Patrick Rochon, Eric Paré a Timecode Lab vytvorili spolu veľmi zaujímavý projekt. Za pomoci vlastnoručne zostrojenej konštrukcie, 24 fotoaparátov, špecializovaného softwaru a Patrickovho majstrovstva v maľbe svetlom vytvorili úžasné 360 stupňové fotografie. Pozrite si krátke video na navnadenie a potom sa na pár vecí spýtame priamo jedného z tvorcov.
Ahoj Patrick, prosím, povedz nám niečo o sebe.
Predovšetkým poviem, že som veľmi zvedavý a rád skúmam. Sám život je pre mňa veľmi experimentálnym miestom na učenie sa a rast. Verím, že každý z nás vyžaruje akési svetlo a že maľba svetlom je iba umeleckým vyjadrením tohoto vyžarovania. To je jedna z príčin prečo milujem maľbu svetlom - dokáže ma to veľa naučiť.
Tvoje maľovanie svetlom je skutočne skvelé, povedz mi ale prečo vlastne? Ako si sa k tomu dostal?
Ďakujem, tiež to tak cítim. Je to otázkou zosúladenia všetkého dokopy len za účelom vytvorenia perfektného momentu - perfektnej svetelnej maľby.
Prečo maľba svetlom? Väčšina z nás je fascinovaná a priťahovaná svetlom bez toho, aby vlastne vedeli prečo. Osobne som študoval fotografiu a po tom ako som dokončil školu som maľbu svetlom vyskúšal a fascinovala ma, videl som za tým akési kúzlo. Svetlo je vynikajúce pre umeleckú tvorbu a objavovanie.
80% morských živočíchov vyžaruje svetlo, rovnako aj väčšina našich poznatkov o hlbokom vesmíre pochádza z pozorovania svetla na oblohe. Svetlo sa dnes používa na liečbu, komunikáciu a tvorbu. Môj dobrý priateľ, Bernard Dubreuil, hovorí, že vedomie je pole svetla obklopujúce naše telá. Osobne ma to veľmi zasiahlo a riadim sa tým do hĺbky svojej duše.
Je ťažké sa to naučiť? Alebo ide iba o tvrdú prácu, kým sa človek vypracuje?
Je to úplne jednoduché a maľovať svetlom môže každý. Aby ste sa v tom stali ale skutočne dobrí, je samozrejme potrebné skúšať, cvičiť a opakovať.
Projekt 24x360 - ako to vlastne začalo?
Timecode Lab a Eric Paré postavili svoj rig a vyvinuli software ešte predtým, ako som sa s nimi spoznal. Neskôr sme spolupracovali na jednom projekte a jedného dňa ma pozvali nech s nimi spravím nejaké maľovanie svetlom v rigu a boli sme unesení výsledkami.
Osobne som chcel niečo podobné urobiť už dlho a nejakou náhodou sa to podarilo skoro samé od seba.
Aké vybavenie ste k tomu potrebovali?
Na 360ku sme potrebovali 24 Canonov 1000D, počítač, software, rádiové odpaľovanie PocketWizard a kompletne zatemnenú miestnosť.
Vyskytlo sa počas procesu niečo, čo vám sťažovalo život?
Keďže sme sa nachádzali v kruhu s fotoaparátmi umiestnenými všade okolo, hlavnými výzvami bolo maľovať svetlom v totálnej tme - obvykle na to máte okolitého svetla aspoň trochu a druhá vec - nezavadzať žiadnému foťáku za mnou zatiaľ čo maľujem, aby som nevytváral tiene v 360°.
Nejaké plány do budúcna?
Chcel by som spraviť viac 360 stupňových videí a samozrejme sa venovať nejakým ďalším šialeným nápadom. Napríklad teraz spolupracujem s Deva Exodeus - vynikajúcou umelkyňou z Montrealu na sérií fotografií založených na nadpozemskom svetle a kráse.
Pre viac z Patrickovej tvorby sa pozrite na jeho web. A pre viac 360°fotografií z projektu 24x360 sa pozrite sem.