Hore

Ako som podľahol Fujifilmu

Po Jožkových kladných recenziách a dlhodobo pochvalných názoroch zo všetkých kútov sveta, som sa rozhodol, že tento stav musím zmeniť a Fujifilm X si vyskúšať poriadne na vlastnej koži. Nedávno som teda požiadal slovenského distribútora o dlhodobú zápožičku, s plánom využiť fotoaparát na niektorom z mojich menších fotení. Obdržal som model X-Pro1 s vynikajúcim XF 35mm F1.4 R objektívom.

Ako majiteľ a fanúšik zrkadloviek Nikon som akosi nikdy neprišiel na chuť inému typu a značke fotoaparátov - Canony pre mňa majú zmätočné ovládanie, Pentaxy na Slovensku takmer nevidieť, Micro 4/3 formát sa mi nepáči kvôli šumu a pomeru strán, Alphy a NEXy od Sony majú iné svoje muchy, prečo nemôžu byť mojim favoritom a Nikon 1 je Nikon 1. Preto som zo začiatku rovnako pristupoval aj k vtedy novému Fuji X systému.

Kompaktný model X100 vyzeral doslova “chutne”, na rozdiel od konkurenčných Canonov G a Nikonov P. Avšak pevný objektív, ktorý bol navyše... naozaj pevný, to u mňa degradoval. Čakal som teda, či Fuji pripraví nejakú bezzrkadlovku. A dočkal som sa.

Ako som však spomenul už v úvode, každý model mi pred nosom vyfúkol na recenziu kolega a určite mi dáte za pravdu - aj keď čítate 20 rovnako pozitívnych recenzií, chcete si to vyskúšať sami. Lákal ma výborný obraz, ktorý hravo prevyšoval kvalitou Nikon D7000, či Canony 50D a 60D, lákalo ma, že X-Pro1 je malé, ľahké, pekné a pritom má všetky ovládače tam kde majú byť a lákal ma hybridný hľadáčik. Aj 35mm objektív so svetelnosťou F1.4 zbieral iba kladné ohlasy.

Toto sú všetko známe veci. Medzičasom vyšiel vynikajúci Sony NEX-6 či Olympus PEN-EP5 (a E-M1 bude určite tiež zaujímavý kúsok), niekoľko nových zrkadloviek. Prečo by som teda aj napriek týmto skutočnostiam stále volil Fuji? Jedno slovo - radosť.

S X-Pro1 a X-E1 je jednoducho radosť fotiť. Nikdy som nešiel na fotenie iba s malou ľahkou brašňou, v ktorej bolo malé telo s malým objektívom. Vždy to vyzeralo skôr tak, že som mal potrebu ťahať so sebou ťažké zrkadlovkové telo s battery gripom, 3-4 objektívy, 2-3 blesky - no proste kufor vecí. Z fotenia som sa vracal často unavený a otrávený, v hlave s otázkou prečo to vlastne robím? Pri Fuji mám skúsenosť práve opačnú - z fotenia som mal radosť od prvého zapnutia prístroja až po posledné cvaknutie a domov som prišiel veselý a plný energie. Bolo to doslova oslobodzujúce.

Druhou vecou, v ktorej bolo fotenie s X-Pro1 a pevnou 35kou pre mňa iné, bola práve pevná 35ka na crope. Musím sa priznať, že aj keď som 35mm objektív kedysi na Nikone D90 vlastnil, nikdy som mu neprišiel na chuť a po chvíli ho predal - po prepočte na kinofilm je to klasická 50ka, ktorá mi prišla neskutočne obyčajná - ani krátka, ani dlhá, nemastná, neslaná. Pre mňa príliš obmedzujúca, hoci na ňu toľko ľudí nedá dopustiť ako na univerzálny objektív. Hovorí sa však, že obmedzenia podporujú kreativitu a posúvajú človeka ďalej. Prečo nie? Keďže som nemal inú možnosť, neostávalo nič iné ako to vyskúšať.

A na čo som prišiel? Neskúsená modelka je naozaj radšej keď vás počas fotenia vidí celého a zblízka, a nie tak, že vám celú tvár zakrýva obrovské telo fotoaparátu, pričom na ňu kričíte z piatich metrov kvôli 200mm ohnisku. Je príjemné byť počas fotenia viac v kontakte s modelkou aj s okolím. S malou Fujinou okolo krku vyzeráte skôr ako turista či nejaký študentík, než fotograf - ľudia sa vás neboja a ani na vás nepozerajú ako na exota. Pri exteriérovom fotení so zrkadlovkou a teleobjektívom sa nikto nikdy nepristavil a neoslovil ma, pri fotení s Fuji v priebehu dvoch hodín dokonca dvaja ľudia. Zatiaľ čo istá pani sa pýtala, či uvidí tie fotografie v niektorom magazíne, očividne technickejšie založený pán o pár minút neskôr sa zaujímal o to, ako sa chová X-Pro1 v praxi.

To všetko pri zachovaní všetkých vymožeností zrkadlovky, výbornom ovládaní a skvelej obrazovej kvalite v malom a ľahkom tele, s ktorým je radosť fotiť hodiny bez únavy a nábehu na tenisový lakeť. Často vyčítaný autofokus ma nechal v štichu pri jedinej veľmi svetelne kontrastnej scéne so silným protisvetlom. S jeho rýchlosťou som bol spokojný (firmware v2.0) a hoci stále nie je úžasná - ak nechcete fotiť šport a reportáž, s autofokusom problém nebude.

Už teraz sa teším na ďalšie modely a nástupcov X-Pro1 a X-E1. Ešte trochu vylepšiť autofokus, systém bleskov, pridať nejaké dlhšie pevné objektívy (na 56mm F1.2 sa teším ako malé dieťa) a seriózne budem vo veľkom pokušení predať Nikon výbavu a na modelky poľovať s Fuji X.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
JohnNewton
2013-10-11 08:07:44
No Fujine sme podľahli viacerí po odchode od Nikonu. Ja čakám na Fujinon 10-24. Fuji vystihuje tento humorne napísaný text.

http://zackarias.com/for-photographers/gear-gadgets/fuji-x100s-review-a-camera-walks-into-a-bar/
 
brki
2013-10-11 08:28:47
aj ja som podľahol fudžinke . Odkedy mám X100, mám ju stále pri sebe a svoj Canon EOS 50 D aj s celou výbavou skiel vytiahnem málokedy. A to mi vôbec nevadí, že je to pevné sklo. Samozrejme, výber fototechniky záleží aj od žánru, wildlife by som s X100 asi ťažko fotil, jedine že by som vbehol fotiť do parlamentu. Ale odkedy mám fudžinku, už neplánujem kúpiť FF telo Canon, už mám dilemu, či neodísť úplne k CSC systému Fuji.
 
JohnNewton
2013-10-11 08:40:11
príspevok od: brki
aj ja som podľahol fudžinke . Odkedy mám X100, mám ju stále pri sebe a svoj Canon EOS 50 D aj s celou výbavou skiel vytiahnem málokedy. A to mi vôbec nevadí, že je to pevné sklo. Samozrejme, výber fototechniky záleží aj od žánru, wildlife by som s X100 asi ťažko fotil, jedine že by som vbehol fotiť do parlamentu. Ale odkedy mám fudžinku, už neplánujem kúpiť FF telo Canon, už mám dilemu, či neodísť úplne k CSC systému Fuji.
Viem že 55-200 nie je na wildlife, ale je to tiež výborné sklo . Vzhľadom k veľkosti tela to je také únosné maximum.
 
rumpeak
2013-10-11 09:12:09
Já mám tak nějak od dob Smeny a Beirete jakýsi vnitřní blok na focení čímkoliv jiným než zrcadlovkou, ale na te fujině asi fakt něco bude...
 
romanpastierik
2013-10-11 10:03:27
ja som tiex podlahol fuji X100S ... zrkadlo vytahujem sporadicky odkedy ho mam..uzasny stroj..
 
Tono
2013-10-11 12:01:46
tiez som podlahol FUJI . Bral som X E-1 ked bola este uplna novinka / podpultovy tovar / , bral som ju s 35 F1,4 . Cakanie na 10-24 som uz nevydrzal a zaobstaral 18 F2 , a nelutujem . Zrkadlo zasluzene odpociva v skrini .
 
seifi
2013-10-11 12:47:08
mne tie články s tými chválospevmi pripadajú čudne, po vete : "Kompaktný model X100 vyzeral doslova “chutne”, na rozdiel od konkurenčných Canonov G a Nikonov P" som prestal čítať. Načo tu pliesť konkurenciu, nestačí že vyzeral chutne ? O chvíľu vás zaplatí Nikon, budete haniť Fuji, a tak dookola. Za starých čias, keď bolo uhoriek hodne, tak chválili uhorky, aké sú zdravé; paradajky neboli, tak boli tým smerom ticho. Vedeli, že príde čas, keď budú paradajky a nebudú uhorky, to by sa ťažko vysvetľovalo potom, že už sú aj paradajky predtým nezdravé už dobré .
 
lu_boss
2013-10-11 12:48:32
.... keby fuji postavila FF telo v kvalite X100s,rozpredam canon...
 
seifi
2013-10-11 12:48:58
a zachytil som jedným okom, tak ešte jedná poznámka budete najbližšie písať o zrkadlovkách, tak sa vás opýtam, či sa nebojíte, že dostanete tenisový lakeť
 
brki
2013-10-11 13:26:09
príspevok od: seifi
mne tie články s tými chválospevmi pripadajú čudne, po vete : "Kompaktný model X100 vyzeral doslova “chutne”, na rozdiel od konkurenčných Canonov G a Nikonov P" som prestal čítať. Načo tu pliesť konkurenciu, nestačí že vyzeral chutne ? O chvíľu vás zaplatí Nikon, budete haniť Fuji, a tak dookola. Za starých čias, keď bolo uhoriek hodne, tak chválili uhorky, aké sú zdravé; paradajky neboli, tak boli tým smerom ticho. Vedeli, že príde čas, keď budú paradajky a nebudú uhorky, to by sa ťažko vysvetľovalo potom, že už sú aj paradajky predtým nezdravé už dobré .
seifi, ale keď tá X100 vyzerá naozaj chutne, skoro na zožratie ...
 
DUDIS
2013-10-11 13:30:18

jo
ale ako sekundárny ku zrkadlovke aj s tým pevným 35mm by som bral.. svoj batoh s výbavou všade neberiem.. a predsa najlepší foťáčik je ten, čo má človek pri sebe..
 
seifi
2013-10-11 14:07:43
príspevok od: brki
seifi, ale keď tá X100 vyzerá naozaj chutne, skoro na zožratie ...
mal som ju; ale ako vidíš, píšem v minulom čase ; hľadáčik bol super, a bolo to pomalé, nezvykol som si, tak som to posunul ďalej
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-10-11 14:12:13
Aj ty Brutus?!
 
seifi
2013-10-11 14:29:18
príspevok od: Jozef Peniak
Aj ty Brutus?!
 
brki
2013-10-11 14:59:11
príspevok od: seifi
mal som ju; ale ako vidíš, píšem v minulom čase ; hľadáčik bol super, a bolo to pomalé, nezvykol som si, tak som to posunul ďalej
to súhlasím, je to pomalšie, to je mínus, ale ja som si zvykol a dúfam, že pri tých modeloch X-PRO 1 a X-E 1 je AF rýchlejší i zapnutie... a ostatné vlastnosti i ovládanie mi vyhovujú
 
peter.p
2013-10-11 15:24:39
Ja som sice zaciatocnik, a mam x-e1 iba kratucko, ale to "analogove" ovladanie nema chybu, vysoko navykove, neviem porovnat so zrkadlom, prechadzal som z kompaktu ale maximalna spokojnost, jedine co som dokupil je nahradna bateria ... takze v skratke:male, skladne, super obraz, jednoduche menu, a rychlost af pre moje potreby vyborna
 
jerzi45
2013-10-11 15:27:18
príspevok od: brki
aj ja som podľahol fudžinke . Odkedy mám X100, mám ju stále pri sebe a svoj Canon EOS 50 D aj s celou výbavou skiel vytiahnem málokedy. A to mi vôbec nevadí, že je to pevné sklo. Samozrejme, výber fototechniky záleží aj od žánru, wildlife by som s X100 asi ťažko fotil, jedine že by som vbehol fotiť do parlamentu. Ale odkedy mám fudžinku, už neplánujem kúpiť FF telo Canon, už mám dilemu, či neodísť úplne k CSC systému Fuji.
musím s tebou len súhlasiť, fudžinka je miláčik, ktorý ešte nesklamal... mám aj ja stovku a ťahám ju v situáciách, v ktorých by som pred rokom na nikon zrkadlovkový nedal dopustiť...treba zobrať do ruky a zamilovať sa...
 
DrZak
2013-10-11 16:03:10
tiez mam momentalne nikon ff, takmer som ho predal, a kupil si X-E1 a par dobrych objektivov, no 16oktobra sony vypusti do sveta ff nex A7 (24 mpx, phase AF) a A7r (36mpx bez AA filtra) s novymi senzormi (ktore nie su zatial nikde pouzite, nie su to zrkadlovkove senzory), ktore by mali ma microlenses schopne fungovat aj s rangefinderovymi objektivmi, ktore inac robia trable nexom (rozne farebne smuhy atd..) , cize, uz len cakam.
 
jan.zitniak
2013-10-11 19:39:46
Ja by som privital ukazky farebnych fotiek, aby sme mohli posudit kvalitu fotiek. Vdaka za clanocek
 
slado
2013-10-11 19:49:13
Kvalita sa priblizuje alebo rovna zrkadlovke. V tom suhlasim. Ale vyskusal som Fuji, Sony a Nikon 1 a rychlost ma sklamala. Celkovo pomale reakcie a pomaly AF. Inak je to velmi silna konkurencia zrkadloviek a je mozne, ze o par rokov budu zrkadlovky uz iba profi pracovne nastroje a segment pokrocilych amaterov zaplnia fotaky tohoto typu.
 
PeCh
2013-10-11 20:11:03
príspevok od: seifi
mal som ju; ale ako vidíš, píšem v minulom čase ; hľadáčik bol super, a bolo to pomalé, nezvykol som si, tak som to posunul ďalej
Pravdu píšeš. Fuji má skvelý senzor, skvelé klasické ovládanie, ale s výnimkou X100s sú pomalé a dokážu človeka zradiť, v náročných situáciách. Napriek tomu mám v pláne si kúpiť Fujinu. Asi nástupcu X-E1 (ideálne plus 56/1.2, 23/1.4, 10-24/4 a 55-210). Ale zatiaľ si vystačím s tým čo mám. S novou technikou nebudem fotiť lepšie nanajvýš získam lepší pocit, čo je však pri terajších CSC kompromisoch diskutabilné.
 
JohnNewton
2013-10-11 20:20:20
príspevok od: PeCh
Pravdu píšeš. Fuji má skvelý senzor, skvelé klasické ovládanie, ale s výnimkou X100s sú pomalé a dokážu človeka zradiť, v náročných situáciách. Napriek tomu mám v pláne si kúpiť Fujinu. Asi nástupcu X-E1 (ideálne plus 56/1.2, 23/1.4, 10-24/4 a 55-210). Ale zatiaľ si vystačím s tým čo mám. S novou technikou nebudem fotiť lepšie nanajvýš získam lepší pocit, čo je však pri terajších CSC kompromisoch diskutabilné.
V podstate súhlasím, ale prebehni posledných 100 foto v tunajšej galérii, koľko foto potrebovalo rýchly AF-C ?
 
PeCh
2013-10-11 20:24:32
príspevok od: seifi
mne tie články s tými chválospevmi pripadajú čudne, po vete : "Kompaktný model X100 vyzeral doslova “chutne”, na rozdiel od konkurenčných Canonov G a Nikonov P" som prestal čítať. Načo tu pliesť konkurenciu, nestačí že vyzeral chutne ? O chvíľu vás zaplatí Nikon, budete haniť Fuji, a tak dookola. Za starých čias, keď bolo uhoriek hodne, tak chválili uhorky, aké sú zdravé; paradajky neboli, tak boli tým smerom ticho. Vedeli, že príde čas, keď budú paradajky a nebudú uhorky, to by sa ťažko vysvetľovalo potom, že už sú aj paradajky predtým nezdravé už dobré .
S tým hanením a vychvalovaním by som aktuálne CSC zhrnul takto:
* Fuji X - super senzor, sexi no potrebujú dotiahnuť AF a rýchlosť (ale často je to len zhýčkanie zrkadlovkami).
* Sony NEX- dobrý skoro vo všetkom, ale v ničom výnimočný, tiež by ešte chcelo zlepšiť AF a doplniť dobré sklá.
* Micro4/3 - s novými senzormi je možno aktuálne najlepší systém v rámci CSC. Kvalita obrazu je porovnateľná s ostatnými, super stabilizácia v tele, malé a dobré objektívy, najlepší AF v rámci CSC. Crop faktor 2 je výhodov pre tých, čo potrebujú teleobjektív a zároveň pre krajinkárov kvôli DOF. Nevýhodou pre portrétistov kvôli DOF ale s dobrými objektívmi sa aj tu dá vyhrať (nehovoriac o manuálnych sklách s f/0.95).
* Nikon 1 je Nikon 1. Pre mňa nemastný neslaný.
* Samsung NX - pre mňa nečitateľný sytém. Neviem, kam sa posunie.
* Pentax Q - hračka.

S prvými troma systémami človek neurobí chybu, ale musí vedieť, čo chce. Každý má svoje pre a proti.
 
JohnNewton
2013-10-11 20:38:46
príspevok od: peter.p
Ja som sice zaciatocnik, a mam x-e1 iba kratucko, ale to "analogove" ovladanie nema chybu, vysoko navykove, neviem porovnat so zrkadlom, prechadzal som z kompaktu ale maximalna spokojnost, jedine co som dokupil je nahradna bateria ... takze v skratke:male, skladne, super obraz, jednoduche menu, a rychlost af pre moje potreby vyborna
Peter, ja som prešiel všetký možným, cez film aj digitál, mám rovnaký pocit.
 
ummagama
2013-10-11 20:56:19
Najviac pobavilo zhodnotenie kvality resp. moznosti znacky Pentax: Na Slovensku ho velmi nevidiet. Rovno ste mohli napisat nemal som v ruke
 
Blackman
2013-10-11 21:55:30
príspevok od: ummagama
Najviac pobavilo zhodnotenie kvality resp. moznosti znacky Pentax: Na Slovensku ho velmi nevidiet. Rovno ste mohli napisat nemal som v ruke
Ak si si nevsimol tak nehovoril globalne o znacke ale o konkretnom modeli Pentax Q. Ktory mimochodom naozaj je len hracka.
 
palo2811
2013-10-11 22:21:50
príspevok od: Blackman
Ak si si nevsimol tak nehovoril globalne o znacke ale o konkretnom modeli Pentax Q. Ktory mimochodom naozaj je len hracka.
Prečítaj si článok!
 
Blackman
2013-10-11 22:27:57
príspevok od: palo2811
Prečítaj si článok!
Clanok som davno cital, neviem na co narazas...
 
phototomas
2013-10-12 01:14:57
Pridávam sa k názoru, že na vytvorenie objektívnej predstavy o kvalite výstupu by bolo fajn vidieť aj niečo vo farbe. BW je super, no zakryje veľa nedostatkov fotografie

Inak aj ja poškulujem po fujine, včera som mal u Škodu v Prahe v rukách X100S a musím povedať že ozaj pôsobí kúzelným dojmom. Zo žiadneho kompaktu som takéto pocity nikdy nemal...
 
ummagama
2013-10-12 07:50:04
príspevok od: Blackman
Clanok som davno cital, neviem na co narazas...
Ako majiteľ a fanúšik zrkadloviek Nikon som akosi nikdy neprišiel na chuť inému typu a značke fotoaparátov - Canony pre mňa majú zmätočné ovládanie, Pentaxy na Slovensku takmer nevidieť, Micro 4/3 formát sa mi nepáči kvôli šumu a pomeru strán, Alphy a NEXy od Sony majú iné svoje muchy, prečo nemôžu byť mojim favoritom a Nikon 1 je Nikon 1.

Neviem ako si to cital ale mne to pride, ze pise komplexne o vsetkych znackach. Ked uz by som mal ale prirovnavat k X100S nieco tak urcite nie Q ale skor GR.
 
j.a.r.o.
2013-10-12 10:45:46
Celá svadba fotená Fuji X-E1:
http://www.colinnichollsphotography.com/blog/2013/9/a-whole-wedding-with-the-fuji-xe1
 
Ultra TXF
2013-10-12 14:24:59
príspevok od: j.a.r.o.
Celá svadba fotená Fuji X-E1:
http://www.colinnichollsphotography.com/blog/2013/9/a-whole-wedding-with-the-fuji-xe1
http://www.lovegrovephotography.com/fuji-x100-gallery/

...FUJI X100 gallery
 
jozkovicz
2013-10-12 15:35:55
fuji je moj sen ... paci sa mi aj pen system, ale predsa len, vacsi cip, lepsia praca s hlbkou ostrosti .. plus lepsie zvladnutie sumu .. ale priznam sa, este som nemal moznost pozriet do elektronickeho hladacika .. na to som dost zvedavy ...
 
peppe
2013-10-12 21:43:46
Hmmm, nezaujal ma az tak tie fotky, ani ich spracovania, ani obsahovo... Mam trosku pocit, ze autor napisal dakovny clanok za zapozicanie fotaku, ktory si chcel vyskusat. Tie uvodne slova ma tiez pobavili "Ako majiteľ a fanúšik zrkadloviek Nikon som akosi nikdy neprišiel na chuť inému typu a značke fotoaparátov"
 
bratpit
2013-10-13 13:23:09
Ešte trochu vylepšiť autofokus, systém bleskov, pridať nejaké dlhšie pevné objektívy (na 56mm F1.2 sa teším ako malé dieťa) a seriózne budem vo veľkom pokušení predať Nikon výbavu a na modelky poľovať s Fuji X.

Podla na by bolo ovela jednoduchsie keby si ty sam skusil vylepsit prevod do CB, kompoziciu, ubrat kontrast a skusit hladat temu, ktoru fotis... na to, aby si mohol takto komentovat, musis byt lepsi ako technika, a to evidentne nie si.

 
PeCh
2013-10-13 20:47:34
príspevok od: JohnNewton
V podstate súhlasím, ale prebehni posledných 100 foto v tunajšej galérii, koľko foto potrebovalo rýchly AF-C ?
Ale nie každý fotí krajinky, zátišia a modelky. Skús s fujinou fotiť behajúce deti a zrazu si budeš prosiť lepší AF.
 
lu_boss
2013-10-13 20:51:49
...tak ano, je pravda, ze ak by som mal povedat slabu stranku fuji x100s je to rychlost a spolahlivost AF. Na druhej strane, manualne ostrenie ma vymakane.
No nic to nezmeni na fakte, ze ostatne je velmi solidne uvazene a vyvazene urobene.
 
jozkovicz
2013-10-13 23:36:27
teraz som sa docital na ceskom fore, ze kazdu chvilu (18.10) ma byt predstavena fuji xe2 .. tak som zvedavy .. inac ma zaujima jedna vec pri fuji xe1 .. mozno nejaky uzivatel bude vediet .. ak sa zaostri a stlaci spust, zaznamena to obraz hned, alebo je tam nejake meskanie ?
 
JohnNewton
2013-10-14 06:59:14
príspevok od: jozkovicz
teraz som sa docital na ceskom fore, ze kazdu chvilu (18.10) ma byt predstavena fuji xe2 .. tak som zvedavy .. inac ma zaujima jedna vec pri fuji xe1 .. mozno nejaky uzivatel bude vediet .. ak sa zaostri a stlaci spust, zaznamena to obraz hned, alebo je tam nejake meskanie ?
Je tam omeškanie, vždy sa snaží zaostriť, nedá sa navoliť ako na DSLR, "exponuj aj bez zaosttrenia". Ak navolíš manuálne ostrenie, tak exponuje hneď.
 
JohnNewton
2013-10-14 07:03:00
príspevok od: PeCh
Ale nie každý fotí krajinky, zátišia a modelky. Skús s fujinou fotiť behajúce deti a zrazu si budeš prosiť lepší AF.
Áno, lepší AF be sa hodil, asi bude v F XE2, ale deti a šport som foti aj plne manuálnymi filmovými telami a objektívmi A motocross zvládnem, aj s FX E1.
 
jozkovicz
2013-10-14 12:03:56
príspevok od: JohnNewton
Je tam omeškanie, vždy sa snaží zaostriť, nedá sa navoliť ako na DSLR, "exponuj aj bez zaosttrenia". Ak navolíš manuálne ostrenie, tak exponuje hneď.
vdaka .. ale ved to robili kedysi kompakty, nie? .. ze clovek zaostril do polovice spuste, potom docvakol a aj tak to zaznamenalo obraz s nejakym omeskanim ..
 
Daniel Leitman
2013-10-14 18:04:09
v podstate pred chvilou som si zaobstaral Fuji X20tku puls- rychly AF, pekne spracovanie JPG z kamery hlavne ciernobielej, ISO 1600 farebne 3200 ciernobiele (bez odsumovania) pre mna pouzitelne, manualny zoom (nieco co mi strasne chybalo na kompaktoch), postacujuci hladacik, hadam jedine co mi na nom chyba je vstavany ND filter do ostreho svetla. Vyuzitie - street, prechadzky, dokument
 
JohnNewton
2013-10-18 10:28:03
FX E2

http://www.fujirumors.com/first-look-fujifilm-x-e2/
http://www.dpreview.com/previews/fujifilm-x-e2/
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované