Hore

Battle Canon vs Nikon - víťaz je známy!

Dlhoročné súperenie dvoch konkurenčných značiek Canon a Nikon, a to najmä čo sa profesionálneho segmentu týka, sa môže javiť ako večný boj, bez jednoznačného víťaza. Obe strany majú nespočetne veľa zástancov a fanúšikov.. Nezávislý holandský portál BesteProduct.nl si však zaumienil, že na základe objektívne merateľných údajov určí pre túto chvíľu víťaza.

Fitkívny zápas sa odohral v piatich kolách. Jeho priebeh je zobrazený v priloženej infografike.

Počas prvého kola sa brali do úvahy všetky dostupné recenzie a názory odborníkov, zameraných na jednooké zrkadlovky. Zdrojom boli  veci publikované online, ale aj v printovej podobe v Holandsku i v zahraničí. Najviac hlasov spomedzi digitálnych zrkadloviek získal za Canon - EOS 60D a za Nikon - D7000.

Druhé kolo sa opieralo o názory, skúsenosti a hodnotenia fanúšikov, užívateľov týchto recenzií z prvého kola. Počítal sa každý jeden hlas pre aj proti.

V kole treťom sa hodnotili kompakty a do úvahy sa brali tak názory expertov, ako aj užívateľov. Ako najlepší kompkt bol za Canon hodnotený 220HS a za Nikon P7000.

Predposledné kolo zohľadňuje mieru používania jednotlivých fotoaparátov medzi užívateľmi po celom svete. Každú sekundu pribúdajú na web nové fotografie. Ako ukázalo toto kolo, viac z nich je nafotených technikou Nikon.

Posledné, piate kolo sa venovalo ziskom, predaju a podielu na trhu. V tomto kole utržil Nikon fatálny knockout... a celkovým víťazom sa stáááááva....

Rozuzlenie nájdete na spodku infografiky. Moje srdce plesá - sláva víťazom a česť porazeným! Ale ako hovorí môj stredoslovenský kamarát Jano: všetko len do času...


Zdroj: internet, BesteProduct.nl

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Pospo
2011-05-13 14:28:49
And the flame war begins in 3 , 2 , 1 ...
 
Misoo79
2011-05-13 14:34:36
Ja si myslím, že tento výsledok aj tak nijako neovplyvní názor nikonostov ani canonistov
 
piggee
2011-05-13 14:44:39
ono je pravda, ze pri kompaktoch je na tom canon s ponukou lepsie a taktie pre vyznavacov makrofotografie je canon vdaka mp-e jasna volba. Je jasne, ze nikon ma tiez nejake bonusove skla(ktore tiez canonaci nikonakom zavidia), ale su viac nahraditelne ako mp-e
 
dingo27mobile
2011-05-13 14:47:00
Snad nie, ale ako majitel 60D stale pokukujem po D7000, je to fakt skvely fotak, to musim uznat.
 
blasi
2011-05-13 14:50:37
uplna zbytocnost superenia taborov ktory je lepsi a horsi... vysledok je fotografia a ta sa ceni, nie to cim bola nafotena.
ja mam Nikon a vobec mi nevadi ked ma niekto Canon ani s nim nesuperim ci ma on lepsi alebo horsi stroj. skor ma zaujima co a ako foti.
takze "boj" canon vs nikon medzi ludmi je len ukazka menejcennosti

a boj znaciek canon nikon je zas pozitivny pre nas zakaznikov, lebo firmy superia a snazia sa vytvorit cim lepsie pristroje.a to je velmi pozitivne pre nas, pre trh etc.
 
PiXeL_
2011-05-13 14:57:15
jedine Canon
 
titinius
2011-05-13 15:02:33
príspevok od: Pospo
And the flame war begins in 3 , 2 , 1 ...
thumb up
 
MartinH
2011-05-13 15:08:07
akurat som stravil 10 dni v parizi a vsetci mali na krkoch kanooony.. myslim zrkadla.. ale ze by mi to niak vadilo sa povedat neda.. proste znacka ako taka je kanon viac ludom v mysliach, pretoze nevyrabaju len optiku ako nikon.. mozno co chvila pridu i s autom..
 
tino8
2011-05-13 15:15:57
uz len fakt, ze existuje tolko diskusii na tuto temu je dokazom toho ze tie rozdiely su z celkoveho pohladu tak bezvyznamne ze otazku Canon vs. Nicon pre racionalneho cloveka nema cenu riesit..
 
Michal Bumbera
2011-05-13 15:19:59
aj MPE je nahraditelny, mozno http://www.flickr.com/photos/opoterser/2545298333/in/photostream
http://www.flickr.com/photos/opoterser/
 
piggee
2011-05-13 18:38:52
príspevok od: Michal Bumbera
aj MPE je nahraditelny, mozno http://www.flickr.com/photos/opoterser/2545298333/in/photostream
http://www.flickr.com/photos/opoterser/
ok, dostal si ma
 
Crazy41
2011-05-13 18:46:17
je pravda ze canony su viac popularne,ale zas mat 25 rokov staru SLR a objektivy funguju vyborne aj na digi to by sa mi pod ich zastitou asi nestalo, takze zostanem este dlho zlty
 
flanker
2011-05-13 19:38:16
príspevok od: Crazy41
je pravda ze canony su viac popularne,ale zas mat 25 rokov staru SLR a objektivy funguju vyborne aj na digi to by sa mi pod ich zastitou asi nestalo, takze zostanem este dlho zlty
Ja pouzivam EF sklo z 1992 na kanooone z 2009. Jasne, 25 rokov to este nie je, ale ked vydrzim chvilu nepapat ... (no flame, just joke / ziaden flejm len na pobavenie))
 
ericeq
2011-05-13 20:13:09
hm trosku hlupe zvolit vitaza na zaklade toho ze ma vacsie zisky zvlast ked v suboji canon 60d a nikon d7000 vyhra nikon .... mne pri technike ide o kvalitu a nie o to ze tak canon ma vacsie zisky tak si kupim canon ...to je ako keby porovnavali pri autach BMW a VW zo statistik by vyslo ze VW preda viac aut ale to ani nahodou neznamena ze je natom kvalitou lepsie ako BMW holandania sa nudia a vymyslaju hlupe battle ....
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-05-13 20:57:20
príspevok od: ericeq
hm trosku hlupe zvolit vitaza na zaklade toho ze ma vacsie zisky zvlast ked v suboji canon 60d a nikon d7000 vyhra nikon .... mne pri technike ide o kvalitu a nie o to ze tak canon ma vacsie zisky tak si kupim canon ...to je ako keby porovnavali pri autach BMW a VW zo statistik by vyslo ze VW preda viac aut ale to ani nahodou neznamena ze je natom kvalitou lepsie ako BMW holandania sa nudia a vymyslaju hlupe battle ....
to su zbytočne debaty - je to porovnatelne v globale - ci N alebo C. 60D som si pred týždnom kupil ako druhe telo a podla mna je to plastový kakáč (v porovnaní s D7000) aj ked s dobrým obrazom a aj slušným AF a meraním E (teda aspon v porovnaní s mojim 5D II). Povodne som chcel bazarove 7D ktore mi nebolo sudene tak som zobral nove 60D a ušetril ešte.. D7000 je fasa strojček v nikone strela do čierneho. aj ked ergonomicky je asi lepsia D300, predsa len tieto nove mensie tela - no neviem ani 60D ani D7000 mi nijako do ruky nesedia bez BG aj s nim to nie je bohvie čo (60D). 7D a D300 su ergonomicky aj konštrukčne super stroje... a takto by sme mohli prejst vsetkymi triedami do aleluja
 
Paulie
2011-05-13 22:21:55
Ktovie kto si tento "zápas" u "nezávislého" portálu zaplatil.
 
jajav
2011-05-13 22:58:01
tak výsledok samozrejme potešil, hrali sme vyrovnaný súboj... chlapci korčuľovali dobre, zodpovedne bránili a dali sme krásne tri góly
 
slavmiro
2011-05-13 23:19:43
mam fotografie z jedneho podujatia kde fotil Canon 5DII a Nikon D700. Obaja obsluhovali skuseni fotografi, obaja pouzivali profi skla 24-70/2.8. Ja v tom mam jasno.

Tu spominany 60D vs D7000, kde 60D je vitaz, ktori spochybnuju samotni Canonisti, dava celemu battlu od zaciatku hodnotu dennej tlace zo vcerajsieho dna na WC.
 
tomis.ales
2011-05-13 23:32:40
Dalsi nezmyselny blabol na svete. Treba fotit a nie kecat o kravinach.
 
werdza
2011-05-14 00:19:14
Tiez mam skusenosti s tym, ze canony su popularnejsie. ale preco neviem (Nikon ma vacsi vyber, ale zas mozno ludi po prechode z kompaktu odradza, ze musia riesit nikon ci ma motorcek a to mozno niekoho odradi a kupi radsej canon a uz ostane pri znacke, ked nakupi objektivy).
Ked som bola poslana par krat fotit do Incheby jazzove koncerty, vacsina fotografov mala canony a ja im vtedy zavidela krasnu 70-200 2,8, teraz ju uz mam. Aj, ked v telke vidim zabery na fotografov na akciach, napriklad superstar, alebo aj na kralovskej svadbe, tiez vacsina boli canonaci s bledymi tele objektiivmi. Mne osobne viac vyhovuje canon ovladanim, sadnutim do ruky, canon mam vdaka tomu, ze vacsina fotokamosov ho mala, tak mi poradili canon 450D po prechode z kompaktu. Ked som skusila nikon, uz neviem, ktory, nemal pre mna logicke ovladanie. Napriklad jeden z najznamejsich Americkych koncertych fotografov Chris Owyoung presiel z canonu 1D MK III na nikon D3. O 5Dmk II sice tvrdil, ze moc na koncerty nieje, ale ked nema clovek na drahsi, ako ja, tak som vdacna strasne za nho a mozno raz, ked budem slavna a bohata zistim, ze mi nikon bude vyhovovat viac a prejdem
 
WildSammy
2011-05-14 03:10:17
Kde dvaja súperia, tretí vyhráva
 
Minoslav
2011-05-14 03:17:34
nekonecny pribeh toto
 
piggee
2011-05-14 08:28:13
príspevok od: Minoslav
nekonecny pribeh toto
Leica bere?
 
Duduk1
2011-05-14 10:31:43
Dôležité je,že sa každý slobodne rozhodol,akú značku bude používať.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-05-14 10:57:50
NERIESIM battle, canon som kupil koli predoslej G11 , nevahal by som ani nad D700 alebo 7000 , hlavne fotme goood
 
keko
2011-05-14 11:40:13
VW Golf je tusim najpredavanejsie auto na svete. Ale je preto lepsie ako Pagani Zonda?
 
maraou
2011-05-14 11:51:24
Hehe...
Na tohle je jenom jeden dukaz!!!

http://www.youtube.com/watch?v=F20JRHFt6jY&feature=related
 
keko
2011-05-14 12:09:11
príspevok od: maraou
Hehe...
Na tohle je jenom jeden dukaz!!!

http://www.youtube.com/watch?v=F20JRHFt6jY&feature=related
 
Filip Bucher
2011-05-14 13:25:04
príspevok od: keko
VW Golf je tusim najpredavanejsie auto na svete. Ale je preto lepsie ako Pagani Zonda?

no radsej by som zivil golfa ako zondu
radsej by som sedel na dlhych cestach v golfe
zeny by som chodil balit radsej na zonde
+ako spominas najpredavanejsie auto

spotrebitelsky test: 3:1 pre golf
 
keko
2011-05-14 13:41:19
príspevok od: Filip Bucher

no radsej by som zivil golfa ako zondu
radsej by som sedel na dlhych cestach v golfe
zeny by som chodil balit radsej na zonde
+ako spominas najpredavanejsie auto

spotrebitelsky test: 3:1 pre golf
No vidis. Ty si tipicky kanonak ...
 
Filip Bucher
2011-05-14 14:47:18
príspevok od: keko
No vidis. Ty si tipicky kanonak ...
tak ked som bol este krpec tak sme mali doma F1 a vzdy ked sme pozerali start raketoplanu tak komentoval tych novynarov ze ake maju kanony( ako dela) takze niak ked som sa rozhodol kupit zrkadlovku v dospelosti tak som onich nic este nevedel a hned som kupoval kanon
 
keko
2011-05-14 16:11:51
príspevok od: Filip Bucher
tak ked som bol este krpec tak sme mali doma F1 a vzdy ked sme pozerali start raketoplanu tak komentoval tych novynarov ze ake maju kanony( ako dela) takze niak ked som sa rozhodol kupit zrkadlovku v dospelosti tak som onich nic este nevedel a hned som kupoval kanon
No ano, F1, ten je dobry B-)
 
kozakm
2011-05-14 16:46:51
príspevok od: Crazy41
je pravda ze canony su viac popularne,ale zas mat 25 rokov staru SLR a objektivy funguju vyborne aj na digi to by sa mi pod ich zastitou asi nestalo, takze zostanem este dlho zlty
A jak krásně ty staré objektivy měří Nikonech Dxx expozici, že?
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-05-14 17:48:20
Dnes som si všimal uzivatelov zrkadloviek na prazskom moste, mierne viac bolo Canonov, u C bola najpouzivanejsia najvyssia rada 5D II, u N som si všimol aj D3S a najpouzivanejsia vyssia rada bola D700 takze tak. moj usudok bol asi taký, že turisti a beznejsi pouzivatenlia ci už zaciatocnici alebo pokrocili siahali po C. a pokrocilejsi a skusení uzivatelia mali N co som len usudzoval podla image a veku uzivatela (u nikona som si dalej všimol nasadených viac skiel original od nikkor, u canonu tam boli vacsinou alternatívy tamron, sigma, tokina...
 
Crazy41
2011-05-14 17:52:46
príspevok od: kozakm
A jak krásně ty staré objektivy měří Nikonech Dxx expozici, že?
tak teraz neviem ako to je mienene lebo s nimi meraju iba vyssie triedy
 
Crazy41
2011-05-14 18:10:18
príspevok od: flanker
Ja pouzivam EF sklo z 1992 na kanooone z 2009. Jasne, 25 rokov to este nie je, ale ked vydrzim chvilu nepapat ... (no flame, just joke / ziaden flejm len na pobavenie))
no moj je z 1984 a ked vydrzim nan este dlho nekakat vydrzi este dalsich 25 minimalne
 
flanker
2011-05-14 18:17:50
príspevok od: Crazy41
no moj je z 1984 a ked vydrzim nan este dlho nekakat vydrzi este dalsich 25 minimalne
Vies co? Tak po tych dalsich 25 rokoch to znova zhodnotime. Co ty na to? Potom ta pozyvam na pivo .
 
kozakm
2011-05-14 18:23:06
príspevok od: Crazy41
tak teraz neviem ako to je mienene lebo s nimi meraju iba vyssie triedy
Míněné je to tak, že 25 let starý objektiv nefunguje na 3/4 všech prodaných těl Nikon. Zatímco na Canonech měří staré objektivy na všech tělech. Tolik k té výhodě " mat 25 rokov staru SLR a objektivy funguju vyborne aj na digi"
 
Crazy41
2011-05-14 18:30:33
príspevok od: flanker
Vies co? Tak po tych dalsich 25 rokoch to znova zhodnotime. Co ty na to? Potom ta pozyvam na pivo .
OK moze byt, sak to je zachvilu
 
Crazy41
2011-05-14 18:40:59
príspevok od: kozakm
Míněné je to tak, že 25 let starý objektiv nefunguje na 3/4 všech prodaných těl Nikon. Zatímco na Canonech měří staré objektivy na všech tělech. Tolik k té výhodě " mat 25 rokov staru SLR a objektivy funguju vyborne aj na digi"
no az na to ze na D40 nasadim svetko od 1959,neviem ako je na tom Canon ked uz tak,a ked to dokazem zaostrit v tom mrnavom hladaciku tak merat expoziciu od odcka neni az taky problem,jako neni to taka vyhoda samozrejme ale skor malickost ktora potesi,na canon zas lepse pasuju M42 cez redukciu
 
valec86
2011-05-14 19:31:10
co ak som canonista, ktory ale priznava kvality nikonu? no uz nema moznost vratit sa sp5 ? biely objektiv alebo cierny, nieje to jedno
 
lu_boss
2011-05-14 20:01:54
...ked vieme, kto je vitaz, staci len nastavit kriteria
 
Misoo79
2011-05-14 20:15:51
Mne sa ten test aj tak nepáči. V D7000 vs 60D vyhral 60D? No... A za druhé časť, v ktorej porovnávali zisky firiem je pekná blbosť. Tú časť by som vynechal. Aký to ma vplyv na kvalitu produktu?
 
lu_boss
2011-05-14 20:29:57
príspevok od: Misoo79
Mne sa ten test aj tak nepáči. V D7000 vs 60D vyhral 60D? No... A za druhé časť, v ktorej porovnávali zisky firiem je pekná blbosť. Tú časť by som vynechal. Aký to ma vplyv na kvalitu produktu?
...ved to vobec nie je o kvalite produktu... je to cele recesia, vata do casopisu na vikend, nic ine...
 
Iygor
2011-05-14 21:35:12
Tu N vs. C dopadol inak - niečo na pobavenie:

http://www.youtube.com/watch?v=F20JRHFt6jY
 
keko
2011-05-14 23:38:39
príspevok od: Iygor
Tu N vs. C dopadol inak - niečo na pobavenie:

http://www.youtube.com/watch?v=F20JRHFt6jY
To uz tu bolo
 
mariohruby
2011-05-15 01:00:48
Takéto veci neriešim. Porovnanie hocičoho je vždy iba "porovnaním". Pre mňa osobne je hlavne dôležité či som s tým čo som zvolil spokojný, takže NIKON .
 
beholder
2011-05-15 01:27:09
príspevok od: keko
No vidis. Ty si tipicky kanonak ...
...hmmm..............som nikoňak...a mam golfa ....
 
VonXxX
2011-05-15 08:24:49
príspevok od: jajav
tak výsledok samozrejme potešil, hrali sme vyrovnaný súboj... chlapci korčuľovali dobre, zodpovedne bránili a dali sme krásne tri góly
taak istee, ako hovorim...
noo musime o rok priklonit stastie na nasu stranu
 
VonXxX
2011-05-15 08:29:05
som amater, ale tym ze sa ucim, vela klikam a sledujem, zvlastne je ze ked narazim na fotografa ktoreho meno nepoznam ale je uz hned na prvy pohlad jasne ze ide o dlhorocneho profesionala, tak v popise pod obrazkami sa mu menia rozne tela ale nikdy nie od jednej znacky, vzdy je to C vs N
takze moj nazor je taky: budme radi tejto uzasnej konkurencii, inak by sme nenapredovali
 
keko
2011-05-15 09:22:50
príspevok od: beholder
...hmmm..............som nikoňak...a mam golfa ....
.... a Pagani Zonda by si nechcel ani omylom ...
 
beholder
2011-05-15 09:45:35
príspevok od: keko
.... a Pagani Zonda by si nechcel ani omylom ...
....na predaj isto: )....
 
keko
2011-05-15 10:09:45
príspevok od: beholder
....na predaj isto: )....
... ved dorasties ...
 
kozakm
2011-05-15 10:15:28
príspevok od: Crazy41
no az na to ze na D40 nasadim svetko od 1959,neviem ako je na tom Canon ked uz tak,a ked to dokazem zaostrit v tom mrnavom hladaciku tak merat expoziciu od odcka neni az taky problem,jako neni to taka vyhoda samozrejme ale skor malickost ktora potesi,na canon zas lepse pasuju M42 cez redukciu
Dobře, můžeme pokračovat. Všechny Nikon objektivy od roku 1959 jdou s redukcí nasadit na Canon, kde narozdíl od vlastní značky bez problémů měří expozici
 
kozape
2011-05-15 10:50:37
príspevok od: ericeq
hm trosku hlupe zvolit vitaza na zaklade toho ze ma vacsie zisky zvlast ked v suboji canon 60d a nikon d7000 vyhra nikon .... mne pri technike ide o kvalitu a nie o to ze tak canon ma vacsie zisky tak si kupim canon ...to je ako keby porovnavali pri autach BMW a VW zo statistik by vyslo ze VW preda viac aut ale to ani nahodou neznamena ze je natom kvalitou lepsie ako BMW holandania sa nudia a vymyslaju hlupe battle ....
 
beholder
2011-05-15 10:53:21
príspevok od: keko
... ved dorasties ...
...to už radšej ani nie: ).....
 
Marián Kuric
2011-05-15 11:13:12
príspevok od: keko
paradne videjko, diky....
 
Marián Kuric
2011-05-15 11:14:33
príspevok od: maraou
Hehe...
Na tohle je jenom jeden dukaz!!!

http://www.youtube.com/watch?v=F20JRHFt6jY&feature=related
paradne videjko, diky
 
Crazy41
2011-05-15 11:35:23
príspevok od: kozakm
Dobře, můžeme pokračovat. Všechny Nikon objektivy od roku 1959 jdou s redukcí nasadit na Canon, kde narozdíl od vlastní značky bez problémů měří expozici
ale na vlastnej znacke sa im automaticky zatvara clona
 
b0baz
2011-05-15 13:04:21
príspevok od: tomis.ales
Dalsi nezmyselny blabol na svete. Treba fotit a nie kecat o kravinach.
..súhlas
 
planco
2011-05-15 16:44:02
ja som zacinal s nikonom, su to neuveritelne stroje to je pravda, ale aj tak prechadzam na Canon nikon je znacka zamerana pre profesionalov nie pre bezneho fotografa, ktory by si rad kupil 70-200/2.8 aj ber toho IS/VR nemam zatial peniaze na drahe objektivy od nikonu.. Canon mi teraz ponuka na najblizzsich 5 rokov urcite viac ako nikon.. Idem kupit 7D..
ale uz tu padol jeden velmi dolezity poznatok, ktory si bohuzial vela ludi neuvedomuje: AJ NIKON AJ CANON ROBIA FOTKY!
 
afkaa.i
2011-05-15 20:47:20
dalsi zo zbytocnych clankov, ktore nemaju s profesionalitou nic spolocne, ale s bulvarom cim dalej, tym viac...

quo vadis ephoto?!?
 
haplo602
2011-05-16 07:59:27
ephoto sa stava prilohou Noveho Casu ? sranda odtial potial, ale toto je kus moc... cisty bulvar ...
 
kecal
2011-05-16 10:58:28
príspevok od: haplo602
ephoto sa stava prilohou Noveho Casu ? sranda odtial potial, ale toto je kus moc... cisty bulvar ...
a stavím sa že autor tohto hodnotného článku nemá povolenie publikovať tie výsledky, grafy a obrázky ( uvedenie zdroja je smiešny argument a snaha o ospravedlnenie použitia na komerčnom webe cudzej práce, to je už na ephoto bežné... )
 
panpriatel
2011-05-16 11:26:40
príspevok od: haplo602
ephoto sa stava prilohou Noveho Casu ? sranda odtial potial, ale toto je kus moc... cisty bulvar ...
he.
to by ma celkom pobavilo kebyze som si hypoteticky otvoril novy cas a vypadla by na mna priloha "ephoto".
 
kecal
2011-05-16 11:53:54
príspevok od: panpriatel
he.
to by ma celkom pobavilo kebyze som si hypoteticky otvoril novy cas a vypadla by na mna priloha "ephoto".
tak to sa mne 100% nestane. Ešte nikdy som si nekúpil Nový čas ... A dúfam že zostanem aj neskôr pri zdravom rozume aby som v tom zostal a nekúpil si ho
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-05-16 12:01:21
kolko pohorsenia... a nie su to prave fotografi, ktori by mali vidiet svet nielen ciernobielo, so vsetkymi hrami svetla a tienov? Sila portalu Ephoto je okrem ineho aj to, ze si tu je z coho vybrat, kazdeho zaujme nieco ine, kazdy si najde to svoje, coho dokazom ste aj vy, hm?
 
kecal
2011-05-16 12:21:04
príspevok od: Matúš Lago
kolko pohorsenia... a nie su to prave fotografi, ktori by mali vidiet svet nielen ciernobielo, so vsetkymi hrami svetla a tienov? Sila portalu Ephoto je okrem ineho aj to, ze si tu je z coho vybrat, kazdeho zaujme nieco ine, kazdy si najde to svoje, coho dokazom ste aj vy, hm?
ako sa bude páčiť ephoto "foto"portálu keď kde kto začne využívať jeho články ( obrázky, recenzie ) s odkazom že materiál pochádza z www.ephoto.sk ?
 
panpriatel
2011-05-16 12:40:04
príspevok od: kecal
tak to sa mne 100% nestane. Ešte nikdy som si nekúpil Nový čas ... A dúfam že zostanem aj neskôr pri zdravom rozume aby som v tom zostal a nekúpil si ho
Ani ja som si este nikdy nekupil novy cas. To povazujem za samozrejmost... Preto som napisal to "hypoteticky" :0)
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-05-16 12:40:12
príspevok od: kecal
ako sa bude páčiť ephoto "foto"portálu keď kde kto začne využívať jeho články ( obrázky, recenzie ) s odkazom že materiál pochádza z www.ephoto.sk ?
ostava ti jedine verit, ze to co tu najdes a precitas je opublikovane legalne a vieme preco tam ten zdroj uvadzame ! Ale cudujem sa, ze taky "foto"graf ako ty sa zahazuje citanim a komentovanim prispevkov tohto typu. Za ten cas si mohol preluskat aspon dve fotoskoly...
 
kecal
2011-05-16 14:43:41
príspevok od: Matúš Lago
ostava ti jedine verit, ze to co tu najdes a precitas je opublikovane legalne a vieme preco tam ten zdroj uvadzame ! Ale cudujem sa, ze taky "foto"graf ako ty sa zahazuje citanim a komentovanim prispevkov tohto typu. Za ten cas si mohol preluskat aspon dve fotoskoly...
to ja neriešim, ja nemám čo veriť , poslal som včera link na tento článok na email redactie@besteproduct.nl... Dnes po obede mi prišiel email od nejakého človeka odtiaľ s poďakovaním a s informáciou že to postúpil na riešenie ..

už sme tru riešili tento problém .. článok ste stiahli
A uvidíme čo bude s týmto ...
Mne sa osobne tieto veci nepáčia nakoľko mám osobné skúsenosti, tiež sa mi fotky z Corgoňligy objavovali na rôznych weboch ( aj s odkazom na zdroj ) .. Už sa neobjavia .... zistili že je lacnejšie ich kúpiť ako nelegálne použiť.
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-05-16 14:59:44
príspevok od: kecal
to ja neriešim, ja nemám čo veriť , poslal som včera link na tento článok na email redactie@besteproduct.nl... Dnes po obede mi prišiel email od nejakého človeka odtiaľ s poďakovaním a s informáciou že to postúpil na riešenie ..

už sme tru riešili tento problém .. článok ste stiahli
A uvidíme čo bude s týmto ...
Mne sa osobne tieto veci nepáčia nakoľko mám osobné skúsenosti, tiež sa mi fotky z Corgoňligy objavovali na rôznych weboch ( aj s odkazom na zdroj ) .. Už sa neobjavia .... zistili že je lacnejšie ich kúpiť ako nelegálne použiť.
Neostava mi nic ine len skonstatovat, ze by bolo v tvojom pripade dobre zbavit sa zatrpknutosti a nasratosti na cely svet, ktory ti ublizil tym, ze stiahol a pouzil tvoje fotky. Citacia zdroja je legalny sposob odvolavania sa na povodny material, z ktoreho prameni bud inspiracia, alebo nejaka ukazka - samozrejme, ine by to bolo, keby sme stiahnuty material predavali, ale ho komercne vyuzivali. Tolko k tomu. Bud sa s tym vyrovnas, alebo stravis svoj zivot sledovanim a zalovanim medii, ktore takto citovali zdroj - apropo, su toho plne televizie, weby, nuz mas co robit!
Tento prispevok je volny preklad, resers z ich clanku. Inspiroval ma, ved je to tema vecnych diskusii. Mozno si si nevsimol nazov rubriky - REDAKCNY BLOG - verim, ze ti nemusim vysvetlovat co je blog, aku slobodu prejavu poskytuje.
 
Marcel Rebro
2011-05-16 15:06:42
na okraj :

Nikon yesterday reported annual operating profit of 54.1 billion yen ($669 million) for the year ended March 31, beating the 48.9 billion yen average of seven analysts’ estimates compiled by Bloomberg in the past 28 days. Revenue gained 13 percent in the year.

http://www.businessweek.com/news/2011-05-13/nikon-gains-most-in-2-years-after-forecasting-profit-rise.html

ps : dufam ze ma bizniswikbodkakom nebude tahat po pravotaroch, ze som si dovolil postnut link na ich clanok
 
Marcel Rebro
2011-05-16 15:07:38
príspevok od: kecal
to ja neriešim, ja nemám čo veriť , poslal som včera link na tento článok na email redactie@besteproduct.nl... Dnes po obede mi prišiel email od nejakého človeka odtiaľ s poďakovaním a s informáciou že to postúpil na riešenie ..

už sme tru riešili tento problém .. článok ste stiahli
A uvidíme čo bude s týmto ...
Mne sa osobne tieto veci nepáčia nakoľko mám osobné skúsenosti, tiež sa mi fotky z Corgoňligy objavovali na rôznych weboch ( aj s odkazom na zdroj ) .. Už sa neobjavia .... zistili že je lacnejšie ich kúpiť ako nelegálne použiť.
... PS VB ... vtip asi poznas, ze?
 
keko
2011-05-16 15:17:14
príspevok od: Marcel Rebro
na okraj :

Nikon yesterday reported annual operating profit of 54.1 billion yen ($669 million) for the year ended March 31, beating the 48.9 billion yen average of seven analysts’ estimates compiled by Bloomberg in the past 28 days. Revenue gained 13 percent in the year.

http://www.businessweek.com/news/2011-05-13/nikon-gains-most-in-2-years-after-forecasting-profit-rise.html

ps : dufam ze ma bizniswikbodkakom nebude tahat po pravotaroch, ze som si dovolil postnut link na ich clanok
Nie oni, ale prokurvator za sirenie polasnej spravy
 
kecal
2011-05-16 15:18:42
príspevok od: Matúš Lago
Neostava mi nic ine len skonstatovat, ze by bolo v tvojom pripade dobre zbavit sa zatrpknutosti a nasratosti na cely svet, ktory ti ublizil tym, ze stiahol a pouzil tvoje fotky. Citacia zdroja je legalny sposob odvolavania sa na povodny material, z ktoreho prameni bud inspiracia, alebo nejaka ukazka - samozrejme, ine by to bolo, keby sme stiahnuty material predavali, ale ho komercne vyuzivali. Tolko k tomu. Bud sa s tym vyrovnas, alebo stravis svoj zivot sledovanim a zalovanim medii, ktore takto citovali zdroj - apropo, su toho plne televizie, weby, nuz mas co robit!
Tento prispevok je volny preklad, resers z ich clanku. Inspiroval ma, ved je to tema vecnych diskusii. Mozno si si nevsimol nazov rubriky - REDAKCNY BLOG - verim, ze ti nemusim vysvetlovat co je blog, aku slobodu prejavu poskytuje.
iste, ja som zlý, zatrpknutý ... LOL ... tvoje ironizovanie mojich práv ( moje fotky a moje investície ) je smiešne ..

a môžeš sa odvolávať, ešte raz, "odvolávať" na nejaký web, môžeš čerpať inšpiráciu, ale nemôžeš z neho kopírovať ( ani cez printscreen ) publikované materiály a zvewrejniť ich , práve to som riešil ja... trvalo to síce viac ako 14 mesiacov, ale nakoniec došlo k dohode a finančnému vyrovnaniu ( tiež boli najskôr bohovskí machri! )

ale ako som napísal, ja to neriešim, ak bude mať záujem bude si to riešiť niekto iný. Amen
 
kecal
2011-05-16 15:25:39
príspevok od: Marcel Rebro
... PS VB ... vtip asi poznas, ze?
na idiotskú poznámku sa nedá odpovedať. Zo začiatku ( 1,2 fotky ) som tiež mávol rukou. Keď to začalo prerastať do desiatok tak som to začal riešiť. Tu som už upozornil že uverejňujú fotky bez povolenia ( článok o best fotkách sveta za r. 2010 ) .. stiahli článok a "dostal" som kopec podobnej infantilnej spŕšky ironizovania ako od autora tochto , zatiaľ to nechcem označiť "vykradnutého" článku. Imho, aj Ty si sa raz zapojil do debaty keď tu NIEKTO zverejnil vo svojom portfóliu cudzu fotku ....
 
kecal
2011-05-16 15:28:17
príspevok od: Marcel Rebro
na okraj :

Nikon yesterday reported annual operating profit of 54.1 billion yen ($669 million) for the year ended March 31, beating the 48.9 billion yen average of seven analysts’ estimates compiled by Bloomberg in the past 28 days. Revenue gained 13 percent in the year.

http://www.businessweek.com/news/2011-05-13/nikon-gains-most-in-2-years-after-forecasting-profit-rise.html

ps : dufam ze ma bizniswikbodkakom nebude tahat po pravotaroch, ze som si dovolil postnut link na ich clanok
pokrivkávaš v argumentoch. linkuj koľko chceš, ale možno dokážeš pochopiť rozdiel v linkovaní a uverejnení okopírovanej stránky" .... aj keď tomu moc neverím že postrehneš ten drobný rozdiel .-D
 
Matúš Lago
redakcia ephoto.sk 2011-05-16 15:58:31
príspevok od: kecal
iste, ja som zlý, zatrpknutý ... LOL ... tvoje ironizovanie mojich práv ( moje fotky a moje investície ) je smiešne ..

a môžeš sa odvolávať, ešte raz, "odvolávať" na nejaký web, môžeš čerpať inšpiráciu, ale nemôžeš z neho kopírovať ( ani cez printscreen ) publikované materiály a zvewrejniť ich , práve to som riešil ja... trvalo to síce viac ako 14 mesiacov, ale nakoniec došlo k dohode a finančnému vyrovnaniu ( tiež boli najskôr bohovskí machri! )

ale ako som napísal, ja to neriešim, ak bude mať záujem bude si to riešiť niekto iný. Amen
ak by si to neriesil, neposielal by si linky do redakcie besteproduct.nl a trapne nezaloval!!! Spolu s tvojim nickom to celkom dost hovori o tebe samom.... zamysli sa a pracuj na sebe, aby sa tvoje fotky nemuseli vykradat, ale aby ti za ne a za tvoju namahu spokojni klienti platili, ak ti ide o to.
 
kecal
2011-05-16 16:08:45
príspevok od: Matúš Lago
ak by si to neriesil, neposielal by si linky do redakcie besteproduct.nl a trapne nezaloval!!! Spolu s tvojim nickom to celkom dost hovori o tebe samom.... zamysli sa a pracuj na sebe, aby sa tvoje fotky nemuseli vykradat, ale aby ti za ne a za tvoju namahu spokojni klienti platili, ak ti ide o to.
ide o to že klienti vždy zaplatia, ale ako by si nazval človeka čo sa obohacuje na úkor druhého? Napríklad použije jeho fotky bez povolenia , bez zaplatenia, pritom má na neho kontakt na tom mieste kde tie fotky stiahol? Ako by si pomenoval jeho konanie? A nakoniec jedna inteligentná perlička - Ja som úbohý a mal by som sa nad sebou zamyslieť, lebo mi ukradli fotky ... LOL
IQ húpacie koňa ...
 
markato1
2011-05-16 16:15:21
sa divim ze taketo vlakna tu niekto drzi..len tak dalej bulvar e-photo..
 
lacobi
redakcia ephoto.sk 2011-05-16 16:18:58
príspevok od: kecal
to ja neriešim, ja nemám čo veriť , poslal som včera link na tento článok na email redactie@besteproduct.nl... Dnes po obede mi prišiel email od nejakého človeka odtiaľ s poďakovaním a s informáciou že to postúpil na riešenie ..

už sme tru riešili tento problém .. článok ste stiahli
A uvidíme čo bude s týmto ...
Mne sa osobne tieto veci nepáčia nakoľko mám osobné skúsenosti, tiež sa mi fotky z Corgoňligy objavovali na rôznych weboch ( aj s odkazom na zdroj ) .. Už sa neobjavia .... zistili že je lacnejšie ich kúpiť ako nelegálne použiť.
Asi by bolo dobre k tejto debate nieco dodat z vedenia portalu :
Clanky ktore na ephoto davame su bud nase originalne - teda napisane nasimi redaktormi a dopisovatelmi , alebo pochadzaju od tretich stran . Cielom je prinasat citatelom najpestrejsi obsah , ktorym ich chceme informovat, zabavit , ako aj inspirovat k fotografovaniu. Robime to v zaujme citatelov. Koho obsah portalu neoslovi , alebo dokonca rozculuje , ma 1000 dalsich moznosti , kde sa moze realizovat. Urcite nechceme nikomu dvihat tlak.
Na druhej strane nechapem ludi ktori bez znalosti veci musia vo vsetkom vidiet problem a dokonca pokial sa da - aj ho vyvolavat. ( vid : poslal som tento clanok ......, naco je to dobre ? ). A preto zdoraznujem spojenuie " bez znalosti veci ", pretoze clanok ktory nas kolega uverejnil - bol uverejneny v absolutnej zhode s podmienkami zdroja . Staci si pozriet - na ich hlavnej stranke sa uvadza doslova : Feel free to use the image on your own blog or site , a dokonca : a link to this page will be highly appreciated ! To znamena ze , nie je vsetko na prvy pohlad take zle ako by to niektoé rad videl , a urcite my na ephoto nepotrebujeme nelegalne pridavat clanky.
Zelam vsetko dobre a hlavne nech mate radost z fotografovania .
 
Ferdo
2011-05-17 09:29:06
príspevok od: kecal
ide o to že klienti vždy zaplatia, ale ako by si nazval človeka čo sa obohacuje na úkor druhého? Napríklad použije jeho fotky bez povolenia , bez zaplatenia, pritom má na neho kontakt na tom mieste kde tie fotky stiahol? Ako by si pomenoval jeho konanie? A nakoniec jedna inteligentná perlička - Ja som úbohý a mal by som sa nad sebou zamyslieť, lebo mi ukradli fotky ... LOL
IQ húpacie koňa ...
ked uz komunikujes s besteproduct.nl, nezabudni im poslat aj link na Nikonrumors, kde bol tento clanok resp. obrazky u verejnene tiez

http://nikonrumors.com/2011/05/11/nikon-vs-canon-infographic.aspx
 
kovan
2011-05-17 10:39:21
Podľa mňa je úúúúúúúplne jedno, aký má človek foťák, zvlášť keď má Nikon...
 
wayne
2011-05-17 12:32:10
príspevok od: kovan
Podľa mňa je úúúúúúúplne jedno, aký má človek foťák, zvlášť keď má Nikon...
najma ked je dostupny v masovo najoblubenejsej farbe, pokial je to cierna.
 
combat113
2011-05-17 18:13:37
presne tak, veď hneď na začiatku bolo jasné že sa jedná iba o psychologický experiment hypotetickej modelovej situácie, ako budú reagovať na takú fantazmagóriu nikoňáci, či to nebude mať fatálne následky na ich vieru v to čo je dané od začiatku a to je že NIKON bol je a bude vždy lepší a dokonca najsamlepší
 
8martin5
2011-05-17 18:27:03
Nikon.!.
 
Radko.com
2011-05-17 18:51:53
príspevok od: tomis.ales
Dalsi nezmyselny blabol na svete. Treba fotit a nie kecat o kravinach.
Múdro povedané priateľu, súhlasím.
 
zlate.slnko
2011-05-17 22:27:27
príspevok od: blasi
uplna zbytocnost superenia taborov ktory je lepsi a horsi... vysledok je fotografia a ta sa ceni, nie to cim bola nafotena.
ja mam Nikon a vobec mi nevadi ked ma niekto Canon ani s nim nesuperim ci ma on lepsi alebo horsi stroj. skor ma zaujima co a ako foti.
takze "boj" canon vs nikon medzi ludmi je len ukazka menejcennosti

a boj znaciek canon nikon je zas pozitivny pre nas zakaznikov, lebo firmy superia a snazia sa vytvorit cim lepsie pristroje.a to je velmi pozitivne pre nas, pre trh etc.
Moja reč. Ja mám oba a každý používam ináč a na iné fotky!!! Vidím, že každý aj funguje ináč, lebo každý bol síce vyvíjaný pre vznik fotografie, ale priority boli rozličné. Logika, technika, následnosti .... u každého aparátu sú určené inak a u každého kvalitne.

Takže ja vravím, jedno i druhé!!!
 
zlate.slnko
2011-05-17 22:35:56
príspevok od: werdza
Tiez mam skusenosti s tym, ze canony su popularnejsie. ale preco neviem (Nikon ma vacsi vyber, ale zas mozno ludi po prechode z kompaktu odradza, ze musia riesit nikon ci ma motorcek a to mozno niekoho odradi a kupi radsej canon a uz ostane pri znacke, ked nakupi objektivy).
Ked som bola poslana par krat fotit do Incheby jazzove koncerty, vacsina fotografov mala canony a ja im vtedy zavidela krasnu 70-200 2,8, teraz ju uz mam. Aj, ked v telke vidim zabery na fotografov na akciach, napriklad superstar, alebo aj na kralovskej svadbe, tiez vacsina boli canonaci s bledymi tele objektiivmi. Mne osobne viac vyhovuje canon ovladanim, sadnutim do ruky, canon mam vdaka tomu, ze vacsina fotokamosov ho mala, tak mi poradili canon 450D po prechode z kompaktu. Ked som skusila nikon, uz neviem, ktory, nemal pre mna logicke ovladanie. Napriklad jeden z najznamejsich Americkych koncertych fotografov Chris Owyoung presiel z canonu 1D MK III na nikon D3. O 5Dmk II sice tvrdil, ze moc na koncerty nieje, ale ked nema clovek na drahsi, ako ja, tak som vdacna strasne za nho a mozno raz, ked budem slavna a bohata zistim, ze mi nikon bude vyhovovat viac a prejdem
aaaaaa, vďaka za reakciu .... podobne som to mala asi rok aj ja .... Roky som používala Canon a potom som mala možnosť skúsiť Nikon - no, mýlila som sa stále. Čo na canone doprava, to na nikone opačným smerom!!! Veru, veľa políčok šlo do koša z nikonu, lebo som sa len canonovsky pomýlila.
Ale po roku používania jedného aj druhého už nezaváham, poznámky typu: "zasa som poplietla značky" .... z môjho papierového EXIFu vypadli .
 
marek zelina
2011-05-25 21:40:35
je jedno ktora z tychto znaciek je prva,...furt to budu dve top stalice na trhu,.nech si kupi clovek canon alebo nikon nespravi chybu,.... P.S. ja som canonista a mam bmw
 
Marcel Rebro
2011-05-25 21:53:21
príspevok od: marek zelina
je jedno ktora z tychto znaciek je prva,...furt to budu dve top stalice na trhu,.nech si kupi clovek canon alebo nikon nespravi chybu,.... P.S. ja som canonista a mam bmw
ps : som PVV, clen KVV a mam ZTP a VP
 
sunajn
2011-06-12 17:52:31
príspevok od: Marcel Rebro
... PS VB ... vtip asi poznas, ze?
To nie je vtip. To je pravda
 
sunajn
2011-06-12 18:34:55
príspevok od: markato1
sa divim ze taketo vlakna tu niekto drzi..len tak dalej bulvar e-photo..
No vidíš jak Ti tu je dobre...
 
sunajn
2011-06-12 18:42:44
príspevok od: kovan
Podľa mňa je úúúúúúúplne jedno, aký má človek foťák, zvlášť keď má Nikon...
Múdro povedané...
 
sunajn
2011-06-12 18:43:29
príspevok od: wayne
najma ked je dostupny v masovo najoblubenejsej farbe, pokial je to cierna.
Si parafrázoval H. Forda
 
Marcel Rebro
2011-06-12 18:52:56
príspevok od: sunajn
To nie je vtip. To je pravda
kecas! alebo kecal?
 
sunajn
2011-06-12 20:44:48
príspevok od: Marcel Rebro
kecas! alebo kecal?
Kecal kecal
 
01pralinka
2011-12-06 20:25:42
to by ma zaujimalo kde je ta pravda?! http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_60D-vs-Nikon_D7000
 
markato1
2011-12-06 20:49:18
príspevok od: 01pralinka
to by ma zaujimalo kde je ta pravda?! http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_60D-vs-Nikon_D7000
v sikovnosti uzivatela
 
PiXeL_
2012-12-06 10:27:06
ale tak este ze mam vytaza
 
dePappa
2012-12-06 10:55:11
príspevok od: PiXeL_
ale tak este ze mam vytaza
skoda, ze si nevyhral aj nad slovencinou
 
michalkuc
2013-03-31 17:48:58
príspevok od: ericeq
hm trosku hlupe zvolit vitaza na zaklade toho ze ma vacsie zisky zvlast ked v suboji canon 60d a nikon d7000 vyhra nikon .... mne pri technike ide o kvalitu a nie o to ze tak canon ma vacsie zisky tak si kupim canon ...to je ako keby porovnavali pri autach BMW a VW zo statistik by vyslo ze VW preda viac aut ale to ani nahodou neznamena ze je natom kvalitou lepsie ako BMW holandania sa nudia a vymyslaju hlupe battle ....
Tento názor sa mi páči.
 
JohnNewton
2013-03-31 20:39:58
Nemám pocit že by N a C spolu bojovali, skôr predvádzajú symbiózu na hranici kartelovej dohody. Nič inovatívne už dávno nepredviedli, lídrami v technických inováciách sa stávajú skôr menšie firmy.
 
Nokiboy
2014-06-03 20:47:31
AHOJTE PROSÍM O RADU:

idem kupovať svoju prvú zrkadlovku, už som mal možnosť fotiť s niekolkými, ale nie až profesionálne. Som skôr skúsenejší amatér.

Neviem sa rozhodnúť medzi zrkadlovkami

Nikon D7100 +18-140 AF-S DX VR
a
Canon 70D +18-135 mm
alebo
Canon 70D + Tamron 18-270 mm

Vie mi niekto poradiť ku ktorému sa mám prikloniť, určite chcem k nim nejaký univerzálny objektív, ktorá z týchto verzií bude asi najlšpšia volba? alebo poradiť iný univerzálny objektív k jednému z fotoaparátov ale nie až príliš drahý.

ĎAKUJEM
 
markato1
2014-06-03 22:17:17
príspevok od: Nokiboy
AHOJTE PROSÍM O RADU:

idem kupovať svoju prvú zrkadlovku, už som mal možnosť fotiť s niekolkými, ale nie až profesionálne. Som skôr skúsenejší amatér.

Neviem sa rozhodnúť medzi zrkadlovkami

Nikon D7100 +18-140 AF-S DX VR
a
Canon 70D +18-135 mm
alebo
Canon 70D + Tamron 18-270 mm

Vie mi niekto poradiť ku ktorému sa mám prikloniť, určite chcem k nim nejaký univerzálny objektív, ktorá z týchto verzií bude asi najlšpšia volba? alebo poradiť iný univerzálny objektív k jednému z fotoaparátov ale nie až príliš drahý.

ĎAKUJEM
nemusis to teraz davat do kazdej temy..
 
Nokiboy
2014-06-04 12:00:33
príspevok od: markato1
nemusis to teraz davat do kazdej temy..
Dal som iba do troch, v ktorých by sa niekto mohol vyjadriť a poradiť. Sorry ak prekáža.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované