi inspirujuci. Kazdy casom zisti, co ho skutocne bavi fotit , robi mu radost a naplna ho dusevne.
U mna zvitazilo makro starymi sklami, ktore som chcel po prvych neuspechoch povesit na klinec, a nebyt velkej podpory blueModesty6, tak zostanen pri turistickych cvakoch krajiniek.
Takze velka vdaka Erika
 
Roman Point
2016-06-15 21:55:36
https://youtu.be/MZ7yblh7N6c
 
marosd
2016-06-16 09:09:55
marosd
veľmi dobré, podnetné i vzhľadom na pripojené komentáre. Veľmi mi pomohli a myslím, že fotografovanie je o tom, aby bol z neho dobrý pocit a keď sa vydarí i dobrá fotka radosť sa s ňou podeliť. Ďakujem
 
duroslav
2016-06-16 11:17:33
príspevok od: Johnnny
Mozno trochu mimo temy, ale mne poslednu dobu velmi pomaha flickr. Vzdy ked mam dojem, ze mam proste zly fotak (vela sumu), tak si proste na flickr vyhladam fotky robene mnou pouzitym telom a objektivom a hned ma to prejde
Šťastný to človek, keď jediné čo ťa trápi na fotkách je šum
 
marian
2016-06-16 12:26:38
Perfektny clanok s vekym kusom pravdy
 
Johnnny
2016-06-16 14:57:24
príspevok od: duroslav
Šťastný to človek, keď jediné čo ťa trápi na fotkách je šum
Tvoje deduktivne schopnosti ma fascinuju. Teraz pride na to ako je technika nepodstatna a ake skvele fotky sa daju urobit mobilom.

O fotkach som nic nehovoril. Hovoril som o fotaku a ano, jedine co ma na 7D trapi je, ze strasne sumi.
 
ema.violet
2016-06-18 18:32:10
No jasne ze technika nezaruci kvalitne a vkusne umenie...to sa za peniaze kupit neda dusu nezapredas
 
acton
2016-06-18 19:19:51
príspevok od: ema.violet
No jasne ze technika nezaruci kvalitne a vkusne umenie...to sa za peniaze kupit neda dusu nezapredas
samozrejme nezaruci, ale zarucene bez techniky sa to kvalitne a vkusne umenie neda spravit... rec je o fotografii...
 
ema.violet
2016-06-18 20:44:57
príspevok od: acton
samozrejme nezaruci, ale zarucene bez techniky sa to kvalitne a vkusne umenie neda spravit... rec je o fotografii...
Neviem ja robim fotky starsim iphonom, a predtym Nokiou Lumiou...ale ano, na velky fotrmat to asi nedam...
 
Johnnny
2016-06-19 11:21:31
príspevok od: ema.violet
No jasne ze technika nezaruci kvalitne a vkusne umenie...to sa za peniaze kupit neda dusu nezapredas
Lenze ja som nikde nenapisal opak. Akurat, ze niektori ludia maju zvlastnu potrebu na toto neustale upozornovat a cielene hladaju prispevky na ktore by mohli podobnym "mudrom" zareagovat.

Pre menej chapavych svoj predosly prispevok prelozim. "Vzdy ked mam dojem, ze moj fotak je zly, pretoze moc sumi (EOS 7D), zajdem si na flickr a hned ma to prejde (pretoze tam vidim, ze sa s nim daju spravit nadherne foto)".
 
ema.violet
2016-06-19 18:50:09
jaj no ked si to tak vysvetlujes, nech sa paci a ja ze vyjadrujem vlastny pohlad na vec...ak ma Tvoje ego pocit, ze mudrujem, paci sa
 
Johnnny
2016-06-19 20:54:04
príspevok od: ema.violet
jaj no ked si to tak vysvetlujes, nech sa paci a ja ze vyjadrujem vlastny pohlad na vec...ak ma Tvoje ego pocit, ze mudrujem, paci sa
Ach jaj ...

Moje ego sa netykalo Teba. Pisal som o svojej reakcii na Duroslava, resp jeho reakcii na mna ...
 
ema.violet
2016-06-20 17:01:35
príspevok od: Johnnny
Ach jaj ...

Moje ego sa netykalo Teba. Pisal som o svojej reakcii na Duroslava, resp jeho reakcii na mna ...
jaaj sorry!!!!!!!moja chyba!
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované